|
Motor yağına motorin karisirsa ne olur?



-
-
Merhaba.
Motor ısındıktan sonra 15 dk süreyle 3000 devir ile giderek DPF rejenerasyonu yapmanız lazım. Dolan dizel partikül filtresi yağ seviyesinin yükselmesine sebep olur. Özelikle de kısa mesafe kullanınca bu süre kısalır.
Filtre boşalınca seviyeye tekrar bakın. Devamlı kısa yol yapıyorsanız yağı daha kısa sürede değiştirin ve DPF uyumlu yağ kullanın. Mazot yağa karışınca yağın alışkanlığı ve yapısı bozulur. -
tam anlamadım motor yağının seviyesi ile dpf temizliğinin alakasını. motor yağ mı yakıyor? neyse yağa mazot karışırsa yağ incelir, yağlama kabiliyetini kaybeder.
-
Rejenerasyon başladığında yarım kalırsa egzoztan atilmayan yakıtı motor yağinin olduğu kısma puskurtuyormus sanırım. O yüzden karisiyormus. Yanlış biliyorsam bilenler düzeltsin lütfen. Yanlış bilgi vermek istemem. -
çok sağolun hocam teşekkür ederim. ustanın olduğu mesafe bayağı var, gidene kdr temizlenir sanırım. Gitmisken de yağı degistirsinler. Çok teşekkür ederim. -
öyle bir durum söz konusu değil. motorda mazotun gideceği tek yer silindir. rejenerasyonda püskürtülen fazla mazot yanmayıp piston kenarından yağa sızıyorsa zaten başkaca arıza vardır.
-
Bu tür sonunun aynisi yeni ford courierlerde de var arac yag cogaltiyor mazot karistiriyor yani
Sebebi yanmayan mazotun segman aralarindan kartele inmesinden kaynakli
Çözümü aracin her jenerasyon ihtiyaci oldugu vakit 50 km ustunde 2000 devir bandinda kullanmak olacaktir sizin aracta jenerasyon yaptiginda rolanti fln yukseltiyormu once bunu bilip aracin ne zaman jenerasyon yaptigini bilmeniz gerek
Ornegin benim arac 2022 courier sehir ici kullaniyorum her 80 km de jenerasyona giriyor arac düz yol 60 70 km bi 10 dakika kullaniyorum jenerasyonunu tamamliyor ve hic yag cogaltma yok. Araca devir cevirterek partikül filtresinin temizlenme olayi sehir efsanesidir
Ben 1500 1600 devirde kullaniyorum araci -
buna benzer isuzularda olmuştu ama o motorlardaki sorun garanti kapsamında onarılmıştı. bu yağ çoğaltma meselesi normal değil. bence garanti varsa ki vardır servise baktırın yoksa da dpfyi iptal edip yazılım attırın. zaten o kadar sık rejenerasyon da normal değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 8 Nisan 2022; 22:28:19 > -
Bu sorunlar dpfli araclarin bir cogunda mevcut mesela euro4 sprinterler arac e4 geciyor fakat dpf var
Bir gece kampa gittim araci rolantide 8 saat calistirdim sabah bi baktim nerdeyse 1 litre yag cogaltmiş hemen yagi degistirip dpf yi iptal ettirdim onceki yagida yeni degistirmistim
-
Ayrica ford servisi hicbirsey yapmiyor bu konuda sadece yagini degistiriyorlar kimine parali kimine parasiz
-
firmalar da satarken maşallah araç galeriden çıkınca yüzüne bakan yok. sinirlerin kaldırırsa uğraşacaksın aslında.
-
Ford Kuryelerde 10 araçtan 7 sinde çıkıyormuş fakat servise gidince kullanici hatasi diyip gonderiyorlarmus diye yorumlar gördüm..Kullananlar dahil..tabi bu motoru baska hangi araci kullaniyorsa onda da vardir....Benzinlinin gozunu seveyim..2km git gel yapiyorum gunde en fazla.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X