Şimdi Ara

yüksek hızda uzun süre gitmenin zararı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
1
Favori
17.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merak ettiğim maksimum hız veya ona yakın hızlarda uzun süre kulanmanın motora ne gibi zararı vardır?Mesela benim clio symbol için max. hız 172 km.Arabayı 150 ve üstü hızda veya megane ve focusların 190 km max. hızı, 170 km civarı kullanırsak bir zararı varmıdır?



    _____________________________
    clio symbol 1.4 8v 2002, 113.000 km
  • motorun ömrünü bitirirsin
    _____________________________
    Citroen Berlingo Selection Modutop Beyaz 2012.
    Sony Xperia S 32Gb
    Sony Tablet S 16 Gb
  • motorunu yorup ömründen yersin en iyisi en yüksek tork devrinde kullanmak yani SYMBOL için 4250 devir/dakika
    _____________________________
    CLİO SYMBOL 2003 1.5 dCi Authentique GP
  • bu soru için daha detaylı bilgi verecek arkadaşım var mı?
    _____________________________
  • çok detaylı bilgiler vermenin anlamı yok , çünkü herkesin mantığı basitçe kavrayabilir.
    çok uzun yollara ve dolayısıyla hızlara göre dizayn edilen arabaların , mesela s500 bir mercedesin, veya chrysler 300 c nin silindir adedi fazladır.
    bu nedenle motor görece yavaş çalıştığı halde araba yüksek hıza ulaşabilir.
    şöyle ki ,
    8 silindir olduğunu varsayalım, her silindir bir kez çalıştığı zaman diyelim ki araba 100 kilometre hızda 200 metre yol gidiyor( örnek olarak verdim, bilimsel bir bilgi değildir)
    4 silindirde, her silindir bir kez çalıştığı zaman 100 kilometre hızda 100 metre yol gidebilir, zaten silindir sayısı da az olduğundan ilk çalışan silindire sıra tekrardan gelir ve araba 8 silindirli bir araca göre yarı yarıya fazla devirlenir.

    örneğin 100 kilometrede aşağı yukarı 5.7 L v8 jeep 1500 D.D 'de çalışırken
    4 silindirli bir renault 3000 devri geçer.

    dakikada 1500 devir yapan bir motor mu yoksa 3000 devir yapan bir motor mu daha fazla yıpranır.
    siz hızı arttırdıkça devir de artar ve motorda aşınma artar.
    tabi bu çok uzun zamanda olur. burada bahsedilen kilometre 300-400 değil binlerce kilometredir.

    amerikan araçları dikkat ederseniz, amerikada biryerden bir yere olan mesafe çok fazla olduğundan ve de amerikan ahalisi, genellikle arabada yaşamayı sevdiğinden ( her yere araba ile gidip büyük trafik sıkışıklıklarında saatlerce arabalarını rolantide ve klima açık olarak çalıştırırlar, arabadan inmelerine gerek kalmasın diye arabadan kullanılan bankamatikler bile geliştirilmiştir. arabaya servis marketler bile vardır ) genellikle büyük motorlu tasarlanır. dikkat ederseniz, amerikan araçlarının içerisinde büyük şişe veya büyük boy mc donalds karton kola koyma yerleri, büyük torpidolar, geniş koltuklar bulunur. yani kendi amaçlarına yöneliktir.
    bu tarz bir kullanıma dört silindirli bir araba uzun süre dayanamaz.

    ne kadar silindir, o kadar az aşınma sonucunu çıkarabiliriz.

    katettiğiniz kilometreyi bilmiyorum ama, yüzlerce kilometre bu şekilde gitmiyorsanız, motora orta vadede bir zararı olmaz.
    tabi bu tarz kullanımda arabanızda sentetik, vizkozite aralığı yüksek 5w40 gibi ve çok kaliteli bir yağ kullanmalısınız.
    motoru sabah çalıştırdığınızda yağlanmasını beklemeden kullanmaya başlamak bile, inanın ki bu söylediğiniz sürüşten daha fazla zarar verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 10 Ağustos 2008; 10:52:28 >
    _____________________________




  • bu mantık biraz yanlış olmuş
    vites oranları değişik ağırlıklar değişik. myle dediğin gibi olsa 4 silindirli 200 km yapan bir renoyu ele aldın mı 8 silindirli bir s kasa mersedesin zorlanmadan 400ü vurması gerekir. uzun yolda son viteste benzinli bir araba rahat rahat 4000-4500 devir civarında seyredebilir. zatendüz yolda anca bu seviylere tırmana bilir rüzgar direnci yüzünden bir süper spor değilse. uzun yolda çevirceği 4000 devir motoru yormaz ama şehir içi düşük viteste çevirceği 4000 devir motoru yorar rüzgarın soğutma etkisi yok olur düşük hızlarda
    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    çok detaylı bilgiler vermenin anlamı yok , çünkü herkesin mantığı basitçe kavrayabilir.
    çok uzun yollara ve dolayısıyla hızlara göre dizayn edilen arabaların , mesela s500 bir mercedesin, veya chrysler 300 c nin silindir adedi fazladır.
    bu nedenle motor görece yavaş çalıştığı halde araba yüksek hıza ulaşabilir.
    şöyle ki ,
    8 silindir olduğunu varsayalım, her silindir bir kez çalıştığı zaman diyelim ki araba 100 kilometre hızda 200 metre yol gidiyor( örnek olarak verdim, bilimsel bir bilgi değildir)
    4 silindirde, her silindir bir kez çalıştığı zaman 100 kilometre hızda 100 metre yol gidebilir, zaten silindir sayısı da az olduğundan ilk çalışan silindire sıra tekrardan gelir ve araba 8 silindirli bir araca göre yarı yarıya fazla devirlenir.

    örneğin 100 kilometrede aşağı yukarı 5.7 L v8 jeep 1500 D.D 'de çalışırken
    4 silindirli bir renault 3000 devri geçer.

    dakikada 1500 devir yapan bir motor mu yoksa 3000 devir yapan bir motor mu daha fazla yıpranır.
    siz hızı arttırdıkça devir de artar ve motorda aşınma artar.
    tabi bu çok uzun zamanda olur. burada bahsedilen kilometre 300-400 değil binlerce kilometredir.

    amerikan araçları dikkat ederseniz, amerikada biryerden bir yere olan mesafe çok fazla olduğundan ve de amerikan ahalisi, genellikle arabada yaşamayı sevdiğinden ( her yere araba ile gidip büyük trafik sıkışıklıklarında saatlerce arabalarını rolantide ve klima açık olarak çalıştırırlar, arabadan inmelerine gerek kalmasın diye arabadan kullanılan bankamatikler bile geliştirilmiştir. arabaya servis marketler bile vardır ) genellikle büyük motorlu tasarlanır. dikkat ederseniz, amerikan araçlarının içerisinde büyük şişe veya büyük boy mc donalds karton kola koyma yerleri, büyük torpidolar, geniş koltuklar bulunur. yani kendi amaçlarına yöneliktir.
    bu tarz bir kullanıma dört silindirli bir araba uzun süre dayanamaz.

    ne kadar silindir, o kadar az aşınma sonucunu çıkarabiliriz.

    katettiğiniz kilometreyi bilmiyorum ama, yüzlerce kilometre bu şekilde gitmiyorsanız, motora orta vadede bir zararı olmaz.
    tabi bu tarz kullanımda arabanızda sentetik, vizkozite aralığı yüksek 5w40 gibi ve çok kaliteli bir yağ kullanmalısınız.
    motoru sabah çalıştırdığınızda yağlanmasını beklemeden kullanmaya başlamak bile, inanın ki bu söylediğiniz sürüşten daha fazla zarar verir.


    _____________________________
    • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
    • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

    • Iphone 8 plus




  • işte şimdi kafam karıştı ama teşekkürler
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası

    kısa süreli yüksek devirde kullanmak da faydalıdır, motordaki kurumları temizler.
    _____________________________
    '00 Renault Clio 1.6 RXT
  • balckcoupe güzel mantık ve güzel bilgiler için teşekkürler.Benim sinir olduğum motor yüksek devirde çalışınca ustaların terleme dediği contaların etrafında yağ oluşması veya kaçırması.Buna ustalar normal diyorlar ama ben sinir oluyorum.En azından kaputu açtığımda tertemiz bir motor görmek isterdim..Bu tüm motorlarda varmıdır ?Normalmidir? Örnegin çoğu honda motoru tertemiz duruyor.Motoru terlemeyen araba varmıdır?Birdahaki araba seçimimde önemli olacakta...
    _____________________________
    clio symbol 1.4 8v 2002, 113.000 km
  • hocam yüksek viteste kullanıp fazla gaza basmamak yolun durumuna göre en iyisidir..hem benzini çok yakmaz...hem motoru zorlamaz..hem de sizi strese sokmaz...
    _____________________________
  • Zaten ne kadar düz yolumuz var ki

    Uzun süre gidemiyoruz ya bi yol çalışması yada çukurlar

    Amerikalılar kendilerine göre araç yapmışlar bizde öyle kuş serileri
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    Zaten ne kadar düz yolumuz var ki

    Uzun süre gidemiyoruz ya bi yol çalışması yada çukurlar

    Amerikalılar kendilerine göre araç yapmışlar bizde öyle kuş serileri

    valla oyle otobanda bile clio o hızda sürekli gidemez gibime gelio
    _____________________________
    2016 Exe Civic




  • Antep-Adana arasındaki otoban gayet güzel 2 saat dümdüz gidiyosun.Motoru terleme yapan clio veya başka marka araç yokmu??
    _____________________________
    clio symbol 1.4 8v 2002, 113.000 km
  • BU DA ŞEHİR EFSANESİ,
    ARACIN DEVRİNİ SIK OLARAK YÜKSELTİP ALÇALTMAK, YANİ SIKIŞIK BİR TRAFİKTE YAPILAN DUR-KALKLAR MOTORU VE AKTARMA ORGANLARININ DAHA FAZLA ZORLAR.
    ŞAHSEN BEN 200-210 KM SÜRAT İLE 1 SAAT CİVARINDA 2000 MODEL ASTRA KULLANDIM, MOTORDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK, SORUN VS OLMADI...
    _____________________________
    Doktorrr
  • Yüksek torklu arabalar bu konuda da avantajlı; Focus dizel 3000 dd de 150km hızla gidiyor örneğin,gayet yeterli bir hızda ortalama bir devirde (dizel için,benzinli için düşük sayılabilir) istediğiniz kadar gidersiniz.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    uzun süreli yüksek devir zararlıdır kısacası

    kısa süreli yüksek devirde kullanmak da faydalıdır, motordaki kurumları temizler.



    benim araba çok çok temiz o zaman
    _____________________________
    Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...
  • benım arabamda gram terleme yok sanslıyım heralde
    _____________________________
    STEREO : Denon dcd720 + Yamaha as701 + Monitor audio bx6

    CINEMA : Philips bdp8000 + Yamaha rxv781 + Benq w2000
  • Ozaman dizel motorlar az devir çevirdiği içinde uzun ömürlü oluyorlar.Tabi mazotun yağlama özelliğini saymazsak..Ve terlemiyorlar..
    _____________________________
    clio symbol 1.4 8v 2002, 113.000 km
  • quote:

    Orjinalden alıntı: targocid

    Merak ettiğim maksimum hız veya ona yakın hızlarda uzun süre kulanmanın motora ne gibi zararı vardır?Mesela benim clio symbol için max. hız 172 km.Arabayı 150 ve üstü hızda veya megane ve focusların 190 km max. hızı, 170 km civarı kullanırsak bir zararı varmıdır?


    araba sapıtır motor ölür hele bu reno yada fiat sa :)
    _____________________________
    Dikenli Bir Yoldur Hayat Sevendemi Kabahat !!!
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.