Şimdi Ara

1.5 corolla satamaz diyenler nerede? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
216
Cevap
0
Favori
14.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.5 corolla satamaz diyenler nerede?


    Neredeyse en uygun sedan otomobili olduğu için ülkemizde bu motor tutuyor.


    2.0 motorlu ( markası ne olursa olsun ) otomobil satsınlar 200 - 250 arası edere Nah şuraya yazıyorum millet çok yakıyor demez kuyruğa girer ..!

  • superposition S kullanıcısına yanıt

    Sektörü takip etmediğiniz belli. Euro 7 normları ile aşırı besleme tarihe gömülecek belki de. VW'nin yalanlarına Avrupa birliği bile dur dedi artık. Emisyon hilelerini kökünden çözecek litre başına elde edilecek maksimum güç kriteri geliyor.


    Japonların verimliliğini yakalamaları mümkün olmadığından Almanlar ağlamaya başladılar bile...


    https://www.foundry-planet.com/d/no-to-the-euro-7-emissions-standard//

  • Borakhan B kullanıcısına yanıt

    Sanki turbo motorda enjeksiyon zamanlaması , motor soğutması yok1.5 corolla satamaz diyenler nerede? . Atmosferikte olan her şey aşırı beslemede de var. Bunlara ek olarak tsi için düşünürsen komperasör ve turbo var. Kafadan çok daha kompleks bir sistem. Senin ECU nde motor tasarımında çok daha karmaşık olmak zorunda aşırı beslemede.


    Üstüne kullanacağın malzemeler çok daha yüksek dayanımlı olmak zorunda. Motor üretmenin en zor taraflarından biri bu işin yüksek metalurji bilgisi istemesi. Bu jet motoru içinde geçerli , araba motoru içinde geçerli. 2000 devirde 100 N/M tork üreten motora piston üretmek var birde 250 N/M tork üreten motora piston üretmek var. İki motorun malzeme isterleri çok daha farklı.


    O sorunsuz denilen 400 bin km gider denen cvt leri 1.5 tsi e bağla bakalım kaç km gidiyorsun.1.5 corolla satamaz diyenler nerede? 





  • Arkadaşım bunlar motordan tahrikli sistemler. Yani kontrol edilmiyorlar. yani turbo komprasör çok mu ısıtıyor, genel olarak soğutma sistemini büyüt bitti gitti. ECU'da ek bir kontrolü yok bu sistemlerin basıncını ya da devirdaimini kontrol eden.


    Şimdi gelelim dynamic force motora:


    Valfler motordan tahrik almıyor. ek bir elektrikli motor tarafından kontrol ediliyor. bu elektrikli motorun devri ECU tarafından sürekli kontrol ediliyor. Bu kontrol de milisaniye aralıklarla gaz tepkilerine motor devrine vs. göre belirleniyor. Yani ECU burada devasa bir hesap yükü altında. Turbo motorlarda bunun esamesi okunmaz çünkü valfler krank milinden tahrik alır.


    Soğutma pompası, turbo motorlarda direk olarak motordan tahtrik alır. ne kadar yüksek devir o kadar su basıncı. Dynamic Force motorda ise motor sıcaklığı, güç ihtiyacı, gaz tepkisi vs. dikkate alarak ayrı bir motor tarafından tahrik edilir. Bu motorun kontrolü ECU üzerindedir ve milisaniye aralıklarla kontrol edilir.


    Yakıt pompası, 2 tane yakıt pompası var. bir tanesi yüksek basınca sahip ve motor devrine bağlı değil. ECU yine güç ihtiyacı, gaza basma oranı, devir gibi değişkenleri milisaniyelerle kontrol ederek hangi pompanın ne kadar yakıt basacağını kontrol ediyor.


    Ve tabiiki direk enjeksiyon ve port enjeksiyon kontrolleri de ECU tarafından kontrol ediliyor.


    Kısaca Turbo makinelerin ECU'larındaki iş yükü 1 ise bu ECU'da 5. yani ECU'nun hem yazılımı hem işlemcisi turbo bir makine ile kıyaslandığında çok daha hızlı ve çok daha karmaşık.


    Tekrar edeyim yüksek dayanım her zaman daha teknolojik malzeme demek değildir ki 1980'lerde vs yüksek teknoloji olan aluminyum döküm gövdeler bugün nerede ise mahalle arasında yapılır hale geldi. Dövme piston vs. de aynı şekilde. kısaca turbo makineler 1960'lar için yüksek teknoloji idi. bugün sıradan makineler. ki keza sahip oldukları ECU ve yazılımlar da yine artık nerede ise standard denebilir. Şu da bir gerçek Atmosferik motordaki basınçlar daha düşük ancak kullanılan pistonlar da bu basınçtan çok daha fazlasını kaldırabilecek şekildedir. Üretim maliyetleri o kadar düştü ki bazen daha az dayanıma sahip parça kullanmak daha yüksek maliyete sahip olabiliyor, üreti adetleri devreye girince. Yani sen bu pistonu turbo bir motorda da kullanıyorsan o basınca dayanıklı olanı tasarlarsın, sonra turbo-atmosferik hepsinde aynı pistonu kullanırsın çünkü üretim adetlerin artar, üretim bandında sürekli farklı ürünler kullanmayı engellersin, lojistik anlamında, malzeme tedariği anlamında daha avantajlı olursun gibi. Şahsen daha önce başıma geldiğinde biliyorum daha düşük kaliteli malzeme kullandığın için maliyetin arttığı çok oldu, tedarik miktarı (lot) devreye giriyor ve nerede ise 2 kat kadar bir maliyet farkı çıkıyor.


    CVT dediğin şanzıman DÜŞÜK TORK değerleri dikkate alınarak geliştirilmiştir. Eğer 250Nm Torka uygun bir CVT geliştirilirse ki Japon'lar (Toyota-Honda) yaparsa emin ol o torka dayanacaktır, ömrü uzun olur. Ha maliyet ve ağırlık artacaktır bu da onu tercih edilebilir bir sistem yapmaz bu durumda adamlar gider TORK KONVERTÖRLÜ adam gibi otomatik koyarlar.


    Bayiden çıkar çıkmaz "kullanıcı hatası" nedeni ile patlayan şanzıman koymazlar. Ne zamandır hatırlamıyorum her sene "DSG sorunları çözüldü, bundan sonra sorun yaşanmayacak" denilir, hatta bayiler bizzat bu garantiyi bana da verdi. Bunun üzerine bir anlaşma yapalım, DSG patlarsa her türlü işlemi garanti kapsamında yapacağınıza dair dedim ve bil bakalım ne oldu, hiç bir bayi bunu yapmadı. direk kaçtılar mekandan işte iyi niyet garantisi vs bahsetttiler. Bayiler bile biliyor başına gelecekleri. Eğer malına güvense altına imzasını atar. Ve tabii bu her sene düzelen DSG için her sene ayrı ayrı şikayet kayıtları açılıyor. ne de olsa "süper şanzuman, hakediyor". tabii bu DSG için istenen paralara tork konvertörlü çok daha kaliteli JAPON şanzumanlar takılabilir. ama tabii DSG patlasın ki Almanlar para kazansın. zaten hepi topu 5 sene gitse yeter.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Borakhan -- 12 Nisan 2021; 10:45:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bamorex


    Neredeyse en uygun sedan otomobili olduğu için ülkemizde bu motor tutuyor.


    2.0 motorlu ( markası ne olursa olsun ) otomobil satsınlar 200 - 250 arası edere Nah şuraya yazıyorum millet çok yakıyor demez kuyruğa girer ..!

    2.0 litreyi bırakın


    v12 6600cc olsun alırım yine


    şu ülkede v12 pedalına dokunamadan gidicez


    maserati 2008 qp 4.7 v8 430 bin tl gözi karartıp alası geliyor insanın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Citizen'in Pengueni

    Sanki turbo motorda enjeksiyon zamanlaması , motor soğutması yok . Atmosferikte olan her şey aşırı beslemede de var. Bunlara ek olarak tsi için düşünürsen komperasör ve turbo var. Kafadan çok daha kompleks bir sistem. Senin ECU nde motor tasarımında çok daha karmaşık olmak zorunda aşırı beslemede.


    Üstüne kullanacağın malzemeler çok daha yüksek dayanımlı olmak zorunda. Motor üretmenin en zor taraflarından biri bu işin yüksek metalurji bilgisi istemesi. Bu jet motoru içinde geçerli , araba motoru içinde geçerli. 2000 devirde 100 N/M tork üreten motora piston üretmek var birde 250 N/M tork üreten motora piston üretmek var. İki motorun malzeme isterleri çok daha farklı.


    O sorunsuz denilen 400 bin km gider denen cvt leri 1.5 tsi e bağla bakalım kaç km gidiyorsun. 

    Hondanın 1.5 turbosu gayet güçlü bir makina ve şanzımanı cvt, öyle trafikte "vitesi p'ye alıp aracı terkedin" dediğini duymadım hiç.

    sizin dsg'yi 1.6 corollaya bağlasan ona bile dayanamaz dağılır.


    on senedir aynı muhabbet. insanları asla ikna edemeyeceğiniz bir konuda mücadele etmek yerine "olmamış", "sıkıntılı", "dandik", "aldık sonuçta, n'apalım kullanıcaz işte..." diyin bırakın şu dsg konusunu.





  • Borakhan B kullanıcısına yanıt

    O yazdığın her şeyi zaten turbo motor ecusü de kontrol ediyor etmeme gibi bir durumu yok üstüne turbo basıncı , turbo sıcaklığı varsa kompresör durumun var , wastegate in var bir ton ekstra sensorun var . Ayrıca üstün dayanımlı malzeme üretmek tamamen yüksek teknoloji işidir . Elinde tüm tasarımı olan motoru üretemezsin yeteri kadar malzeme bilimin yoksa . Adamlar dayanımı yüksek ve hafif malzeme üretmek için milyarlar döktü de bir yere geldiler.


    Bugün tüm avrupalı üreticiler aşırı besleme kullanıyor , japonlar da yavaştan geçmeye çalışıyor. Zaten rakamlar ortada 1.0 etsi yarım litre daha az hacimle her konuda daha iyi bir motor corollanın motorundan . Sen istediğin kadar motora havalı isim ver , yılların direkt enjeksiyonunu yeni bir şeymiş gibi pazarla1.5 corolla satamaz diyenler nerede?  günün sonunda ürettiğin ürün belli . Buhar motorunu ne kadar geliştirirsen geliştir , fosil yakıtlı motor seviyesine çıkaramazsın bu da öyle .





  • Motordan tahrik alan sistemleri ECU nasıl kontrol ediyor? Turbo da egzos gazları ile tahrik alan sistem. devrini veya basıncını ECU ile kontrol edemezsin. yakıt miktarını kontrol edersin bir yere kadar. Turbo sıcaklığı da keza ayrı bir soğutma sistemi yok. motor soğutmasından beslenen bir sistem. sadece bir valf ile kontrol edersin ki onun kontrolü de oldukça basittir. bir tane ısı müşürüne bakar.


    motor bloğu konusu da benzer. Turbo motor bloğu ile bu dynamic force motor bloğu arasında gerek malzeme gerek işleme anlamında atla deve yok. ki Dynamic Force motorun sahip olduğu toleranslar daha düşük. tekrar belirteyim kullandığın yağ 0W16 yani ince yağ yani yüksek hassasiyet ile işlemniş ve sürtünmesi oldukça azaltılmış bir silindir yapısınmdan bahsediliyor burada. ki bu motorun Turbo versiyonu da var. ve tek farklı daha fazla silindire sahip olması. gir bir araştır.


    Dynamic Force motorun ne olduğunu anlamamışsın. sana verdiğim videoları da izlememişsin. dediğim gibi önce bir araştır, öğren ondan sonra gel.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borakhan

    Motordan tahrik alan sistemleri ECU nasıl kontrol ediyor? Turbo da egzos gazları ile tahrik alan sistem. devrini veya basıncını ECU ile kontrol edemezsin. yakıt miktarını kontrol edersin bir yere kadar. Turbo sıcaklığı da keza ayrı bir soğutma sistemi yok. motor soğutmasından beslenen bir sistem. sadece bir valf ile kontrol edersin ki onun kontrolü de oldukça basittir. bir tane ısı müşürüne bakar.


    motor bloğu konusu da benzer. Turbo motor bloğu ile bu dynamic force motor bloğu arasında gerek malzeme gerek işleme anlamında atla deve yok. ki Dynamic Force motorun sahip olduğu toleranslar daha düşük. tekrar belirteyim kullandığın yağ 0W16 yani ince yağ yani yüksek hassasiyet ile işlemniş ve sürtünmesi oldukça azaltılmış bir silindir yapısınmdan bahsediliyor burada. ki bu motorun Turbo versiyonu da var. ve tek farklı daha fazla silindire sahip olması. gir bir araştır.


    Dynamic Force motorun ne olduğunu anlamamışsın. sana verdiğim videoları da izlememişsin. dediğim gibi önce bir araştır, öğren ondan sonra gel.

    Bak anlatayım. Eğer sen motor tahrik ile paso turboyu beslersen turbo sürekli hava basar . Sende ne yaparsın wastegate yardımıyla valfler ile havayı kontrol edersin. Basınç yükselince egzoz gazını dışarı verirsin ki turbo sonsuza kadar hava basmasın . Wastegate i kim kontrol ediyor sence ??? Doğru bildin ECU 1.5 corolla satamaz diyenler nerede? . Yani ECU ile turbo basıncını kontrol etmiş olursun.1.5 corolla satamaz diyenler nerede? 





  • Arkadaşım wastegate dediğin valfin kontrolü standart artık. öyle atla deve değil. ben sana uzun bir liste halinde Dynamic Force motorun yaptıklarını veriyorum. bir motorun neredeyse tüm dinamikleri ECU tarafından kontrol ediliyor. sen çıkıyor wastegate gibi artık nerede ise bakkaldan alacağın parçanın kontrolünden bahsediyorsun. 2 yaşındaki bebeler programlayacak artık onları. o kadar ayağa düştü. ki sana bunların artık standard olduğundan bahsettim. turbo motorun öyle uçan kaçan teknolojik bir tarafı yok. ha çıkarlar valfleri, soğutmayı, yağlamayı, çift enjeksiyonu, çift ateşlemeyi, üzerine turbo wastegate ayarlarını, turbo yağlama miktarını, turbo soğtuma miktarını sürekli kontrol eden uçuk bir motor yaparlar hakkını yemem. ama şu açık ki artık bu motorlar geliştirilmeyecek. yani ömürlerinin sonundalar. ömürünün sonunda olan motora da bu dediklerim gelmez.


    bu yüzden motor endüstrisinin standart bir binek araçta görüp görebileceği en teknolojik motor Japonların yaptığı motorlar olarak bilinecek.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-52FA4E8AC

    Sektörü takip etmediğiniz belli. Euro 7 normları ile aşırı besleme tarihe gömülecek belki de. VW'nin yalanlarına Avrupa birliği bile dur dedi artık. Emisyon hilelerini kökünden çözecek litre başına elde edilecek maksimum güç kriteri geliyor.


    Japonların verimliliğini yakalamaları mümkün olmadığından Almanlar ağlamaya başladılar bile...


    https://www.foundry-planet.com/d/no-to-the-euro-7-emissions-standard//

    Futbol macı mı bu japonlar Attı Almanlar agladı vs


    Ayrıca ABD gider iklim degisikligini imzalamaz yok gider paris Anlasmasından cekildim der...

    Hayvan gibi V6-V8-V12 Motorlar kullanır.Sonra da herseye karısır.





  • huso kullanıcısına yanıt

    abd v12 kullanmaz.

  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Üretimim Ü sünden haberi olmayan tiplerin çağdışı diye yorum yapmasını yadırgamamak lazım.


    Otomobil üreticilerinin derdi verimlilik, emisyon, maliyet, global standartlar vb. gibi konulardır.


    Buradakilere sorsan az yakacak çok kaçacak, öyle olursa çağa ayak uydurur demek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 14 Nisan 2021; 13:54:44 >
  • Yok bilmem ne çevrimi varmış, yok bilmem ne verimliliği varmış, yok hybrid teknolojisiymiş...


    Bunların hiçbiri son kullanıcı olarak bizi ilgilendirmiyor. Aracın hızlanma verileri kötü, yakıt tüketimi verileri kötü ( hani o bütün teknolojiler bunun için yağdırılmıştı?), azaltmak için LPG bağlatmak problemli.


    Tek avantajı B sınıfı fiyatına satmaları ki insanlar ona aldanıp aldı. LPG bağlatmanın problem olduğunu görünce ikinci el ilanları patlayacak birkaç ay sonra.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    abd v12 kullanmaz.

    2.el den aston martin, bmw, mercedes alıp kullanırlar v12


    v12 kalkıyor olabilir ama bizde o şansta yok o fiyata v12 alalım :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    2.el den aston martin, bmw, mercedes alıp kullanırlar v12


    v12 kalkıyor olabilir ama bizde o şansta yok o fiyata v12 alalım :)



    Alıntıları Göster

    benim demek istediğim abd markaları v12 kullanmazlar, onun da ötesinde egzotik sporlar hariç sedanlarda da çok tercih etmezler v8 onlara yeter

  • atade28 A kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Otomobil üreticilerinin derdi verimlilik, emisyon, maliyet, global standartlar vb. gibi konulardır.Buradakilere sorsan az yakacak çok kaçacak, öyle olursa çağa ayak uydurur demek.



    sizi bilmiyorum ama ben otomobil üreticisi değilim bu saydığınız verimlilik, emisyon ve maliyetler zerrece umrumda değil. kaldı ki gelişen dünya düzeninde zaten yapmaları gereken şeyi yapıyorlar diye teşekkür edercek değilim. öte yandan az yakıp çok kaçması eskiye ait bir özellik mi olur yoksa tam çağa uygun bir özellik mi? geçtim rakibi land roveri herhangi bir üretinin artık 2.0 tl 200 bg üstü alabildiği bir dizel motorda toyota hala 2.8 lt ile 177 bg almakta ama ortamlarda soran olursa verimlilik ve dayanıklılık dersin kim bilecek. insanların 30 yıl öncesine göre çok daha çabuk otomobil değiştirdiği günümüzde toyotanın hala dayanıklılığa oynaması ancak acınasıdır ama haklı bir gerekçedir çünkü elinde başka kozu kalmamıştır. bugün youtube da bir video izledim, muhtemelen kanadalılar 2021 lexus ls i 2010 model lexus ls ile karşılaştırıyorar. (burada bir not olarak belirteyim ki lexus hayranıyım) ve 2010 lexusu test ederken adam şunu söylüyor: lexus hep zamanının bir dönem gerisinde. (ör: 2010 lexus ls vs w221 mercedes s serisi) . o yüzden kabul etmek lazım ki (diğer caponlar için birşey demiyorum) toyota hep geç kalan bir marka.


    soru: bu övdüğünü 1.5 motor bu kadar iyi de land cruiserde niye bunun v8 ini kullanmıyor? bir önceki nesil land cruiser 100vx 4.7 benzinli motoru amerikan v8 lerinden fazla yakıyordu.





  • Konnegeer27 kullanıcısına yanıt
    Daha önce arkadaşların 1.33 ve 1.4d motor, Şubat ayı gibi de 2019 model 1.6 olanı kullandım.
    Bağımsız süspansiyona bayıldım, farkını hissettim. Aklımda yazin arabayı değiştirmek vardı. Belli bir model yoktu. Şirkette 2020 elentralar var. Ara sıra kullanıyorum. Son kasa Corolla nin tadını vermedi. Mart ayında kampanya olunca vision otomatik aldım. Evet LPG şüpheleri vardı. Hoş LPG olsa da benzinde yakmaya devam edecek. Bayi de 9.000 TL deyince mecburen LPG den vazgeçtik.
    Şimdilik 2.000 km de 6.5 ortalama yakıyor. Böyle devam ederse sıkıntı olmayacak.
    Bu fiyatlara başka ne alabilirim? En az 7 yıl kullanmak isteyen birisi olarak?
    Egea veya cross - Hala otomatiği yok.
    Dacia- Aldığı skorlar ortada
    Megane-Civic- Scala v.s Fiyatları belli.

    Yani pek bir alternatif yoktu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Borakhan B kullanıcısına yanıt

    Motorun her dinamiği turbo da da ecu tarafından kontrol ediliyor 1970 lerde yaşamıyoruz aksini düşünemezsin öyle motordan verdim tahrik i araç gitsin diye bir şey yok .Atmosferiğin üstüne dediğim gibi bir çok etken geliyor. Bunu reddetmenin bir anlamı yok rededilecek bir tarafı da yok.


    Atmosferik motor ucuz ve eski teknoloji ama avantajı sorunsuzluğu . Birde motoru bilmesek teknolojik olduğuna inanacağız. 1.0 etsi ile karşılaştırmasını verdim üstün teknoloji dediğin motor daha çok yakıp daha az gidiyor üstüne daha çok çevreyi kirletiyor üstüne yarım litre yüksek hacimli. Bu mu üstün teknoloji ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Citizen'in Pengueni -- 15 Nisan 2021; 19:59:22 >
  • Motorları gayet verimli, benzinli motor olarak tüketimleri düşük kategorisinde. Önceki kasa dahil LPG bağlatıp tüketimi düşürmek için uğraşmıyorlar, daha düşük tüketim elde etmek için takıyor çoğu kişi. Madem bu araca LPG uyumlu niye az yakmayalım durumu. Yoksa bir önce motor da dahil benzin tüketimi sınıf ortalamasında.


    Ayrıca şunu da anlamış değilim niye aklınıza aracı olan herkes sürekli basacak, kaçacak geliyor ki? En basitinden kendimin son iki aracı 200 beygir civarında ama sakin kullanan birisiyim. Ülkemizdeki çoğu kullanıcı 0-100 km hızlanması 10-13 sn aralığında olan araçları yeterli buluyor. Ayrıca otomobil işi ile de içli dışlıyım 100 kişi tane Corolla'sı olan kişi ile muhatap olduysam belki 1 tanesi performanstan şikayet etmiştir. Genelde yalıtım, yol sesi alma, sağdan soldan tıkırtı vs gibi konularda eleştiri alıyor.


    @Konnegeer27





  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.