Şimdi Ara

Pejo 308 otomatik dizel mi benzin mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 gün
  • Cevaplayan Üyeler 9
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 gün 8 saat 42 dakika
  • Toplam Okunma Süresi 70
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 9
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • masterap (3 mesaj) bianconera (2 mesaj) ec.dmn (2 mesaj) commandx (1 mesaj) khytr89 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (7 mesaj) Mobil (18 mesaj)
  • @
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> Pejo 308 otomatik dizel mi benzin mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3451 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    merhabalar. Civic fb7 aracımı değiştirmek istiyorum sedan zonguldak şartlarına göre park sorunu vs olduğu için bir de bekar erkeğim tek başıma sedan gereksiz buluyorum.

    Öncelikle şöyle bahsedeyim.
    -Geçen sene aldığım civic'i senede 9bin km yapmışım. yani Cok km yapan birisi değilim. Zonguldak kücük bir şehir km sehir içinde cok yapmıyorum ama dik yokuşlarıyla meşhur bir şehir diğer illere göre biraz daha fazla yakıt yüketimi oluyor.
    -Km'yi sadece Zonguldak-Ankara arasında yapıyorum diyebilirim.

    Şimdi kafamdaki sorular şunlar: Zonguldakta yakıt tüketimi biraz daha fazla olduğu için ve dik yokuşları olduğu için dizel daha mı mantıklı olur? Cok km yapan birisi değilim aslında masrafları da cok fark olarak dizelin benzinliye göre daha mı masraflı olur? Benzinli alsam dizele göre kaç kuruş fark eder daha mı zararda olurum. Sizce bu şartlarda hangisi mantıklı olur?



    |
    |
    _____________________________
    Gaassaray değil Galatasaray!
  • Binbaşı
    1772 Mesaj
    senede 10bin km için benzinli alın geçin hocam, zaten motor turbo-benzinli yani düşük devirlerde de tork var demek. yokuşta falan sorun olmaz turbo motorlu araçlarda. dizel motor için yılda en az 18-20bin km yapmak lazım ki değsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 23 Temmuz 2020; 23:21:34 >
    _____________________________
  • Yarbay
    4530 Mesaj
    Sehir ici kisa mesafelerde kullanacaksaniz dizelin bi mantigi yok, isinmaz bile zaten. Yokus da varsa sizin ilaciniz turbo benzin



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3451 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    teşekkürler yorumlarınız için. Bu arada yokuş meselesini arac tırmanır mı anlamında sormamıştım yani sürekli yokuş çıkacağı için yakıt ortalamaları diğer illere göre fazla oluyor zonguldakta.Civic aracımda yakıt ortalaması ekranda 15lt gösteriyordu. Benzinli modeller daha düz yerler için mi alınır yoksa benimi için de mantıklı bir seçim mi benzini içer mi ne yapar onu merak ediyorum pişman eder mi acaba diye
    |
    |
    Bahsedilenler: masterap , suatcagdas kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Gaassaray değil Galatasaray!
  • Binbaşı
    1772 Mesaj

    yakıt tüketimi olarak bakarsanız o gibi durumlarda dizel motor avantajlıdır, her ne kdr yeni nesil turbo-benzinli motorların tüketimi iyileştirilmiş olsada çok yokuşlu yollarda yada otobanda 150-160 hız ile yapılan tempolu sürüşlerde dizel motor 7-8 litre ortalamasıyla giderken benzinli motorlar anında iki haneli rakamları 10+ görüyor. yani dizel motora gaza korkmadan bassanizda fazla yaktiramazsiniz. sıralama şöyle tasarruf olarak;

    dizel > turbo-benzinli > atmosferik benzinli

    açıkçası yaptığınız km dizel olarak az ama eğer önceliginiz tüketim ise ve arada uçuk fiyat farkı yoksa dizel de düşünülebilir. bir dönem pejo dizel ve benzinli seçenekleri aynı fiyata satmıştı sıfır 308 modeli için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 24 Temmuz 2020; 10:27:5 >
    |
    |
    samtiger kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    8663 Mesaj
    308 1.2 130 hp benzinlilerde sıkıntı var senede 9 bin km cok da az sayılmaz sıfır araç alırken belki cok gerekli olmazdı da şimdi dizel alınabilir..
    _____________________________
    "No color will ever be brighter for me than black and white." - Alessandro Del Piero
  • Çavuş
    63 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    308 1.2 130 hp benzinlilerde sıkıntı var senede 9 bin km cok da az sayılmaz sıfır araç alırken belki cok gerekli olmazdı da şimdi dizel alınabilir..
    Hangi sorun hocam? Buji ve pistonu diyorsaniz o sorun çözüldü buyuk olcude.
    Aslinda lspi denen sorun turbo direkt injection tum benzinlilerde var. Hele 3 silindirse dengesizlik de oluyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Çavuş
    63 Mesaj
    Bu arada zonguldakta nerdesiniz? Lpg taktirin bence :)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    8663 Mesaj

    iyi madem kesin çözüldü diyorsanız ben cesaret edip alamadım 1.2 c4 ü mesela..
    |
    |
    Go&#39;el kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    "No color will ever be brighter for me than black and white." - Alessandro Del Piero
  • Çavuş
    63 Mesaj

    Yani ben sifir 308 aldim bu sorunu bilerek. Ama alternatifim de leondu. Aynı sikinti onda da var. Bu motorlarin genel ozelligi bu. 1.6 tdi ama rahat motor 4 silindir hic sıkıntısı da yok.
    Zonguldak bela yer ama araba kullanmak hata orada. Carsiya gitsen otopark yok, belediye otoparkına parketsen zaten 30dk yurursun. Bence dolmuş guzergahinda ev tutmak daha dogru olur



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    bianconera kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    63 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Go'el

    Yani ben sifir 308 aldim bu sorunu bilerek. Ama alternatifim de leondu. Aynı sikinti onda da var. Bu motorlarin genel ozelligi bu. 1.6 tdi ama rahat motor 4 silindir hic sıkıntısı da yok.
    Zonguldak bela yer ama araba kullanmak hata orada. Carsiya gitsen otopark yok, belediye otoparkına parketsen zaten 30dk yurursun. Bence dolmuş guzergahinda ev tutmak daha dogru olur
    http://www.seatclubturkey.com/teknik-destek/80954-tsi-leon-piston-kirilmasi.html



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1772 Mesaj

    vag grubundaki dsg sorunu gibi çözülmüştür o da kesin



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    bianconera kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    63 Mesaj

    Eski aracim 2010 polo idi, hic dsg sikintisi yasamadim 140 binde sattim. Sonra a3 aldim, dsg yine sikinti yasamadan kullaniyoruz. Mühendisliğin temeli tradeofflar ve optimizasyondur. Fuyati dusuk araclarda da bunlar gayet onem kazanıyor. O yuzden yorumunuzu sacma buluyorum. Ne aldigini bilmekte fayda var. Ne icin kullanacağını bilmek de onrmli. Arabayi agresif kullanacagim diyen, dsg almasin tamam . Cvt mi alsin peki?
    Serviste kac tane dsg arizasi geliyor istatiginiz var mi?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    suatcagdas kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1772 Mesaj

    DQ200 kodlu sorunlu şanzımanın tork dayanımı 250nM olarak ayarlanmış, 160-170 torklu poloda sorun olma ihtimali az dolayısıyla.

    ancak torku yüksek motora takıldığı zaman bu şanzıman tam sınırda kalıyor tork dayanımı dolayısıyla sorun çıkarma potansiyeli çok artıyor. vag niye 250nM ile kısıtlamış motorun tork gücünü acaba? kullanıcı şikayetleri yeterli şikayetvar.com'da yada kendi gruplarında, tüik oturup istatistik mi çıkarsın buna anlamadım.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 26 Temmuz 2020; 12:44:8 >
    |
    |
    Go&#39;el kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Çavuş
    63 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    DQ200 kodlu sorunlu şanzımanın tork dayanımı 250nM olarak ayarlanmış, 160-170 torklu poloda sorun olma ihtimali az dolayısıyla.

    ancak torku yüksek motora takıldığı zaman bu şanzıman tam sınırda kalıyor tork dayanımı dolayısıyla sorun çıkarma potansiyeli çok artıyor. vag niye 250nM ile kısıtlamış motorun tork gücünü acaba? kullanıcı şikayetleri yeterli şikayetvar.com'da yada kendi gruplarında, tüik oturup istatistik mi çıkarsın buna anlamadım.


    Sizin mesleginiz nedir? Analiz yapma sekliniz cok garip. Mühendislik yapiyor musunuz?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yarbay
    9822 Mesaj
    Benzinli tabii ki. Küçük şehirlerde şehir içi çok yol yapılmıyor. Yaptığınız 9bin km nin bin kmsi şehir içidir belki. Siz de belirtmiştiniz zaten. Dizelden edeceğiniz avantaj vergi farkı kadar olmaz.

    Yokuşlu yerde turbo benzin atmosferiğe göre fazla yakabilir. Araçtan memnunsanız lpg takabilirsiniz. Fb7 civici bile 308e tercih ederim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Lexus rx 300 - Kolay İngilizce Android Uygulamam (Kod isteyen pm atsın lütfen)
  • Yarbay
    4530 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Go'el

    Sizin mesleginiz nedir? Analiz yapma sekliniz cok garip. Mühendislik yapiyor musunuz?

    Alıntıları Göster
    Gayet dogru bi konudan bahsetmis. Ben muhendisim. En cok sorun 1.6tdi dsg lerde yasaniyor, yuksek torktan dolayi. 1.2tsi 90hp dsg, 1.0tsi 95hp dsglerde daha az sorun yasanmasi normal bi durum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Çavuş
    63 Mesaj

    Siz çalışırken trade off yapmiyor musunuz? Muhendisligin temeli budur. Bu bahsettigimiz araclar siki maliyet hesaplarinin yapıldığı urunler, bunlarda hic bir parca sorunsuz veya mükemmel değiller. Arızalı diye bahsettiğiniz ürünler tum otomobillerde bu sorunlari gostermiyor. Zaten alan insanlar da biliyor.
    Hic sikinti yasamak istemeyen adam gider ona gore alir, surus zevki isteyen başka seye gore alir. Dsg guzel bi teknoloji, sikintilari cikiyor, cikani da çözüyorlar.
    F16larda 30 yil sonra buglar çıkıyor siz 20bin euroluk aracta mukemmel şanzuman bekliyorsunuz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    masterap kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    4530 Mesaj

    20bin euroda sorunsuz sanziman sunan firmalari nasil adlandiracagiz o zaman ? Cogu japon firmasi, tum psa grubu, yeni nesil fordlar, kia/hyundai in tam otomatik sanzimanlari. Bu firmalar da 20bin euroya araba satiyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Go&#39;el kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    6253 Mesaj
    Hocam 308 gayet dolu ve güzel bir araç 1.5hdi ve eat8 tork konvertorlu sanzimanda kalitesini ispat etmis durumda , tek ek masrafiniz 2 bakimda 1 degisen mazot filtresi ve yapacaginiz km ye göre adblue takviyesi olacak ama o tuketime bagli oyle cabuk biten bir sey degil..

    Bu araca rakip olarak astra k ya da bakabilirsiniz o da 308 ile ayni motora sahip ek olarak eat9 tork konvertor sanzimanla geliyor bu da uzun yolda daha bir cimri +1 vites farki sebebiyle..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Opel Corsa D Active 1.3 CDTI - Asus X550JX-XX171D - Canon EOS 250D - Samsung Galaxy S9 Plus
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Canlı Tv izle
bankalar.org
SEO
Bitcoin
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,703
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.