Şimdi Ara

1.33 corolla yokus performansi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
145
Cevap
0
Favori
15.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1,33 motorun genel ortalaması ( gerçekçi kişilerin verdiği ki benim de gözlemim ) 7.5 - 8lt. Klima açık - kapalı fark ediyor 1lt kadar.

    2,4tl ltsi lpgnin. 0,24 - 0,27 kuruş yakar ortalama kilometrede.

    4.4tl ltsi benzinin 0,33 - 0,35 kuruş yakar ortalama kilometrede.

    aynı yol ortalamasında dizel dci bir motor 0,2 - 0,22 kuruş yakar kilometrede ortalama 3,65tl litresi dersek mazota.
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt
    Zaten anca o kadar kuruş hesabı yapan adam 1,33 toyota alıyor işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    1,33 motorun genel ortalaması ( gerçekçi kişilerin verdiği ki benim de gözlemim ) 7.5 - 8lt. Klima açık - kapalı fark ediyor 1lt kadar.

    2,4tl ltsi lpgnin. 0,24 - 0,27 kuruş yakar ortalama kilometrede.

    4.4tl ltsi benzinin 0,33 - 0,35 kuruş yakar ortalama kilometrede.

    aynı yol ortalamasında dizel dci bir motor 0,2 - 0,22 kuruş yakar kilometrede ortalama 3,65tl litresi dersek mazota.


    LPG 2.40 sadece otobanda gördüm, onu da protesto ederek almadım. Birçok yerde 2tl nin altında. Hesap biraz yanlış olmuş. Her türlü dizellerden az yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce 1.2 tsi jetta kullandım. Sattım. Şu an 1.33 Corollam var. 1.2 tsi motor 1.33 dual vvti motordan sağlamlık olarak bilemem ama performans olarak daha iyi. Teknik verileri ortada. Ara hızlanma rampalardaki performans daha iyi. Bu motorların kıyaslanması bile hata. Sorun "1.33 motorun çekmemesi" böyle bir durum yok. Teknik veriler ortada düz yolda hızlanması gayet iyi rampalarda uygun vites ve devirde gidiyor. Kartal şahin marka araçların daha iyi gittiğini söyleyen arkadaşlar işkembeden sallıyor. O marka araçlarıda eski nesil renaultta kullandım. Atmosferik motor bir araç yüksek devir ister bunu bilmeyen yoktur. 1.33 motor normal bir motordur. Benim kullanma tarzıma göre 1.2 tsi ye göre az yakıyor.Lpg uyumu tam sorunsuz bir motor sıfır fiyatı uygun o yüzden tercih ettim. Yalnız 1.2 tsi motor örneğin 6.viteste çıkmayacağı bir rampada vites küçültmeden devam edersem motor titreme yapıyordu. Aynı durumda 1.33 corollada titreme olayını hiç görmedim. Sadece araç gitmiyor.

    Sonuç olarak 1.33 Motor müthiş performansa sahip bir motor değil. Çok kötü bir motorda değil. Günümüz şartlarında genelde şehir içi kullanımda ideal bir motor.


    Youtubedeki bir video 1.33 corolla klima açık 50 km hızla 4.vites rampa çıkıyor.

    https://youtu.be/NT00FqNp2OA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bana göre türkiye gibi bol yokuşlu anadolu coğrafyasına sahip ülkelerde 1.6 altı atmosferik motorlar uygun değil. En azından c sınıfı ve üstüne. A ve b de de 1.4 altı almamak lazım. Fakat artık hemen her marka turbo motor sunuyorken, atmosferik motorlu araba almak, akıllı telefon almak varken sağlam diye 3310 almak gibi birşey. Evet sağlam ama günün getirdiği herşeyden mahrumsunuz.

    Vites düşürünce gidioyr diyenler var, heralde gidecek işin mantığı o zaten. Ama sorun NASIL gittiği.

    Yetersiz motorlu bir araba sürmenin size nasıl bir eziyet olduğunu adam gibi giden bir araç kullandığınızda anlar ve boş yere o yetersiz motorlu araçla harcadığınız zaman için kendinize kızarsınız. Adam gibi dediğim de öyle spor araba falan değil basit bir 1.2tsi bile her türlü rampalarda 4 kişi için gayet güzel çeken bir motor.

    Yetersiz falan değil, yeterli bir motor. Yetersiz olsa piyasaki çoğu araca yetersiz demek lazım. İdeal motor denemez sadece. Corollanın ideal motoru 1.6, 1.8dir.

    3.0 atmosferik kullanıyorum, önceki aracım 1.33 auristi. Şu an 50bin civarına sıfır araba alacak olsam corolla ya da auris 1.33 ilk tercihim olur. Elbette turbo motor gibi yokuş çıkamaz ama sağlamlığı, uzun ömrü, ekonomisi ile hepsini unutturur. LPG ile 1.2 TSİ den yarı yarıya daha ekonomik bir araç olur.

    TSİ alıp çok yakacak diye gözüm bilgisayarda araba kullanacağıma yokuşları biraz daha yavaş çıkmaya razı olurum seve seve. Hepsinin iyi kötü yanları var, önemli olan beklentiler.

    tsi kullanıcısıyım ve tek dikkat ettiğim vites önerileri. turbo motoru atmosferik gibi yüksek devirli kullanmadıkça yüksek yakması imkansız. tsi ile çok yakanlar net söylüyorum araba sürmeyi bilmeyenlerdir. istanbul içi kullanıyorum aracımı 1.4tsi ve 7 lt yi geçmiyor ortalamam. atmosferik alanlar direk tüpe yöneliyor. klasik atmosferik açmazı. hele ki bu 1.33'ü kimse övmesin. 2-3 mesaj yukarıda ballandıra ballandıra bu aracı öven ibrahim atmaca 1.33 geçmiyor diye bir konu açmış ki. konuda saydırmış ta saydırmış 1.33'e. burda hala birileri 1.33'ü övüyor.

    http://forum.donanimhaber.com/m_107393403//tm.htm#108961772

    o zaman 1.6 tdı istanbul şehir içi 5lt mi yakar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 2 Mayıs 2016; 19:13:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bana göre türkiye gibi bol yokuşlu anadolu coğrafyasına sahip ülkelerde 1.6 altı atmosferik motorlar uygun değil. En azından c sınıfı ve üstüne. A ve b de de 1.4 altı almamak lazım. Fakat artık hemen her marka turbo motor sunuyorken, atmosferik motorlu araba almak, akıllı telefon almak varken sağlam diye 3310 almak gibi birşey. Evet sağlam ama günün getirdiği herşeyden mahrumsunuz.

    Vites düşürünce gidioyr diyenler var, heralde gidecek işin mantığı o zaten. Ama sorun NASIL gittiği.

    Yetersiz motorlu bir araba sürmenin size nasıl bir eziyet olduğunu adam gibi giden bir araç kullandığınızda anlar ve boş yere o yetersiz motorlu araçla harcadığınız zaman için kendinize kızarsınız. Adam gibi dediğim de öyle spor araba falan değil basit bir 1.2tsi bile her türlü rampalarda 4 kişi için gayet güzel çeken bir motor.

    Yetersiz falan değil, yeterli bir motor. Yetersiz olsa piyasaki çoğu araca yetersiz demek lazım. İdeal motor denemez sadece. Corollanın ideal motoru 1.6, 1.8dir.

    3.0 atmosferik kullanıyorum, önceki aracım 1.33 auristi. Şu an 50bin civarına sıfır araba alacak olsam corolla ya da auris 1.33 ilk tercihim olur. Elbette turbo motor gibi yokuş çıkamaz ama sağlamlığı, uzun ömrü, ekonomisi ile hepsini unutturur. LPG ile 1.2 TSİ den yarı yarıya daha ekonomik bir araç olur.

    TSİ alıp çok yakacak diye gözüm bilgisayarda araba kullanacağıma yokuşları biraz daha yavaş çıkmaya razı olurum seve seve. Hepsinin iyi kötü yanları var, önemli olan beklentiler.

    tsi kullanıcısıyım ve tek dikkat ettiğim vites önerileri. turbo motoru atmosferik gibi yüksek devirli kullanmadıkça yüksek yakması imkansız. tsi ile çok yakanlar net söylüyorum araba sürmeyi bilmeyenlerdir. istanbul içi kullanıyorum aracımı 1.4tsi ve 7 lt yi geçmiyor ortalamam. atmosferik alanlar direk tüpe yöneliyor. klasik atmosferik açmazı. hele ki bu 1.33'ü kimse övmesin. 2-3 mesaj yukarıda ballandıra ballandıra bu aracı öven ibrahim atmaca 1.33 geçmiyor diye bir konu açmış ki. konuda saydırmış ta saydırmış 1.33'e. burda hala birileri 1.33'ü övüyor.

    http://forum.donanimhaber.com/m_107393403//tm.htm#108961772

    o zaman 1.6 tdı istanbul şehir içi 5lt mi yakar?

    Onu bilemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bana göre türkiye gibi bol yokuşlu anadolu coğrafyasına sahip ülkelerde 1.6 altı atmosferik motorlar uygun değil. En azından c sınıfı ve üstüne. A ve b de de 1.4 altı almamak lazım. Fakat artık hemen her marka turbo motor sunuyorken, atmosferik motorlu araba almak, akıllı telefon almak varken sağlam diye 3310 almak gibi birşey. Evet sağlam ama günün getirdiği herşeyden mahrumsunuz.

    Vites düşürünce gidioyr diyenler var, heralde gidecek işin mantığı o zaten. Ama sorun NASIL gittiği.

    Yetersiz motorlu bir araba sürmenin size nasıl bir eziyet olduğunu adam gibi giden bir araç kullandığınızda anlar ve boş yere o yetersiz motorlu araçla harcadığınız zaman için kendinize kızarsınız. Adam gibi dediğim de öyle spor araba falan değil basit bir 1.2tsi bile her türlü rampalarda 4 kişi için gayet güzel çeken bir motor.

    Yetersiz falan değil, yeterli bir motor. Yetersiz olsa piyasaki çoğu araca yetersiz demek lazım. İdeal motor denemez sadece. Corollanın ideal motoru 1.6, 1.8dir.

    3.0 atmosferik kullanıyorum, önceki aracım 1.33 auristi. Şu an 50bin civarına sıfır araba alacak olsam corolla ya da auris 1.33 ilk tercihim olur. Elbette turbo motor gibi yokuş çıkamaz ama sağlamlığı, uzun ömrü, ekonomisi ile hepsini unutturur. LPG ile 1.2 TSİ den yarı yarıya daha ekonomik bir araç olur.

    TSİ alıp çok yakacak diye gözüm bilgisayarda araba kullanacağıma yokuşları biraz daha yavaş çıkmaya razı olurum seve seve. Hepsinin iyi kötü yanları var, önemli olan beklentiler.

    tsi kullanıcısıyım ve tek dikkat ettiğim vites önerileri. turbo motoru atmosferik gibi yüksek devirli kullanmadıkça yüksek yakması imkansız. tsi ile çok yakanlar net söylüyorum araba sürmeyi bilmeyenlerdir. istanbul içi kullanıyorum aracımı 1.4tsi ve 7 lt yi geçmiyor ortalamam. atmosferik alanlar direk tüpe yöneliyor. klasik atmosferik açmazı. hele ki bu 1.33'ü kimse övmesin. 2-3 mesaj yukarıda ballandıra ballandıra bu aracı öven ibrahim atmaca 1.33 geçmiyor diye bir konu açmış ki. konuda saydırmış ta saydırmış 1.33'e. burda hala birileri 1.33'ü övüyor.

    http://forum.donanimhaber.com/m_107393403//tm.htm#108961772

    7lt yakarken ortalama hızınızı da yazın da gerçekten şehir içi mi kullanıyorsunuz görelim.

    hep yazarım ama unutmuşum: 28 km. bu uzun dönemdeki değer. daha kısa aralıklardaki diğer değerler de aklımda kalan:

    17 km ortalama hızda 9,1 lt.

    38 km ortalama hızda 6 lt.

    68 km ortalama hızda 4,8 lt.

    28 km ortalama hızda 7 lt bence çok iyi bir değer. 20 senedir atmosferik çeşitli benzinli araç kullandım. daha hiçbir benzinli araçta bu değerleri görmedim. seriliğinden de çok memnunun. 3 aydır kullanıyorum. ilk defa dün şehir dışına çıktım. çift şeritli yolda çok memnun etti beni sollamalarda ve yine böyle düzensiz hızlarla bol sollamalı gittiğim halde o yolda da yakışı üzmedi.


    28 km hızda benzinli bi araç için 7 lt çok iyi olmasada bence iyi bir değer.
    1.3 linea aracım ile. 30 km ortalama hızda 5.5-5.8 lt mazot ttüketiyorum.
    Bence bu fark kkabul edilebilir düzeyde.

    benzinli için çok iyi bence. yalnız şehir içi 5 lt yakan 1.0tsi motorları var vw'nin daha getirmediği. onlar gelse tüpün-dizelin papucunu dama atar bence. hoş bence bu kadar farka dizel alınmaz çok aşırı km yapmadıkça.




  • 1.3 alırsın çekmez falan paranla madara olursun.
    gel sana söyle turbonun eksikliğini anlatayım.

    geçen ugurmumcuya cikiyorum altimda opel astra j 1.6 115 ecotec atmosferik motor var.gelelim konuya.
    4.vites 60 km civarı hızlarda 2000 devir bandinda gidiyorum sol şeritten.arkamdan bir fiat lina geliyor ama nasıl geliyor yardira yardira.benimde kanım kaynadı 4ten 2 ye çektim soktuk kesiciye kadar attık 3'ede adam bizi madara etti.o an bi tuhaf oldum.hani demek istediğim performans istiyorsan alma bir kere pişman olduktan sonra daha kullanmak istemezsin çünkü araba beklentilerini karşılamadı.1.6 gitmezse 1.3 hiç gitmez.biz arabayı alirken millete 0-100 yapariz diye almadık o yüzden pek sasirtmadı.performans beklentimiz yoktu.ailecek bekletintilerimizi karşılıyor gerek babam gerek ben.

    fiat lineada 1.3 multijetti büyük ihtimalle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bombar Dıman

    1.2 Tsi kalkışta veya ani hızlanmalarda falan iyi olsa da çok fazla zorlamaya gelen bir motor değil. Biraz sıkıştırınca borazan gibi ötüyor. Uzun yolda rahatsız edici bir yolculuk yaşatıyor. Ancak ilginç bir şekilde Tsi'a karşı eksileri olan 1.33 motorun uzun vadede ciğeri daha sağlam. Yüksek hızlarda şaşırtıcı derecede iyi iş çıkarıyor. Atmosferik dual vvti yabana atılacak bir motor değildir.

    hangi yüksek hız? aracın son yızı 180 zaten:

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=18479

    max torku da 128. 1.2tsi'nin 175. tsi bu torku 1500 devirde verirken 1.33 corolla 3800 devirde veriyor. bu rakamların ışığında tsi hem daha iyi hızlanır hem de daha sessiz gider. corolla bağırır da bağırır.

    Otoban düz yolda 210 gördüm. Takibimde olan bir tanıdığın Tsi ise 202 görebildi. Zorlasa geçebilirdi belki orasını bilemem de söz konusu 1.33 olduğu için söylüyorum lütfen tecrübeye dayanmayan farazi yorumlar yapmayalım.
    Senin dediğin rakamlar iddia ettiğinin tam tersini söylüyor ama farkında değilsin. 1.2 maks Torkunu 1500'de verdiği için çok seri canlı bir motor eyvallah. 1.33 ise 3800'den itibaren verdiği için yüksek hızlarda beklenenin üstünde performans veriyor. Yüksek hızda kalmak isteyen için motor yeterli performansı sağlıyor. Aynı şeyi 1.2tsi ile de elde edersin ama o hızlarda maks tork evresinin dışında kaldığı için ne olacak? Olay bunun yanıtında gizli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    1.2tsi için "biraz sıkıştırınca borazan gibi ötüyor" diyen siz değil misiniz?

    Ötmediğini yukarıda kanıtladım size. Şimdi 1.6 elektrikli süpürge gibi, baskısı bitmiş araba gibi bağırarak hızlanıyor mu hızlanmıyor mu burada? Arabanız toyota diye boş yere antik teknolojileri övmenize gerek yok. Bağırıyor dediğiniz motor, övdüğünüz motordan daha sessiz, ve daha performanslı üstelik daha az yakıyor işte. Burada hala 1,33lük ya da 1.6lık atmosferik motoru övecek bir yan bulamıyorum ben.

    Sizin vvti dediğiniz çok mataha aldığınız şey hiç de öyle özel bir teknoloji değil artık. Hİç veirmli bir teknoloji değil, bol bol yakıt tüketmeyi seviyorsanız o ayrı tabi. Kaldı ki 0-150si iyi değil ama sonra hakkını vermeye başlıyor demişsiniz. Ne yani 150den sonra motor açılıp uçmaya mı başlayacak? Veriler yalan söylemez arabanın 0-100e 12,6 saniyede anca ulaşıyor. 100beygir gücü var bunu da 6000 devirde veriyor. Baştan kötü performans veren araç, yüksek hızda daha da kötü performans verir, fizik kuralları, hız arttıkça güç ve tork ihtiyacı katlanarak artar. 0-100ü kötü olan arabanın yüksek hızda iyi olma imkanı yok. Siz 5-6bine gelene kadar zaten arabadan klasik 1.4 atmosferiklerde 80-85beygiri anca alıyorsunuz devir sonlara dayanınca 100 beygire ulaşmış oluyorsunuz. Tork desek 3800 devirde 128 newton. Hacmine göre yüksek ama çektği kasaya göre düşük bir tork. Nisbeten daha erken veriyor da olsa 150nm altı corolla gibi kasalara az bunu herkes bilir.

    Bana deseniz ki yav bu motor 1,33 atmosferik olarak güçlü ve torkunu nisbeten daha erken veren bir motor anlarım da, yok vvti açılıyor, yok 1,33 demezsiniz, gayet rahat çekiyor, kaçıyor falan bunlar boş. Motorun ciğeri belli işte. 1.6 bile gayet vasat gidiyor 133ü neyini konuşalım? Hep diyoruz ya devir turbo motor devri toyota artık getirsin.

    Alın toyotanın avrupada aurise koyduğu 1.2t motor.

    116hp 5200d
    185nm 1500-4000d
    0-100:10.8(cvt)
    şi tüketim 6.1(cvt)

    Bu yukarıdaki motoru konuşuyor olsak anlarım gayet güzel yeterli bir motor. Ama pyasada artık sağımın solumuz verimli turbo motorlu araçlarken bu küçük hacim atmosfeirkleri sırf kendi arabanız diye yoo şöyle güzel böyle güzel diye övmee gerek yok. Övecekseniz gerçekten iyi motorları övün. Misal 1.0eco tsi ibiza.

    110hp 5000d
    200nm 2000-3500d
    0-100:9.3(dsg)
    şi tüketim 5.3(dsg)

    işte motor budur, adam 3 silindir 999 ccden aldığı verim bu. Şim bu varken ben 1,33lük motoru övmenin, sonradan açılıyor vs argümanları mantıklı bulmuyorum. Bizim insanımızda neye sahipse onu övme huyu var. Atmosferiğe sahip olanlar toz kondurmaz yok sağlam yok atmosferik keyfi, yok lpg diye. Benim önceki aracım da atmosferikti ve tüm atmosferikler gibi vasattı bende bunu forumda açıkca yazıyorudum. Bir şey kötüyse kötü diyebilmek lazım. Cebinizden para çıkmıyor ya da para girmiyor yerip övdünüz diye. Bu konuda da anca bir arkadaş paylaşmış eski konusunun linkini vermiş. Gelen exper bile basit bir rampada kaldıramamış işte aracı.

    Ben bir motoru alıp başından sonuna kadar övmüyorum arkadaşım. Yorumuma alaksız cevaplar geldikçe maalesef aynı şeyleri tekrarlamak zorunda kalıyorum.

    Birincisi videoda bir bağıran bir de bağırmayan motor var doğrudur. Ancak dikkat çektiğim noktayı es geçerek yoruma devam edip klasik; turbo>atmosferik noktasına takılıp kalıyorsun. Totalde belki öyledir bunu aksi iddia edilemez ama birinde full kickdown sport mode diğerinde dağ ile normal devrinde kullanım olan iki farklı aracı kıyaslamak ve bundan "ses yorumu" çıkarmak doğru değil. Adam full kickdown yani ilk saniyeden itibaren dipgaz yapmış artı araç spor modda yani gaz tepkileri hassas. Bağırması normal ve bunun sonucunda iyi bir sıfır yüz değeri elde etmiş. Aynı işi Tsi da yapsan aynı ses gelir ama bir miktar daha erken ulaşır olay bu.

    İkincisi dediğimin arkasındayım. 1.33 yüksek hızlarda sürücünün tarzına uyum sağlayan vvti ile birleşerek iyi iş çıkarıyor. Bunun anlamı 150'den sonra uçuyor falan değil. Ama özet olarak anlatayım, 140-150'ye kadar Nazlı nazlı gelen araç orada iyi kalabiliyor aşırı zorlanmıyor. Tek derdim bunu anlatmaktı, Toyota'yı kanatlandırdığım falan yok. Vvti matah değil verimli değil demek abesle iştigaldir. Atmosferik araç yüksek devir aracıdır ve o noktada vvti veya vtec gayet de verimlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bombar Dıman -- 2 Mayıs 2016; 23:49:03 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bombar Dıman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    1.2tsi için "biraz sıkıştırınca borazan gibi ötüyor" diyen siz değil misiniz?

    Ötmediğini yukarıda kanıtladım size. Şimdi 1.6 elektrikli süpürge gibi, baskısı bitmiş araba gibi bağırarak hızlanıyor mu hızlanmıyor mu burada? Arabanız toyota diye boş yere antik teknolojileri övmenize gerek yok. Bağırıyor dediğiniz motor, övdüğünüz motordan daha sessiz, ve daha performanslı üstelik daha az yakıyor işte. Burada hala 1,33lük ya da 1.6lık atmosferik motoru övecek bir yan bulamıyorum ben.

    Sizin vvti dediğiniz çok mataha aldığınız şey hiç de öyle özel bir teknoloji değil artık. Hİç veirmli bir teknoloji değil, bol bol yakıt tüketmeyi seviyorsanız o ayrı tabi. Kaldı ki 0-150si iyi değil ama sonra hakkını vermeye başlıyor demişsiniz. Ne yani 150den sonra motor açılıp uçmaya mı başlayacak? Veriler yalan söylemez arabanın 0-100e 12,6 saniyede anca ulaşıyor. 100beygir gücü var bunu da 6000 devirde veriyor. Baştan kötü performans veren araç, yüksek hızda daha da kötü performans verir, fizik kuralları, hız arttıkça güç ve tork ihtiyacı katlanarak artar. 0-100ü kötü olan arabanın yüksek hızda iyi olma imkanı yok. Siz 5-6bine gelene kadar zaten arabadan klasik 1.4 atmosferiklerde 80-85beygiri anca alıyorsunuz devir sonlara dayanınca 100 beygire ulaşmış oluyorsunuz. Tork desek 3800 devirde 128 newton. Hacmine göre yüksek ama çektği kasaya göre düşük bir tork. Nisbeten daha erken veriyor da olsa 150nm altı corolla gibi kasalara az bunu herkes bilir.

    Bana deseniz ki yav bu motor 1,33 atmosferik olarak güçlü ve torkunu nisbeten daha erken veren bir motor anlarım da, yok vvti açılıyor, yok 1,33 demezsiniz, gayet rahat çekiyor, kaçıyor falan bunlar boş. Motorun ciğeri belli işte. 1.6 bile gayet vasat gidiyor 133ü neyini konuşalım? Hep diyoruz ya devir turbo motor devri toyota artık getirsin.

    Alın toyotanın avrupada aurise koyduğu 1.2t motor.

    116hp 5200d
    185nm 1500-4000d
    0-100:10.8(cvt)
    şi tüketim 6.1(cvt)

    Bu yukarıdaki motoru konuşuyor olsak anlarım gayet güzel yeterli bir motor. Ama pyasada artık sağımın solumuz verimli turbo motorlu araçlarken bu küçük hacim atmosfeirkleri sırf kendi arabanız diye yoo şöyle güzel böyle güzel diye övmee gerek yok. Övecekseniz gerçekten iyi motorları övün. Misal 1.0eco tsi ibiza.

    110hp 5000d
    200nm 2000-3500d
    0-100:9.3(dsg)
    şi tüketim 5.3(dsg)

    işte motor budur, adam 3 silindir 999 ccden aldığı verim bu. Şim bu varken ben 1,33lük motoru övmenin, sonradan açılıyor vs argümanları mantıklı bulmuyorum. Bizim insanımızda neye sahipse onu övme huyu var. Atmosferiğe sahip olanlar toz kondurmaz yok sağlam yok atmosferik keyfi, yok lpg diye. Benim önceki aracım da atmosferikti ve tüm atmosferikler gibi vasattı bende bunu forumda açıkca yazıyorudum. Bir şey kötüyse kötü diyebilmek lazım. Cebinizden para çıkmıyor ya da para girmiyor yerip övdünüz diye. Bu konuda da anca bir arkadaş paylaşmış eski konusunun linkini vermiş. Gelen exper bile basit bir rampada kaldıramamış işte aracı.

    Ben bir motoru alıp başından sonuna kadar övmüyorum arkadaşım. Yorumuma alaksız cevaplar geldikçe maalesef aynı şeyleri tekrarlamak zorunda kalıyorum.

    Birincisi videoda bir bağıran bir de bağırmayan motor var doğrudur. Ancak dikkat çektiğim noktayı es geçerek yoruma devam edip klasik; turbo>atmosferik noktasına takılıp kalıyorsun. Totalde belki öyledir bunu aksi iddia edilemez ama birinde full kickdown sport mode diğerinde dağ ile normal devrinde kullanım olan iki farklı aracı kıyaslamak ve bundan "ses yorumu" çıkarmak doğru değil. Adam full kickdown yani ilk saniyeden itibaren dipgaz yapmış artı araç spor modda yani gaz tepkileri hassas. Bağırması normal ve bunun sonucunda iyi bir sıfır yüz değeri elde etmiş. Aynı işi Tsi da yapsan aynı ses gelir ama bir miktar daha erken ulaşır olay bu.

    İkincisi dediğimin arkasındayım. 1.33 yüksek hızlarda sürücünün tarzına uyum sağlayan vvti ile birleşerek iyi iş çıkarıyor. Bunun anlamı 150'den sonra uçuyor falan değil. Ama özet olarak anlatayım, 140-150'ye kadar Nazlı nazlı gelen araç orada iyi kalabiliyor aşırı zorlanmıyor. Tek derdim bunu anlatmaktı, Toyota'yı kanatlandırdığım falan yok. Vvti matah değil verimli değil demek abesle iştigaldir. Atmosferik araç yüksek devir aracıdır ve o noktada vvti veya vtec gayet de verimlidir.

    Şimdi yanlışları düzeltelim:

    1. Özellikle küçük hacimli atmosferik motorlarda vvti ve vtec verimli değil verimsizlik abidesidirler. Günümüz için konuşuyorum atmosferik verimsizlik örneğidir. Gücünü ve torkunu son deminde veren motor tipidir. Bundan dolayı 3bin devirin altına inmeden 3-5bin arası sürekli devirli kullanılması gereken motor tipidir. Bu da = yüksek yakıt tüketimi, yok eğer düşük tüketimle kullanılmak isteniyorsa = düşük performans ve çekiş. (2litre ve üzeri motorlar hariç ki artık kimse kullanamıyor) vvti ve vtec gibi sübap teknolojilerinin temeli de yüksek devire dayanır. Yani yine = yüksek tüketim. Aradaki fark biraz daha performans almış olursunuz. Motor deviri daha rahat çevirir. Ama bedeli de tüketim olarak yüksektir. Yani değişken zamanlamasını kullandığınız her an motor yakıtı içer. Ha bmwnin çift vanoslu 3litre motorunda, type r 2 litre motorunda düşük devirde rahat çekiş alırken, yüksek devirde de performans alırsınız tamam çünkü hacim büyük, krank kocaman, ama küçük hacimlerde unutulan konu süpab zamanlamasının torku değiştiremediğidir. Dolayısıyla bir aracın tork ve gücü düşükse yani küçük hacim atmosferikse o araç zaten düşük devirde yeterli çekişi sağlayamayacak ve her türlü yine orta üst ve üst devirlere ihtiyaç duyacaktır, böyle olunca değişken sübap zamanlaması olsa da o araç nimetinden pek faydalanamayacak ve iyi çekmesi için o şekilde devirli kullanılacak ve tüketimi de yüksek olacaktır. Zaten konuda herkes ne diyor? Vites düşürünce gidiyor. Heralde. Mecburen. Yani ya tüketime razı olunacak, ya da vasat çekişe razı olunacak. 1.8 litre altı bütün atmosferik motorlarda bunun sıkıntısını yaşarsınız. Vvti, vtec, ivtec fark etmez, kağıt üstü verileri de yalan söylemez. 12-13 saniye 0-100 değerli araçlara bmw motoru varmış havasıyla yaklaşmaya gerek yok. Yıl olmuş 2016, hala 12-13 saniye 0-100e güzel diyebilen adamlar var. 1995 yılında 1.6 ford escortlar zaten bu hızdaydı zetec motorlu, ama bazılarının yaşı tutmaz işte. 20 sene geçmiş hala aynı verim, hala gelir burada vtec sakızını yazar.

    2. Her ne kadar videoda "kickdown" yazsa da yapılan iş kickdown değil sıfırdan dipgaz ile hızlanmadır. Oradaki tsi hızlanma videosunda da aynı şey yapılıyor zaten dip gaz ile sıfırdan hızlanma. Toyotanın videosunda adam önce dip gaz hızlanma, sonrada dibe yakın gaz ile hızlanma farkını gösteriyor. İlkinde cvt en üst devirde sabit tutarken, ikinci daha az gaz veriyorken sanal vites noktalarını atarak hızlanma yaptığını göstermiş. Cvtnin çalışma karakteristiğini göstermek için çekmiş. Kickdown dediğimiz olay hali hazırda belirli hızda yüksek viteste giden otomatik araçta dipgaz yaparak şanzımanın aniden 1 veya 2 vites birden düşmesini sağlayarak hızlanma sağlamasıdır. Yani videodakiyle alakalı bir durum yok, orada kickdown yanlış anlamda yazılı.

    Dolayısıyla iki araç videosu da 0dan 100e dip gaz hızlanma videosudur ve tsiın başarısı belli. Ben burada kapıştırmak anlamında değil sırf siz kaç mesaj önce tsi motoru zorlarsan borazan gibi ötüyor dediğiniz için koydum.

    Turbo bilmemne kıyasını bırakırsak herkes kabul eder ki 1,33 motor sadece ekonomi amaçlı zayıf bir motordur. Tüketimi küçük hacmine göre az değildir, ilaveten ülkemizde saçma 300cc fark yüzünden 1.6 motorla aynı vergiyi ödetir. Ben taa en başta mesajımda dediğim gibi ülkemizin bol virajlı, bol rampalı, yüksek rakımlı anadolu yollarında corolla için vasat ve yetersiz bir motordur. Şehir içinde süren adam iki rampa çıkıp yoo çok güzel diyor. Geçiniz, onlar güzel desin ben 1.6sını da sürdüm o bile bugünün motorlarına göre çok sırıtan bir motor. O yüzden kimse kendini kandırmasın. Forumlar onlarca konu ile dolu 1,33 ile ilgili. Neyse artık daha uzatmaya gerek yok, zaten bütçesi olan tutup 1,33 almıyor, alan da araba uygun fiyata veriliyor diye alıyor. Ben 2004 model arabamı 35bine sattım daha yeni, millet geçen seneden beri toyota 53bine sıfır corolla veriyor diye atlıyor, bayi ve galerilerin de anlattığı durum bu. Herkes bütçesine göre alır, alana birşey demiyoruz zaten de, motoru hayali şekilde yüceltip, ballandıranlara karşı gerçekleri söylüyoruz burada birkaç kişi, bilmeyen niyetli adam bazı şeyleri bilerek gitsin alsın diye. Sonra yukarıdaki arkadaş gibi konu açmasın ne biçim araba bu, toyota beni mağdur etti vs diye.




  • Bombar Dıman kullanıcısına yanıt
    Aracınızın fabrika verisi 180km son sürat. O testler özel pistlerde defalarca denenerek aracın ulaşabildiği son sürate göre belirlenip veriliyor. Normal şartlarda dik bir yokuş aşağı yolda fabrika verisinin 5-15km üstüne görmek mümkün olabiliyor, düz yolda ise imkansız. Lütfen "kadran sapması" denen olayı araştırın ve imkan varsa aracınızı gps cihazı ile son sürat denemesi yapın. 180km hıza anca ulaşabildiğini göreceksiniz.

    Ferrari dahil tüm süperspor araçlarda kadran sapması vardır. Onlarda son hızlarda 5-10km iken, bizim normal sokak araçlarımızda fark 20-30kmye kadar çıkabilir. 1.2tsi golfün son hızı 195 mesela. O da kadranda 210 falan gösterir ama ancak 190ları zorluyordur o anda gerçek olarak.
  • Geçen hafta yeni Astra 1.6 dizel ve Auris 1.6 Cvt kullandım, giderkenki aracım Golf 7 Tsi idi.

    1.6 Auris gayet tatminkar şekilde gidiyor, bence atmosferik bir motor için gayet canlı, ama şu var; bende Auris 1.6 veya 1.33 veya veya Corolla olsa da olur, neye sahip olduğumu bilir ona göre giderim ama trafikte benden geriye kalan ve altında turbo dizel araç olan sayısız cahil sürücü var; bunların birçoğu altında Connect ler, Caddy ler, 200küsür beygirlik Transit lerle malumunuz millete eziyet çektiriyor, güçlü ticarilerin vb yoğun olduğu bir trafikte isem açıkcası bu duruma düşmek istemezdim.

    Farklı bir bakış açısı ama sürekli trafikte olan arkadaşlar ufak bir empati ile ne demek istediğimi kolayca anlayacaklardır.


    Araç kendi başına yetersiz değildir ama günümüz şartları ortalamalarında bazı anlarda ağır kalabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aracınızın fabrika verisi 180km son sürat. O testler özel pistlerde defalarca denenerek aracın ulaşabildiği son sürate göre belirlenip veriliyor. Normal şartlarda dik bir yokuş aşağı yolda fabrika verisinin 5-15km üstüne görmek mümkün olabiliyor, düz yolda ise imkansız. Lütfen "kadran sapması" denen olayı araştırın ve imkan varsa aracınızı gps cihazı ile son sürat denemesi yapın. 180km hıza anca ulaşabildiğini göreceksiniz.

    Ferrari dahil tüm süperspor araçlarda kadran sapması vardır. Onlarda son hızlarda 5-10km iken, bizim normal sokak araçlarımızda fark 20-30kmye kadar çıkabilir. 1.2tsi golfün son hızı 195 mesela. O da kadranda 210 falan gösterir ama ancak 190ları zorluyordur o anda gerçek olarak.

    Atmosferik turbo kıyası genel bir konu. Bakış açısı farklı olduğu için verim meselesi de tartışılır. Ben verimden ne kastettiğimi ifade ettim. Yazdığım şeyleri bizzat tecrübeme dayalı olarak yazdığım için düşüncem değişmedi çünkü bizzat şahit olduğum durum Nasıl değişecek.
    1- Uzun süreli dipgazda veya çok yüksek hızlarda (yani çok sıkıştırınca) 1.2tsi gürültülü. 1.4'e göre gerçekten farkedilir derecede. Video bunu göstermeyecek kadar kısa çünkü zaten maksimum tork alınmış motor çok zorlanmıyor.
    2- Yüksek hıza ulaşınca atmosferiğin genel karakteristiğine uygun olarak 1.33 motor iyi iş çıkarıyor. Vvtinin nimetinden gayet iyi yararlanıyor. Tecrübe ile sabit.
    3- Kadraj sapması %10 civarı doğrudur. Ama düz yolda bunu göremezsin dersen bu da doğru olmaz.

    Ben 1.33 kullanıyorum. Aynen fiyat gerçekten çok uygun olduğu için aldım, işimi her türlü görüyor. Basmaz Çekmez diye almadan önce bana da çok dediler ama mütevazı şekilde de olsa basıyor çekiyor.

    Ben de çok uzatmak istemiyorum. Son sözüm de, dikkat çektiğiniz İbrahim Atmaca hakkında olacak. Bu arkadaş trol benzeri bir kişidir. Buradaki eski mesajları olduğu için yanıltmasın. Normalde yasaklıydı ama şimdi bakıyorum yasağı kalkmış. Ne burada yazdıklarına ne de diğer yazdıklarına güvenilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bombar Dıman


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bombar Dıman

    1.2 Tsi kalkışta veya ani hızlanmalarda falan iyi olsa da çok fazla zorlamaya gelen bir motor değil. Biraz sıkıştırınca borazan gibi ötüyor. Uzun yolda rahatsız edici bir yolculuk yaşatıyor. Ancak ilginç bir şekilde Tsi'a karşı eksileri olan 1.33 motorun uzun vadede ciğeri daha sağlam. Yüksek hızlarda şaşırtıcı derecede iyi iş çıkarıyor. Atmosferik dual vvti yabana atılacak bir motor değildir.

    hangi yüksek hız? aracın son yızı 180 zaten:

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=18479

    max torku da 128. 1.2tsi'nin 175. tsi bu torku 1500 devirde verirken 1.33 corolla 3800 devirde veriyor. bu rakamların ışığında tsi hem daha iyi hızlanır hem de daha sessiz gider. corolla bağırır da bağırır.

    Otoban düz yolda 210 gördüm. Takibimde olan bir tanıdığın Tsi ise 202 görebildi. Zorlasa geçebilirdi belki orasını bilemem de söz konusu 1.33 olduğu için söylüyorum lütfen tecrübeye dayanmayan farazi yorumlar yapmayalım.
    Senin dediğin rakamlar iddia ettiğinin tam tersini söylüyor ama farkında değilsin. 1.2 maks Torkunu 1500'de verdiği için çok seri canlı bir motor eyvallah. 1.33 ise 3800'den itibaren verdiği için yüksek hızlarda beklenenin üstünde performans veriyor. Yüksek hızda kalmak isteyen için motor yeterli performansı sağlıyor. Aynı şeyi 1.2tsi ile de elde edersin ama o hızlarda maks tork evresinin dışında kaldığı için ne olacak? Olay bunun yanıtında gizli.

    yanıtta hiçbirşey gizli değil. 1500-4100 devir arasında max torku veriyor ve sonra düşmeye başlıyor. 1.33 ise 3800'de max torkunu verip düşmeye başlıyor. aracının son hızı belli. seninki biraz gösterge hatası biraz da yokuş desteği belli ki, rakamlar ortada, aracının son hızı 180...

    arkadaşına gelince, adam tırsmıştır yani. ben olsam ben de tırsardım, o kadar da kapışmazdım, 1.4tsi'yı da geçiyorum vay be derdin sen de...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcngzhn34

    1.3 alırsın çekmez falan paranla madara olursun.
    gel sana söyle turbonun eksikliğini anlatayım.

    geçen ugurmumcuya cikiyorum altimda opel astra j 1.6 115 ecotec atmosferik motor var.gelelim konuya.
    4.vites 60 km civarı hızlarda 2000 devir bandinda gidiyorum sol şeritten.arkamdan bir fiat lina geliyor ama nasıl geliyor yardira yardira.benimde kanım kaynadı 4ten 2 ye çektim soktuk kesiciye kadar attık 3'ede adam bizi madara etti.o an bi tuhaf oldum.hani demek istediğim performans istiyorsan alma bir kere pişman olduktan sonra daha kullanmak istemezsin çünkü araba beklentilerini karşılamadı.1.6 gitmezse 1.3 hiç gitmez.biz arabayı alirken millete 0-100 yapariz diye almadık o yüzden pek sasirtmadı.performans beklentimiz yoktu.ailecek bekletintilerimizi karşılıyor gerek babam gerek ben.

    fiat lineada 1.3 multijetti büyük ihtimalle.


    ikame araç olarak 1 hafta punto 1.3 kullandım. gerçekten çok iyiydi gidişi. benim eski 1.6 stilo'dan çok daha iyi gidiyordu. artık atmosferikler bitiyor her ne kadar arkadaşlar kabul etmek istemese de. dizelde bitti, sıra benzinlilerde. 2-3 seneye atmosferik motor kalmaz. toyota da dışarda 1.2 turboları satıyor uzun bir süredir ama buraya daha getirmedi nedense. atmosferikler yeterince hava veremediği için benzini ziyan ediyor ve bunun bir çaresi de yok. tek çare turbo.




  • 4 kişi klima açık tek şerit gidiş tek şerit geliş yolda araç sollayabiliyorsun ama çok güven vermiyor, sağlam bir pozisyonda sollamaya çıkıyorsun ve düz yolda 4. viteste ancak sollayabiliyorsun.

    yokuşlu bir yerde yaşıyorsan ve çok uzun yol yapıyorsan(otobanda sıkıntı olmaz) 1.33 bakmayın derim.
  • 1.3 multijetler başbelası zaten, rampalarda falan 1.6 atmosferikleri tokat manyağı yapıyorlar. Eski aracımda az tokat yemiyordum bunlardan, en sonunda bıkmıştım bende bırakıp geçiyordum.
  • Şimdi şu da var. 50-55 bin civarı sıfır araç arayan adam için ( bkz:ben) çekiş falan dert olmasın mümkünse. Alın corollayı arkanıza bakmayın. 3 senedir satılan bir model ve kronik bir sıkıntı yok. Yalıtım zayıf, çekiş düşük. Ancak içi geniş, ncap puanı hayli yüksek. IIHS small overlap kabul edilebilir düzeyde.
    Parası buna yeten ya da bana bu araç yeter diyen için büyük kabus aman öldüm bittim dedirtmiyor. Kocaeli gölcük tepelerinde gezerken bir alt vitesle bagaj dolu 4 kişi gidiyor yani o kadar kötülediğimize bakmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    4 kişi klima açık tek şerit gidiş tek şerit geliş yolda araç sollayabiliyorsun ama çok güven vermiyor, sağlam bir pozisyonda sollamaya çıkıyorsun ve düz yolda 4. viteste ancak sollayabiliyorsun.

    yokuşlu bir yerde yaşıyorsan ve çok uzun yol yapıyorsan(otobanda sıkıntı olmaz) 1.33 bakmayın derim.

    ama kullanım tarzın biraz hatalı gibi. 1.6 atmosferikler için bile düşük hızlarda sollamada 3. vites gerekirken 1.3'te 4. viteste sollama çok sıkıntılı olur.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.