< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lego95 -- 8 Ekim 2024; 23:38:44 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
1.4 Egea Yağ Yakıyor mu? Uzun dönem kullanıcı yorumu tam 85.000km






-
-
Ben bu konuya şöyle bakıyorum. Yakarsa yaksın ne büyüttünüz?
Motoru yatak saran var mı yok. Bakımdan bakıma yağ eklenir arada bir kontrol edilip üstüne eklenir devamm. Bu durum fazla büyütüldü. ( hocam konunuzu okumadım lakin bu 1.4 yağ yakma olayı kabak tadı verdiği için yazmak istedim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ -
Paylaşım için teşekkürler.
Bende yıllardır bu araçları gözlemliyorum.
Biriktirdiğim bilgi bende kalmasın, yeri gelmişken paylaşayım.
Etrafımda bir çok kişiye 1.4 Egea aldırmış birisi olarak onların araçlarından birebir yaptığım gözlemlere göre
Öncelikle araç kesinlikle yağ eksiltiyor ama konuyu açan arkadaşımızın da belirttiği gibi yağ çubuğunun yapısı nedeniyle son kullanıcı araç tamamen yağsız kaldı sanıyor oysa
bu yağ eksiltme benim takip ettiğim kadarıyla bakım periyoduna uyulduğunda aracın kullanımina ve motor ömrünü en azından kısa ve orta vadede etki edecek gibi görünmüyor ama çoook uzun kmler sonra durum ne olur onu gözlemleme şansım olmadı.
Ben bu motorlu aracı kime tavsiye edip aldirdiysam hepsine şunu tavsiye ettim,
bakımlarını atlamayın 10.000 km yi geçirmeyin,
Bakımlarını atlamayın mutlaka orjinal yağ kullanın,
Bakımlarını atlamayın, bakımlarını atlamayın.
Ve bu tavsiye uyan hiçbir tanıdık sorun yaşamadı.
Şimdi gelelim sorun yaşayan arkadaşımıza, bu arkadaşa 20.000 km de hatasız boyasız 2020 model bir araç aldik, yukarıda verdiğim bütün tavsiyeleri bu arkadaşada söyledim.
Araçta prins LPG var.
Bu arkadaş aracı alinca sanayide bakıma götürmüş ve ustası ona sen çok km yapıyorsun 10.000 binde bir bakıma gelmene gerek yok bu motor atmosferik buna hicbirsey olmaz sen 15.000 km de gel demiş.
Ertesi gün bu arkadaşla görüştük kendisine ustayı dinlememesini, hatta bir daha o ustayla çalışmamasini, ustanın dünyadan bı haber olduğunu ben anlatmaya çalıştıkça arkadaş ustanın muazzam bir usta olduğunu, şöyle deneyimli böyle işinin ehli olduğunu falan anlattı durdu.
Kendisi arabayı sert kullanır ve araba LPG li de olunca ben kendisine 8-9 binde yağ değiştirmesini tavsiye ediyorum ustası ise 15.000 km de,😁 öyle olunca usta kıymetli oluyor tabi.
Baktım olacak gibi değil peki dedim sen bilirsin.
Üzüldüm ama elden gelen birşeyde yok, biraz daha ısrar etsem adam sen benim kötülüğümü istiyor diyecek neredeyse.
Araba 35.000 km ye geldiğinde bu arkadaş muazzam ustasına arabayı götürecegini bana söylediğinde aracın yağını boş bir kaba boşaltıp ölçün dedim bakalım ne kadar yağ kalmış.Bosaltmislar ve kalan yağ 1 litrenin biraz üzerinde, arkadaş panikle beni aradı birşey olur mu diye.
Gayet sakin bir şekilde ilerde göreceğiz dedim.
Usta kılıklı acemi bu bayağı yağ eksiltmis bunu bir daha sen 10.000 km de bir bakima getir diyince bizim arkadaş anlıyor durumu ama ne yapsın iş işten geçti artık.
1 hafta boyunca her gün (aynı iş yerinde çalışıyoruz) ne olur, birşey olur mu,diye sorup durdu bu vatandaş,
bende her seferinde bakalım yaşayıp göreceğiz dedim.
Ne yalan söyleyeyim bu kadar erken göreceğimizi ise tahmin etmezdim.
Araç 38.000 km de iken piston aşağı oldu ve yaşayıp gördük, arkadaşlar..
Masraf sanayide 40.000 TL.
Uzun lafın kısası bu motorlu Egea alacak arkadaşlara tavsiyem bakımlarını düzgün yaptırın km yi atlamayın orjinal yağ kullanın varsın biraz yağ eksiltsin çokta sorun değil.
Saygılarımla..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 9 Ekim 2024; 9:44:32 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/
Pm ile soru cevaplanmayacaktır.
-
Araç uygun fiyatlı ama bir yağ soğutucusu eklemenin maliyeti ne olabilir? Okyanusu geçip derede boğulmak değil de nedir bu? Firmalar bu kadar küçük hesaplar yaparak 3-5 kuruş kazanacağız diye öbür tarafta milyonlar ve daha da kötüsü itibar kaybediyor farkında değilller. Bence araç sahipleri toplu olarak Tofaş'a dava açsalar çok ciddi bir tazminat kazanabilirler. Yok mudur bu işi organize edebilecek bir avukat?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 9 Ekim 2024; 10:34:29 >_____________________________ -
Valla hocam 1.4 egea biliyorsunuz son 2-3 yılda en çok satan egea motoru oldu. Eğer ciddi şekilde piston kırma motor yeme durumu olsaydı elbet ortaya çıkardı. Kullanıcılar yalnızca eksiltme var diyor. Kalan durumda motor yiyenini görmedim.
1.5 tsi passatım varken o da yağ eksiltiyordu ama kimse dillendirmiyor. Çünkü yağ çubuğu tüm seviyeyi gösteriyor. Doğal olarak eksilen yağ, çubukta korkutucu bir senaryo göstermiyor. Egeada millet bi çekiyor çubukta yağ yok. Aa diyor yağ komple bitmiş. Halbuki öyle değil.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ Nobody can interfere everybody's life -
1.4 Clio kullandım ilk çıkan kasa hafif küçük o bile yokuş çıkarken bezdiriyordu , Egea 1.4 nasıl kullanıyor millet hayret
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Ortada bilerek yapılan hatalı bir üretim ve bundan da zarar gören insanlar ve kullanım ömrüne etki eden bir yanlış var. Basit bir yağ soğutucusu. Değer mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Bu durum sadece egea özelinde değil aslında. Küçük hacimli ya da taşıdığı yüke göre güçsüz motorlar zorlamaya gelmiyor. Hem sert kullan hem lpg hem de bakımı aksat. Motor ne yapsın. Canı ne kadar.
1.33 toyotalarda da benzer yağ eksiltme sorunu var. 2012 auris sattım, araç da motor da tertemizdi. Bakımı aksatılmadı, motor zorlanmadı hâliyle ömrüne yansıdı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ Lexus rx 300 - Kolay İngilizce Android Uygulamam (Kod isteyen pm atsın lütfen) -
quote:
Orijinalden alıntı: commandxBu durum sadece egea özelinde değil aslında. Küçük hacimli ya da taşıdığı yüke göre güçsüz motorlar zorlamaya gelmiyor. Hem sert kullan hem lpg hem de bakımı aksat. Motor ne yapsın. Canı ne kadar.
1.33 toyotalarda da benzer yağ eksiltme sorunu var. 2012 auris sattım, araç da motor da tertemizdi. Bakımı aksatılmadı, motor zorlanmadı hâliyle ömrüne yansıdı.
Tabiki sadece 1.4 Egea'ya özel değil 👍Ama Egea 1.4 özelinde, yağ özelliğini kaybetmeye başladıkça eksilme ciddi bir soruna dönüşebiliyor, çünkü Egea daki 1.4 motor maliyet öncelikli üretilmiş bir makine bu nedenle de toleransı oldukça düşük 👍
Dolayısıyla bu tarz makinelerde bakım konusunda extra hassas olmakta fayda var.👍
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/
Pm ile soru cevaplanmayacaktır.
-
ne vardı tofaş da egea 1.4 motoruna vw'nin yaptığı gibi, ufak bir turbo takıp 130-150 beygir aralığında bir güçte piyasaya sürseydi.
_____________________________ Kaybedeceğini bile bile neden mücadele ediyorsun dedi. Öleceğini bile bile yaşadığını unutmuştu o an... Bozmadım. -
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_xTabiki sadece 1.4 Egea'ya özel değil 👍Ama Egea 1.4 özelinde, yağ özelliğini kaybetmeye başladıkça eksilme ciddi bir soruna dönüşebiliyor, çünkü Egea daki 1.4 motor maliyet öncelikli üretilmiş bir makine bu nedenle de toleransı oldukça düşük 👍
Dolayısıyla bu tarz makinelerde bakım konusunda extra hassas olmakta fayda var.👍
Alıntıları GösterYılların 1.4 makinesi. Yeni bir ürün değil ki bu. Maliyet düşürülecek diye alüminyum döküm kalitesini falan mı azaltmışlar?
_____________________________
-
Yıllar önce de bu motor kalite, uzun ömür, performans için mi üretildi sizce o zamanda ucuz bir motor olarak üretildi, şimdi de aynı şekilde devam ediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/
Pm ile soru cevaplanmayacaktır. -
Bakın size bir veri paylaşayım.
Ülkemizde en uzun km yapan araçlar ticari taksilerdir.
Ticari taksilerde genelde Egea kullanirlar ve Egea da da çoğunluğun tercihi 1.3 Multijet veya 1.4 LPG dir.
Egea ilanlarına bakın toplam ilan sayıları neredeyse aynı ama 700.000 km nin üzerinde 1 tane bile 1.4 Egea yok.
Oysa 1.000.000 km civarında 1.3 bir çok araç var.
İstatigi biraz daha genişletmek gerekirse 500.000 km üzeri 8 tane 1.4 varken bu km nin üzerinde 90 dan fazla 1.3 var.
Ben uzun uzun gözlemler yapıp veriler biriktiriyorum arkadaşlar, dediğim gibi 1.4 Egea bir çok kişiye tavsiye ettim, yine ederim hatta kendimde alır binerim, bunun nedeni de bana uygun fiyata istediklerimi veriyor oluşudur ama öyle muazzam bir motor şöyle sağlam böyle mükemmel falan diyemem.
Sizin için böyle olabilir saygı duyarım. Sizde kendi görüşlerinizi yazabilirsiniz ama lütfen benden alıntı yapmayın.
Saygılarımla..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/
Pm ile soru cevaplanmayacaktır.
-
Öyle bir şeyden ziyade toleranssız kelimesine çok katılmam. Yağı eksik veya yetersiz olan her motor sıkıntı yapmaya adaydır. Aslında 400-500'de gayet güzel rakamlar. Birde bunu olmayan yağ soğutucusuyla yaptığını düşünürsek hiç fena değil. Sizin bahsettiğiniz şekilde Toleranssız olmasının nedeni ekonomi odaklı üretilmesinde değil de daha çok çalınan yağ soğutucusundan gibi geliyor bana.
_____________________________ -
Değerli dostum sana bir tek şey soracağım ama samimi cevap yaz lütfen, sen hiç bakım aralığını 5.000 km veya daha fazla geçiren araçları takip ettin mi, bak kendin kullandın mi demiyorum, hiçbir yerde rastladin mı?
Ben bir çok araçta bunu gozlemeledim, bir taneside kendi aracımiz ve hiçbirisi bu kadar kısa süre sonra bu kadar taze motorla bu tepkiyi vermedi. Tek tek yazmak isterdim okuyanlar bu deneyimlerden yararlansın diye ama inan vaktim yok.
Yani ben eldeki deneyimlerim ışığında bunu söylüyorum.
Senin katılmama nedeninle ilgili bende somut bir veri alabilirmiyim. Yani siz hangi gözlemlerle 1.4 Egea motorunun dayanıklı, sağlam bir motor olduğunu söylüyorsunuz bunu bilmek isterim, yanlış anlama bunu seninle tartışmak için söylemiyorum, acaba atladigim bir yer mi var bir şeyimi kaçırıyorum diye merak ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/
Pm ile soru cevaplanmayacaktır. -
2021 model 56.000km de sattığım egea urban hb aracım ile alakalı 2 kelamda ben yazmak istedim.
aracımı yaklaşık 1 sene 3 ay kadar kullandım.
Bu süre zarfında 30.000km kadar yol yaptım.
Aracı satarken şehir içi dışı ortlama 6.6 litre idi.
Yakıtı çok güzeldi lpgde mevcuttu araçda
performans konusunda şehir içi yeterli uzun yolda saç baş yolduran cinstendi
kullanması basit kolay insanı yormazdı
Ancak süspansiyonu yüklü olduğunda yeterli değildi
Çok yakışıklı bir araç olduğunu düşünüyorum okyanus mavisi rengi ile
yağ eksiltme konusuna gelecek olursak bendeki araç bariz yağ eksiltiyordu.
çubuk takribi 800ml kadarlık kısmı kapsıyor ve shell marka yağda yağ çubuğunda yağ kalmadığında sadece 2300km yol yapmıştım
Liqui moly marka yağa geçtiğimde ise 4500km de çubuk da yağ kalmıyordu
Motul markada ise 4500 km de çubuk da yağ kalmıyordu.
Kısacası aldığımız 4 litre yağ arada ekleme ile 10.000km beni idare ediyordu.
Çekişi hariç keyifle kullandığım yakışıklı bir araçtı. Ama 1.4 motoru bir daha kapıma koymam... Sadece çekiş yüzünden söylüyorum.
_____________________________ Fiat Egea Cross Urban 1.4 Fire--Ford Focus 2.5 1.6 Tdci Titanium
-
Ayrıca Teknik Kariyer adlı sosyal medyası bulunan arkadaş bu araca yağ soğutucusu denedi ancak başarılı olamadı. Yanı kısaca bu motor da ki yağ yakma sorunu yağ soğutucusu değil...
Teknik Kariyeryoutube
Artık yağ soğutucu ile segmancıların savaşı amasız fakatsız resmen bitmiştir! Not: Yağ normalden yaklaşık olarak 500ml fazla doldurulduğu halde cubugun ortasına yaklaşık 3000km'de gelmistir. Videoda 4000km dedim ama orada bir hata olmuştur. Bilginize. #diy #fiat #tipo #egea #oilconsumption #oilcooler #yageksiltme #yağyakma #oilleak #cars #oilcoolerfan #garaj #ferditayfur #arabesk #huzurumkalmadıhttps://www.youtube.com/watch?v=RH1nKTlhFeY_____________________________ Fiat Egea Cross Urban 1.4 Fire--Ford Focus 2.5 1.6 Tdci Titanium -
motor yağı için istenen şartnameniz 5w40 fiat 9.55535-s2 olması lazım, euro 6 1.4 ise. bu şartnameyi sağlayan shell yağ göremedim ben. dolayısıyla kullandığınız o yağ zaten uyumlu bir yağ değildi.
Diğer yağlarda da buna dikkat etmemiş olabilirsiniz. Arkadaş bu onaya sahip olmayan selenia 5w40 koymuştu, sürekli yağ eksiltiyordu. bu onayı karşılayan castrol 5w40 edge koyduk şimdilik bir sorun yok gibi. henüz 2bin km oldu ancak yine de eksiltme gözlemlemedik. 10bin de tekrar güncellerim. normalde yağ kutusuyla geziyordu arkadaş.
_____________________________ -
var t-jet ama maliyetten ötürü piyasada çok az sayıda bulunuyor
motor aynı motor aslında ufak tefek değişiklikleri var,hatta atmosferik olanın ekzantiriğini kendi t-jetime takmıştım vakti zamanında :)
yatak sarıyormu sarmıyor devam çok fazla kafaya takılıyor bu yağ olayı,
soğutucu felan hikaye,segmanlar sorunlu fabrikasyon,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 10 Ekim 2024; 10:56:21 >_____________________________ -
Ya bu milletin 1.4 fire motor düşmanlığı ne zaman bitecek merak ediyorum. Bende 1.4 punto babamda 1.4 egea cross var hiçbirinde çok büyük sorunlar yaşamadık rutin bakımlar dışında. Ha evet çekmiyor mu evet bazen çektiremiyorum ama vites düşüyorum. Ama devrini alınca gayet güzel gidiyorum. Beğenmiyorsanız gidip 1.3 1.6 motor alıp binin.
_____________________________
En Beğenilen Yanıtlar

Ben bu konuya şöyle bakıyorum. Yakarsa yaksın ne büyüttünüz?
Motoru yatak saran var mı yok. Bakımdan bakıma yağ eklenir arada bir kontrol edilip üstüne eklenir devamm. Bu durum fazla büyütüldü. ( hocam konunuzu okumadım lakin bu 1.4 yağ yakma olayı kabak tadı verdiği için yazmak istedim |
Paylaşım için teşekkürler.
Bende yıllardır bu araçları gözlemliyorum. Biriktirdiğim bilgi bende kalmasın, yeri gelmişken paylaşayım. Etrafımda bir çok kişiye 1.4 Egea aldırmış birisi olarak onların araçlarından birebir yaptığım gözlemlere göre Öncelikle araç kesinlikle yağ eksiltiyor ama konuyu açan arkadaşımızın da belirttiği gibi yağ çubuğunun yapısı nedeniyle son kullanıcı araç tamamen yağsız kaldı sanıyor oysa bu yağ eksiltme benim takip ettiğim kadarıyla bakım periyoduna uyulduğunda aracın kullanımina ve motor ömrünü en azından kısa ve orta vadede etki edecek gibi görünmüyor ama çoook uzun kmler sonra durum ne olur onu gözlemleme şansım olmadı. Ben bu motorlu aracı kime tavsiye edip aldirdiysam hepsine şunu tavsiye ettim, bakımlarını atlamayın 10.000 km yi geçirmeyin, Bakımlarını atlamayın mutlaka orjinal yağ kullanın, Bakımlarını atlamayın, bakımlarını atlamayın. Ve bu tavsiye uyan hiçbir tanıdık sorun yaşamadı. Şimdi gelelim sorun yaşayan arkadaşımıza, bu arkadaşa 20.000 km de hatasız boyasız 2020 model bir araç aldik, yukarıda verdiğim bütün tavsiyeleri bu arkadaşada söyledim. Araçta prins LPG var. Bu arkadaş aracı alinca sanayide bakıma götürmüş ve ustası ona sen çok km yapıyorsun 10.000 binde bir bakıma gelmene gerek yok bu motor atmosferik buna hicbirsey olmaz sen 15.000 km de gel demiş. Ertesi gün bu arkadaşla görüştük kendisine ustayı dinlememesini, hatta bir daha o ustayla çalışmamasini, ustanın dünyadan bı haber olduğunu ben anlatmaya çalıştıkça arkadaş ustanın muazzam bir usta olduğunu, şöyle deneyimli böyle işinin ehli olduğunu falan anlattı durdu. Kendisi arabayı sert kullanır ve araba LPG li de olunca ben kendisine 8-9 binde yağ değiştirmesini tavsiye ediyorum ustası ise 15.000 km de,😁 öyle olunca usta kıymetli oluyor tabi. Baktım olacak gibi değil peki dedim sen bilirsin. Üzüldüm ama elden gelen birşeyde yok, biraz daha ısrar etsem adam sen benim kötülüğümü istiyor diyecek neredeyse. Araba 35.000 km ye geldiğinde bu arkadaş muazzam ustasına arabayı götürecegini bana söylediğinde aracın yağını boş bir kaba boşaltıp ölçün dedim bakalım ne kadar yağ kalmış.Bosaltmislar ve kalan yağ 1 litrenin biraz üzerinde, arkadaş panikle beni aradı birşey olur mu diye. Gayet sakin bir şekilde ilerde göreceğiz dedim. Usta kılıklı acemi bu bayağı yağ eksiltmis bunu bir daha sen 10.000 km de bir bakima getir diyince bizim arkadaş anlıyor durumu ama ne yapsın iş işten geçti artık. 1 hafta boyunca her gün (aynı iş yerinde çalışıyoruz) ne olur, birşey olur mu,diye sorup durdu bu vatandaş, bende her seferinde bakalım yaşayıp göreceğiz dedim. Ne yalan söyleyeyim bu kadar erken göreceğimizi ise tahmin etmezdim. Araç 38.000 km de iken piston aşağı oldu ve yaşayıp gördük, arkadaşlar.. Masraf sanayide 40.000 TL. Uzun lafın kısası bu motorlu Egea alacak arkadaşlara tavsiyem bakımlarını düzgün yaptırın km yi atlamayın orjinal yağ kullanın varsın biraz yağ eksiltsin çokta sorun değil. Saygılarımla.. |
Benzer içerikler
- avis dolandırıcılığı
- gaza basınca zırıltı sesi
- clio 4 triger değişim zamanı
- dizel mi benzin mi
- karoserde ezik ve çizik ne demek
- tesla ne zaman satışa çıkacak
- togg internet paketi
- dfsk kullanıcı yorumları
- seat arona en dolu paketi hangisi
- xiaomi su7 türkiye fiyatı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X