Şimdi Ara

1.3 DİZEL 75 BEYGİR AMA TORKU YÜKSEK!?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
10.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kusura bakmayın, bu işten anlayan arkadaşlara bu soru belki çok saçma gelebilir ama cevaplarsanız memnun olurum.

    Bir arkadaşımız için 2 araca baktık.

    Birincisi; Yeni Aveo Sedan 1.3 75HP Dizel LT
    İkincisi; Astra Sedan 1.3 CDTİ 90HP Dizel. (Enjoy Plus)



    Bu işlerden çok fazla anlamayan birisi olduğumuz için olsa gerek;
    Hem dizel, hem 1.3, hem de 75 beygir ifadelerini görünce acaba performans sorunu yaşar mıyız sorusu aklımıza takıldı. Satış temsilcisinden aldığımız cevap çok ilginç geldi.
    "1.3 motor 75 beygir ama torku yüksek"

    Lütfen yorumlar mısınız?


    Not: Maks. 45 bin lira için önerilere de açığız. (Dizel ve sedan olması şartı ile)



  • yüksek tork demek arabanın seni ilk kalkışta daha fazla geri savurması demek.. yani ivmelenmesi fazla.. beygir ise arabanın son hızını belirler kaba olarak..yani 140 bg arabayla 240 yaparsın 75 ile 180 vs..
  • Klasik satış temsilcisi kandırmacası..
  • bayırdada tork öne çıkıyor. ayrıca 90 beygir motorla 75 beygir arasında sadece yazılım farkı var. yazılımla 90 beygir hatta 95 beygir bile oluyor bu motor.
  • sizin için performans önemli mi?
    değil ise 1.3 multijet alınır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    bayırdada tork öne çıkıyor. ayrıca 90 beygir motorla 75 beygir arasında sadece yazılım farkı var. yazılımla 90 beygir hatta 95 beygir bile oluyor bu motor.

    Sadece yazılım farkı yok, turbolarıda farklı olması lazım...
  • bütün dizellerin torku yüksektir zaten ama 1.3 motorun astrada ciddi performans sorunu var aveoyu bilmiyorum nasıldır henüz çok yeni ama o motor fiatın ürettiği i motor ve gerçekten çok sağlam kendini kanıtlamış bi motor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trafik cenavarı -- 15 Ocak 2012; 10:39:16 >
  • Tork denilen şey aslında hepimizin bir miktar uzaktan yakından tanıdığı momentin ta kendisidir. Zaten birimi de moment birimi olan kuvvet x yol yani Newton x metre (Nm) olarak geçer.
    Tork, aracın ani hızlanma isteklerine ve rampadaki çekiş gücüne büyük ölçüde etki eder. Beygir gücü ise bu isteğin ne kadar uzun soluklu olucağını belirler bir bakıma.
    Bahsettiğiniz iki araçta da aynı motor bulunmakla beraber Astra'da bu motora değişken geometrili daha gelişmiş bir turboşarj ünitesi eşlik etmekte ve bu nedenle aracın maksimum beygir gücü ve torku diğer rakibinden daha yüksek çıkmaktadır.
    Her ne kadar bu motoru sevmesem de, bu iki araç arasında kasası eski olmasına rağmen gözünüz kapalı şekilde Astra'yı tercih etmeniz yararınıza olucaktır.
    Bu fiyat aralığında benim aklıma gelen başka dizel ve sedan araç bulunmamakta...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    bayırdada tork öne çıkıyor. ayrıca 90 beygir motorla 75 beygir arasında sadece yazılım farkı var. yazılımla 90 beygir hatta 95 beygir bile oluyor bu motor.

    Sadece yazılım farkı yok, turbolarıda farklı olması lazım...

    birkaç kişi doblosuna (1.3 75 beygir) turbo taktırıp 90 hp'ye çıkardı. yapılan uygulamada araç teste sokuldu ve 85-90 beygir arası sonuç alındı. yakıt tüketimininde düştüğünü söylüyorlar. Dediğiniz gibi turbo farkıda olabilir fakat turbo olmadanda oluyor yani. Tabi aracın birtarafına zarar gelirmi bilemiyorum. çünkü garanti vermiyor kimse




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    bayırdada tork öne çıkıyor. ayrıca 90 beygir motorla 75 beygir arasında sadece yazılım farkı var. yazılımla 90 beygir hatta 95 beygir bile oluyor bu motor.

    Sadece yazılım farkı yok, turbolarıda farklı olması lazım...

    birkaç kişi doblosuna (1.3 75 beygir) turbo taktırıp 90 hp'ye çıkardı. yapılan uygulamada araç teste sokuldu ve 85-90 beygir arası sonuç alındı. yakıt tüketimininde düştüğünü söylüyorlar. Dediğiniz gibi turbo farkıda olabilir fakat turbo olmadanda oluyor yani. Tabi aracın birtarafına zarar gelirmi bilemiyorum. çünkü garanti vermiyor kimse

    Yazılımla gücünü arttırırlar ona bir dediğim yok, ama bildiğim kadarı ile 90'lık olanlarda "değişken geometrili turbo" bulunmakta...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    bayırdada tork öne çıkıyor. ayrıca 90 beygir motorla 75 beygir arasında sadece yazılım farkı var. yazılımla 90 beygir hatta 95 beygir bile oluyor bu motor.

    Turbo büyüklükleri de farklı 75 ile 90-95 bg in chip tuning yapmıyorlar fabrikada üretirken sadece bir yazılım attık 95 yaptık demiyorlar.Verimli çalışabilmesi içinde gerekli parçaları 95 bg e göre değiştiriyorlar.
  • Cevaplardan dolayı teşekkür ederim.

    "Torku yüksek" diye tabir vardır ve doğrudur diyorsunuz. Peki torku düşük araç var mı? Varsa neden üretici torkunu düşük yapar?

    Yüksek torkun yakıt sarfiyatı ile falan bir ilgisi var mıdır? Başkaca dezavantajı var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arama_Botu

    Cevaplardan dolayı teşekkür ederim.

    "Torku yüksek" diye tabir vardır ve doğrudur diyorsunuz. Peki torku düşük araç var mı? Varsa neden üretici torkunu düşük yapar?

    Yüksek torkun yakıt sarfiyatı ile falan bir ilgisi var mıdır? Başkaca dezavantajı var mıdır?

    Günümüz turbo dizel araçların hepsinin torku yüksektir, ve aynı hacimdeki iki dizelin torkları birbiriyle aşağı yukarı aynıdır.
    Benzinli araçların torkları dizellere göre düşüktür.
    Mesela Peugeot 308'in benzinli ve turbo dizel motorlarına şöyle bir bakıcak olursak;
    1.6 VTI benzinli motor seçeneği 120 Hp 160 Nm gibi değerler sunarken aynı aracın 1.6 HDI turbo dizel motorunun iki versiyonu vardır, biri 90 Hp 215 Nm diğeri de 110 Hp 260 Nm gibi değerler sunmaktadır.
    Ayrıca turbo dizel araçlar bu yüksek tork değerlerini benzinlilere göre çok düşük devirden itibaren verdiğinden hacimlerine ve güçlerine göre günlük kullanımda akıcı bir sürüş sağlamaktadırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aarmaganozturk -- 15 Ocak 2012; 11:27:31 >




  • Yeni aveoda 1.3 95 BG versiyonu da var. Motorlar aynı zaten. Ancak yeni aveo hafif bir araç ve 95 BG ile en ufak sorun yaşamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 15 Ocak 2012; 11:31:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arama_Botu


    "1.3 motor 75 beygir ama torku yüksek"



    Yakışıklı değil ama sempatik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yüksek tork demek arabanın seni ilk kalkışta daha fazla geri savurması demek.. yani ivmelenmesi fazla.. beygir ise arabanın son hızını belirler kaba olarak..yani 140 bg arabayla 240 yaparsın 75 ile 180 vs..

    çok doğru söylüyorsun nasılsa bu arabayı performans için kullanmayacak en azından kalkışta daha işe yarar
  • Satış temsilcisi yalan söylememiş 1.3 75 Hp motor yeterli gayet çekis sorunu yasamazsınız. Yine de tereddütleriniz varsa LTZ alın 95 hp olanından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arama_Botu


    "1.3 motor 75 beygir ama torku yüksek"



    Yakışıklı değil ama sempatik

    Koşmuyor ama yürüyor.
  • edittt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angel_f!re -- 15 Ocak 2012; 13:27:47 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.