Şimdi Ara

1.3 tcE / 1.5 dCi megane4 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
1
Favori
6.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    Ben şehir içi demedim zaten daha önce de. Ankara’nın ortalama trafiği işte, almak isteyen olursa karşılaştırsın diye ortalama hız ve tüketim belirttim. 10 yaksa 10 yaktı derim. Ne kadar yakacak diye de 20 km/h olan trafiğe de girmem zaten deli miyim? :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel dizel dizel...

    Burada benzinli alın diyenler, akaryakıt konularında en çok ağlayanlar.

    0.9 tCE clio ile 300 km’lik yola çıktım çeyrek depo eksik benzinle, dizel gibi yüksek devir kullandım vardığım yerde hemen ışık yaktı.

    Sırf dizel diye zeytinyağı tenekesinden hallice corollamı bile arattı bana benzinli araç.

    Ayrıca hiç bir benzinli TSİ kadar verimli olamaz. Benzinli alınacaksa TSİ alınır. Bir mak. mühendisi olarak teknolojisine, verimliliğine, mühendisliğine hayranım bu motorun. Alman mühendislik ekolünün tipik bir karakteristik örneğidir TSİ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-007649809 -- 9 Şubat 2021; 13:58:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • scherzz S kullanıcısına yanıt
    Aynen imzamı atıyorum. Uzun yolda 130 140 bile gitsen benzinli farkı açıyor. Ama 100 110 gidersen 5 lt ile gidiyor.
  • 12 bin km de ortalama 5lt mazot yaksan ne olur 7lt benzin yaksan ne olur
    Dizelin bakımı dpf si adblue su kuru kavraması carti curtu 200bin km de falan amorti edersin
    25bin km altı dizel almak intihar bu devirde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aradaki güç farkı ve model yılını göz önünde tutarak 1.3 tce diyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: throlll

    Müthiş bi değer. Sanırım gaza basıp aracı sürekli yuvarlıyorsunuz. Vw de bu yöntemle baya bir tasarruf sağlanıyor.

    30 kmh hızla 5.9 yakan 1.3 tce megan 95kmh sabit hızla 3.5 4 yakar. Vay be dizelden az yakan benzinli araba yapmışlar. Kim niye dci alsın o zaman ?

    Ayrıca bu mesajıda niki throll olan birine yazıyorum. Ciddi olmakla olmamak arasında kararsızım..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzinli dizel kıyası.
    Aynısını megane 4 te de yapılabilir aslında. Benzin daha avantajlı uzun vadede.

    https://www.youtube.com/watch?v=CmxHHbMQx_Q&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Funnerman33

    Aylık 300 TL,

    Yıllık 3600 TL,

    10 yıl sonra 36 bin TL

    Evet çok fark yokmuş gerçekten.

    Bu arada 8 yıldır 0 olarak aldığım dCi aracımı kullanıyorum daha bakımları ve akü triger gibi değişimler dışında sıfır sorun var denek ki sizin hesaba göre 2 yıl daha kullanırsan 36 bin kardayim  



    Alıntıları Göster

    Hocam icon paketlerde 1.3 tce ile aynı paket dci arasında 40bin tl kadar zaten fark var.

    Hatta oyak kampanyası sonrası satılan sıfır iconlar varken gidip dizel alan net aptaldır.

    Araç sakin sürüşle (85puan üzeri) gerçekten 35km ile 6lt yakıyor.

    Yukarıda foto paylaştım. 24km ile 7.5lt civarı yakıyor ve her 1km hız artışında 0,1-0,2lt düşüyor.

    Birde ben şirketten shell fulsev yakıt desteği alıyorum. Eğer parayla shell nitro alırsam (pahalı olan) 0,2lt civarı fazla yakıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle dizel ile benzinli arasında her türlü ortalama km de 2 lt yakıt sarfiyatı var. Şöyle ki: ortalama hız 25 iken, dizel olanı 6,5 lt mazot, benzinli olanı 8,5 lt benzin tüketmekte.

    Dizeli ne kadar fütursuzca kullanırsanız kullanın yakıt asla dokunmuyor ve alt devirlerdeki tork dizelde daha fazla.

    Yaptığım km az, bahsedilen yakıt farkı bana dokunmaz yeter ki aracım yürüsün gitsin, son hızına çok daha çabuk ulaşsın derseniz, 1.3 tce bulunmaz nimet.

    1.5 dci motor kendisini gerçekten kanıtlamış ve inanılmaz sorunsuz bir makine. Üretimden kaldırılacak olması büyük kayıp fakat emisyon normları artık dizel bineklere müsade etmiyor. Normlara uygun dizel binek yapınca da maliyetler uçuyor.

    150/200 bin km lere kadar motoruna anahtar vurulmayan bir motordur 1.5 dci'ler.

    Edc'nin dizelde 6 ileri kuru, benzinlide 7 ileri ıslak kavrama olmasının sebebi aralarındaki güç farkından. Benzinlinin 140 bg olması sebebi ile buna uygun şanzıman tipine geçtiler.

    Kişisel görüşüm EDC (6 ileri veya 7 ileri) çift kavramalar arasında en sorunsuz olanı.

    Konjonktür bu şekilde olmasaydı kesinlikle 1.5 DCİ EDC tercih edin derdim fakat yukarıda belirttiğim nedenlerin varlığından sonra 1.3 TCE EDC (bence) daha mantıklı bir seçenek gibi gözükmekte.

    Belirteyim, şu an 1.5 dci edc kullanmaktayım.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: terkene

    Öncelikle dizel ile benzinli arasında her türlü ortalama km de 2 lt yakıt sarfiyatı var. Şöyle ki: ortalama hız 25 iken, dizel olanı 6,5 lt mazot, benzinli olanı 8,5 lt benzin tüketmekte.

    Dizeli ne kadar fütursuzca kullanırsanız kullanın yakıt asla dokunmuyor ve alt devirlerdeki tork dizelde daha fazla.

    Yaptığım km az, bahsedilen yakıt farkı bana dokunmaz yeter ki aracım yürüsün gitsin, son hızına çok daha çabuk ulaşsın derseniz, 1.3 tce bulunmaz nimet.

    1.5 dci motor kendisini gerçekten kanıtlamış ve inanılmaz sorunsuz bir makine. Üretimden kaldırılacak olması büyük kayıp fakat emisyon normları artık dizel bineklere müsade etmiyor. Normlara uygun dizel binek yapınca da maliyetler uçuyor.

    150/200 bin km lere kadar motoruna anahtar vurulmayan bir motordur 1.5 dci'ler.

    Edc'nin dizelde 6 ileri kuru, benzinlide 7 ileri ıslak kavrama olmasının sebebi aralarındaki güç farkından. Benzinlinin 140 bg olması sebebi ile buna uygun şanzıman tipine geçtiler.

    Kişisel görüşüm EDC (6 ileri veya 7 ileri) çift kavramalar arasında en sorunsuz olanı.

    Konjonktür bu şekilde olmasaydı kesinlikle 1.5 DCİ EDC tercih edin derdim fakat yukarıda belirttiğim nedenlerin varlığından sonra 1.3 TCE EDC (bence) daha mantıklı bir seçenek gibi gözükmekte.

    Belirteyim, şu an 1.5 dci edc kullanmaktayım.

    Hocam yalnız uyarayım dizel motorlarda da 2019 modelden itibaren 7 ileri ıslak kavrama kullanılıyor. 6 ileri edc bin üretimi bile durdu artık şanzıman üreticisinin ürün gamında bile yer almıyor. Suan hem benzinlide hem dizelde 7dct300 kullanılıyor. Bu sebeple zaten dizellere bakarsanız 2019 a kadar 110hp 250nm olarak gelirken 2019 dan itibaren 115hp 260nm geliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu noktayı eklemeyi unutmuşum, TCE motorların karakteristiği VAG gurubunun TSİ motorlarına çok benziyor. Rafine bir sürüşleri var, kesintisiz yüksek süratlere çıkabiliyorlar ve en önemlisi de düşük yoğunluklu şehir içi trafiğinde çok verimliler. Fakat, yüksek süratlerde ve düşük ortalama hızlardaki kullanımlarda çok fazla yakıt tüketiyorlar. İstanbul şehir içi trafiği gibi veya da otobanda yüksek süratlerde ilerlerken olduğu gibi.

  • Daywalkerr kullanıcısına yanıt

    Bilmiyordum bu durumu. Bence dizelin 7 ileri olması için bir neden yoktu, bir nebze son hıza daha düşük devirle çıkmalarını sağlar fakat dizeller devir çeviren makineler olmadığı için gidişteki tokluğu kaybettirebilir gibi geliyor bana. Tabi bu tamamen benim kişisel görüşüm, öncelikle kullanıcı deneyimlerine bakmak lazım.

  • Ankaranın sabit hızlı trafiğinde bende 3.1 lt görüyordum. Golf 1.6tdi. ankarayı istanbulla karıştırmayın.
  • shakircan kullanıcısına yanıt

    Sabit hızlı trafik dediginiz cevreyolunda 70 km sabit hız mı ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pbmax P kullanıcısına yanıt

    Megane joy manuel 1.3 tce 240nm torku sayesinde gerçekten az yakan bir motor. Eski atmosferik benzinli araçlar 9-10 litre yakarken bu tce bildiğin lpgli olmuş sanki. Osmaniye ortalama 5,9 benimde. Bu tce 1.33 140bg motorda triger kayışı yok zinciri var zincir ömrü 250.000km, adblue yok mazot filtre derdi yok.dizel enjektör eskime derdi yok.4 lü enjektör sıfırı 15.000tl. 1,33 tce Yağını suyunu koy yıllarca bin. 20.000 km de 1bakım 1,33 tce için harika olmuş. 240nm torku sayesinde az yakıyor. 90 ile gidersem 5,9. 195km hızla gidersem 10, 5lt yakıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pbmax P kullanıcısına yanıt

    bugün daha iyi yuvarlamışım herhalde biraz daha düştü tüketim :)


    1.3 tcE / 1.5 dCi megane4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuyu uzatmanın bir anlamı yok aslında. Benzinli ile dizeli arasında 2 lt oynuyor en az.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben olsam 1.3 tce alacağıma 1.0 tsi alırım en azından iki katı mtv ödemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    Benim 5.8 yaktığım güzergahta dizelin 3.8 yakması mümkün değil. Zaten 2015 model dci motoru da kullanıyorum aktif olarak bu güzergahta. Minimum 5-5.5 yakar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.