Şimdi Ara

Zincirleme kazada ki birinci araç benden para talep ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar

    Ben 2.el aracımı 7/11/2017 tarihinde üstüme devraldım, 11/11/2017 tarihinde E-5 Bahçelievler istikametinde zincirleme 5 araç kaza yaptık,

    Henüz yeni devraldığım için sigorta ve kasko için fiyat teklifleri aliyordum yani ikiside yoktu.

    Kaza da polis memuru sorun olmayacağını söyledi..

    Kazanın üstünden nerdeyse 2 hafta geçti bugün ayın 28'i en öndeki ticari taksicinin ustası beni arayıp işte kaza raporunda siz arkadan vurduğunuz için kaza olduğunu ve 4 aracında ödemesini sizden çıkabileceğini söyledi,

    Annemin rahatsızlığı v.s derken raporumu alamadım henüz,

    Ve aynı usta yine bana eğer araç sahibiyle anlaşırsanız olay tatlıya bağlanır dava açılmaz böyle çok mağdur var haberin olsun diye tehditvari konuştu.

    Bildiğim kadarıyla önceki sahibinden yeni sahibe geçerli 10 günlük sigortam olması lazım, beni neden arar ki? neymiş poliçem yokmuş v.s

    Ben kendi ustama sorduğumda kesinlikle hiçbirşey gönderme hiçbir hak talep edemez sen senin vurduğun araçtan sorumlusun ayrıca böyle birşey olsaydı 4 arac sahibide seni arardi gibisinden klonuştu.

    Tamamen çıkmazdayım, daha önce tecrübesi olan var mi?



    _____________________________




  • Sakın ha kimseye para falan verme derdi olan için mahkemeler orada gitsin alabiliyorsa oradan alsın. ikinci el araçta sigorta yaptırma süresi 15 gündür. Ayrıca zincirleme kazada sana arkadan çarpan aracın hak talebi olamaz çünkü arkadaki araç takip mesafesini korumak zorunda, korumamışsa o onun problemi.
    _____________________________
    AO
  • fırsatçının biri duymuştur kazaya karışan bir aracın sigortası olmadığını. işletir yolarım ben bunu demiştir.


    kimseye elden para vermeyin.

    sigortanız da önceki sahibinden devrediyorsa (kendi isterse devrediyor sigostayı-kaskoyu yoksa parasını geri alıyor sigostadan diye biliyorum ama otomatik devir oluyor mu on günlük onu tam bilmiyorum) sizden para isteyemezler, öyle bir hakları yok.


    bütün kazanın sebebi siz misiniz yani ?
    _____________________________

    Phanteks P360A Enermax RevDfx1350w // i5 13500 // GB z790 D // Patriot Viper 6000 // Gigabyte 9070xt Aorus Elite // Crucial P3 Plus 1TB // Samsung Odyssey G5 32// Logitech G213 + Razer Deathadder V2 X HyperSpeed // Creative G6 + Takstar GM200 // S24 Ultra 12/256 Tit Black //
    _______ Odtü Matematik-BÖTE-İktisat-Tıp Fakültesi + Ekonomi YL _______ Life is just life. No more expectation! /b]
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Sakın ha kimseye para falan verme derdi olan için mahkemeler orada gitsin alabiliyorsa oradan alsın. ikinci el araçta sigorta yaptırma süresi 15 gündür. Ayrıca zincirleme kazada sana arkadan çarpan aracın hak talebi olamaz çünkü arkadaki araç takip mesafesini korumak zorunda, korumamışsa o onun problemi.



    Kaza şöyle oldu, öndeki taksici trafik durduğu için durmuş, arkadaki duramamış onun arkadaki duramamış onun arkasındaki duramamış TAK-TAK-TAK sesi geldikten sonra bende duramadım vurdum, son araç benim, yani herkes vurduktan sonra vurdum, önümdeki diğer araç sahipleri de durumu kabul ettiler zaten çok temiz insanlardı, en öndeki taksici lavuk zaten böyle hepimizden para istedi verirsek konuyu kapatıcakmışmış diye daha kazadan hemen sonra söyledi, şimdi de beni ustasına aratıyor sizin poliçeniz yok felan diye.Aranizda anlasin gibisinden, yoksa dava işi çok canını yakar ayrıca önündeki 4 araçta senden ödenecek polis öyle rapor tutmuş gibisinden söyledi.

    Şöyle ki kaza anında ben neye imza attığımı hatırlamıyorum fakat polisle konuştuğumda taksici duruyor arkadan gelip herkes vuruyor demişti, yani suç senin dememişti bana.
    _____________________________




  • Kardeşim. sana şöyle söyliyim bende zamanında sigorta işi yaptım öğrenciyken




    Kazada sen sanırım en arkadan vurdun ve diğer öndekiler hepsi birbirine girdi.... olay böyle ise


    sen sadece önünde duran araca vurdugunun sorumluluğunu alırsın . onun önündekiler seni ilgilendirmezz çünki araya mesafe koymadılarsa seni ilgilendiren bir durum yok boş dururken,

    sigorta poliçeside 10 15 gün kadar geçerli, yeni poliçe yapılana kadar eski poliçe 15 yada 10 gün kadar geçerliliğini koruyor kimseye para mara verme. herkez kendi arkasından vurandan karşılar tamir masrafını...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitepony


    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Sakın ha kimseye para falan verme derdi olan için mahkemeler orada gitsin alabiliyorsa oradan alsın. ikinci el araçta sigorta yaptırma süresi 15 gündür. Ayrıca zincirleme kazada sana arkadan çarpan aracın hak talebi olamaz çünkü arkadaki araç takip mesafesini korumak zorunda, korumamışsa o onun problemi.



    Kaza şöyle oldu, öndeki taksici trafik durduğu için durmuş, arkadaki duramamış onun arkadaki duramamış onun arkasındaki duramamış TAK-TAK-TAK sesi geldikten sonra bende duramadım vurdum, son araç benim, yani herkes vurduktan sonra vurdum, önümdeki diğer araç sahipleri de durumu kabul ettiler zaten çok temiz insanlardı, en öndeki taksici lavuk zaten böyle hepimizden para istedi verirsek konuyu kapatıcakmışmış diye daha kazadan hemen sonra söyledi, şimdi de beni ustasına aratıyor sizin poliçeniz yok felan diye.Aranizda anlasin gibisinden, yoksa dava işi çok canını yakar ayrıca önündeki 4 araçta senden ödenecek polis öyle rapor tutmuş gibisinden söyledi.

    Şöyle ki kaza anında ben neye imza attığımı hatırlamıyorum fakat polisle konuştuğumda taksici duruyor arkadan gelip herkes vuruyor demişti, yani suç senin dememişti bana.

    adam taksici diyorsun daha başka bir şey e gerek var mı ? ben bu adamların beylikdüzündeki escort kızlara sağdan solda müşteri topladıklarını bizzat biliyorum. nasıl dersen ... ev sahibi yan dairemi bu escort kızlara günlük kiralamıştı bunların odasıyla benim mutfak bitişikti.mutfağa her gittiğimde hangi taksicinin müşteri bulduğunu falan hep dinliyordum. hatta birinin çocuğu varmış başakşehirde oturuyormuş. birinin kocası ziyarete gelmişti bir gün. müşteri geldi sen balkonda bekle 5 dakikaya işini bitirip yollarım demişti yaa ne günlerdi be
    _____________________________




  • Sizi sadece doğrudan vurduğunuz araç ilgilendirir. Takip mesafenizi korumadığınızdan ötürü doğrudan vurduğunuz araca karşı %100 kusurlu çıkarsınız. Sizin vurduğunuz aracın dışındakiler sizi ilgilendirmez.
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 4 kişilik kazaya karıştım en öndeki bendim. O zaman punto vardı.

    Benim ani frenimle 4 araç birbirine girdi

    Benim puntonun tamponu içeri girmişti. İçerden bastırdım yerine oturdu. Baktım başka da sorun yok. Arkadaki araçlar perişan helde İşim vardı bastım gittim pek beklemedim
    _____________________________
  • Hukuken zincirleme kaza değil sizinkisi. Birbirinden farklı dört ayrıı kaza.

    Bir araca vurursun, savrulan araç başka yerlere vurup başka kazalara sebebiyet verir. Zincirleme kaza budur. Polis raporunda mutlaka açık halde belirtilir.
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Abi bak sana yemin ederim takside bi hasar vardi hafif çektircek pasta cila yapcak, hiçbirşey yapmazsa bile kullanır göze bile batmıyor hafif eğilmiş.

    Adam ona vuran adamdan 600tl istedi gözümünüzün önünde.
    _____________________________
  • Öncelikle kazadan dolayı size, rahatsızlığından dolayı annenize geçmiş olsun. Bu tarz durumlarda olası problemlerle karşılaşmamak adına yasal süreleri sonuna kadar kullanmaktan ziyade, ivedi olarak işlerinizi yapmanız sizi rahatlatır. Bu arada araç kamerasının önemi burada ortaya çıkıyor, mümkünse aracınızın hem önünü, hem arkasını kaydedecek araç kamerası mutlaka alın. Gördüğünüz gibi olayın şokuyla herşeyi hatırlayamayabiliyorsunuz veya yalan beyanlarla kendilerini haklı çıkarmaya çalışan insanlarla da karşılaşabiliyorsunuz.
    _____________________________
  • ülke de adalet sistemi kalmadı ki, herkes tuttuguna geçirme derdinde.

    Arkadaşlar farklı ama içerik olarak benzer bir durumda, yane trafikte durur halde iken (ışıkta-şıkışık trafikte) arkadan gelen araç size şiddetli çarpıp sizde öndekine çarptığınız zaman (ayagınız frende olsa bile çarpma etkisi ile araç diğerine çarpıyor) durum nasıl olur?
    _____________________________
  • Polis kaza raporunu bugün aldım, rapora göre suçlu benmişim.

    Sürücü Serhat Esmer sevk ve idaresindeki 34 DN **** palakalı araç ile D-100 Kuzey transit yol Bahçelievler Metreobüs durağı yanına geldiği esnada sürücü beyanına göre trafiğin aniden durmasından dolayı duramayıp önünde istikamette seyreden sürücü Onur *** İdaresinde ki 34SK** plakalı aracın arka kısımlarına çarpar, çarpmanın etkisiyle Onur *** idaresindeki 34SK**** plakalı araçta yine aynı istikamette seyreden sürücü Tarık Aksoy idaresindeki 14BG*** palakalı aracın arka kısımına çarpar, akabinde sürücü tarık aksay idaresindeki araç.ta duramayarak kazanın etkisi ile önünde seyreden aynı isitkamette giden sürücü izzet ***idaresinde ki 34THY*** plakalı aracın arka kısımlarına çarpması sonucu maddi hasarlı trafik kazası meydana gelmiştir,

    Bu kaza oluşumunda Sürücü Serhat Esmer 2918 sayılı KTK'nın 56/1-c (önlerinde giden araçları güvenli ve yeterli mesafede izlememek-yakın takip) maddesini ihlal ettiği sürücü beyanında ve kaza yer incelemesinde anlaşılmış olup görüş ve kanatine varılmıştır.


    Kazanın asıl oluşu:
    en öndeki araç trafiğin durmasından dolayı durmuş arkadaki araçta yavaşlarken arkadan gelen (benim vurduğum araç) duramayıp vuruyor vurduğu için herkes birbirine giriyor.

    onlar kaza yaptıktan sonra ben vurdum, önümdeki 2 aracın sahibide telefonda kabul etti, fakat yan çizebilirler.


    Şimdi şöyle bir durum daha var benim sigortam önünde 3 pert olan aracın kaskoları aracı pertten dolayı sahiplerine ödeme yapacak, ben suçlandığım için benim sigortamdan para talep edecek benim sigortamda teminatı yettiği kadar ödeyecek, teminatın yetmediği yerde kasko firmaları bana dava açacak,

    Ben bu işten nasıl kurtulurum? dava açarsam nasıl ispatlarım? önümdeki araç sahipleri yan çizerse ne yapacağım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi whitepony -- 29 Kasım 2017; 14:37:44 >
    _____________________________




  • Bölgede kamera vardır mutlaka hemen onları temin edip tramer değerlendirmesine itiraz edin ki bu süre çok kısıtlı bilginiz olsun.
    _____________________________
    2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
  • Önüm de ki araç (passat) airbag açmamış, açmış diye hatırlıyordum şükürler olsun açmamış, yetkili servis hasar onarımı yapıp 19 bin tl hasar kaydı yapmış.

    Onun önündeki Jetta 2011 dizel araç perte ayrılıp 58bin tl almış, hurdasını 20bin tlye satsa ordan da kurtarıyor gibiyiz

    Onun önünde ki taksici hiç onarıma bile girmemiş, sms ile sorguluyorum hasar kaydı çıkmıyor, ama tamponunda 500tl lik hasar bile yoktu, fakat şöyle bir detay var,

    Taksici pezevengi arkasında ki jettaya bana arkadan vurdu, işimden dolayı maddi zararım var diye dava açmış,

    Dava tabii ki adama açmış olsa da kağıt üstünde %100 ben kusurluyum bana gelecek, henüz gelmedi,nezaman gelir,gelirse ne kadar alabilir bilmiyorum.

    Şöyle bir bilgi edindim, sigorta firması sadece zararını benden karşılayabilirmiş, yani pert araç için pert jettayı satıp, kaça sattığını, sattığı fiyatın kusurlu olup olmadığını bilir kişi karar verdikten sonra, kalan miktarı benim sigorta firmamdan talep ediyor, eksiklik olursa (33bin tlyi geçerse) benden talep etme hakkı doğuyor, benden talep ederse de tüm dökümanları bana sunmak zorunda kalıyor.

    Ben jetta 2011 dizel aracı 20-23 bin tl den aşağı satacağını düşünmüyorum, çünkü jetta kazadan sonra yürüdü, yani bildiğin çekiciye gitmedi gayet düzgün yol aldı araba 1 km boyunca. kaporta hasarı çok düşüktü sadece airbag açması kötü oldu. Mekanik motorsal sorun yoktu gibi.

    Bu işten sıyrılacağım gibi, en kötü 5-10 girecek, ona da taksit yaparlar sanırım, hayır konuyla ilgili ne arayan ne soran var, çok havada boşta kaldı bu konu da.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.