Şimdi Ara

yokuşta arabayı kaldıramıyorum...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
11.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 18 yaşındayım bu sene ehliyet almak istiyorum . arabayı trafikte sürüşümde veya direksiyon kontrlümde herhangi bi sorunum yok ama yokuslarda arabayı kaldıramıyorum ya geri kaçıırıyorum yada istop ettiriyorum. arabamızda 2008 caddy .bide yarm debraj yaparak araca zarar vermekde istemiorm.bana önerebilceginiz bişiler varmı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yokuşta Arabayı Stop Ettirmeden Kaldırmanın Yolları

    Bir yokuşta araç kullanmak zorlu olabilir, özellikle de aracı stop ettirmeden kaldırmaya çalışıyorsan. İşte yokuşta aracını stop ettirmeden kaldırmanın bazı ipuçları:

    • El Frenini Kullan: Aracını yokuşta park ettiğinde el frenini çek. Bu, aracın geri kaymasını önlemeye yardımcı olacaktır.
    • Debriyajı Yavaşça Bırak: Debriyajı yavaşça bırakırken gaza hafifçe bas. Debriyajı aniden bırakırsan araç stop edebilir.
    • El Frenini Yavaşça Bırak: Debriyajı devreye soktuktan sonra el frenini yavaşça bırak. Bu, aracın aniden ileriye doğru fırlamasını önleyecektir.
    • Gaz Ver: Aracı hareket ettirmek için gaza hafifçe basmaya devam et. Aracın hızlanmaya başladığında, gaza biraz daha basabilirsin.
    • Yokuş Kalkış Desteği: Bazı araçlar, yokuşta kalkış desteği özelliğine sahiptir. Bu özellik, yokuşta aracı stop ettirmeden kaldırmana yardımcı olabilir.

    Yokuşta Araba Kaldırma Hakkında İpuçları

    • Aracını yokuşun dibinde değil, yokuşun ortasında konumlandır.
    • Aracın ön tekerleklerini kaldırıma veya başka bir yüksekliğe doğru çevir. Bu, aracın geri kaymasını önlemeye yardımcı olacaktır.
    • Aracın içinde bir yolcu varsa, yolcudan fren pedalına hafifçe basmasını isteyebilirsin. Bu, aracın geri kaymasını önlemeye yardımcı olacaktır.

    Yokuşta Araba Kaldırma ile İlgili Yaygın Sorunlar

    • Aracı stop ettirmek: Debriyajı çok hızlı bırakırsan veya gaza yeterince hızlı basmazsan araç stop edebilir.
    • Rampada geri kaymak: El frenini çok hızlı bırakırsan veya aracın motor gücü yetersizse araç rampada geri kayabilir.

    Yokuşta araç kullanırken dikkatli olmak ve olası sorunlara hazırlıklı olmak önemlidir. Yukarıdaki ipuçlarını takip ederek yokuşta aracını stop ettirmeden güvenli bir şekilde kaldırabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kendi aracının nasıl kavrama yaptığını öncelikle senin iyi bilmen gerekir ayak hareketlerini hızlı yapmalısın Gaza çok az dokunup debriyajdan ayağını soğukkanlı birşekilde hızlı çekmelisin müsait yerlerde deneyerek kavrarsın
  • dostum yokuşta yarım debriyaj yapmadan arabayı kaldıramazsın.arabaya zarar vermez .debriyajın tam kavrama noktasını iyi bilmen lazım aşağıdamı yukarda mı,debriyajı kavrama noktasına yakın tutabilirsen motorun sesini dinleyerek, arabayı geri kaçırmadan vede stop etmeden çalışır.yavaşça gaz verip geri kaçırmadan kalkış yaparsın.heyecan yapma ,tamamen meleke işi ,kolay gelsin.
  • merhaba.
    alışana kadar geçen süre için el freni ile kalkabilirsin, yani motor çalışır durumdayken ve el freni çekiliyken, debriyaja basıp vitese takarsın, gaza biraz basıp debriyajı biraz bıraktığında kavrama noktasını yakaladığında araç kendini biraz kasar, hissedersin işte o anda pedallardaki ayak basınçlarını değiştirmeden el frenini indirirsen ve aynı anda da tabiiki gaza birazcık daha basıp debriyajı tamamen bırakırsan kaydırmadan ve patinajda çekmeden temiz bir kalkış yaparsın, (tabi bu operasyon toplamda 1-2 saniye ya sürer ya sürmez)
    debriyajı bırakırken gaza gereğinden fazla yüklenirsen patinaj yaparsın,
    debriyajı bırakırken gaza gereğinden az yüklenirsen motoru stop edersin veya debriyajıda bırakmazsan aracı kaydırırsın.
    aracı düz yolda kaldırmaktan farklı olarak yokuşta kaldırırken daha hızlı ayak hareketleri yapman ve gaza biraz daha fazla basınç uyulaman gerekiyor çünkü yokuş nedeniyle hareket edebilmek için motorun daha fazla güce ihtiyacı olur.
    bu ince denge noktasını ancak kendin deneyerek ve aracın tepkilerini hissederek oturtacaksın kimse sana matematiksel tarifler veremez,
    bunlar acemilikte doğal olan şeyler, zaten bu gibi nedenlerle acemi deniliyor, acemiliğini atana kadar olan dönemde herkes bu kalkış olayı sebebiyle baskı balatayı zorlar, çabuk tükenmesine yol açar.




  • önerileriniz için teşekkürler . sölediklerinizi denicem biraz daha çalışmam lazm demekki.
  • Tenha yokuşlarda kendi kendinize pratikler yapabilirsiniz. Mesela: Arabayı 1. vitese takarsınız. sağ ayağınızı frenden çekmeden sol ayağınızı yavaş yavaş debriyajdan çekersiniz. Araba kavrama noktasına geldiğinde motorun sesinde değişme olacaktır. Motoru dinlemeye çalışın. İşte o değişme anında artık ayağınızı frenden çekseniz dahi yokuş çoook dik olmadıkça araba geri kaymaz. gaza biraz fazla basıp debriyajdan da ayağınızı çekince çok sakin bir şekilde kalkış yapabilirsiniz. Daha sonraki tekrarlar ile bu işi hızlandırabilirsiniz. Fakat bu arabanın baskı balatasının ömrünü kısaltır.

    Dikkatimi çeken bir husus. Bahsettiğiniz araba Volkswagen caddy. Sanırım diesel motoru var onda. Diesel motorlu araçları yokuşlarda kaldırmak benzinli araçlardan daha kolay. Benzinli araç böyle durumlarda stop etmeye eğilimli iken diesel motorlu araçlar pek stop etmez. Çünkü diesel motorlar benzinli motorlardan daha güçlü olur. Şu anda biri diesel, biri benzinli iki arabamız var. Ordan biliyorum. Tecrübeyle sabit.




  • Meraba Size Çok ÖnemLi Bir Bilgi Vermek İstiyorum Bu İyiliğimide Unutmayın; Birkaç ArkadaşLar Önce Debriyajı Kavramaya Getirdikten Sonra Motorun Sesini Dinle Der .. Ama Bu Hem Salakça, Hemde Zor Bir İşLemdir .. Bunun Yerine sağ ayak frende sol ayak debriyajda vitesi 1'e tak debriyajı kavramaya noktasına getir (sağ ayak hala frendeyken) Zaten Kavrama noktasına getirdiğinde Arabanın Devri Düşecektir bunu hem arabanın devrinin düşmesinden hemde arabanın sesinden gayet %0 zorlukla anlayabilirsin .. devam edelim ; sol ayak debriyajın kavrama noktasında sağ ayağı frenden gaza hızlı bir hareketle basarsan gayet güzel bir kalkış yaparsın ..
    SaygıLarım iLe ..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    arabayı boş viteste kullanmak
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahsun_yy

    Meraba Size Çok ÖnemLi Bir Bilgi Vermek İstiyorum Bu İyiliğimide Unutmayın; Birkaç ArkadaşLar Önce Debriyajı Kavramaya Getirdikten Sonra Motorun Sesini Dinle Der .. Ama Bu Hem Salakça, Hemde Zor Bir İşLemdir .. Bunun Yerine sağ ayak frende sol ayak debriyajda vitesi 1'e tak debriyajı kavramaya noktasına getir (sağ ayak hala frendeyken) Zaten Kavrama noktasına getirdiğinde Arabanın Devri Düşecektir bunu hem arabanın devrinin düşmesinden hemde arabanın sesinden gayet %0 zorlukla anlayabilirsin .. devam edelim ; sol ayak debriyajın kavrama noktasında sağ ayağı frenden gaza hızlı bir hareketle basarsan gayet güzel bir kalkış yaparsın ..
    SaygıLarım iLe ..


    Frenden gaza anında getiremezsen araba stop ediyor, hele dik bir yokuştaysanız.




  • yarım debriyajla kalkacaksın , bunu yaparken kalkıs anında gaza yüklenmekten korkmamalısın. gazı verdign sürece araba stop etmeyecegine gore , kacırma ve stop sebebin gazı gec yada az vermen. ayagını az az kaldırırken , korkma bas gaza , gazın sesini duy. hııııınnnnnn desin araba korkma , zamanla ayarını tutturursun. el freni olayına alışma bence. daha karısık hale geliyor. yarım debriyaja gelince gazın sesini duy , korkma. bas kalk git... kolay gelsin.
  • Dostum seninle kaderimiz aynı bende caddy de öğrendim sayılır şoförlüğü :) peder demediğini bırakmazdı rampada kaçırınca bende yarım debriyaj kalkıyordum korkma balatalara falan zarar vermezsin alışana kadar, benim gibi çok sık kullanırsan eğer bi aya kalmaz düz yoldaki gibi hatta daha hızlı kalkarsın :D
  • el frenini çek yokuşlarda, sonra kaldırırken önce kavrama noktasına gelmeden önce gaz ver araba kalkcak gibi olurken el frenini indir kalk devam et
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.