Şimdi Ara

1.3 DİZEL 75 BEYGİR AMA TORKU YÜKSEK!?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı, 1 Mobil Kullanıcı ( 1 Mobil Cihaz )
64
Cevap
0
Favori
9.853
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    5542 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    i30 süper arac

    ahahaha a

    Sesli güldüm

    |
    |
    _____________________________
    Forever Alone
    Vienna University Of Technology Elektro Technik




  • Er
    2 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: Laxis

    Yol tutuşunu esp den ibaret sanan bir arkadaş daha hiç astra kullandınızmı ?

    Aveo'dan başka araba kullanmadım, kullanmam da.

    Tamam hocam siz bu kafayla devam edin 2 araçlada aynı viraja 90 ile girin bakalım aveo kendini bırakırken astra gayet emin bir şekilde dönecektir hadi kolay gelsin size
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1935 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arama_Botu

    Cevaplardan dolayı teşekkür ederim.

    "Torku yüksek" diye tabir vardır ve doğrudur diyorsunuz. Peki torku düşük araç var mı? Varsa neden üretici torkunu düşük yapar?

    Yüksek torkun yakıt sarfiyatı ile falan bir ilgisi var mıdır? Başkaca dezavantajı var mıdır?

    Günümüz turbo dizel araçların hepsinin torku yüksektir, ve aynı hacimdeki iki dizelin torkları birbiriyle aşağı yukarı aynıdır.
    Benzinli araçların torkları dizellere göre düşüktür.
    Mesela Peugeot 308'in benzinli ve turbo dizel motorlarına şöyle bir bakıcak olursak;
    1.6 VTI benzinli motor seçeneği 120 Hp 160 Nm gibi değerler sunarken aynı aracın 1.6 HDI turbo dizel motorunun iki versiyonu vardır, biri 90 Hp 215 Nm diğeri de 110 Hp 260 Nm gibi değerler sunmaktadır.
    Ayrıca turbo dizel araçlar bu yüksek tork değerlerini benzinlilere göre çok düşük devirden itibaren verdiğinden hacimlerine ve güçlerine göre günlük kullanımda akıcı bir sürüş sağlamaktadırlar.


    dizellerde hava/yakıt sıkıştırma oranı benzinlilere göre yüksektir ayrıca piston biyel kolu dizellerde daha uzundur.bu nedenle krankı daha güçlü çevirir ve torku daha yüksek olur..benzinli araçların sıkıştıma oranları dizellere nisbetle düşük, biyel kolları ise nisebeten kısadır ve bu nedenle daha çok devir çevirebilirler fakat torkları daha düşük olur.
    |
    |
    _____________________________
    YENİ HYUNDAİ İ20 STYLE + PANORAMA MERCAN TURUNCU.
    PUNTO ARTIK MAZİDE KALDI.




  • Yarbay
    2672 Mesaj
    Turbonun maksimum performans verdiği belli bir devir aralığı vardır. Blow Off'lu bir aracınız varsa ne demek istediğimi dolma boşalma seslerinden anlayabilirsiniz. Demek istediğim oydu. Yoksa tabii ki her daim devrede. Ancak Tsi gibi hem turbo hem supercharger kullanılmasının bir sebebi olsa gerek değil mi?
    |
    |
    _____________________________
    "Burası bir donanım forumudur!"
    Apple iPod Touch 8GB with Jailbroken! & Nano 6th 8GB with Creative Ep-630
    Canon PowerShot SX230HS
    Seat Team Cordoba 1.4 TDi
    Cowon D2 4GB
    Nexus 4 Black & iPhone 5S White
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
son dakika
Canlı Tv izle
üniversite
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,219
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.