|
Bildirim
|
bu verdiğiniz örnek atmosferik benzinli için geçerli olabilir.ama turbo benzinli bir araç dizeli geride bırakır. dizellerin tamamının turbolu olduğunu düşünürsek ve verdiğiniz örnekteki benzinli aracın da atmosferik olduğunu düşünürsek, yaptığınız kıyaslama yanlış.. |
xmonte demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
burada hacimden çok motorun hangi araçta kullanıldığı,doğru vites atımı,aracın ağırlığı,motorun verdiği güç,aktarma performansı gibi kriterler var. Yani ucu epeyce açık bir konu yokuşta dizel benzinli mevzuatı. Örneğin herkes şu soruyu soruyor: 1.33 corolla çeker mi? Eğer doğru vitesi kullanırsan çeker. Örneğin volkswagenin tdi motorları 105 hpye sahip ama aktarmaları çok başarılı. Başka bir örnek hyundai'nin 1.6 motoru 130hp civarı güç verebiliyor ama yüksek devirde,aktarma da zayıf. Hele işin içine turbo benzinliler girerse dizel toz yutar rampada virajda. Kısacası tam bir kime göre neye göre konusu olmuş dostum. |
Atmosferik benzin - atmosferik dizel (benzinli alır.)
Atmosferik Benzin - Turbo Dizel (Dizel alır.) Turbo Benzin - Turbo Dizel (Benzin alır.) Şimdi o zaman dizel motorun espirisi ne diyen olabilir. Yarış halinde iki araçta dip gaz gideceği ve benzinli çokça devir çevireceği için dizeli geçer. Ancak normal şartlarda dizel o rampayı çok rahat bir şekilde çıkabilir. Dizelin avantajı günlük kullanımda çıkıyor. Zaten dizel motorlardan performans motoru olsaydı firmalar çoktan dizele geçerdi. Benzinin var bir hikmeti demekki bütün yüksek performanslı araçlar benzinli. Buradan performanssız araç yoktur, az gaz vardır sonucunu da çıkarabiliriz Tabi Türkiye'de performanslı araç yoktur, az yakan araç vardır. |
Geçenlerde forumdan 2 arkadaş yokuş yukarı gazlamışlardı
1.) opel astra 1.6 (2 kişi) 2). Seat leon 1.6 tdı DSG Astra geçmişti :)) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|