Ferrari 488 modeli 3.9 twin turbodur.. Eskide kaldı o ferrarinin atmosferik sevdası.. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1.0, 0.9 MOTORLU BENZİNLİ ARAÇLARLA İLGİLİ (2. sayfa)
-
-
kia ceed 1.0 t-gdi
şehir için sakin kullanım 5.5
şehir içi hiç dikkat etmeden 7,5
şehir dışı 110 sabit 5.5
önceki aracım 1.2 atmosferikti. tüm değerleri 1 lt daha fazlaydı.
bunlar kendi değerlerim. evet 1.0 turbolar çok dandik gaza çok basınca hortumlardan yağ felan fışkırıyor :))))
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZeroDisquiet -- 6 Temmuz 2021; 8:32:6 > -
Konu ne cabuk dizele gelmis yahu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Senede 15.000 km yapan bir aracin 300.000 km'yi gormesi 20 yil surer
Bu motorlar da adam akilli kullanildiklari surece o km.yi rahatlikla goruyorlar
20 sene cok uzun bir sure,
20 sene sonra yollarda icten yanmali otomobil hic kalmayabilir
20 yasina gelmis bir aracin motoru saglam olsa dahi, geriye kalan aksamlari zaten guvenilir degil
Bence taksici vs degilseniz, cok kafanizi yormayin
Belki bizim o motorlarin omru kadar, omrumuz yoktur
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-F43B8C5E5
Klima açıldığında sıradan 1.6 atmosferik motorlu araca göre performansta düşüş daha fazla oluyor mu?Sevgili kardeşim, hala Atmosferik 1.6 Motorun büyük olmasından dolayı, küçük hacimli Turbo Motora karşı avantajlı olduğunuzu zannediyorsunuz ki alakası yok. İşyerin de 1,6 Motor Atmosferik Benzinli Otomatik Fluence var, kendi özel aracım Dacia Duster 1.0 Tce (Turbo Benzinli) den indikten sonra Fluence kağnı gibi geliyor hele ki yokuşlarda.
-
1.0 Turbolu Clio CVT şehir içi sakin kullanımda 7 lt yi görüyor.
Performansta gayet yeterli.
-
Önceki aracım 1.4 HDİ iken şu anda 0.9 TCe kullanıyorum. Sürüş stilim, güzergahlarım, taşıdığım yolcu ve bagaj hiç değişmedi. Buyrun yakıt değerlerim:
-
quote:
Orijinalden alıntı: ardicli2000Motorun güç ve performansını hacmi belirlemez. F1 araçları da 1,6 motor ama oldukça güçlüler.
Karşılaştırma için dyno verilerine bakmak lazım.
Turbo motorlar alt devirlerde biraz ölü kalırlar. O performansı, torku hissetmek için devirli kullanmak gerekir. Bu da yakıta olumsuz etki eder.
Ama misal 3.0 atmosferik motor alt devirlerde bile canlıdır, esnektir. Zevki buradan gelir. Ama yakar :)
0,9 lt 3 silindir bir motordan 115-125 bg arası güç almak, bugünkü içten yanmalı motor teknolojisi için sınırlara yakın gezmek demektir. Ateşlemedeki ufak bir ayar bozulması, segmanlardaki gevşeme, kalitesiz yağ, turbonun yağsız kalması, soğutma borularındaki en ufak bir sıkıntı, motorun çok erken üzücü bir arıza vermesine neden olur. Atmosferik motorlar bir nebze daha yüksek güven aralığına sahip olduklarından bu tarz sıkıntıları rahat tolere ederler.
Araç modifiye edenlerin wide band sensör kullanmaları, sürekli yağ basıncını, sıcaklığını, soğutma suyu sıcaklığını izlemelerinin, vuruntu sensörünü kulaklıkla dinlemelerinin, turbo basıncını takip etmelerinin nedeni budur. En ufak bir sorunda motoru eline alırsın. Çünkü sınırlarda gezerler.
Fabrikalar bunları tartar ve sınıfına göre bir tercih yapar. Yoksa Ferrari dünyaca ünlü motorlarına turbo koymasını bilmiyor mu? Ama adam 4 Lt atmosferikle öne çıkıyor. McLaren da gidip çift turbo Valkyrie yapıyor 1000 bg i geçiyor. Alsan motor 40 bin km sonra elinde kalabilir. Ama bu aracı alan adam da zaten bunu çok kullanmıyor.
Mesele sizin arayışınızın ne olduğudur. Doğrudan motor karşılaştırmak bir anlam ifade etmez çok fazla. Sınıf ve talebe göre değerlendirmek gerekir.
Alıntıları GösterŞu yazınızın neresini düzeltsem bilemedim
"Turbo motorlar alt devirlerde biraz ölü kalırlar. O performansı, torku hissetmek için devirli kullanmak gerekir. Bu da yakıta olumsuz etki eder." Yani bunu söylüyorsanız, Turbo Motorlar hakkın da en ufak bir fikriniz yok demektir. Turbo Motorun olayı zaten Torku düşük devirden itibaren vermesidir.
"0,9 lt 3 silindir bir motordan 115-125 bg arası güç almak, bugünkü içten yanmalı motor teknolojisi için sınırlara yakın gezmek demektir. Ateşlemedeki ufak bir ayar bozulması, segmanlardaki gevşeme, kalitesiz yağ, turbonun yağsız kalması, soğutma borularındaki en ufak bir sıkıntı, motorun çok erken üzücü bir arıza vermesine neden olur. Atmosferik motorlar bir nebze daha yüksek güven aralığına sahip olduklarından bu tarz sıkıntıları rahat tolere ederler." Bu yazdığınız tam bir saçmalık, Turbo Benzinli Motor daha dün piyasaya çıkan bir şey zannediyorsunuz sanırım??? Volkswagen TSI Motoru 2006 Yılın da çıkardı yani 15 Yıl oldu, Renault Tce Motoru 2012 de çıkardı. Bu dediklerinizin olması için kaç yıl daha geçmesi gerekiyor???
"
Fabrikalar bunları tartar ve sınıfına göre bir tercih yapar. Yoksa Ferrari dünyaca ünlü motorlarına turbo koymasını bilmiyor mu? Ama adam 4 Lt atmosferikle öne çıkıyor. McLaren da gidip çift turbo Valkyrie yapıyor 1000 bg i geçiyor. Alsan motor 40 bin km sonra elinde kalabilir. Ama bu aracı alan adam da zaten bunu çok kullanmıyor." Al bir saçmalık daha. Gören de tüm spor araçların atmosferik olduğunu sanır. Porsche 911 Turbo S, Bugatti Chiron, Veyron, ve Örenk verdiğiniz Ferrari nin 488 GTB, California T, GTC4Lusso gibi Modelleri Çift Turboludur.
-
Sıkışık trafikte hiçbir yürüyen araba 10 litre altında yakmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: electrun
Konu ne cabuk dizele gelmis yahuYok hocam konu 3 silindirli 1.0 motorlu araç sahiplerinin 200 km hızda iki haneli yakmadığı, dizelin anlamsız olduğu savunmaları, dizel sahiplerinin de doğal olarak 3 silindirli motorlara karşı savunmasına döndü konu. Çok zevkli, oturup izliyorum. :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Duster 1.0 tce 27 bin km ortalaması 5.9 litre.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
0,9 motorlu araca biniyorsun, otobanda 3.0 dizelden çok yakıyor...
Dediğin motora sahip araçlar 60 yaş üstü günde 1-2 km 50-90 km hızda sakin sakin işini görenler için...:):)
O araçlarla uzun yola çıkıp bastığın anda ne kadar tükettiğine şaşırırsın...
-
2. Araç olarak 0.9 TCe Clio aldım. 1 sene olacak bayramda.
Çok memnunum. Vergisi düşük yakıt az, performans yeterli daha ne olsun.
Şöyle söyleyeyim karma tüketimle 1.6 dizel Focusla arasında 0.5 Lt fark var sadece.
Rakam vermeyecem inanmıyorlar sonra
Büyük konuşmayayım ama bidaha atmosferik motor almam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bırakın bu ezberleri. 9000 km’dir kullandığım aracın kendi kullanım tecrübelerimi yazıyorum. Ortalama 15 km hızda dediğin kadar yakar. Ben 20-22 km dedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ezber? Gerçek bunlar. Ortalama dediğiniz şey 10 kmh şehir içi ve 90 kmh şehirlerarası hızı da gösterir. Mecidiyeköy'den ümraniye'ye yakıt durumu alın da görün değeri
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sevgili fanboy sen önce mazot yazmayı öğren. sonra bigbang dan başlayarak Türkiye'nin Avrupa Birliğine üyelik sürecine kadar herşeyi konuşur tartışırız.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aktif olarak,
symbol 1.5 dci 90 hp
egea 1.3 mj2
clio 0.9 tce 90 hp.
Şehir içinde kullanılacaksa aralarında hiçbir fark yok, ortalama hızım 25km/s.
Şehir dışında 1.5 >1.3 > 0.9.
-
quote:
Orijinalden alıntı: mustafa_atr
Sevgili fanboy sen önce mazot yazmayı öğren. sonra bigbang dan başlayarak Türkiye'nin Avrupa Birliğine üyelik sürecine kadar herşeyi konuşur tartışırız.Haaahaha
Yaaa işte.. öyle laflar diyorsunuzki. Sonra çıkıyor biri şahı mat yapıyor. Sonra elinde tutunacak tek dal adamın dediği mazut oluyor.
Şimdi yaz bakalım, 90km/h sabit hızda kaç litre mazut üretiyorsun ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pbmax -- 8 Temmuz 2021; 2:19:26 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Clio 0.9 tce ankara içi sıkışık trafikte 6.5 şehirdışı 120km/h sabit 4.8 litre tüketiyorum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.0 TSi Golf şehir içinde biraz agresif kullanayım dersen 9 litreyi geçiyor, sakin kullanırsan 7 litre civarında kullanırsın. Önceki 1.6 e-hdi aracım şehir içinde 6 litre mazot yakıyordu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X