Şimdi Ara

1.3 tce motor hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
35
Cevap
2
Favori
19.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba, bilindiği üzere bu motorun 130-140-150-160 beygir farklı güçlerde versiyonları var. Arasında donanımsal fark var mı yoksa sadece turbonun yazılımı mı farklı? Bir diğer sorum bu motora yazılım yapılıyor mu örneğin 130 beygirlik motoru 160 beygir veya daha üzerine çıkarmak mümkün mü?




  • Aynı motorun farklı beygir gücündeki versiyonları arasında dıştan gözükmeyen ama içeriden anlaşılabilecek farkları var. Piston kollarının dayanımı, farklı bujiler, farklı krank milleri gibi gibi. Fabrikadan 130 ve 160 diye ayrı ayrı çıkan motorların, 130 olanı 160 yapılabilir ancak 160'ın gücüne birebir denk gelmesi hem pratikte hem teorikte iyi bir şey değil. Çünkü içerdiği parçalar birebir aynı değil.


    Kısacası aynı motor değiller. 1.3 TCE harika bir motor. Basınca iyi giden, basmayınca ekonomi yapmayı dibine kadar gerçekleştirebilen kabiliyet ve esneklikte başarılı bir ürün.

    Renault mu her araca aynı parçayı kullanacakmış?  

    Adamlar sırf "Senin araban boş paket bak daha dolusu da var" demek için boş pakete özel daha kötü gözüken ön far tasarlamışlar. Yine sırf boş pakette kol dayama olmasın diye boş pakete özel orta konsol tasarlamışlar.  

    O mantık Renault'da yemez hocam. Motorları bilemiyorum ama o mantık Renault'da yok.  

    Donanım kısmak farklı bir şey hocam Renault bu işi çok farklı bir boyutta yapıyor.

    Mesela boş pakette kol dayama koymasa, malzemeden tasarruf derim ama boş paket için tamamen farklı (ve daha kötü görünen) bir orta konsol tasarlamışlar.

    Yine aynı şekilde boş pakete özel daha kötü görünen bir far tasarlamışlar ki gene mercekli ve gündüz ledi var. Hadi boş pakete merceksiz far koysa anlarım mercek maliyeti falan ama o far da mercekli.

    Sırf boş paketi daha kötü yapmak için uğraşmışlar, ekstra bir parça üretme, üretim ve yedek parça lojistiğini daha karmaşık hale getirmişler. Bakın bu maliyet değil, sırf boş paket için yetkili servislerinde ayrı bir ön far tutacaklar, üretimde kullanılacak parça çeşidi artacak, sırf bunun için 2. Bir far üretimi yapılacak.

    Yani maliyet odaklı da değil sırf boş paketi daha kötü yapmak için yapmışlar.

  • Turbo motora dizel de olsa, benzinli de olsa her türlü yazılım atılır. Fakat önemli olan aşırıya kaçmamak.

  • Yalnız yazılım farkı Olmayabilir. İyi araştırmak lazım kullanılan turboda motor parçalarına şanzıman kombinasyonuna dek ayarlanmış bir denge bence
    Clio 130 hp sedan megane 140 hp lakin kadjar QQ gibi araçlar 150-160 hp diye biliyorum.
  • İstanbul'da bir servis talisman beynindeki yazılımı kurup 160 bg yapıyormuş konusu vardı techturkeyde
  • Kanıtım yok ama mantığım donanımsal bir fark olmadığını söylüyor. Şirketler her model için faklı parça kullanmaktansa, aynı parçaları kullanmayı tercih eder, karışıklığı azaltmak için.

  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Renault mu her araca aynı parçayı kullanacakmış?  

    Adamlar sırf "Senin araban boş paket bak daha dolusu da var" demek için boş pakete özel daha kötü gözüken ön far tasarlamışlar. Yine sırf boş pakette kol dayama olmasın diye boş pakete özel orta konsol tasarlamışlar.  

    O mantık Renault'da yemez hocam. Motorları bilemiyorum ama o mantık Renault'da yok.  

  • mekanik farklarda olabilir, konuya hakim birisi yazsada öğrensek

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    çelik jant görünümlü kapak jantta bunların icadı:) çok haklı bir yorum.. renault iyidir hoştur ama hırsızdır..

  • Aynı motorun farklı beygir gücündeki versiyonları arasında dıştan gözükmeyen ama içeriden anlaşılabilecek farkları var. Piston kollarının dayanımı, farklı bujiler, farklı krank milleri gibi gibi. Fabrikadan 130 ve 160 diye ayrı ayrı çıkan motorların, 130 olanı 160 yapılabilir ancak 160'ın gücüne birebir denk gelmesi hem pratikte hem teorikte iyi bir şey değil. Çünkü içerdiği parçalar birebir aynı değil.


    Kısacası aynı motor değiller. 1.3 TCE harika bir motor. Basınca iyi giden, basmayınca ekonomi yapmayı dibine kadar gerçekleştirebilen kabiliyet ve esneklikte başarılı bir ürün.

  • sadece yazılım olduğunu iddia eden varsa başka forumlara takılsın  


    malzemenin alaşımından soğutma sistemindeki borunun çapına kadar ufak ufak bir sürü farklılık vardır.


    chip tuning denilen şeyle sadece yazılımsal fark olduğundan ancak fabrikanın yaptığı o ufak farklılıkları yapmadıklarından uzun vadede motoru kucaklarına alırlar

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Çok doğru demişsiniz Renault Grup bazı araçlarının en boş paketlerine sürücü koltuğu yükseklik ayarı bile koymuyor, örneğin Renault Taliant ve Yeni Dacia Duster'ın en boş versiyonu 

  • imphetus kullanıcısına yanıt

    Donanım kısmak farklı bir şey hocam Renault bu işi çok farklı bir boyutta yapıyor.

    Mesela boş pakette kol dayama koymasa, malzemeden tasarruf derim ama boş paket için tamamen farklı (ve daha kötü görünen) bir orta konsol tasarlamışlar.

    Yine aynı şekilde boş pakete özel daha kötü görünen bir far tasarlamışlar ki gene mercekli ve gündüz ledi var. Hadi boş pakete merceksiz far koysa anlarım mercek maliyeti falan ama o far da mercekli.

    Sırf boş paketi daha kötü yapmak için uğraşmışlar, ekstra bir parça üretme, üretim ve yedek parça lojistiğini daha karmaşık hale getirmişler. Bakın bu maliyet değil, sırf boş paket için yetkili servislerinde ayrı bir ön far tutacaklar, üretimde kullanılacak parça çeşidi artacak, sırf bunun için 2. Bir far üretimi yapılacak.

    Yani maliyet odaklı da değil sırf boş paketi daha kötü yapmak için yapmışlar.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Böyle bisey ahmaklık değil mı?

  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    Neden bilmiyorum ama böyle bir şey var. Boş paketin orta konsolu diğer paketlerden farklı. Hatta sonradan takılan kol dayamalar el frenine tam uymuyor, uysun diye sol tarafı kısa yapılıyor falan.

    İlan sitelerinden bakabilirsiniz.

    Neden böyle yapıyorlar bilemiyorum ama.

  • 130 ve 160 motorda turbo basıncı dışında en ufak fark olmadığını servisten teyit ettim. Adamlar tr var olan kablosuz carplay i vermiyor 30 hp vermemesi normal. Halen yazılım yapılmıyor. Talisman ecu atkıyorlar. Garip şekilde 4 yıldır olan motora yazılım çıkmadı çok yaygın bir motor sebebini bilen var mı
  • Arkadaşımda 1.3 CLA vardı hararet sorunu var diyordu sattı sonra, kronik mi değil mi bilmiyorum.
  • 140 hp Captur'da ufakta olsa bir elektrik motoru var, 130 HP olanda elektrik motoru yok.


    hepsi birebir aynı motorlar değil.

  • gorkemert kullanıcısına yanıt

    Böyle bir şeyin kronik olma olasılığı var mı? Mercedes ürettiği araçta kronik sorun olacak ve o aracı satmaya devam edecek aklınız alıyor mu? Arkadaşınızın yaptığı, klasik sattığı araca b.k atma olayı.

  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Evet kronik olma olasılığı var tabii ki sanki her araç sorunsuz üretime devam ediyor gibi konuşuyorsunuz. Satmadan önce bundan bahsediyordu sattıktan sonra kötüleme falan yok.

    Sizin kuyruk acınız niye ben onu anlamadım, burası forum değil mi? Herkes yaşadığı ve gördüğü deneyimleri paylaşabilir. Kaldıramıyorsan kullanma kardeşim burayı.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Örnek gösterir misiniz anlayalım durumu?


    Bu işin yüz tane ayrı ülkesi var, ayrı ayrı tedarikçileri üreticileri var, sağ sol direksiyon uyumu var.. düşündüğünüz mantıkta yapılmamış olabilir.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.