Şimdi Ara

1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
129
Cevap
1
Favori
24.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli otomobil sever forumdaşlarım merhaba.
    Aracım 1.5 Dci Latitude ve alalı 2 hafta olmak üzere.
    Bu aracı turbo sorunundan dolayı piyasasından 6-7 bin lira daha ucuza almıştım. Fakat başka sorunlarda çıktı. Keçelerden yağ atmıştı değiştirdim, sentesi 1 diş kaçıkmıştı komple triger setinin yenisini taktırdım. Partikül filtresi dolmuştu temizlettim.

    Geriye sadece 1 sorun kaldı. motordan piston vurma sesine benzeyen silindirin birinden geldiğini tahmin ettiğim bir ses var.
    Yetkili servis egzantirik milinin sübapların ve iticilerin değişmesi gerekebileceğini üst kapağı açmaları gerektiğini sonrasında belli olacağını söyledi. Kabaca bir hesap yaptı bu işlere 6000 tl teklif formu uzattı:)
    Ben yanıldıklarını düşünüyorum. Ses rolantideyken gelmiyor, boşta gazlayınca da gelmiyor. Viteste yol alırken gazlayınca 1000 devirden 2500 e kadar şiddetlenerek artıyor sonra azalıyor ama duyuluyor. Torkun en yüksek olduğu anlarda ortaya çıkıp araçtaki herkesin bu araç normal diyebildiği bir ses bu. Bir silindire ait olmak suretiyle piston-biyel yada biyel-krank bağlantı noktasında oluşabilecek bir boşluğun çıkarabileceği sese benziyor.
    Böyle bir sesle karşılaşanınız oldumu acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 27 Eylül 2018; 22:36:38 >



    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı




  • 10-60 yağ deneyin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    10-60 yağ deneyin
    10-60 yağ 96.000 deki motor için çok kalın olmaz mı? Bu ses ciddi rahatsızlık veren bir ses bu arada. yağ ile çözülebilecekse çok mutlu bile olurum.
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı
  • Sentenin 1 diş kaçması ile bahsettiğiniz problem ufakta olsa kalici hasara neden olmuş olabilir yetkili servisin teşhisi doğru gibi. Ses azalmasindan ziyade yol sesi ruzgar sesinarttigi ucin duymuyor olabilirsiniz. Belli bir frekansi yakaladığı icin uğultu olarak geliyor olabilir.

    Egzantrik zincirinin uzamasi ile bir problem de olabilir, kapağa zarar vermis olabilir.ancak öyle olsaydı soğuk calistirmada bayagi bir zincir sesi duyuyor olurdunuz.

    10-60 yag falan kullanmayın dpf'li araca. Tavsiye eden üyeyi de dikkate almayın.

    Aşağıdaki ses var mi ? Yağ kapağını acip bakabilirsiniz.

    https://youtu.be/eWDpZefz8BM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Eylül 2018; 22:42:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Super-Heavy is approaching...
  • Eğer sübap yada kam mili hasarı olsaydı rolantide de ve boşta gaz verirkenden sesin gelmesi gerekmez miydi?
    Ses motor yükü ile paralel artıyor yani piston biyeli iterken yada biyel krankın kolunu çevirmeye zorlarken çıkıyor.
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Sentenin 1 diş kaçması ile bahsettiğiniz problem ufakta olsa kalici hasara neden olmuş olabilir yetkili servisin teşhisi doğru gibi. Ses azalmasindan ziyade yol sesi ruzgar sesinarttigi ucin duymuyor olabilirsiniz. Belli bir frekansi yakaladığı icin uğultu olarak geliyor olabilir.

    Egzantrik zincirinin uzamasi ile bir problem de olabilir, kapağa zarar vermis olabilir.ancak öyle olsaydı soğuk calistirmada bayagi bir zincir sesi duyuyor olurdunuz.

    10-60 yag falan kullanmayın dpf'li araca. Tavsiye eden üyeyi de dikkate almayın.

    Aşağıdaki ses var mi ? Yağ kapağını acip bakabilirsiniz.

    https://youtu.be/eWDpZefz8BM
    Birazdan araçla çıkacağım bakacağım
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı




  • Sanki enjektörün birisi işiyormuş gibi geldi bana. Sadece fikir ama.
    _____________________________
    Devrim Arabası
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 4 gelen uğultu sesi
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Enjektör seside olabilir. Aklınızda bulunsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2024 Opel Combo 1.5 D. Eat8 Edition
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Haklisiniz, ancak Sente Atık vaziyette ne kadar kullanılmış bilmiyorum. Bu motor tasarımıyla alakali olabilir, camshaft hasarindaki açınin ne kadar daraldigi aşındırıcı etkinin ne olduğuyla alakali olabilir.



    Renault motorlari biraz hassas sente 1 atik halde bazi motorlarda hiçbir sorun yasanmazken, uzun donemde problem yasatabilir.


    Yük altinda turbo basınç arttigi icin zamanlama probleminden de sesi daha net duyuyor olabilir misiniz ?


    Msanstekinin dedigi gibi , enjektör duzeltme toleranslarini da bilgisayara baglayip tur atip kontrol etmekte fayda olabilir. Enjektörlerin tileranslarini teker teker gosterir olmasi gereken bir sayfa vardir servis programinda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Eylül 2018; 23:1:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Super-Heavy is approaching...
  • Subap iticiden olabilir. Video çekip bir koyun dinleyelim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Kompresyondaykende ayni devirlerde bu sesi yapiyormu arac

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Haklisiniz, ancak Sente Atık vaziyette ne kadar kullanılmış bilmiyorum. Bu motor tasarımıyla alakali olabilir, camshaft hasarindaki açınin ne kadar daraldigi aşındırıcı etkinin ne olduğuyla alakali olabilir.



    Renault motorlari biraz hassas sente 1 atik halde bazi motorlarda hiçbir sorun yasanmazken, uzun donemde problem yasatabilir.


    Yük altinda turbo basınç arttigi icin zamanlama probleminden de sesi daha net duyuyor olabilir misiniz ?


    Msanstekinin dedigi gibi , enjektör duzeltme toleranslarini da bilgisayara baglayip tur atip kontrol etmekte fayda olabilir. Enjektörlerin tileranslarini teker teker gosterir olmasi gereken bir sayfa vardir servis programinda.
    Sente atık vaziyette 18.000 km kullanılmış bana verilen bilgi doğrultusunda bunu söyleyebilirim. Sübaplar yada iticiler de düzgün çalışmıyor olabilir zaten rolanti sesi de sağlıklı değil üst kapağı kesin açtıracağım ama bu bahsettiğim ses yük altında motor hızına paralel frekansta gerçekleşiyor mesela 2000 devir 5. viteste tırmanırken pat pat pat geliyor gazdan ayağımı çekince sesten eser yok. Kranktan şanzımana kadar olan bölümlerden geleceğini de sanmıyorum. Bozuk rulman sesi hiç değil ondan eminim. 1 kez prizdirek rulmanı değiştirtmiştim.

    Rolantide çalışırken az önce çektiğim videoyu koyuyorum.
    youtube
    WhatsApp Video 2018 09 27 at 23 58 23
    https://youtu.be/dyJ_IyCQw7A



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 28 Eylül 2018; 0:36:57 >
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    kompresyondan neyi kasteddiğinizi anlamadım ama boşta gazlarken ve rolantide çıkmayan bir ses bu.
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı
  • Yük altinda turbo basınç arttigi icin zamanlama probleminden de sesi daha net duyuyor olabilir misiniz ? Demiştiniz.
    Evet olabilir yeni turbo takıldıktan sonra alt devirler de canlandı ve ses daha net duyulur oldu diye düşünüyorum. Ama şu an sente ayarı düzgün yetkilide yeni set takdırdım zamanlar hatasız olmalı.
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Itici grubunda Hasar oluştu ise sente ayari fark etmez. Enjektörleri de kontrol ettirmekte fayda var bilgisayara baglayip farkli devirlerde tolerans (duzeltme) degerlerini bilgisayardan okuyabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 28 Eylül 2018; 0:46:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Super-Heavy is approaching...
  • basarank kullanıcısına yanıt
    96.000km'de bir motor hatta 18.000km evvel sente ayarı ile ne işi olur anlamak pek güç.

    Enjektörlerden birinin tıkanıklığı olabilir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 28 Eylül 2018; 0:45:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Super-Heavy is approaching...
  • aracı 96k da aldım 80k km bakımında triger setinin değiştirdiğini söyledi aldğım vatandaş. Triger seti değişirken sente ayarı yapılmıyor mu?
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Dizel araclar 120-160.000 arasinda triger değişir. Adami hem kaziklayip hem arabasini bozmuslar helal olsun.

    160.000km diyor burada.
    http://www.powertrain.renault.com/our-range/powertrain-units-of-our-range/1.5-dcik9k



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 28 Eylül 2018; 0:54:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Super-Heavy is approaching...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    96.000km'de bir motor hatta 18.000km evvel sente ayarı ile ne işi olur anlamak pek güç.

    Enjektörlerden birinin tıkanıklığı olabilir mi ?
    Enjektörlerden biri tıkalı olsa çekiş düşerdi hiç öyle bir durum yok diyebilirim gayet seri hızlanıyor standardına yakın. Yeni turbodan sonra düzlük hızını test ettim 190a kolayca çıktı.
    Cumartesi aracı bi sanayiye götüreyim diyorum ama nasıl bir yol izleyeyim öneriniz var mıdır?
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Ben yine de msansertekin'in uyarisini kulak arkasi etmeden sente ayarı yaptırdığıniz servise bir selam sabahla enjektör düzeltme (tolerans degerlerini) bir ölçümüne bakardim. 10dakika da yapilabilecek bir islem.



    En azından enjektörlerin durumunu görmüş olursunuz.



    Diğer sanayi konusunda iş tamamen size kalmış, akli selim birkaç usta dinlemeden işe girismeyin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Super-Heavy is approaching...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.