Şimdi Ara

1.5 corolla satamaz diyenler nerede? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
216
Cevap
0
Favori
14.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Motor devrinden bağımsız hareket eder ancak tahrik mekanizması farklıdır. motordan çıkan gazlardır bu da motor devrine bağlıdır. Turbo peak basıncı tasarımla belirlenir. keza verimli olacağı devir aralığı da tasarım ile belirlenir. Sen tasarımı değiştirmeden bu parametreleri değiştiremezsin. West gate değil WasteGate önce bunu bir öğren derim.


    Turboyu ne tahrik eder? egzos gazı. egzos gazı nereye bağlıdır? motor devri. Motor devri neye bağlıdır, gaz pedalına basma oranına. Yani turbo dediğin naneyi ayrı bir motor, kontrol devresi vs. ile kontrol etmezsin. Turbo'nun üreteceği en yüksek basıncı elektronik bir devre ile kontrol edebilir misin? hayır. Turbonun verimli olarak basacağı devir aralığını değiştirebilir misin? hayır. kısaca turbonun pek çok parametresi tasarımla sabitlenir. Bu sabitlenme esnasında tabii ki yüksek devir ve yüksek basınç üretmesini engelleyecek hatta ısınmasını da engelleyecek bir sistem kurman gerekir. bu da wastegate. kontrolü ECU tarafından sağlanabilir veya mekanik olabilir. ECU tarafından kontrol edilmesi durumunda bile komple sistemi dikkate aldığında bir dynamic force motorun ECU'su kadar ağır bir yük gerektirmez. Çünkü bu ayarlar yakıt haritası ile eşgüdümlüdür.


    Daha Wastegate nasıl yazılır onu bir öğren sonra gel burada ahkam kes.





  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt

    Turbo motorlar için yüksek rakım, yüksek sıcaklık, aşırı düşük sıcaklık gibi parametreler ile bir kıyas yaparsan daha düzgün bir laf etmiş olursun. 1000 metre rakımda turbo motor süper mi çalışacak diyorsun?


    motorlar geliştirilirken bazı sabitler alınır. bu sabitlere dikkat ederek diğer parametreler ayarlanır. 1000 metre rakım atmosferik için sorun, ki Oksijen miktarı düşüyor, turbo için de sorun olacaktır. çünkü turbo motor doğası gereği daha fazla yakıt yollayacak silindire. bu yakıtı yakmak için daha fazla oksijene ihtiyacı var. sağlayamazsan zengin karışım yakarsın. yüksek rakımda hangi motor daha iyi çalışır dersen yüksek rakım için geliştirilmiş motor deri misal 2. dünya savaşında kullanılan uçak motorları. sonrasında hangisi dersen toleransı daha geniş olan motor derim.

  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt

    Muadillerine göre mükemmel diyeyim o zaman. 4 silindir imprezanin sesi 6 silindir lexus rxin sesinden daha güzeldi. Güzel bir uğultusu vardı.

    Sadece silindir sayısına bakmak doğru değil. 3 silindir sesi de övülüyor. 2 silindirli motorumun sesi de çok hoşuma gidiyor.

    70 80 model amerikan w8 ile güncel mercedes bmw 8 silindir sesi de kıyaslanmaz. Sadece motor değil ki mesele, katalizör, egzos vs birçok etmen var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Sadece silindir sayısına bakmak doğru değil. 3 silindir sesi de övülüyor.

    birader demet akalının sesinin övüldüğü bir ülkede o dediğin de olur ama bir zahmet 4 silindirli ile 6 silindirliyi karşılaştırma velev ki o dört silindirli boxer motor olsun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borakhan

    Motor devrinden bağımsız hareket eder ancak tahrik mekanizması farklıdır. motordan çıkan gazlardır bu da motor devrine bağlıdır. Turbo peak basıncı tasarımla belirlenir. keza verimli olacağı devir aralığı da tasarım ile belirlenir. Sen tasarımı değiştirmeden bu parametreleri değiştiremezsin. West gate değil WasteGate önce bunu bir öğren derim.


    Turboyu ne tahrik eder? egzos gazı. egzos gazı nereye bağlıdır? motor devri. Motor devri neye bağlıdır, gaz pedalına basma oranına. Yani turbo dediğin naneyi ayrı bir motor, kontrol devresi vs. ile kontrol etmezsin. Turbo'nun üreteceği en yüksek basıncı elektronik bir devre ile kontrol edebilir misin? hayır. Turbonun verimli olarak basacağı devir aralığını değiştirebilir misin? hayır. kısaca turbonun pek çok parametresi tasarımla sabitlenir. Bu sabitlenme esnasında tabii ki yüksek devir ve yüksek basınç üretmesini engelleyecek hatta ısınmasını da engelleyecek bir sistem kurman gerekir. bu da wastegate. kontrolü ECU tarafından sağlanabilir veya mekanik olabilir. ECU tarafından kontrol edilmesi durumunda bile komple sistemi dikkate aldığında bir dynamic force motorun ECU'su kadar ağır bir yük gerektirmez. Çünkü bu ayarlar yakıt haritası ile eşgüdümlüdür.


    Daha Wastegate nasıl yazılır onu bir öğren sonra gel burada ahkam kes.

    Bir ogrenmissin dynamic force demeyi her mesajda ayni kaliplari kullanıyorsun söylediğin şeylerin alayı yanlış birde kalkmışsın vasifsiz cahiller gibi cımbızla laf seçiyorsun alkışlıyorum seni pasam birkac kelimenin daha yazilisi hatali bak onlari bulamamissin :)

    hâlâ ecu ile turbo kontrol edilmez basinci kontrol edilmez diyorsun ne anlama geldiğini bilmediğin terimleri kullanip alakasız şeyler yazan insanları yanlış yönlendiren bir trolsun muhtemelen. Blade ve turbo milinin acisal hizina etki eden onlarca parametre var motor devri ile doğrudan bir bağı yok egsoz gazi debisinin, back pressure olayini söylemiyorum bile surda supercharger ve turbochargerin calisma mantığini karistirip apayri seyler söylüyorsun senin mantikla bütün turbojet motorlar sabit devirde hareket eder ,gülün geçin şunun yazdiklarina arkadaşlar termik turbo makineleri üzerine lisansüstü notlari var eğer hala diretmeye devam ederse bulûp atacağım buraya ne kadar saçma şeyler yazdığına kendisi ikna olsun tabi anlayabilirse.

    Okulların kapanması da kötü oldu çoluk çocuk bastı forumu arkadaşlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt

    Arkadaşım sen laftan anlamıyor musun? turbo mekanik olarak belirli kıstaslara göre tasarlanır diyorum. buna göre üretebileceği maksimum basınç ve basınç aralığı bellidir diyorum. wastegate'i kontrol eden sistemi ECU kontrollü olsa bile tüm sistemi yani motoru dikkate aldığında dynamic force motor kadar karmaşık bir kontrol yok diyorum daha hala lafı farklı yerlere çekiyorsun. lafı nerenle okuyorsun? nerenle anlıyorsun? turbo basıncı tabii ki ayarlanır ancak bu değer de kısıtlıdır. yoksa sıkıştırma oranının da içine edersin, yakıt hava karışımınının da, ısıl verimliliğinde vs. turbonun amacı belli. motor buna göre tasarlanır belli sınırlar dahilinde. lafı nereden nereye çekiyorsun.


    illa sana tüm motor tasarımı hakkında bilgi mi vermem gerekiyor? hala neden anlamıyorsun dynamic force motor gerek ecu gerek kullandığı sistemler gerek verim olarak karşısına koyacağın herhangi bir seri üretim turbo motordan çok daha üstündür. nokta.


    sen hiç turbo motorda soğtuma sistemi, valf sistemi, yakıt sistemi ayrı ayrı, devirden bağımsız olarak kullanıldığını gördün mü? çift ejektör, çift ateşleme sistemi vs. bunların aynı anda kontrol edebilen bir turbo motor var mı? %40 ısıl verime ulaşmayı (seri üretim olarak ve aynı fiyat aralığında) geçtim hayal edebilen bir turbo makine var mı?


    burada üretim toleransı olarak ta baktığında benzer bir turbo motordan daha hassastır. kullanılan yağ 0W16 olması bunun bir ispatı diyorum hala kıvırıyorsun. geç bunları. bu motorun turbo olanı da var onu da bir incele. boş laf etme.


    neymiş efendim turbo makineler uber teknolojik makinelermiş te atmosferik makineler eski teknolojiymiş. lan bir gidin işinize. burada söylediğim her şeyi çürütecek tek bir argüman yok elinizde lafı evirip çevirip kıvırmaya getiriyorsunuz. ha varsa elinde avrupa üretimi %40 ısıl verime ulaşabilmiş, turbo veya atmosferik, bu kadar hassas üretilmiş bir makine getir. tek söylediğin turbo makineler şöyle üstün böyle üstün. bir de bunu alakasız konularla harmanlayarak savunmaya kalkıyorsun. daha neyin ne olduğundan haberin yok burada laf salatası yapıyorsun. yeter artık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Borakhan -- 10 Mayıs 2021; 15:19:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Muadillerine göre mükemmel diyeyim o zaman. 4 silindir imprezanin sesi 6 silindir lexus rxin sesinden daha güzeldi. Güzel bir uğultusu vardı.

    Sadece silindir sayısına bakmak doğru değil. 3 silindir sesi de övülüyor. 2 silindirli motorumun sesi de çok hoşuma gidiyor.

    70 80 model amerikan w8 ile güncel mercedes bmw 8 silindir sesi de kıyaslanmaz. Sadece motor değil ki mesele, katalizör, egzos vs birçok etmen var.

    doğan kabak


    bmw 1500cc 3 silindirli modeli denerken


    motor titreşimli dedi


    yani sesten önce bundan rahatsız olanlar olabilir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 silindir Corolla'da merak edenler için hiçbir ses veya titreşim yok. Birisi size bu araç 1.5 demese 1.6 lt'den farkını anlayamazsınız.

  • İyi de LPG takiliyor bu motora

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    3 silindir Corolla'da merak edenler için hiçbir ses veya titreşim yok. Birisi size bu araç 1.5 demese 1.6 lt'den farkını anlayamazsınız.

    Araç ısınıp giderken belki fark az olur ama ilk çalıştırmada anlaşılıyor 3 silindir farkı, biraz daha dizel vari tıkırtılı bir sesi var ısınıp devir yükselene kadar. En azından ben farkediyorum :)


    Giderken de silindir boyutlarının farklılığından ses tokluğu biraz daha değişik gibi geldi bana. Benim kıyasım 1.6 motorlu daha eski bir araç tabi ki, bu kasanın 1.6'sına binmedim hiç.


    Yanlış anlaşılma olmasın herhangi bir rahatsızlığım yok bu konuda şu anda.


    Saygılar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 15 Mayıs 2021; 0:2:53 >
  • şu an c sınıfı vergi dilimi altındaki tek otomatik araç

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Küçük bir bilgi: Bu araç LPG ye uyumlu. 1.6 gibi direk LPG'li olarak bayiden teslim alabiliyorsunuz. Hatta yetkili servisteki bir ustaya "usta bunlara LPG takılmıyormuş doğru mu?" diye sorduğumda baya şaşırmıştı yok öyle bir şey dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albaywolf kullanıcısına yanıt
    LPG yi her araca takarlar. O zaman wolkswagen ler de uyumlu, ama neden takan çok az? Çunku direkt enjeksiyon motor da sorun çıkma ihtimali daha fazladır. Kitler pahalıdır ve amorti etmesi uzun sürer.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sevozgur kullanıcısına yanıt

    O kadar detayını bilmiyorum hocam sonuçta yetkili servis takıyor sorun çıkma riskini düşünmüşlerdir herhalde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albaywolf kullanıcısına yanıt
    Yetkili servis hiçbir zaman LPG takmadı corolla da. Onlar da o şehirdeki bir LPG firmasına götürüp taktirip geri getiriyor. Veya elemanı geliyor neyse. Garanti de Toyota garantisi olmuyor. LPG firmasının garantisi. Diyelim bir sorun çıktı. LPG firması diyecek ki 1.yil LPG bakımına gelmemişsin haydi bitti gitti garanti

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.