Bildirim
yüksek hızda uzun süre gitmenin zararı?
Apple M4 çipli iMac Hepsi-Bir-Arada Masaüstü Bilgisayar: 8 çekirdekli CPU, 8 çekirdekli GPU, 24 inç Retina Ekran, 24 GB Birleşik Bellek, 512 GB SSD Depolama, Uyumlu Aksesuarlar. Gümüş Rengi : Amazon.com.tr: Bilgisayar
https://www.amazon.com.tr/dp/B0DL6L7WY1
18 sa. önce paylaşıldı
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
motorun ömrünü bitirirsin -
motorunu yorup ömründen yersin en iyisi en yüksek tork devrinde kullanmak yani SYMBOL için 4250 devir/dakikaquote:
Orijinalden alıntı: askvesen
motorun ömrünü bitirirsin -
bu soru için daha detaylı bilgi verecek arkadaşım var mı?quote:
Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL
motorunu yorup ömründen yersin en iyisi en yüksek tork devrinde kullanmak yani SYMBOL için 4250 devir/dakika
Alıntıları Göster -
çok detaylı bilgiler vermenin anlamı yok , çünkü herkesin mantığı basitçe kavrayabilir.quote:
Orijinalden alıntı: Abdussamedk
bu soru için daha detaylı bilgi verecek arkadaşım var mı?
Alıntıları Göster
çok uzun yollara ve dolayısıyla hızlara göre dizayn edilen arabaların , mesela s500 bir mercedesin, veya chrysler 300 c nin silindir adedi fazladır.
bu nedenle motor görece yavaş çalıştığı halde araba yüksek hıza ulaşabilir.
şöyle ki ,
8 silindir olduğunu varsayalım, her silindir bir kez çalıştığı zaman diyelim ki araba 100 kilometre hızda 200 metre yol gidiyor( örnek olarak verdim, bilimsel bir bilgi değildir)
4 silindirde, her silindir bir kez çalıştığı zaman 100 kilometre hızda 100 metre yol gidebilir, zaten silindir sayısı da az olduğundan ilk çalışan silindire sıra tekrardan gelir ve araba 8 silindirli bir araca göre yarı yarıya fazla devirlenir.
örneğin 100 kilometrede aşağı yukarı 5.7 L v8 jeep 1500 D.D 'de çalışırken
4 silindirli bir renault 3000 devri geçer.
dakikada 1500 devir yapan bir motor mu yoksa 3000 devir yapan bir motor mu daha fazla yıpranır.
siz hızı arttırdıkça devir de artar ve motorda aşınma artar.
tabi bu çok uzun zamanda olur. burada bahsedilen kilometre 300-400 değil binlerce kilometredir.
amerikan araçları dikkat ederseniz, amerikada biryerden bir yere olan mesafe çok fazla olduğundan ve de amerikan ahalisi, genellikle arabada yaşamayı sevdiğinden ( her yere araba ile gidip büyük trafik sıkışıklıklarında saatlerce arabalarını rolantide ve klima açık olarak çalıştırırlar, arabadan inmelerine gerek kalmasın diye arabadan kullanılan bankamatikler bile geliştirilmiştir. arabaya servis marketler bile vardır ) genellikle büyük motorlu tasarlanır. dikkat ederseniz, amerikan araçlarının içerisinde büyük şişe veya büyük boy mc donalds karton kola koyma yerleri, büyük torpidolar, geniş koltuklar bulunur. yani kendi amaçlarına yöneliktir.
bu tarz bir kullanıma dört silindirli bir araba uzun süre dayanamaz.
ne kadar silindir, o kadar az aşınma sonucunu çıkarabiliriz.
katettiğiniz kilometreyi bilmiyorum ama, yüzlerce kilometre bu şekilde gitmiyorsanız, motora orta vadede bir zararı olmaz.
tabi bu tarz kullanımda arabanızda sentetik, vizkozite aralığı yüksek 5w40 gibi ve çok kaliteli bir yağ kullanmalısınız.
motoru sabah çalıştırdığınızda yağlanmasını beklemeden kullanmaya başlamak bile, inanın ki bu söylediğiniz sürüşten daha fazla zarar verir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 10 Ağustos 2008; 10:52:28 >
-
bu mantık biraz yanlış olmuşquote:
Orijinalden alıntı: blackcoupe
çok detaylı bilgiler vermenin anlamı yok , çünkü herkesin mantığı basitçe kavrayabilir.
çok uzun yollara ve dolayısıyla hızlara göre dizayn edilen arabaların , mesela s500 bir mercedesin, veya chrysler 300 c nin silindir adedi fazladır.
bu nedenle motor görece yavaş çalıştığı halde araba yüksek hıza ulaşabilir.
şöyle ki ,
8 silindir olduğunu varsayalım, her silindir bir kez çalıştığı zaman diyelim ki araba 100 kilometre hızda 200 metre yol gidiyor( örnek olarak verdim, bilimsel bir bilgi değildir)
4 silindirde, her silindir bir kez çalıştığı zaman 100 kilometre hızda 100 metre yol gidebilir, zaten silindir sayısı da az olduğundan ilk çalışan silindire sıra tekrardan gelir ve araba 8 silindirli bir araca göre yarı yarıya fazla devirlenir.
örneğin 100 kilometrede aşağı yukarı 5.7 L v8 jeep 1500 D.D 'de çalışırken
4 silindirli bir renault 3000 devri geçer.
dakikada 1500 devir yapan bir motor mu yoksa 3000 devir yapan bir motor mu daha fazla yıpranır.
siz hızı arttırdıkça devir de artar ve motorda aşınma artar.
tabi bu çok uzun zamanda olur. burada bahsedilen kilometre 300-400 değil binlerce kilometredir.
amerikan araçları dikkat ederseniz, amerikada biryerden bir yere olan mesafe çok fazla olduğundan ve de amerikan ahalisi, genellikle arabada yaşamayı sevdiğinden ( her yere araba ile gidip büyük trafik sıkışıklıklarında saatlerce arabalarını rolantide ve klima açık olarak çalıştırırlar, arabadan inmelerine gerek kalmasın diye arabadan kullanılan bankamatikler bile geliştirilmiştir. arabaya servis marketler bile vardır ) genellikle büyük motorlu tasarlanır. dikkat ederseniz, amerikan araçlarının içerisinde büyük şişe veya büyük boy mc donalds karton kola koyma yerleri, büyük torpidolar, geniş koltuklar bulunur. yani kendi amaçlarına yöneliktir.
bu tarz bir kullanıma dört silindirli bir araba uzun süre dayanamaz.
ne kadar silindir, o kadar az aşınma sonucunu çıkarabiliriz.
katettiğiniz kilometreyi bilmiyorum ama, yüzlerce kilometre bu şekilde gitmiyorsanız, motora orta vadede bir zararı olmaz.
tabi bu tarz kullanımda arabanızda sentetik, vizkozite aralığı yüksek 5w40 gibi ve çok kaliteli bir yağ kullanmalısınız.
motoru sabah çalıştırdığınızda yağlanmasını beklemeden kullanmaya başlamak bile, inanın ki bu söylediğiniz sürüşten daha fazla zarar verir.
Alıntıları Göster
vites oranları değişik ağırlıklar değişik. myle dediğin gibi olsa 4 silindirli 200 km yapan bir renoyu ele aldın mı 8 silindirli bir s kasa mersedesin zorlanmadan 400ü vurması gerekir. uzun yolda son viteste benzinli bir araba rahat rahat 4000-4500 devir civarında seyredebilir. zatendüz yolda anca bu seviylere tırmana bilir rüzgar direnci yüzünden bir süper spor değilse. uzun yolda çevirceği 4000 devir motoru yormaz ama şehir içi düşük viteste çevirceği 4000 devir motoru yorar rüzgarın soğutma etkisi yok olur düşük hızlarda
quote:
Orjinalden alıntı: blackcoupe
çok detaylı bilgiler vermenin anlamı yok , çünkü herkesin mantığı basitçe kavrayabilir.
çok uzun yollara ve dolayısıyla hızlara göre dizayn edilen arabaların , mesela s500 bir mercedesin, veya chrysler 300 c nin silindir adedi fazladır.
bu nedenle motor görece yavaş çalıştığı halde araba yüksek hıza ulaşabilir.
şöyle ki ,
8 silindir olduğunu varsayalım, her silindir bir kez çalıştığı zaman diyelim ki araba 100 kilometre hızda 200 metre yol gidiyor( örnek olarak verdim, bilimsel bir bilgi değildir)
4 silindirde, her silindir bir kez çalıştığı zaman 100 kilometre hızda 100 metre yol gidebilir, zaten silindir sayısı da az olduğundan ilk çalışan silindire sıra tekrardan gelir ve araba 8 silindirli bir araca göre yarı yarıya fazla devirlenir.
örneğin 100 kilometrede aşağı yukarı 5.7 L v8 jeep 1500 D.D 'de çalışırken
4 silindirli bir renault 3000 devri geçer.
dakikada 1500 devir yapan bir motor mu yoksa 3000 devir yapan bir motor mu daha fazla yıpranır.
siz hızı arttırdıkça devir de artar ve motorda aşınma artar.
tabi bu çok uzun zamanda olur. burada bahsedilen kilometre 300-400 değil binlerce kilometredir.
amerikan araçları dikkat ederseniz, amerikada biryerden bir yere olan mesafe çok fazla olduğundan ve de amerikan ahalisi, genellikle arabada yaşamayı sevdiğinden ( her yere araba ile gidip büyük trafik sıkışıklıklarında saatlerce arabalarını rolantide ve klima açık olarak çalıştırırlar, arabadan inmelerine gerek kalmasın diye arabadan kullanılan bankamatikler bile geliştirilmiştir. arabaya servis marketler bile vardır ) genellikle büyük motorlu tasarlanır. dikkat ederseniz, amerikan araçlarının içerisinde büyük şişe veya büyük boy mc donalds karton kola koyma yerleri, büyük torpidolar, geniş koltuklar bulunur. yani kendi amaçlarına yöneliktir.
bu tarz bir kullanıma dört silindirli bir araba uzun süre dayanamaz.
ne kadar silindir, o kadar az aşınma sonucunu çıkarabiliriz.
katettiğiniz kilometreyi bilmiyorum ama, yüzlerce kilometre bu şekilde gitmiyorsanız, motora orta vadede bir zararı olmaz.
tabi bu tarz kullanımda arabanızda sentetik, vizkozite aralığı yüksek 5w40 gibi ve çok kaliteli bir yağ kullanmalısınız.
motoru sabah çalıştırdığınızda yağlanmasını beklemeden kullanmaya başlamak bile, inanın ki bu söylediğiniz sürüşten daha fazla zarar verir.
-
işte şimdi kafam karıştı ama teşekkürlerquote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
bu mantık biraz yanlış olmuş
vites oranları değişik ağırlıklar değişik. myle dediğin gibi olsa 4 silindirli 200 km yapan bir renoyu ele aldın mı 8 silindirli bir s kasa mersedesin zorlanmadan 400ü vurması gerekir. uzun yolda son viteste benzinli bir araba rahat rahat 4000-4500 devir civarında seyredebilir. zatendüz yolda anca bu seviylere tırmana bilir rüzgar direnci yüzünden bir süper spor değilse. uzun yolda çevirceği 4000 devir motoru yormaz ama şehir içi düşük viteste çevirceği 4000 devir motoru yorar rüzgarın soğutma etkisi yok olur düşük hızlarda
quote:
Orjinalden alıntı: blackcoupe
çok detaylı bilgiler vermenin anlamı yok , çünkü herkesin mantığı basitçe kavrayabilir.
çok uzun yollara ve dolayısıyla hızlara göre dizayn edilen arabaların , mesela s500 bir mercedesin, veya chrysler 300 c nin silindir adedi fazladır.
bu nedenle motor görece yavaş çalıştığı halde araba yüksek hıza ulaşabilir.
şöyle ki ,
8 silindir olduğunu varsayalım, her silindir bir kez çalıştığı zaman diyelim ki araba 100 kilometre hızda 200 metre yol gidiyor( örnek olarak verdim, bilimsel bir bilgi değildir)
4 silindirde, her silindir bir kez çalıştığı zaman 100 kilometre hızda 100 metre yol gidebilir, zaten silindir sayısı da az olduğundan ilk çalışan silindire sıra tekrardan gelir ve araba 8 silindirli bir araca göre yarı yarıya fazla devirlenir.
örneğin 100 kilometrede aşağı yukarı 5.7 L v8 jeep 1500 D.D 'de çalışırken
4 silindirli bir renault 3000 devri geçer.
dakikada 1500 devir yapan bir motor mu yoksa 3000 devir yapan bir motor mu daha fazla yıpranır.
siz hızı arttırdıkça devir de artar ve motorda aşınma artar.
tabi bu çok uzun zamanda olur. burada bahsedilen kilometre 300-400 değil binlerce kilometredir.
amerikan araçları dikkat ederseniz, amerikada biryerden bir yere olan mesafe çok fazla olduğundan ve de amerikan ahalisi, genellikle arabada yaşamayı sevdiğinden ( her yere araba ile gidip büyük trafik sıkışıklıklarında saatlerce arabalarını rolantide ve klima açık olarak çalıştırırlar, arabadan inmelerine gerek kalmasın diye arabadan kullanılan bankamatikler bile geliştirilmiştir. arabaya servis marketler bile vardır ) genellikle büyük motorlu tasarlanır. dikkat ederseniz, amerikan araçlarının içerisinde büyük şişe veya büyük boy mc donalds karton kola koyma yerleri, büyük torpidolar, geniş koltuklar bulunur. yani kendi amaçlarına yöneliktir.
bu tarz bir kullanıma dört silindirli bir araba uzun süre dayanamaz.
ne kadar silindir, o kadar az aşınma sonucunu çıkarabiliriz.
katettiğiniz kilometreyi bilmiyorum ama, yüzlerce kilometre bu şekilde gitmiyorsanız, motora orta vadede bir zararı olmaz.
tabi bu tarz kullanımda arabanızda sentetik, vizkozite aralığı yüksek 5w40 gibi ve çok kaliteli bir yağ kullanmalısınız.
motoru sabah çalıştırdığınızda yağlanmasını beklemeden kullanmaya başlamak bile, inanın ki bu söylediğiniz sürüşten daha fazla zarar verir.
Alıntıları Göster
-
uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacasıquote:
Orijinalden alıntı: Abdussamedk
işte şimdi kafam karıştı ama teşekkürler
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: esmerce
uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası
kısa süreli yüksek devirde kullanmak da faydalıdır, motordaki kurumları temizler.
-
balckcoupe güzel mantık ve güzel bilgiler için teşekkürler.Benim sinir olduğum motor yüksek devirde çalışınca ustaların terleme dediği contaların etrafında yağ oluşması veya kaçırması.Buna ustalar normal diyorlar ama ben sinir oluyorum.En azından kaputu açtığımda tertemiz bir motor görmek isterdim..Bu tüm motorlarda varmıdır ?Normalmidir? Örnegin çoğu honda motoru tertemiz duruyor.Motoru terlemeyen araba varmıdır?Birdahaki araba seçimimde önemli olacakta...quote:
Orijinalden alıntı: Energeticquote:
Orjinalden alıntı: esmerce
uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası
kısa süreli yüksek devirde kullanmak da faydalıdır, motordaki kurumları temizler.
Alıntıları Göster
-
hocam yüksek viteste kullanıp fazla gaza basmamak yolun durumuna göre en iyisidir..hem benzini çok yakmaz...hem motoru zorlamaz..hem de sizi strese sokmaz...quote:
Orijinalden alıntı: Energeticquote:
Orjinalden alıntı: esmerce
uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası
kısa süreli yüksek devirde kullanmak da faydalıdır, motordaki kurumları temizler.
Alıntıları Göster
-
Zaten ne kadar düz yolumuz var kiquote:
Orijinalden alıntı: gitarist_ipod
hocam yüksek viteste kullanıp fazla gaza basmamak yolun durumuna göre en iyisidir..hem benzini çok yakmaz...hem motoru zorlamaz..hem de sizi strese sokmaz...
Alıntıları Göster
Uzun süre gidemiyoruz ya bi yol çalışması yada çukurlar
Amerikalılar kendilerine göre araç yapmışlar bizde öyle kuş serileri
-
quote:
Orijinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı
Zaten ne kadar düz yolumuz var ki
Uzun süre gidemiyoruz ya bi yol çalışması yada çukurlar
Amerikalılar kendilerine göre araç yapmışlar bizde öyle kuş serileri
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı
Zaten ne kadar düz yolumuz var ki
Uzun süre gidemiyoruz ya bi yol çalışması yada çukurlar
Amerikalılar kendilerine göre araç yapmışlar bizde öyle kuş serileri
valla oyle otobanda bile clio o hızda sürekli gidemez gibime gelio
-
Antep-Adana arasındaki otoban gayet güzel 2 saat dümdüz gidiyosun.Motoru terleme yapan clio veya başka marka araç yokmu??quote:
Orijinalden alıntı: chevymel1quote:
Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı
Zaten ne kadar düz yolumuz var ki
Uzun süre gidemiyoruz ya bi yol çalışması yada çukurlar
Amerikalılar kendilerine göre araç yapmışlar bizde öyle kuş serileri
valla oyle otobanda bile clio o hızda sürekli gidemez gibime gelio
Alıntıları Göster
-
BU DA ŞEHİR EFSANESİ,quote:
Orijinalden alıntı: targocid
Antep-Adana arasındaki otoban gayet güzel 2 saat dümdüz gidiyosun.Motoru terleme yapan clio veya başka marka araç yokmu??
Alıntıları Göster
ARACIN DEVRİNİ SIK OLARAK YÜKSELTİP ALÇALTMAK, YANİ SIKIŞIK BİR TRAFİKTE YAPILAN DUR-KALKLAR MOTORU VE AKTARMA ORGANLARININ DAHA FAZLA ZORLAR.
ŞAHSEN BEN 200-210 KM SÜRAT İLE 1 SAAT CİVARINDA 2000 MODEL ASTRA KULLANDIM, MOTORDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK, SORUN VS OLMADI... -
Yüksek torklu arabalar bu konuda da avantajlı; Focus dizel 3000 dd de 150km hızla gidiyor örneğin,gayet yeterli bir hızda ortalama bir devirde (dizel için,benzinli için düşük sayılabilir) istediğiniz kadar gidersiniz.quote:
Orijinalden alıntı: ctrl_alt_del
BU DA ŞEHİR EFSANESİ,
ARACIN DEVRİNİ SIK OLARAK YÜKSELTİP ALÇALTMAK, YANİ SIKIŞIK BİR TRAFİKTE YAPILAN DUR-KALKLAR MOTORU VE AKTARMA ORGANLARININ DAHA FAZLA ZORLAR.
ŞAHSEN BEN 200-210 KM SÜRAT İLE 1 SAAT CİVARINDA 2000 MODEL ASTRA KULLANDIM, MOTORDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK, SORUN VS OLMADI...
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: Energeticquote:
Orjinalden alıntı: esmerce
uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası
kısa süreli yüksek devirde kullanmak da faydalıdır, motordaki kurumları temizler.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: Energetic
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası
kısa süreli yüksek devirde kullanmak da faydalıdır, motordaki kurumları temizler.
benim araba çok çok temiz o zaman
-
benım arabamda gram terleme yok sanslıyım heraldequote:
Orijinalden alıntı: rocky_m5quote:
Orjinalden alıntı: Energetic
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası
kısa süreli yüksek devirde kullanmak da faydalıdır, motordaki kurumları temizler.
benim araba çok çok temiz o zaman
Alıntıları Göster
-
Ozaman dizel motorlar az devir çevirdiği içinde uzun ömürlü oluyorlar.Tabi mazotun yağlama özelliğini saymazsak..Ve terlemiyorlar..quote:
Orijinalden alıntı: yavuzazgin
benım arabamda gram terleme yok sanslıyım heralde
Alıntıları Göster -
quote:
Orjinalden alıntı: targocid
Merak ettiğim maksimum hız veya ona yakın hızlarda uzun süre kulanmanın motora ne gibi zararı vardır?Mesela benim clio symbol için max. hız 172 km.Arabayı 150 ve üstü hızda veya megane ve focusların 190 km max. hızı, 170 km civarı kullanırsak bir zararı varmıdır?
araba sapıtır motor ölür hele bu reno yada fiat sa :)
Benzer içerikler
- renault 226322
- lastik ömrü kaç km
- megane 2 enjeksiyon arızası
- renault teyp kodu alma
- renault fluence 1.5 dci extreme edition 2012 yorumlar
- renault zoe menzil
- renault master 2024
- 2024 clio özellikleri
- renault kadjar en dolu modeli hangisi
- taliant bagaj hacmi
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X