- x
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
7114 Cevap687070 Görüntüleme78 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
[Poll]

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


castrol
  48% (1296)
mobil
  24% (649)
shell
  8% (219)
elf
  7% (195)
selenia
  5% (144)
petrol ofisi
  3% (88)
total
  2% (60)
esso
  0% (19)


Toplam oy : 2670


(en son oy tarihi : 23 Ekim 2014; 0:23:28) 
Giriş
Mesaj


805 Mesaj
25 Nisan 2006; 19:55:18 


0


........ANKET KONUSU :
Tercih ettiğiniz motor yağı markası nedir?




-----------------------------------------------------------

Yağ değişim süresi...

Bugün aracıma "mobil super fe 5-30" yarı sentetik motor yağı koydurdum. Yağı değiştiren yer 10-15 bin km arası değiştir dedi (filtrede değişti) İnternet üzerinden satış yapan bir sitede aynı motor yağının değişim süresi 5-6 bin km olarak yazıyo şimdi ben bu yağı ne zaman değiştirmeliyim?








----------------------------------------------------------

ufak bir düzeltme yaparak bu konuyu kapsamlı hale getirdim
umarım kusura bakmazsın...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 15 Haziran 2006; 12:00:02 >


_____________________________

Aptalca bir şeyi 50 milyon kişi de söylese o hala aptalca birşeydir


4080 Mesaj
25 Nisan 2006; 20:03:29 

günümüzde her ne kadar yağların dayanıklılık kilometresi 15.000 e kadar çıktıysa da,yağın kilometre bağlantısı olmaksızın 6 ayda bir değiştirilmesi önerilmektedir..siz 6 ayda 15.000 km yapıyorsanız mesele yok..ama arabaya yağı koyup 6 ay boyunca hiç çalıştırmasanız bile 6 ay sonunda yağ özelliğini kaybetmeye başlar...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


12252 Mesaj
25 Nisan 2006; 20:13:37 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

günümüzde her ne kadar yağların dayanıklılık kilometresi 15.000 e kadar çıktıysa da,yağın kilometre bağlantısı olmaksızın 6 ayda bir değiştirilmesi önerilmektedir..siz 6 ayda 15.000 km yapıyorsanız mesele yok..ama arabaya yağı koyup 6 ay boyunca hiç çalıştırmasanız bile 6 ay sonunda yağ özelliğini kaybetmeye başlar...



evet doğru

birde araçlara neye göre yağ koydurmalıyız mesela yarı sentetik var tam sentetik var

corolla 99 1,6 araca ne konmalı mesela


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




4080 Mesaj
25 Nisan 2006; 20:20:42 

tam sentetik yağlarda eksiltme diğer yağlara göre daha fazla olur ve bunlar aynı zamanda pahalıdır..fakat avantajı daha uzun kilometreler kullanılabilmeleridir..sizin aracınız için 10W 40 veya 20W 50 yarı sentetik yağ uygundur..marka olarak sizin tercihinize kalmış..ben 96 enjeksiyonlu 1.6 corolla da 10 sene boyunca Mobil 20W 50 kullandım...10.000 km de bir değiştirdim..bir sorun yaşamadım


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Nisan 2006; 20:33:10 

10binde bi deiştirmişsin zaten ne sorunu yaşayabilirsinki zaten karter delinmedikçe


6784 Mesaj
25 Nisan 2006; 20:34:24 

yau banada 4000km olunca gel dediler 3300 de :) daha erken gitsem bişe olur mu ki :)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Nisan 2006; 20:36:24 

geç kalmışşın hacım 2binde gitcektin


 
2423 Mesaj
25 Nisan 2006; 20:49:32 

5/30 motor yağı en az 11.000 km gider 15.000 km bile görür.Bu 20/50 motor yağı değilki 5-6 binde değissin.Sattığım için biliyorum..


_____________________________



12252 Mesaj
25 Nisan 2006; 20:58:27 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

tam sentetik yağlarda eksiltme diğer yağlara göre daha fazla olur ve bunlar aynı zamanda pahalıdır..fakat avantajı daha uzun kilometreler kullanılabilmeleridir..sizin aracınız için 10W 40 veya 20W 50 yarı sentetik yağ uygundur..marka olarak sizin tercihinize kalmış..ben 96 enjeksiyonlu 1.6 corolla da 10 sene boyunca Mobil 20W 50 kullandım...10.000 km de bir değiştirdim..bir sorun yaşamadım



ozaman castrol magnetec koydursam bi zararı olur mu ürünü tam incelemedim. 10W 20W falan mıdır nedir merak ettiğim için sordum. Hani motoru ilk çalıştırışta da koruyor ya


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




 
400 Mesaj
25 Nisan 2006; 21:00:46 

ben de bugün yağ değiştirdim....arabayı ( 2001 corolla vvti) izmirden aldığımızda 10,40 yağ koymuşlar... 2 bin km yaptım ama değiştirdim...5.30 konması gerekiyormuş...nasıl usta bunlar anlamıyorum....


4080 Mesaj
25 Nisan 2006; 21:36:09 

araçların kullanım şartlarına göre farklı viskozite değerleri vardır..yanlız burada yanlış anlaşılan bir konu var..yağın dayanıklılığını belirleyen kriter yağın viskozitesi değildir..yağın üretim şeklidir..örneğin mobil in 10W 40 tam sentetik yağı ile 10W 40 yarı sentetik yağı arasında fark vardır ama viskoziteleri aynıdır..toyota araçların kullanım kitapçığına bakarsanız aracın kullanıldığı iklime göre kullanılabilecek yağın 5W 30 dan başlayıp 20W 50 ye kadar değiştiğini görebilirsiniz..geçen hafta pederin 2005 vvti corollasına 10.000 bakımında yetkili serviste Mobil 1 10W 40 yarı sentetik yağ konuldu mesela..sonuç olarak tam sentetik bir yağın ömrü kilometre bazında yarı sentetik yağa göre daha fazladır..fakat dezavantajı pahalı olması ve daha fazla eksilmesidir..diğer taraftan ne çeşit yağ konulursa konulsun 6 ayda bir değiştirilmesi önerilmektedir..bu şartlar altında eğer 6 aylık yağ değiştirme periyoduna uyulacaksa daha pahalı olan tam sentetik yağın kullanılmasının bir avantajı yoktur


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


4899 Mesaj
25 Nisan 2006; 21:45:53 

Motor yaglarindan konu acilmisken


MOtor silk Kullanan war mi???


Ya da hakkinda goruslerinizi belirtirseniz sevinirim bosuna 70 ytl cope atmayalim


_____________________________

Little Less Conversation, Little More Action Please...



4080 Mesaj
25 Nisan 2006; 21:55:37 

şu anda üretilmekte olan yağlarda zaten korozyonu önleyici ve motoru koruyucu katkılar vardır..motorsilk ve benzeri ürünlerin fazla bir faydası olacağını düşünmüyorum..şüphesiz zararı da yok tabiii..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


12252 Mesaj
25 Nisan 2006; 22:11:32 



türbilans verdiğin bilgiler için sağol Peki tam sentetik yağ kullanmanın tek avantajı uzun kilometreler dayanabilmesi mi, motor açısından bi avantajı falan var mı yararı zararı.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




4080 Mesaj
25 Nisan 2006; 22:19:58 

herhangi bir zararı yok..sadece cebe zarar verir verirse..motorun performansında da ufak tefek etkileri vardır ama siz bunu kullanırken farketmezsiniz..tam sentetik yağlar ilk olarak formula 1 araçları için geliştirilmiştir..bu araçlar çok yüksek motor sıcaklığı ve çok yüksek devirlerde kullanıldığından mineral bazlı yağlar çok çabuk yanmakta ve kullanılamaz hale gelmekteydi..bu yüzden daha yüksek sıcaklıklara dayanıklı tam sentetik yağlar geliştirildi..bu araçların motoru zaten 1 veya 2 yarışlık olabiliyor ve motor aradan çıkıyor..dolayısıyla yağ değiştirme gibi bir dertleri yok..bizlerse her 10 15 bin km de bir değiştirmek zorundayız..dediğim gibi avantajı daha dayanıklı olmaları ve mineral bazlı olmadığından tortusunun daha az olması yani motoru daha temiz tutmaları..dezavantajları da pahalı olmaları ve normal kullanımda yarı sentetiklerden bir miktar daha fazla eksilmeleri..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


12252 Mesaj
25 Nisan 2006; 22:26:11 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

herhangi bir zararı yok..sadece cebe zarar verir verirse..motorun performansında da ufak tefek etkileri vardır ama siz bunu kullanırken farketmezsiniz..tam sentetik yağlar ilk olarak formula 1 araçları için geliştirilmiştir..bu araçlar çok yüksek motor sıcaklığı ve çok yüksek devirlerde kullanıldığından mineral bazlı yağlar çok çabuk yanmakta ve kullanılamaz hale gelmekteydi..bu yüzden daha yüksek sıcaklıklara dayanıklı tam sentetik yağlar geliştirildi..bu araçların motoru zaten 1 veya 2 yarışlık olabiliyor ve motor aradan çıkıyor..dolayısıyla yağ değiştirme gibi bir dertleri yok..bizlerse her 10 15 bin km de bir değiştirmek zorundayız..dediğim gibi avantajı daha dayanıklı olmaları ve mineral bazlı olmadığından tortusunun daha az olması yani motoru daha temiz tutmaları..dezavantajları da pahalı olmaları ve normal kullanımda yarı sentetiklerden bir miktar daha fazla eksilmeleri..


çok mu fiyat farkı var hocam aralarında


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




4080 Mesaj
25 Nisan 2006; 22:28:20 

walla o kadarını bilemiyeceğim..yukarılarda biryerlerde bir arkadaş satıyorum filan demişti..o yardımcı olabilir belki


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


4899 Mesaj
25 Nisan 2006; 22:30:39 

Peki bu motorsilk nasil yag degisimlerinden etkilenmez yani madem Her motor yagi bu tarz maddeler iceriyor niye illa motorsilk mis odulmus bor mus fln diye kasiyorlar Reklamlarinda gercekci olmasi zorunlu degilmi(reklam tuzugune gore)


_____________________________

Little Less Conversation, Little More Action Please...



274 Mesaj
1 Mayıs 2006; 20:39:13 

Ben 2004 Fiat Marea kullanıyorum. aracın kullanım kılavuzunda yağını 20bin'de bir edğiştirmem söyleniyo. ilk 20bin km'de yağımı değiştirdim, Selenia 20k denen yağdan koymuşlar. Fakat yğ değişim kartına 10bin km sonra yeniden değiştirmemi yazmışlar. bu yağ 20binlikse ben neden bunu 10bin'de değiştiriyim? Sizce değiştirmeli miyim? aracım şu an 33.000 km'de


_____________________________

No pain no gain!!!(in ingiliş)
Acı yoksa gelişme de yok!!!(in törkiş)


4080 Mesaj
1 Mayıs 2006; 20:52:26 

selenia marka yağlar fiat ın kullandığı oldukça kaliteli yağlardır..fakat katalogda yazan kilometre aralığı bana biraz fazla geldi..ister tam sentetik ister yarı sentetik kullanılsın 20.000 km uzun bir süreç..benim size önerim yağınızı 6 ayda bir yada en geç yılda bir değiştirin..tabii bu süreler içinde 15.000 km civarı yapıyorsanız zaten normal değişim yapacaksınız..eğer 6 ayda bir değiştirecekseniz filtre değişimine gerek yok..yağı 6 ayda bir filtreyi sene de bir değiştirebilirsiniz...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


274 Mesaj
1 Mayıs 2006; 20:59:45 

Peki yağı değiştirken daha vizkozitesi daha düşük bi yağ alsam örneğin 0w-30 benim aracıma olur mu? vizkozite değeri daha düşük bi yağ alma bana bi fayda sağlar mı? Şu an kullandığım selenia 20k adlı yağın viskozite değeri 10w-40.


_____________________________

No pain no gain!!!(in ingiliş)
Acı yoksa gelişme de yok!!!(in törkiş)


4080 Mesaj
1 Mayıs 2006; 21:12:32 

viskozite değeri aracın kullanıldığı iklime göre değişir..sonuçta yağ da bir sıvı olduğundan belli bir donma(daha doğrusu katılaşma) değeri vardır..soğuk iklimli ülkelerde daha ince(yani viskozitesi düşük veya daha akışkan) yağ tercih edilir..burada önemli olan -20 veya -30 gibi ortam sıcaklıklarında yağın ilk çalıştırmada akışkanlığını koruması ve ilk marşta yeterli yağlamayı sağlamasıdır..sizin kullandığınız aracın türkiye şartlarında fabrikanın önerdiği yağ sizinde dediğiniz gibi 10W 40 yarı sentetik yağdır..marka olarak fiat yan fabrikası olduğundan selenia yı önermiştir..0W 30 veya viskozitesi 10W 40 tan düşük bir yağ kullanmak size bir avantaj sağlamayacağı gibi çok ince yağ kullanmak motorda normalden daha fazla yağ eksilmelerine sebep olacaktır..o yüzden 10W 40 yağ kullanmaya devam edin..ama selenia sizi tatmin etmediyse marka değiştirebilirsiniz....


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


1334 Mesaj
1 Mayıs 2006; 22:10:07 

motor imalatçısı firmanın dediği yağı ve onun değiştirilme periyoduna uymak gerkir.


_____________________________

Today Tomorow Toyota Tofaş
Cumhuriyet'e sahip çık!


274 Mesaj
1 Mayıs 2006; 22:41:19 

@türbülans cevaplar için çok teşekkür ederim.


_____________________________

No pain no gain!!!(in ingiliş)
Acı yoksa gelişme de yok!!!(in törkiş)


 
74 Mesaj
2 Mayıs 2006; 12:13:30 

Merhaba arkadaşlar. Benim kendi tecrübelerime dayanarak önerim km'ye bakılmaksızın senede bir yağın değişmesi, üreticinin önerdiği yağın konulması (ülkemiz şartlarında genelde 10W/40 olmaktadır.) ve aynı markanın kullanılmaya devam edilmesidir. Ayrıca; Motor Silk, Motor Up v.b ürünleri farklı araçlarda daha önce kullandım. Örn. ilk aracım (Reno-19 1.6 araç hor kullanılmıştı.) Motor Up kullandım motor sesini bariz kesti, titreşimi azalttı, ivmelenme biraz arttı. Sonraki aracım Boroadwayde yine Motor Up kullandım hiç bir şekilde bariz bir değişiklik olmadı. Son aracım Hyundaı Accent 1.5 'te Motor Silk kullandım. Mevcut 1 senelik Motor yağının üzerine ilave ederek 1 seneye yakın daha kullandım. Yani aracın mevcut yağını iki seneye yakın kullandım. Bu şekilde faydasını görmedim zararını gördüm. Motor daha sesli ve titreşimli çalışmaya başladı. Motor yağını değiştirdim. Önerilen yağı kullandım. Ses ve titreşim biraz azaldı ancak aracın eski tadı yok. Aracımın üst devirlerdeki çekişi müthişti. 3. viteste rahat 130 görüyordum (5200 devir civarında) Şimdi 5500 devirde 120 anca görüyorum. Araba cansızlaştı. Sonuç olarak; sadece tavsiye edilen yağı kullanın, senede bir değiştirin, aracınız çok km yapmamışsa herhangi bir katkı kullanmanıza gerek yok, fayda da yok derim yaşadığım tecrübelerle...


_____________________________

Hyundaı Accent GLS 1999


640 Mesaj
2 Mayıs 2006; 13:30:25 

Bazi noktalara aciklik getirmek istiyorum. Tam sentetik yagin yari sentetikten tek farki daha uzun kilometreler boyunca kullanilmasi degildir. Tam sentetik yaglar, mineral bilesikler icermedigi icin motor uzerindeki asindirici etkisi daha azdir ve motorunuzun daha iyi yaglanabilmesini saglar. Yari sentetik yaglardaki mineral bilesikler motorunuzun yagina karisan metalik ve istenmeyen partikullerle bag yaparak ve daha dusuk sicakliklarda kavrularak motorunuzun kurum yapmasina ve eger yag ozelligini kaybettiginde degistirmekte gecikirseniz segmanlarda asinmaya, dolayisiyla motorunuzda zarara neden olurlar.

Yari sentetik yaglar icin onerilebilecek degisim periyodu 7500 km / 6-12 ay, tam sentetikler icin 12500 km / 12 ay civarindadir. Aldiginiz yagin kalitesi ozellikle yari sentetiklerde degiskenlik gosterebilir. Ancak tam sentetikler, uretim teknolojisindeki farkliliklardan dolayi, hemen hemen ayni kalitededirler diyebiliriz.

Aracimda ben de bir donem bu yaglarin ozelliklerini arastirmadan once, yari sentetik castrol kullandim ve ucuz bir yag idi. Yagi degistirmeyi bir defa unuttum ve aradan gecen 3 aylik surede kattettigim 3 bin km aracimin motorunda onemli asinmaya sebep oldu.

Yaginizi ayda bir en azindan seviye cubugundan kontrol ediniz ve renginde siyahlasma varsa, bas parmaginizla isaret parmaginiz arasinda yag bir bal damlasi degil de su damlasi gibi davraniyorsa, yani viskozitesini kaybetmisse, mutlaka gecikmeden degistirin.

Tam sentetik yaga yilda vereceginiz 40 YTL fiyat farki fazlasi, size 4 yil sonunda yari sentetik yag ile basina orebileceginiz coraptan daha ucuza mal olacaktir....


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


 
765 Mesaj
12 Mayıs 2006; 15:47:03 

o zaman neden o yağ kutusunda dururken bozulmuyor. kullanılmayan yağ neden bozulsun ki.
quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

günümüzde her ne kadar yağların dayanıklılık kilometresi 15.000 e kadar çıktıysa da,yağın kilometre bağlantısı olmaksızın 6 ayda bir değiştirilmesi önerilmektedir..siz 6 ayda 15.000 km yapıyorsanız mesele yok..ama arabaya yağı koyup 6 ay boyunca hiç çalıştırmasanız bile 6 ay sonunda yağ özelliğini kaybetmeye başlar...



_____________________________



6658 Mesaj
12 Mayıs 2006; 16:25:01 

türbülans çok hassas bir noktayı yakalamış..tebrikler..
yağ durduğu yerde çabuk bozulan bir malzeme değildir ama (raf ömrü olmasına rağmen )
ama motorda aynı şeyi söylemek pekte mümkün değil.
bunun en büyük sebebi motorun tam bir hijyenik kapalı kutu olmayışıdır.
--bir önceki yağ
--yanık yağ tortularının oluturduğu düşük vis. değerindeki atıklar
--pistondan glen ince partekül kurumlar.
--ve aracın bir dönem çalıştırılması ile başlamış olan yağın yaşlanma belirtileri
bunlar aracın motorundaki yağın raf ömründen çok daha sürede eskimesini sağlar.

örneğin..
uzun süre bekleyen şantiyeye gitmemiş araçlar motoru ve yağı kullanılmamış olmamasına rağmen
şantiyeye gitmeden önce değiştirildiği olur.
yani yağ hiç bir kimyasalla reaksiyona girmeyen kendi halinde bir sıvı değildir.
yanlış hatırlamıyorsam...yağın bir fermantasyon süreci var..
yani bir sirke/şarap gibi... bunu hızlandıran etkenlerde atıklardır.



quote:

Orjinalden alıntı: @levent@

o zaman neden o yağ kutusunda dururken bozulmuyor. kullanılmayan yağ neden bozulsun ki.





_____________________________




614 Mesaj
12 Mayıs 2006; 16:30:12 


quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06

Bazi noktalara aciklik getirmek istiyorum. Tam sentetik yagin yari sentetikten tek farki daha uzun kilometreler boyunca kullanilmasi degildir. Tam sentetik yaglar, mineral bilesikler icermedigi icin motor uzerindeki asindirici etkisi daha azdir ve motorunuzun daha iyi yaglanabilmesini saglar. Yari sentetik yaglardaki mineral bilesikler motorunuzun yagina karisan metalik ve istenmeyen partikullerle bag yaparak ve daha dusuk sicakliklarda kavrularak motorunuzun kurum yapmasina ve eger yag ozelligini kaybettiginde degistirmekte gecikirseniz segmanlarda asinmaya, dolayisiyla motorunuzda zarara neden olurlar.

Yari sentetik yaglar icin onerilebilecek degisim periyodu 7500 km / 6-12 ay, tam sentetikler icin 12500 km / 12 ay civarindadir. Aldiginiz yagin kalitesi ozellikle yari sentetiklerde degiskenlik gosterebilir. Ancak tam sentetikler, uretim teknolojisindeki farkliliklardan dolayi, hemen hemen ayni kalitededirler diyebiliriz.

Aracimda ben de bir donem bu yaglarin ozelliklerini arastirmadan once, yari sentetik castrol kullandim ve ucuz bir yag idi. Yagi degistirmeyi bir defa unuttum ve aradan gecen 3 aylik surede kattettigim 3 bin km aracimin motorunda onemli asinmaya sebep oldu.

Yaginizi ayda bir en azindan seviye cubugundan kontrol ediniz ve renginde siyahlasma varsa, bas parmaginizla isaret parmaginiz arasinda yag bir bal damlasi degil de su damlasi gibi davraniyorsa, yani viskozitesini kaybetmisse, mutlaka gecikmeden degistirin.

Tam sentetik yaga yilda vereceginiz 40 YTL fiyat farki fazlasi, size 4 yil sonunda yari sentetik yag ile basina orebileceginiz coraptan daha ucuza mal olacaktir....


yarı sentetik yağları iyce batırıp çıkarmışsında benim toyotanın kıtapçığında tavsiye edilen yağ için yarı sentetik yazıyor.. yani toyota neden motor omrunu uzatan ve daha risksiz olan tam sentetik yağı değilde yarı sentetik yağları tavsiye etmiş..
bunun mantıklı nedeni ne olabilir sizce???

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Mayıs 2006; 16:41:15 

ben mondeo kullanıyorum 15000 km de bir degiştiriyorum bunun haricinde yaglar hakkında pek bilgim yok :(


1728 Mesaj
14 Mayıs 2006; 12:11:12 

servisi aradım CADDY 1.9TDI için aracım 5000e yaklaştı yakın zamanda bi daha uzun yol yapcak dedim değişmek istiyorum dedim; o araçlar 15000 de değiştiriyo 1litre kadar eksiltmiş olabilir isterseniz tamamlayalım dedi 25 ytl ye , şimdi 4lt lik yağ 10/40 Magnatec 38ytl, acaba eksilen yağı garantiye sayıp işçilik için mi 25 ytl dedi yoksa 1 lt yağ için mi 25 lt istiyo (e niye sormadın kardeşim servise dediğinizi duyar gibiyim )


_____________________________

Ben Antepliyim Şahinim ağam
Mavzerim omuzuma yük
Ben yumruklarımla dövüşeceğim
Yumruklarım memleket kadar büyük


640 Mesaj
14 Mayıs 2006; 12:46:02 

@porter

yari sentetik yaglari bir yere batirip cikartmadim. Dikkatli okursaniz, tam sentetik yaglarla ne gibi karakteristik farkliliklar tasidigini, kullanim sonuclarinda ne gibi durumlarla karsilasilabilecegini aktarmaya calistim.

Yari sentetik yaglar, tam sentetik yaglara alternatif olma niteligini hala korumaktadir. Zaten yaglama yaglari motorlar icin MADENİ ve SENTETİK olarak iki sinifta anilir. Yari sentetik diye adlandirilan yagin bir kismi sentetik bilesimlerden, geri kalani ise mineral bilesimlerden ibarettir.

Sizin toyota aracinizda yari sentetik yag tavsiye ediliyor olmasi, toyota firmasinin motor omrunu sabote etmek veya kisaltmak gibi bir dusuncesi oldugunu isaret etmez. Siz eger KİTAPCİKTA BELİRTİLEN PERİYOTLARLA yari sentetik yagi DEGİSTİRİRSENİZ, sorun yasamazsiniz. Diger yandan, eski nesil motorlarin onemli bir kisminda TAM SENTETIK YAG TAVSIYE EDILMEZ. Nedeni ise, motordaki yag kecelerinin sizdirmazlik niteliginin tam sentetik yaglarin molekuler yapisina karsi olan uygunsuzlugudur. O nedenle, uretici tarafindan tavsiye edilmedigi muddetce, motorunuza onerilenin disinda yag koymayiniz.

Diyelim ki uretici tam sentetik yag icin sakinca gormuyor. Motor icin sakincasi bulunmadigi halde, tam sentetik kullanmadiginiz icin, motordaki kurum birikimlerinin onune gecemezsiniz. Eger imkaniniz varsa, 15000 km yari sentetik yag kullandiktan sonra motor ust kapagini sokturerek kurum birikimini gozleyip, sonra kurumlari temizleyip, ardindan da bir 15000 km tam sentetik kullanip aradaki farki gozlerinizle gorebilirsiniz.

İlerleyen gunlerde zamanim oldugunda, tam sentetik yag ile yari sentetik yag kullanmis motorlarin resimlerini eklemeyi umuyorum.

quote:

Orjinalden alıntı: porter




yarı sentetik yağları iyce batırıp çıkarmışsında benim toyotanın kıtapçığında tavsiye edilen yağ için yarı sentetik yazıyor.. yani toyota neden motor omrunu uzatan ve daha risksiz olan tam sentetik yağı değilde yarı sentetik yağları tavsiye etmiş..
bunun mantıklı nedeni ne olabilir sizce???




_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


1488 Mesaj
15 Mayıs 2006; 11:12:08 

2002 wwti corollam var geçen hafta elfin 10-40 yağını aldım yağ filtrsi ile birlikte değiştyirdim tam sentetikmiş bu yağ markasaı nasıldır güvenle kullanabilirmiyim yoksa birdahaki sefere mobile mi geçsem


_____________________________




2953 Mesaj
15 Mayıs 2006; 11:29:35 


quote:

Orjinalden alıntı: sayınabim

Bugün aracıma "mobil super fe 5-30" yarı sentetik motor yağı koydurdum. Yağı değiştiren yer 10-15 bin km arası değiştir dedi (filtrede değişti) İnternet üzerinden satış yapan bir sitede aynı motor yağının değişim süresi 5-6 bin km olarak yazıyo şimdi ben bu yağı ne zaman değiştirmeliyim?

walla arkadaşlar ortalama 10.000 km'de bir deişmesi gerekiyo öle deilmi yoksa yanlışmı biliyorum


_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK
8 saniye içinde yönlendirileceksiniz.
Reklam yeni sayfada açılır, gezintinizi etkilemez.
hade len...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Mayıs 2006; 11:35:51 

ARAÇTAN ARACA DEĞİŞİR BU

MESELA 2004 VECTRA BİZ İLK YAĞI 15000 KM DE YAPTIK SONRA 30000 KM DE BİR DEĞİŞİYOR


284 Mesaj
15 Mayıs 2006; 11:47:03 

otomobil üreticileri belirttikleri standartlardaki yağların değişim sürelerini veya km sini servis kitapçığında belirtiyor. en güvenilir bilgiye ancak burdan ulaşılabilinir. motor yağı üreticileri yağın değişim aralıklarını vermez çünkü otomobil üreticileri kendi standartlarını koymuşlardır yani değişim aralıklarının belirleyicisidir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weber -- 15 Mayıs 2006; 12:12:14 >


_____________________________



3766 Mesaj
14 Haziran 2006; 20:56:46 

Bugün imzadaki aracımın yağını değiştirdim. Kitapçığında 5.4 lt alır, Castrol öneriyoruz, 20 binde yada yılda bir değişin diye öneriyor. Benim aracıma ise 4 ltlik bir Castrol Magnetec konuldu ve usta 10000 kmlik yağ koyduk dedi. Yağ çubuğu kontrol edildi normal gösteriyor. 10000 kmlik yağ demesinin sebebi litre olarak az konulmuş olması mı? Ben 10000 km sonra değişirim burada bir sorun yok, ama eksik konulmuş olmasının motora bir zararı olur mu? Ve sizce eski yağ tam olarak çekilmediği için mi yağ çubuğu tam gösteriyordur?


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


4080 Mesaj
14 Haziran 2006; 21:16:42 

araçların yağ kapasitesi filtreli ve filtresiz olmak üzere değişmekle birlikte eğer yağla beraber filtre de değişmişse karter hacminden maximum 500 gr fazla yağ alır...fakat siz 5.4 lt yağ alabilen motora 4 lt yağ koyduysanız ve seviye çubuğu normal gösteriyorsa muhtemelen aracın yağını tamamen boşaltmadan doldurmuşlardır..yoksa seviye çubuğu düşük gösterirdi...çubuktaki max ile min değerleri arasındaki miktar araca göre değişmekle birlikte genelde 1 lt kadardır..

10000 km olayına gelince yağın ömrü o kadardır..yani 10000 km sonra değiştirmek gerekir...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


3766 Mesaj
14 Haziran 2006; 21:25:34 

Eklemeliydim: yağ filtresi değişmedi, gerek görülmedi.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


640 Mesaj
14 Haziran 2006; 23:13:58 


quote:

Orjinalden alıntı: hesheit

Bugün imzadaki aracımın yağını değiştirdim. Kitapçığında 5.4 lt alır, Castrol öneriyoruz, 20 binde yada yılda bir değişin diye öneriyor. Benim aracıma ise 4 ltlik bir Castrol Magnetec konuldu ve usta 10000 kmlik yağ koyduk dedi. Yağ çubuğu kontrol edildi normal gösteriyor. 10000 kmlik yağ demesinin sebebi litre olarak az konulmuş olması mı? Ben 10000 km sonra değişirim burada bir sorun yok, ama eksik konulmuş olmasının motora bir zararı olur mu? Ve sizce eski yağ tam olarak çekilmediği için mi yağ çubuğu tam gösteriyordur?



2001 s40, ayni araç bizde de var ve shell helix plus yag kullaniyoruz. Onceki deneyimlerimden castrol magnatec yagdan anlamli bir memnuniyetim olmadi. Aksi gibi, tipo slx marka araçta kullandigim yari sentetik yag, degistirmekte gecikince motora hasar verdi, asinmaya sebep oldu. Volvo Ankara'daki servislerde araçlara filtreyi de degistirip 6lt yag koyuyor. Bunu da keçeler ve contalar yag kaçirsin, musteri tekrar servisin yolunu tutsun, yag basinci artsin ariza versin vs vs diye yaparlar. Sizin durumunuzda belki yagi disarida degistirdiniz ancak yag tam cekilmemis ve ustune 4 lt ekleyip sepetlemisler sizi.

Yeni koydugunuz yag eski yag ile %20 karismis vaziyette gibi. Yag cubugunda seviyeyi normal goruyorsaniz, ki dikkat edin çubuk biraz ilginçtir, baklava desenli tarali kismin ortasina bakmalisiniz, bu durumda tekrar gidip yagi iyice bosalttirip yeniden sifir yag koyun araca. Cunku eski yagin miktari %20 kadar olunca beklediginizden cok daha erken surede yag ozelligini kaybedecektir.

Ya da 5000 km kadar kullanin, her 1000 km kontrol edin unutmadan yagin rengini ve viskozitesini, durumun iç açici olmadigini gorurseniz gidin tekrar filtre ile birlikte degistirin bu sefer.


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


6658 Mesaj
15 Haziran 2006; 9:38:36 

@sayınabim

müsadenle bu topiğide üst konu yapıyorum...
harika bir paylaşım olmuş
isteyen bulduğu alıntıları ilave edebilir.

teşekkürler...


_____________________________




6658 Mesaj
15 Haziran 2006; 11:15:21 

Motor yağları



Motor Yağının Görevi Nedir?
Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

Mineral Yağlar

Mineral yağlar yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.

Sentetik Yağlar

Sentetik yağlar laboratuvarlarda çeşitli kimyasal işlemler sonucunda kimyagerler tarafından üretilen yağlardır. Fiyatları mineral yağlara oranla daha pahalıdır ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıkları fazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirirler ve çok daha fazla sıcağa dayanabilirler.

Yarı Sentetik Yağlar

Yarı sentetik yağlar bu ikisinin karışımıdır ve hem fiyatları, hem de sundukları performans bu iki yağın arasındadır. Genellikle %70-80 mineral yağa %20-30 sentetik yağ karıştırılmak suretiyle elde edilirler.

Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?
Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Vizkozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.

Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır: Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir

(Ör: 20W-50 değil de sadece 50W) . Zaten bugün bir benzin istasyonuna gidip herhangi bir marka motor yağı almaya kalktığınızda hepsi multi-viskozite olacağından, isterseniz hemen bu tip yağlara geçelim.

Günümüzde araçların tamamına yakınında kullanılan multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Sonuçlarını düşünün.. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar. İkisi aynı anda saçma, belki de inanılmaz geliyor değil mi? Nasıl olduğunu makalenin ilerleyen paraglaflarında okuyabilirsiniz.. Çok basit.

Multi-Viskozite Yağların Avantajı Nedir?
Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.Bu, aynı zamanda şu anlama da geliyor: Otomobilinizi belirli bir süre için kullanmadığınızda motor yağı kartere doğru süzülecek ve tekrar çalıştırdığınızda çok kısa bir süre için dahi olsa, motorunuzun tüm parçalarına ulaşması için belirli bir süre geçecektir. Çok viskoziteli yağlar soğuk havalarda tek viskoziteli yağlara oranla daha akıcı olduklarından motorun içerisindeki parçalara daha çabuk ulaşırlar, böylelikle ilk çalıştırma anındaki motor aşınmaları daha azdır.Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara oranla %1,5 ila %3 arasında yakıt tasarrufu sağlarlar. Çok viskoziteli yağlar hem düşük, hem yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlarlar.Multi-Viskozite Yağların Çalışma PrensibiYağ kullanımında sorun şudur: 10W kadar ince bir yağ kullanırsak yağ oldukça ince olduğundan ne ilk çalıştırma anında, ne de soğuk havalarda akıcılık açısından bir problem yaşamayız. Peki hava oldukça sıcaksa, ya da motor ısısı son derece arttığı zaman ne olacak? Gidip hemen yağı mı değiştireceğiz? İşte bu problemi çözmek için üretim aşamasında diğer birçok katkıyla birlikte multi-viskozite yağlara “viskozite geliştirici” katkı maddeleri eklenir. Yağ yine aynı yağdır, 10W bazlıbir yağ.. Ancak, eklenen polimerler sayesinde ısındığında örneğin 40 viskoziteli bir yağ gibi davranır, böylelikle sıcak hava koşullarında da görevini yerine getirir. Nasıl mı?

Eklenen polimerleri kimyasal olarak yağ soğukken içinde bağımsız olarak yüzen toplar olarak düşünün. Yağ ısındıkça bu polimerler çözülmeye ve uzun zincirlere dönüşmeye başlarlar, ve böylelikle yağın incelmesini önlerler. Ondan sonra dalga geç “alt tarafı polimer”... Nereye dalga geçiyosun? Öhö.. Eee. Evet, ne diyordum, birleşirler ve böylelikle ne olur efenim? Bir yağın içinde iki yağ... Yağınız 10W-40 ise soğukta 10W gibi ince, sıcakta ise 40 viskozite yağ kadar kalın gibi davranır. Burada önemli olan viskozite aralığını seçerken kışın tahmini en soğuk, yazın ise tahmini en sıcak derecesine dikkat etmektir. 10 bazlı bir yağı 10W-30 yapmak için daha az, 10W-40 yapmak için daha fazla polimer eklemek gerekir. E, asıl yağlamayı yapan polimer değil de yağ olduğuna göre, neden gereksiz yere içerisinde daha fazla polimer olan bir yağ kullanalım? 10W-30 idare ediyorsa neden 0W-40 gibi.. Yani şu saçma: “Abi, var ya en iyisi Mobil 0W-40’mış”.. Böyle birşey yok arkadaşlar. Bu bana iyi gelir de, sen Antalya’nın sıcağındasındır, kışları Antalya -40 derece mi 0 bazlı yağ kullanılsın? Viskozite aralığı tavsiye üzerine değil, kesinlikle ve kesinlikle içerisinde bulunulan iklime göre seçilmelidir. Tavsiyeyi aynı ildeki arkadışınız yapıyorsa ayrı.. Her bir viskozite aralığı için tek tek olmasa da, isterseniz genel bir görüş oluşturması açısından aşağıda en bilinen viskozite sınıflandırmalarını verelim. Bunlardan en ayrıntılı ve en bilineni SAE’ ninkidir, yani şu hep konuşulan 10W-30, 20W-50 gibi.. Ancak SAE derecelendirmesinde hangi viskoziteyi seçeceğinizden emin olamıyorsanız, kutunun üzerine bakıp daha basit olan API, ya da ondan da basit olan ACEA sınıflandırmasına göre de seçim yapabilirsiniz. (Bakın diyorum ama, du bakıyım var mı? Eveeet.. Yağımızı elimize alalım.. Ne diyor? Shell Helix Ultra SAE 5W-40, API SJ/CF, ACEA A3/B3.

Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır:


{SAE} (Society of Automotive Engineers)
SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. SAE sınıflandırmasında derece “W” harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

API (American Petroleum Institute)
Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel (C) motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflaması her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise C-F arası yapılır.
Benzinli motorlarda: (min.performans) SA..SB..SC..SD..SE..SF..SG..SH..SJ (max.performans)
Dizel motorlarda: (min. performans) CA..CB..CC..CD..CE..CF (max.performans)

Eğer yağ kutunuzun üzerinde “API SJ/CF” şeklinde bir ibare görürseniz bu, yağın hem benzinli, hem de dizel tüm motorlarda kullanılabileceği (Ferrari dahil) anlamına gelir.

ACEA (Association of European Car Manufacturers)

Sınıflandırma bir harfi takip eden bir rakam ile yapılır (A3 gibi). ACEA standardı iki kategoriye ayrılır. Birinci kategori yağın hangi motorda kullanılabileceğini açıklar:Benzinli motorlar için A Dizel otomobil motorları için B Dizel kamyon motorları için C Yağın performans seviyesini ise takip eden rakam belirler:Yakıt ekonomisi için 1 Genel amaç için (ortalama seviye) 2 Yüksek performans için 3 Örnegin A3 benzinli motorlar için yüksek performanslı bir yağı, A1 benzinli motorlar için ekonomi amaçlı bir yağı tanımlar.Viskozite konusunda yapacağınız seçim sıcaklık, otomobilin üzerindeki kilometre, piston aralıkları ve kullanım şartları gibi birçok değişkene bağlı olmakla birlikte, genel kural olarak viskozite aralığını çok açmadan mümkün olan en ince yağı kullanmak en iyisidir. Çok kalın yağların da sürtünmeyi arttırdığı bir gerçektir. En ince derken, akla 0W-40 gelebilir, ancak bulunduğunuz iklimde hava kış mevsiminde -18 derecenin altına düşmüyor, yaz mevsiminde de aşırı sıcaklar yoksa neden 0W-40 yerine 10W-30 olmasın? Burada seçim tamamıyla size kalmıştır. Bir yağ kutusunun içinde katkı maddesi ne kadar az ise o kadar iyidir, 0W-40 alırsınız, içerisinde fazla fazla katkı maddesi vardır, ya da 10W-30 alırsınız, içindeki gerçek yağ oranı o kadar fazladır. Sadece bazı 0 yerine 10 olduğu için diğerinden biraz daha kalındır. Aslında bu seçimi yaparken kilometreyi de hesaba katmakta fayda var. 0 km. bir arabada ince yağ, 100.000 km.’deki, yada daha eski teknolojili bir arabada daha kalın yağ kullanımı mantıklı olabilir. Yeni bir arabada piston aralıkları daha incedir, dolayısıyla ince yağ kullanımı hem sürtünmeyi azaltması sebebiyle, hem de aralıkların zaten dar olmasından ötürü mantıklıdır. Ancak 100.000 km.yapmış bir motorda aralıklar fazlasıyla açık olacağından nispeten daha kalın bir yağ kullanmak mantıklı bile olabilir. Böylelikle yağ sızıntılarını bile önleyebilirsiniz. 20W-50 mesela..



Değişik Tip Yağların Karıştırılması

Sentetik yağların yarı sentetik olanlarla hatta mineral yağlarla uyumlu olduğunu söyleyenler olabilir, ancak yağ kaçırma problemleri yaşamamak ve motorunuzun nihai performansı açısından başlangıçta bu tipten birini seçmenizi ve kesinlikle değiştirmemenizi tavsiye ederim. Mineral yağların içerikleri sentetik olanlardan farklıdır, ve mineral yağ emmiş contaların sonradan özellikle daha ince olan sentetik yağa geçildiğinde yağ kaçırabilmeleri olasıdır. 250.000 km sorun çıkarmadan çalışmış motorların, bu kilometrede mineralden sentetik yağa geçildiğinde kaçırmaya başladığına da rastlanılmıştır. Bunda sebep büyük olasılıkla sentetik yağa geçiş öncesi motoru belirli bir süre rolantide çalıştırmak sureti ile temizleme amaçlı kullanılan ince yağın motor içinde zamanla birikip artık sızdırmazlık görevi gören kalıntıları silip süpürmesi ve bunları da temizlemesidir. Buradan şu sonucu çıkartabiliriz: Arabanız yeniyse ve mineral bazlı yağ kullanıyorsanız temizleme amaçlı yağı uyguladıktan sonra sentetik yağa iç rahatlığıyla geçebilirsiniz. Hatta 5W-40 gibi bir viskozite aralığı seçip mecbur kalmadıkça bunu bile değiştirmemek en iyisi. Çünkü bunun değişmesi kesinlikle yağın kalınlığının da değişmesi anlamına gelir. Ancak ve ancak arabanız çok fazla km. yaptıysa bir miktar daha kalın yağa geçin. Yukarıdaki örnekte kalın bir mineral yağdan çok ince bir sentetik yağa geçiş sonrası da kaçırma oluşmuş olabilir. Çünkü 250.000 km. yapmış bir motorda aşınma çok fazla olacağından belki de suç ince yağ seçiminde.

Yağ Katkıları Yararlı mı?
Günümüzde hepsi de birbirinden mükemmel olduğunu iddia eden bir çok yağ katkısı satışa sunulmuştur. Özellikle televizyonda gece yarısı reklam kuşaklarını istila eden bu ürünler gerçekten işe yarıyor mu?Şimdi şunu düşünelim: Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip?Aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır. Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır. Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz. Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10’a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir. Bunların neler olduğunu ve görevlerini makaleyi daha fazla uzatmamak için yazmıyorum. Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır. Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeyi inceleyelim:

TeflonKimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre... PTFE’yi keşfederek Teflon’un patentini elinde bulunduran DuPont şirketi bile “Teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir” açıklamasını yapmıştır. Tabi bu açıklamayı yağ firmalarından aldığı yüklü rüşvet karşılığında yapmadıysa... Biz, gerçeği açıkladığını varsayalım.

Çinko
Diğer bir çeşit yağ katkısı ise çinko içerenlerdir. Çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşı koruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir. Normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağları zaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasını ekleyelim? Motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal-metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. Yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde kalıntı oluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır, inanın.<

Motor Yağı ile Yakıt Sarfiyatı Arasındaki İlişki Nedir??
Bir yağın viskozitesi yağın kendi içsel sürtünmesiyle bağlantılıdır. Bir yağın viskozitesi ne kadar yüksekse, yani kalınlığı ne kadar fazlaysa, sürtünme o kadar fazla olacaktır. 20W-50 yağ yerine 0W-30 viskoziteli bir yağ kullandığınızda sürtünme daha az olacaktır. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, yağ seçiminde asıl etken sizin sürtünmeyi nasıl istediğiniz değil, bulunduğunuz iklim şartları olmalıdır. Gereksiz yere çok ince yağ kullanmayın. Aklınıza benim aklıma gelen şey geldi mi acaba merak ettim? Eğer bir yağ ne kadar ince ise sürtünme o kadar az ise?... ve eğer drag yarışına katılacaksanız? Yağınız kalın ise ayvayı yediniz.

Koyu Renk (Kirli) Yağlar Motordaki Olası Problemlerin Habercisi mi?
Kirli, yahut koyu renkli yağ kesinlikle motordaki olası problemlerin habercisi değildir. Aksine iyi bir işarettir. Kirli yağ, yağın görevini yerine getirdiğinin kanıtıdır: Motor veya her ne ise, artıkları toplayıp motorun belirli kesimlerinde takrar toplanmamak üzere onları kendi içinde biriktiriyor demektir. Zaten yağınızı ve yağ ile birlikte filtrenizi de değiştiriyorsanız sorun yok demektir.



Motor Yağı Seviyesi Kontrolü

Doğru bir okuma için öncelikle otomobilinizi düz bir zeminde parkedip en az 5dk. olmak üzere yağın süzülmesini bekleyin. Yağ çubuğunu çıkarıp bir bez ya da kağıt mendil ile silin. Yağ çubuğunu yerine yerleştirip birkaç saniye bekleyin. Yağ seviyesini okumak üzere tekrar çıkardığınızda büyük bir ihtimalle MIN ve MAX seviyeleri arasında, genellikle de MIN seviyesine yakın olacaktır. Her seferinde çok fazla olmamak sureti ile ve yine her defa kontrol etmek sureti ile MAX seviyesine yaklaşıncaya kadar yağ ekleyin. Kesinlikle MAX seviyesini geçmeyin. 1600 cc. hacimli bir motorda genellikle 1 lt.’lik yağın yarısı yeterli olacaktır. Belki biraz fazlası.. Ancak kutunun dibinde çok az dahi kalmış olsa, “bunu taşıyacağıma ekleyeyim, MAX seviyesini biraz geçiversin, ne olacak?” mantığıyla kalan yağı da eklemeyin. Motorun performansına göre birkaç hafta, en geç bir ay sonra zaten elinizde kalan yağ miktarı kadar eksilme olacaktır. Daha sonra ekleyin, en iyisi... Çubuğu yerine yerleştirdikten sonra motor yağ kapağını kapatmayı unutmayın. Periyodik yağ seviye kontrolleri her 2000 km.’de bir yapılabilir. Ancak en iyisi herkesin kendi istatistiğini tutması. Yağ eksiltme; motor performansı, motorun üzerindeki km. ve bakımıyla alakalı olduğu kadar aynı model ve yaşa sahip otomobillerde sürücülerin kullanım tarzından kaynaklanan farklılıklar olması da doğaldır. Bu sebeple isterseniz ilk birkaç sefer ortalama bir km. belirleyin, ve kontrollerinizi kendinize özel aralıklarla yapın.

Sonuç
Her yağ, mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip otomobilinize göre raftaki en kaliteli yağı alın, ve mümkün olduğunca markadan markaya, mineralden sentetiğe, değişik viskozitelere geçmeyin. Katkıya para vermek yerine motorunuzu ilk çalıştırdığınızda kalkış öncesi 15 sn. rölantide çalışmasına izin verin. Böylelikle tek bir kutu katkı almadan motor ömrünüze belki de fazladan bir 100.000 km. ekleyebilirsiniz. Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, sentik yağlar mineral yağlara oranla hatırı sayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır. Mümkün olan en dar viskozite aralığını seçin. Daha geniş viskozite aralığı daha fazla polimer demektir ve daha fazla polimer de motorunuz için iyi değildir. Ör: 10W-30 ve 10W-40. 10W-40, 10W-30’a göre daha fazla viskozite aralığına sahiptir. Her iki yağın da soğuk havadaki akışkanlıkları aynıdır, ancak 10W-40 viskoziteli yağa sıcak koşullarda daha performanslı olabilmesi için daha fazla polimer eklenmiştir. Bulunduğunuz iklimde yazlar aşırı sıcak değilse ve motorunuz aşırı performanslı değilse neden kullanılsın? Piyasada bulabileceğiniz en ince bazlı yağı değil, bulunduğunuz iklimin kurtardığı en ince bazlı yağı seçin. Yani, ince derken, yok yere 0W bazlı yağ seçmeyin, 15W baz kurtarıyorsa 15W baz, emin olamayıp fazla güvenemiyorsanız, 10W baz... Ör: 10W-40 ile 20W-50 aynı aralığa sahiptir, ancak 20W-50 de baz 10W-40’tan daha yüksek olduğundan (10 yerine 20) daha az polimer eklemekle de görevini yerine getirir. Her yağ değişiminde yağ filtrenizi de mutlaka değiştirin. Yağ filtresi motorun içinde dolaşan yağ içerisindeki kir ve metal parçacıklarını tutma görevini yerine getirir. Eğer yağ filtresi tıkanırsa, motordaki bir bypass valfi yağın tekrar akmasını sağlar. Tabii ki kirli yağın. Otomobilin gösterge panelinde de tıkanmış yağ filtreleri için bir uyarı ışığı olmadığına göre, en iyisi çok da pahalı olmayan bu parçayı her yağ değişiminde değiştirmektir. Kilometre az yapılmış olsa dahi en azından her sene yağ değiştirmek gerekir.

http://www.sanalusta.co...ex.asp?IID=1&news_id=37


_____________________________




6658 Mesaj
15 Haziran 2006; 11:41:51 

BİR MOTORDA YAĞ EKSİLMESİ 2 ŞEKİLDE OLABİLİR.

1. YAĞ KEÇE VEYA CONTALARDAN DIŞARIYA AKAR. BUNUN BELİRTİSİ KARTERDEN YERE DAMLAYAN DAMLACIKLAR ŞEKLİNDE OLUR.
2. MOTORUN YAĞ YAKMASI. BU NASIL OLUR. PİSTONLARDA BULUNAN KOMRESYON SEKMANLARI İLE BİRLİKTE YAĞ SEKMANLARI VARDIR. BU YAĞ SEKMANLARININ DEFORME OLMASI SONUCU (SEBEP: 1.ÇOK YÜKSEK HARARET, 2. ÜRETİM HATASI, 3. ÇOK FAZLA KULLANIM SONUCU ÖMRÜNÜ DOLDURMA) PİSTONLARIN ÇALIŞMASI ESNASINDA YANMA ODASINA YAĞ KAÇAĞI OLUR...
YA DA SUBAPLARIN KEÇELERİNİN ÖZELLİKLERİNİ KAYBETMESİ SONUCU YİNE YANMA ODASINA YAĞ SIZMASI ŞEKLİNDE OLUR. (BU GENELLİKLE ÇALIŞMA ESNASINDA DEĞİLDE MOTOR ÇALIŞMAZKEN OLUR. İLK ÇALIŞTIRMADA YAĞ YAKILARAK EGZOSDAN DIŞARI ATILIR)
YANMA ODASINA GİREN YAĞ, MAZOT VEYA BENZİNLE BİRLİKTE YANARAK EGZOS GAZLARIYLA BİRLİKTE DIŞARI ATILIR. BU KENDİSİNİ "MAVİMSİ BEYAZ" DUMANLA BELLİ EDER.

SENİN ARACINDA YUKARDAKİ BELİRTİLER OLMADIĞINA GÖRE, EKSİK YAĞ KOYULMUŞ OLMA İHTİMALİ YÜKSEKTİR.

TAVSİYEM:
HER SABAH ARACINI ÇALIŞTIRMADAN ÖNCE YAĞ ÇUBUĞU İLE SEVİYE KONTROLÜ YAP. GÜNLÜK OLARAK EKSİLME VARSA, DAMLAMA DA YOKSA, GAZ VERDİĞİNDE MAVİMSİ BEYAZ DUMAN DA YOKSA, SUBAP KEÇELERİNDE PROBLEM VARDIR. AKŞAMDAN SABAHA YANMA ODASINA SIZAN YAĞ İLK ÇALIŞTIRMADA YAKILARAK ATILACAĞI İÇİN DEVAMINDA BEYAZ DUMAN OLMAZ...

26500 KM DEKİ BİR MOTORA YÜKSEK HARARET YAPTIRILMADIYSA BU SEÇENEK MÜMKÜN DEĞİL BENCE...

alıntı: roverci


_____________________________




3766 Mesaj
15 Haziran 2006; 13:23:28 

Teşekkür. Ben de aynen bu yazdıklarından şüphelenmiştim. Sanırım hikaye de şundan kaynaklanıyor. Magnetec'in bidonu 4ltlik. Daha büyük bidonlarda satılıyor mu bilmiyorum. Değiştiğim yerde bu vardı. Adam o bidonu boşaltıyor, ama ikinci bir bidonu açıp 1.5 lt daha eklemiyor. Sebebi malum: kalan 2.5 lt yi kısa sürede birine boşaltamayabilir. Bunu Volvo yetkili servisi yapmaz elbette ama onlar da bana 250ytl fiyat verdiler yağ ve yağ filtresi değişimi için. Bense 50 ytlye değiştirdim. Sanırım bu durumda 5000 sürüp yeniden değiştirmeyi tercih edeceğim. Gidişatı da belirli aralıklarla takip ederim.

quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06


2001 s40, ayni araç bizde de var ve shell helix plus yag kullaniyoruz. Onceki deneyimlerimden castrol magnatec yagdan anlamli bir memnuniyetim olmadi. Aksi gibi, tipo slx marka araçta kullandigim yari sentetik yag, degistirmekte gecikince motora hasar verdi, asinmaya sebep oldu. Volvo Ankara'daki servislerde araçlara filtreyi de degistirip 6lt yag koyuyor. Bunu da keçeler ve contalar yag kaçirsin, musteri tekrar servisin yolunu tutsun, yag basinci artsin ariza versin vs vs diye yaparlar. Sizin durumunuzda belki yagi disarida degistirdiniz ancak yag tam cekilmemis ve ustune 4 lt ekleyip sepetlemisler sizi.

Yeni koydugunuz yag eski yag ile %20 karismis vaziyette gibi. Yag cubugunda seviyeyi normal goruyorsaniz, ki dikkat edin çubuk biraz ilginçtir, baklava desenli tarali kismin ortasina bakmalisiniz, bu durumda tekrar gidip yagi iyice bosalttirip yeniden sifir yag koyun araca. Cunku eski yagin miktari %20 kadar olunca beklediginizden cok daha erken surede yag ozelligini kaybedecektir.

Ya da 5000 km kadar kullanin, her 1000 km kontrol edin unutmadan yagin rengini ve viskozitesini, durumun iç açici olmadigini gorurseniz gidin tekrar filtre ile birlikte degistirin bu sefer.




_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Haziran 2006; 13:35:34 




yağın bozulmasın yani eskimesi aracın nerelerine zarar verir.?
değiştirilmediği takdirde ne gibi parçaları zarar görür.???


25 Mesaj
15 Haziran 2006; 15:48:41 

Diesel araclarınıza hangi yağı kullanıyorsunuz?Ben Castrol gtx magnetec diesel kullanıyorum


_____________________________



86 Mesaj
15 Haziran 2006; 20:11:51 

bencede aracın ilk 3000 yada 5000 km sonra yağını filtresini değiştirmeli sonrasındada servislerin önerdiği gibi 15.000 km.de normal bakımları yapılmalı sanırım.


_____________________________



 
334 Mesaj
5 Temmuz 2006; 11:10:09 

Arkadaşlar,
Bende 307 1.4 HDI var. En son yağı 1.5 yıl önce araç 9800 km'de iken değiştirmiştim. (Esso Ultran 10-40). Bugün arabam 18.200 km'de. Düzenli olarak kontrol ederim arabanın yağını ve bir eksiltme falan yok. Geçtiğimiz günlerde bir iş için yağı kontrol ettirdiğimde; usta yağda bişey yok dedi.
Sizce 20.000 km'yi bekleyim mi (en az 2 ay sürer) yoksa değiştirmelimiyim. Sonuçta 1.5 yılı geçti.
Ve son olarak 307 HDI için hangi yağı önerirsiniz.
Yardımlarınız için teşekkür ederim.


_____________________________



2469 Mesaj
5 Temmuz 2006; 11:33:35 

bende fiat serwisinde değiştiriorum orjinal kullanıyorlar selenemıoydı neydi


_____________________________

MİRAZ


480 Mesaj
13 Temmuz 2006; 14:01:46 

arkadaşlar broadway için hangi motor yağını kullanayım bu hafta fırsat bulursam değiştireceğim


_____________________________

87 Mercedes 200 E
99 Toyota Corolla
İkisi de mükemmel otomobil.


16069 Mesaj
13 Temmuz 2006; 15:07:43 

castrol yeni yağ çıkarmış edge diye

kullanan varmı hiç


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


3766 Mesaj
9 Ekim 2006; 21:41:20 

Arkadaşlar motor yağını motorla çekmek ile alttan süzüp almak arasında ne kadar fark olur? Hangisi motordan eski yağı daha iyi almamızı sağlar? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


294 Mesaj
11 Ekim 2006; 6:40:29 

Sanırım vakumla çekmek eski yağdan kalıntı bırakabilirken,süzülmesini beklemek bu riski azaltıyor..


_____________________________



 
5405 Mesaj
11 Ekim 2006; 22:55:21 

türbülans@ arkadaşım selamlar...

Arabamı biliyorsun. 2006 yeni astra cdti, 17 bin km de.

Bu arabanın yurt dışı servis aralıkları 30 bin km,

Türkiyede ise 15 bin km de bir çağırıyorlar.
15 bin km bakımına gittim, arabanın yağı değişmedi, 30 bin km de bir değişiyor dendi.

Bu sizin söylemlerinizle çelişki olabilir mi?

Arabayı alalı 2 ay sonra 1 yıl olacak. Yağı kendim değiştirsem mi?


_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


4080 Mesaj
11 Ekim 2006; 23:22:56 


quote:

Orjinalden alıntı: gorele2000

türbülans@ arkadaşım selamlar...

Arabamı biliyorsun. 2006 yeni astra cdti, 17 bin km de.

Bu arabanın yurt dışı servis aralıkları 30 bin km,

Türkiyede ise 15 bin km de bir çağırıyorlar.
15 bin km bakımına gittim, arabanın yağı değişmedi, 30 bin km de bir değişiyor dendi.

Bu sizin söylemlerinizle çelişki olabilir mi?

Arabayı alalı 2 ay sonra 1 yıl olacak. Yağı kendim değiştirsem mi?


30.000 km lik yağ değiştirme periyodu hangi tip motor olursa olsun bence uzun bir süreç..avrupadaki yol şartlarını göz önüne alırsanız belki o ortamlar için 30.000 km lik yağ değişimleri uygun olabilir ama aracınızın bakım klavuzuna bakarsanız orada 30.000km/1 yıl gibi bir ibare göreceksiniz..yani sizin aracınız 1 yıl içinde 30.000 km yi doldurmasa bile garantiden düşmemek için her yıl yağ değiştirmek durumundasınız..diğer taraftan yağ değişim periyotları km lerle sınırlandırılamaz..20.000 km boyunca zorlanmamış bir motor yağ değişimine gerek göstermezken 5.000 km boyunca yüksek devirlerde kullanılmış bir motor yağ değişimi gerektirebilir..benim önerim eğer aracınızı sıkışık trafikte,sürekli dur-kalk pozisyonunda ve devirli kullanıyorsanız yağınızı her yıl(aslında önerilen 6 ayda bir dir ama bu biraz masraflı olacaktır) değiştirin..diğer taraftan eğer yetkili servis yağınızı 30.000 km de bir değiştirmekte diretiyorsa ve aracınız garanti kapsamındaysa yapacak birşey yok...dışarıda değiştirirseniz garanti dışı kalırsınız...yanlız benim anlamadığım opel dizel araçlarında hangi yağı kullanıyor ki 30.000 km ömür biçiyor???


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


 
5405 Mesaj
11 Ekim 2006; 23:36:14 

Öğrenmem lazım, tam bilmiyorum. Ama aynı arabaya sahip kaynımın arabası 30 bin km bakımı yapıldı. shell di galiba markası.

Ayrıntılı olarak yarın yazabilirim...


_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM