Şimdi Ara

Yol tutuş artırmak için ideal lastik ebatı seçimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba 2004 model Honda jazz kullanıyorum. Aracım 120 kilometre civarında ciddi anlamda savrulma yol tutuşta güvensiz bir his veriyor. Üzerindeki lastiklerin ebatları 175 65 14. Kışlık lastiklerim de aynı hızlarda yazlıklara göre daha güvenli hissediyorum. Yazlık lastiklerim micheline crossclimate kışlık lastiklerim nokian wr d4. Yazlık kışlık lastik arasındaki yol tutuş farkı bana doğru lastik ve ebat seçimi ile yol tutuşun daha da iyileşebileceği izlenimini verdi. Örneğin 185 60 14 ebatı ne kadar faydali olur? İdeal ölçü buysa hangi lastik yol tutuş konusunda daha başarılıdır. Savrulma saga sola yatmaları minimuma indirir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • kullandığınız araçtan inip dışarıdan ona bakmayı denedinizmi..


    araç resmen kirpi gibi


    dik tombul ve kısa yola tutunmak için size lastik değil lastiğin yanına birde ek destek bağlamak lazım


    birde 120 ve üstü hızlarda beklentileriniz ise hayret verici..


    bence hızınızı düşürün orjinal lastikle devam.

  • Hocam 185 ebatlı lastiğe gecince kuru yol tutuş bariz iyileşir kar ve buz gibi durumlarda yol tutuş azalır. Tabi sizin sorun yazlıkda yaz lastiğiniz 4 mevsim olmamalı tam yaz lastiği olmalı yaz kış farklı ebat kullanmanız daha mantıklı olucak bu durumda. Vede yanağı sert daha az esneyen modeller dengede yardımcı olucaktır.

    185 60r14 de premium markada
    Continental eco6
    Pirelli p1 verde buldum. Her ikiside özellikle kuruda epey iyidir yol tutuşda.yanak sağlamlıkları Michelin ve Goodyear dan iyidir.zaten eagle sport yol tutuşu arttıran bir lastik değil.

    Orta sınıfta
    Falken ziex ecorun 310/Dunlop fm800 sizin işinizi görecektir. Falken i tavsiye ederim 195 65r15 de kullanıyorum epey sessiz ve tutuşu iyi bir lastik yanağıda sağlam sağa sola eğilimi daha az. Konfor da çok kötü değil Michelin yumuşaklığo olmasada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 8 Eylül 2021; 23:0:42 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kullandığınız araçtan inip dışarıdan ona bakmayı denedinizmi..


    araç resmen kirpi gibi


    dik tombul ve kısa yola tutunmak için size lastik değil lastiğin yanına birde ek destek bağlamak lazım


    birde 120 ve üstü hızlarda beklentileriniz ise hayret verici..


    bence hızınızı düşürün orjinal lastikle devam.

  • Fabrikasyon ebat lastikler ve rot ayarı ile yol tutuş-yakıt dengesini sağlarsınız. Diğer seçenekler macera olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.675m genişliğinde 1.525m yüksekliğinde ve o segment arabanın yol tutması virajlarda yatması normal üstüne 14 jant ve 60-65 yanak lastik ile yani çok normal


    o arabayı 17 jant ve 45-50 yanak lastik bile kurtarmaz bence


    1.675 m

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    kullandığınız araçtan inip dışarıdan ona bakmayı denedinizmi..


    araç resmen kirpi gibi


    dik tombul ve kısa yola tutunmak için size lastik değil lastiğin yanına birde ek destek bağlamak lazım


    birde 120 ve üstü hızlarda beklentileriniz ise hayret verici..


    bence hızınızı düşürün orjinal lastikle devam.

    Yazfiklarimin içinde "120 km üstünde" diye bir ifade yok. 120 km civarlarinda sorun yaşıyorum. Aynı problem kışlık lastiklerimde yok. Dolayısıyla yazlık lastiklerimde de ayni sonucu almam için bir gerekçe göremiyorum. Ben mümkünse ebat değişikliği ile bir tık daha iyi sonuç almak istiyorum. 120 km honda jazz gibi bir araç için çok abartılacak bir hız değil. Honda mühendisleri 90 km hızla seyahat etmek için üretmemiştir diye tahmin ediyorum. Konuya çözüm odaklı yaklaşmanızı tavsiye ederim. Ayrıca orijinal ebatta devam diyenler olmuş ama araçta 185 55 15 ebatlı lastikte orjinal ölçüler dahilinde sadece ben jant degistirmek istemediğim için 14 inç çapında ebat önerisi istiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mhmmd.239

    Hocam 185 ebatlı lastiğe gecince kuru yol tutuş bariz iyileşir kar ve buz gibi durumlarda yol tutuş azalır. Tabi sizin sorun yazlıkda yaz lastiğiniz 4 mevsim olmamalı tam yaz lastiği olmalı yaz kış farklı ebat kullanmanız daha mantıklı olucak bu durumda. Vede yanağı sert daha az esneyen modeller dengede yardımcı olucaktır.

    185 60r14 de premium markada
    Continental eco6
    Pirelli p1 verde buldum. Her ikiside özellikle kuruda epey iyidir yol tutuşda.yanak sağlamlıkları Michelin ve Goodyear dan iyidir.zaten eagle sport yol tutuşu arttıran bir lastik değil.

    Orta sınıfta
    Falken ziex ecorun 310/Dunlop fm800 sizin işinizi görecektir. Falken i tavsiye ederim 195 65r15 de kullanıyorum epey sessiz ve tutuşu iyi bir lastik yanağıda sağlam sağa sola eğilimi daha az. Konfor da çok kötü değil Michelin yumuşaklığo olmasada

    Hocam eski aracımda falken kullandim fena değildi ancak jant capim oldukça küçük premium markalarla digerleri arasında çok bir fiyat farkı çıkmıyor. O yüzden iyi bir lastik almak istiyorum. Kışlık yazlık konusuna gelince. Ben aracımı 3 yıl önce aldığımda üzerinde 4 mevsim lastik vardı. Bende gidip kışlık lastik aldım ve dört mevsimleri yazlik olarak değerlendirdim. Ancak bu sene yazlıkların son senesiydi. Aracın benim gözümde tek sorunu yol tutuşun bu derece zayıf olması. Onun haricinde çok beğenerek kullaniyorum bu sorunuda çözersem çok mutlu olacağım. Önerin için teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracın model yılını düşünürsek alt takım ile alakalı bir problem olabilir mi?

  • Hocam sizin yazlık lastikleriniz yazlık değil ki...

    4 mevsim lastik. (kaldı ki michelin crossclimate ilk serisinin hamur yapısında kısmen problem var bu sorunlar crossclimate Plus da halledildi. Sizin lastikler sanırım 3/4 senelik salmasi normal)

    Yazliklardan 1-2 tık daha kötü performans sergilemesi normal...

    Jant ve ölçü değiştirmeden yazlık orta / üst segment ne alırsanız size gayet iyi gelir ve bence probleminiz çözülür... (sahsi fikrim dunlop fm800 almayinda)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 10 Eylül 2021; 1:5:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amortisörler ve alt takım parçalarına baktırın, sağa sola yatmayı lastik değişimiyle değil daha sert yayla veya ömrü dolmuşsa amortisörleri çevirmek kurtarabilir. Lastik havalarını da birkaç psi daha arttırırsanız o da etkili olur. Gerçi yazlık lastikleriniz de yaz lastiği değil 4 mevsim lastik olduğu için o da yüzme yapar, iyi bir yazlık lastik almak çözüm getirebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 10 Eylül 2021; 1:9:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PREDATOR066

    Yazfiklarimin içinde "120 km üstünde" diye bir ifade yok. 120 km civarlarinda sorun yaşıyorum. Aynı problem kışlık lastiklerimde yok. Dolayısıyla yazlık lastiklerimde de ayni sonucu almam için bir gerekçe göremiyorum. Ben mümkünse ebat değişikliği ile bir tık daha iyi sonuç almak istiyorum. 120 km honda jazz gibi bir araç için çok abartılacak bir hız değil. Honda mühendisleri 90 km hızla seyahat etmek için üretmemiştir diye tahmin ediyorum. Konuya çözüm odaklı yaklaşmanızı tavsiye ederim. Ayrıca orijinal ebatta devam diyenler olmuş ama araçta 185 55 15 ebatlı lastikte orjinal ölçüler dahilinde sadece ben jant degistirmek istemediğim için 14 inç çapında ebat önerisi istiyorum.



    Alıntıları Göster

    Yukarı da arkadaş cevap vermiş fakat anlamamışsınız sanırım??? Siz Yaz lastiği kullanmıyorsunuz, 4 Mevsim Lastik kullanıyorsunuz, ya da 4 Mevsim lastiği yaz lastiği sanıyorsunuz. 4 Mevsim Lastikler, "Her şeyden biraz" olan lastiklerdir. Önce iyi bir yaz lastiği alın Mesela Goodyear Efficentgrip Performance 2, mesela Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, mesela Michelin Pilot Sport 4S gibi. Lastik Ebatı ile oynamak size bir şey getirmez, en optimum Lastik ölçüleri fabrikanın belirlediği ölçülerdir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Yukarı da arkadaş cevap vermiş fakat anlamamışsınız sanırım??? Siz Yaz lastiği kullanmıyorsunuz, 4 Mevsim Lastik kullanıyorsunuz, ya da 4 Mevsim lastiği yaz lastiği sanıyorsunuz. 4 Mevsim Lastikler, "Her şeyden biraz" olan lastiklerdir. Önce iyi bir yaz lastiği alın Mesela Goodyear Efficentgrip Performance 2, mesela Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, mesela Michelin Pilot Sport 4S gibi. Lastik Ebatı ile oynamak size bir şey getirmez, en optimum Lastik ölçüleri fabrikanın belirlediği ölçülerdir.



    Alıntıları Göster

    Crosslimate'ın yazlık lastik olmadığını bende biliyorum size crosslimate'ın teknik özelliklerini sormadim. Çöpe atmamak için yazlık olarak onu kullanıyorum gerekçesini de yazdım. Sadece mevcut lastik ebatinin temas yüzeyini artırıp yanaktan bir miktar kisarsam yol tutuşum iyileşir mi diye sordum. Kaldi ki fabrikanin önerdiği lastik ebatlarında 185 55 15 de mevcut. Lutfen ust perdeden yazip kendinizi filozof zannetmeyin sorulan sorunun haricinde gereksiz yorum yapmayin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PREDATOR066

    Crosslimate'ın yazlık lastik olmadığını bende biliyorum size crosslimate'ın teknik özelliklerini sormadim. Çöpe atmamak için yazlık olarak onu kullanıyorum gerekçesini de yazdım. Sadece mevcut lastik ebatinin temas yüzeyini artırıp yanaktan bir miktar kisarsam yol tutuşum iyileşir mi diye sordum. Kaldi ki fabrikanin önerdiği lastik ebatlarında 185 55 15 de mevcut. Lutfen ust perdeden yazip kendinizi filozof zannetmeyin sorulan sorunun haricinde gereksiz yorum yapmayin.



    Alıntıları Göster

    Hocam o zaman 15 inç kapaklı jant alın ve iyi bir lastik takımı alın. 14 inçte iyi lastik kalmadı gibi bir şey.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakın zamanda ayni problemi yaşadım balans ayarıyla düzeldi ona da bakın isterseniz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Hocam sizin yazlık lastikleriniz yazlık değil ki...

    4 mevsim lastik. (kaldı ki michelin crossclimate ilk serisinin hamur yapısında kısmen problem var bu sorunlar crossclimate Plus da halledildi. Sizin lastikler sanırım 3/4 senelik salmasi normal)

    Yazliklardan 1-2 tık daha kötü performans sergilemesi normal...

    Jant ve ölçü değiştirmeden yazlık orta / üst segment ne alırsanız size gayet iyi gelir ve bence probleminiz çözülür... (sahsi fikrim dunlop fm800 almayinda)

    Yorumunuz için teşekkürler. Bazı lastikler hakkında çok yumuşak sağa sola yatıyor yolda durmuyor gibi yorumlar gördüm. Yazlık lastik konusunda öneriniz nedir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Hocam o zaman 15 inç kapaklı jant alın ve iyi bir lastik takımı alın. 14 inçte iyi lastik kalmadı gibi bir şey.



    Alıntıları Göster

    Hocam merakimdan soruyorum. Örneğin 14 inc aynı marka ve seri lastikle 15 inc ayni marka ve serili lastik arasinda bir kalite farkı var mı? Çünkü 14 inc janta uygun continental de mevcut Michelin de diğer markalarda 14 janta uygun kaliteli lastik kalmasında ki sebep nedir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PREDATOR066

    Yorumunuz için teşekkürler. Bazı lastikler hakkında çok yumuşak sağa sola yatıyor yolda durmuyor gibi yorumlar gördüm. Yazlık lastik konusunda öneriniz nedir?



    Alıntıları Göster

    Bridgestone Turanza T005, nokian e line yada eline 2

    Eger bir tık alt marka derseniz ben debica / sava dan memnun kalmıştım.

    Ancak benim bu sorunda tercihim sanırım t005 olurdu.

    Birde garip bir şekilde lastik ölçüsünü değiştirmek bana pek doğru gelmiyor.

    Sizin araç için 15 Jant seçeneği vardır ancak aracınız 14 jantlar fabrika çıkışı yaptığı için km ve hız göstergeleri ona göre kalibre edilmiştir.

    Ölçü değişince çok az da olsa (gerçekten az) bu degerler değişecek.

    Bence ölçüden önce dediğim gibi iyi bir lastik alın sorun büyük ölçüde çözülür gibi...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 10 Eylül 2021; 12:15:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Bridgestone Turanza T005, nokian e line yada eline 2

    Eger bir tık alt marka derseniz ben debica / sava dan memnun kalmıştım.

    Ancak benim bu sorunda tercihim sanırım t005 olurdu.

    Birde garip bir şekilde lastik ölçüsünü değiştirmek bana pek doğru gelmiyor.

    Sizin araç için 15 Jant seçeneği vardır ancak aracınız 14 jantlar fabrika çıkışı yaptığı için km ve hız göstergeleri ona göre kalibre edilmiştir.

    Ölçü değişince çok az da olsa (gerçekten az) bu degerler değişecek.

    Bence ölçüden önce dediğim gibi iyi bir lastik alın sorun büyük ölçüde çözülür gibi...



    Alıntıları Göster

    Değişse de bir şey olmaz çünkü zaten kadranlar %3-5 arasında fazla gösteriyor. Ha çok isteniyorsa aracın beynine (yeni modellerde geçerli) örneğin şuan üstünde 17 inç jant var şeklinde yazılabiliyor araç da ona göre sapma ayarlıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PREDATOR066

    Hocam merakimdan soruyorum. Örneğin 14 inc aynı marka ve seri lastikle 15 inc ayni marka ve serili lastik arasinda bir kalite farkı var mı? Çünkü 14 inc janta uygun continental de mevcut Michelin de diğer markalarda 14 janta uygun kaliteli lastik kalmasında ki sebep nedir?



    Alıntıları Göster

    Bizim fark edeceğimiz bir kalite farkı olacağını sanmıyorum ama çap değiştiği için ağırlık endeksi değişiyordur orada bir fark yaratabilir. Sorunun diğer kısmını anlayamadım tekrar açıklarsanız sevinirim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Honda jazz diyorsunuz. 120 de savrulması gayet normal çünkü araba hem hafif, hemde yüksek bi kasa tasarımı var hemde aerodinami düşünülmeyerek yapılmış bi araç. Arabanın savrulmamasını lastikle halledemezsiniz kısaca. Sizin ilacınız 1300 kilo üzerinde bir araç, en az 205 kalınlıkta lastik, sedan karoser

    Arabanızı yermek için söylemiyorum tam 1050 kilo ağırlığa sahip 2006 Fiat Mareamda böyleydi. Sedan olmasına rağmen kaporta o kadar kağıt gibi, lastikleri 185 ebadında o kadar inceydi ve yüksek araçtı ki 120 den itibaren araç sanki 190 la gidiyormuş tedirginliği veriyor.

    Aracınızı değiştirmenizi tavsiye ederim tabi imkan varsa. Sizin ilacınız ağır araba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 10 Eylül 2021; 14:33:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.