Şimdi Ara

120KM de Direksiyon TIR TIR TITRIYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
40.242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4 tane lastik aldim yeni.

    Aldigim gibi balans yaptilar.

    Neyse kullaniyorum,120 den itibaren direksiyon sanki lastikler firlicakmis gibi titreme yapiyor, sanki 220km yapiyorum gibi.

    Eskiden hafif bi titreme olurdu 180 le giderken eski lastiklerde lastiklerin eski ayarsizligina baglardim.


    Ama bu olay nedir?

    Rotlarda bi problem mi var?

    Ama rotlarda olsa eski lastiktede ayni hizda boyle titresim yapmaz miydi?

    Lastikte imalat hatasi mi var?

    Veya adamlarin balans bilgisayari kalibrasyonlu diil, o yuzden hatali bir balans mi oldu?


    Buna sebep nedir ne yapmam gerekir?


    Nereye gitmeliyim?Aldigim yere mi yoksa once rot balansci baska bi yere mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    120 km/s Hızda Direksiyon Titremesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanız 120 km/s hıza ulaştığında direksiyonunuzda titreme hissediyorsanız bu, dikkat edilmesi gereken bir sorunun işareti olabilir. Bu titreşim, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve hem güvenliğinizi hem de aracınızın performansını etkileyebilir.

    Nedenleri:

    • Lastik Dengesizliği: Lastiklerinizin düzgün dengelenmemiş olması, özellikle yüksek hızlarda titreşime neden olabilir.
    • Tekerlekte Eğiklik: Tekerleklerinizin eğik olması, direksiyon titreşimine ve düzensiz aşınmaya yol açabilir.
    • Direksiyon Sistemi Sorunları: Direksiyon bağlantılarındaki gevşeklik veya arızalar, direksiyon titreşimine neden olabilir.
    • Süspansiyon Sorunları: Şok emici veya yaylardaki arızalar, tekerleklerin yolla düzgün bir şekilde temas etmesini engelleyebilir ve bu da direksiyon titreşimine neden olabilir.
    • Fren Rotörü Eğriliği: Eğri fren rotorları, fren uygulandığında titreşime neden olabilir ve bu da direksiyonda da hissedilebilir.

    Çözümleri:

    • Lastiklerinizi Dengeleyin: Lastiklerinizin düzenli olarak dengede olması, titreşimleri önlemenin ve lastik ömrünü uzatmanın anahtarıdır.
    • Tekerlekleri Hizalayın: Düzenli tekerlek hizalama işlemi, direksiyon titreşimini önlemeye ve lastik aşınmasını eşitlemeye yardımcı olur.
    • Direksiyon Sistemini İnceleyin: Direksiyon bağlantılarını ve bileşenlerini aşınma veya hasar açısından inceleyin ve gerekirse değiştirin.
    • Süspansiyonu Kontrol Edin: Şok emicileri ve yayları hasar veya aşınma açısından kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Fren Rotorlarını İnceleyin: Eğri veya hasarlı fren rotorlarını değiştirin.

    Direksiyon titremesi sorununu gidermek için bir tamirciye başvurmanız önerilir. Sorunun nedenini doğru bir şekilde teşhis etmek ve uygun onarımları gerçekleştirmek için özel araçlar ve ekipmanlara ihtiyaç duyulabilir.

    120 km/s hızda direksiyon titremesi, göz ardı edilmemesi gereken ciddi bir sorundur. Aracınızın güvenliğini ve performansını korumak için bu sorunu en kısa sürede gidermek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Lastikler yeni takildiysa 200 - 300 km kadar lastiklerin tam oturmasini bekleyip tekrar balance yaptirmak en mantiklisi. Cunku lastiklerin degisiminin ardindan yapilan rot balance in bir sure sonra tekrar bozulduguna cok denk geldim. Ayrica Cantlar da meydana gelen en ufak egrilik bile yuksek suratte titresimin direksiyona kadar ulasmasina sebebiyet verebilir.
  • sebep çok farklı olabilir.
    1. titreme kaçta başlıyor? belli bir hızdan sonra tekrar titreme duruyor mu?
    2. jant yamuklukları lastik değişiminden sonra ortaya çıkabiliyor ve balans doğal olarak tutmuyor. ama bu durum balans ayarı sırasında ortaya çıkar.
    3. lastik hatalı olabilir. buda balans ayarında ortaya çıkar. bilgisayarlı balans ayarında hatalı lastik hiçbir zaman sıfır değer vermez.
    lastik aldığın yerin haricinde bilgisayarl bir yere baktır. lastiklerde hata varsa adamların yakasına yapış. büyük bir yerden aldıysan kesin değiştirirler.
    benim eski pirelliler bir türlü balans tutmuyordu. baktırdım hatalı çıktı.
    kolay gelsin.
  • Balans yaparken bizzat gordum 0 deger verdi.

    160-170 e kadar titreme vardi ustune cikmadim.


    Alsimli jant degil SAC jant oldugu icin pek yamulacagina ihtimal vermiyorum daha esnek oldugu icin.

    Baska bir yere de gostericem, daha 1000 km olmamistir lastikler
  • kuzende tipo var benim onda da aynı durum sözkonusu 120 den sonra direksiyon zangırdıyor..2 yıldır nerdeyse böyle bu durum tüm bakımları yapılıyor aracın...aynı aracla 2 yıldır da 180 e kadar vurduruyor bi sorun olmadı şu ana dek...sanırım özelliği bu abiiii...hehehehe
  • merak ettim araç neee?????
  • taktırdığın lastiklerin markası ne bence 2 sebep var balans sorunu veya lastiklerin kalitesi yani hatalı üretim söz konusu olabilir
  • YENİDEN BAŞKA BİR YERDE BALANS YAPTIR...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    kuzende tipo var benim onda da aynı durum sözkonusu 120 den sonra direksiyon zangırdıyor..2 yıldır nerdeyse böyle bu durum tüm bakımları yapılıyor aracın...aynı aracla 2 yıldır da 180 e kadar vurduruyor bi sorun olmadı şu ana dek...sanırım özelliği bu abiiii...hehehehe

    baba bu kus serisi degil yav OPEL> , aldigimda 190 vurduruodum anlamiodum bile

    Lastikleri degistirdik titremeye basladi azer bulbul gibi.

    Yolda giden gene anlamaz da ben direksiyonda hissediyorum titresimi
  • aynı sorun bende de var, 4 adet kumho kar lastiği taktırdıktan sonra 120 km üzerine çıktıktan sonra direksiyonum titriyor. araç sağa sola çekmiyor ve jantlada yamukluk yok.
    Balans ayarları yapılırken bende oradaydım ve sonuç 0 çıkarana kadar adam baya uğraşmıştı.

    Yeniden balast mı yaptırmak lazım.
    (Lastiği taktıralı 2000 km den fazla oldu)
  • biraz ukelalık gibi olucak, muhtemelen taktırırken dikkat ettirmişsinizdir ama, yeni lastikleri çoğu sağ, sol ayrı ayrı üretiliyor fakat, satıcıların stok kaygıları dolayısıyla işlerine mi gelmediklerindendir, yoksa bilgisizliklerinden midir bilmiyorum ama buna dikkat etmiyorlar.

    benim bir arkadaşa alırken başımıza geldi, satıcı biliyordu da aptala mı yattı , yoksa bilmiyormuydu anlamadım ama, olabiliyor yani...
  • bizimde öyle olmuştu araç marea idi sonra lastikleri deiştirdiler falan ayar fln yaptılar titreme geçmişti evt 120den sonra başlıyo titreme
  • bende 1 hafta evvel 4 lastik aldım.lastikçi lastikleri taktı 1 hafta sonra gel balansı yapayım dedi.neden dediğimde lastikler genleşsin ve yerine otursun dedi.bugün gittim balansı yaptırdım.ordan çıkınca 140-150 civarı bi hız yaptım tık yok.öylesi daha sağlıklıymış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mnt1907

    aynı sorun bende de var, 4 adet kumho kar lastiği taktırdıktan sonra 120 km üzerine çıktıktan sonra direksiyonum titriyor. araç sağa sola çekmiyor ve jantlada yamukluk yok.
    Balans ayarları yapılırken bende oradaydım ve sonuç 0 çıkarana kadar adam baya uğraşmıştı.

    Yeniden balast mı yaptırmak lazım.
    (Lastiği taktıralı 2000 km den fazla oldu)






  • Beyler, benim araç da 120 ile 130km hızları arasında titreme yapıyor, 130a doğru titreme kesiliyor, sonrasında 150-160 çık çıkabildiğin kadar ama hiç olmuyor ama her 120ye geldiğimde bu sorun oluyor. Ardından az daha hızlanınca kesiliyor. Sorun nerden kaynaklanıyor olabilir? araç 2001 accent 1.5 gls.
  • antiochos senın lastıkler ne marka ?
  • 7 gün ceza almıs
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aRm

    7 gün ceza almıs


    Allah kurtarsın ne diyelim
  • Ya bu kış lastiklerinde son hız kac oluyor ? Yada bu hızı gecersen noluyor :) Ondan titremesin ?
  • Arkadasım 7 gun uzaklastırılmıssın ama :)
    lastik hava basınçlarını kesinlikle kontrol ettir , benim focusta da kış lastiği taktırdıktan sonra
    bu hızlarda acaip titreme oluyodu adam birine 32 birine 37 basmış ikisinide 33 yaptım araç düzeldi :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.