Şimdi Ara

durduk yere akünün bitmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
29.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu gün 3 gündür binmediğim arabamın yanına gittim, kumandasına bastım açılmadı. ben de anahtarla açtım bir baktım immobilizer ışığı yanmıyor. kornaya bastım falan akü bitmiş. farları falan kontrol ettim, tavan ışığını falan kontrol ettim açık unutmamışım da. radyo da zaten kontakla kapanıyor.

    yıkamacıdan akü kablosu falan aldım, bir şahinden rica ettim hacum elektrik verir misin diye ayıpsın gardaş dedi hemencecik marşa bastım sorunsuz çalıştı. ama bir 10 dk göstergede akü ışığı yandı, 10 dk sonra söndü.

    15-20 dk gezindim, ve park ettim. araba elektrik veriyor ancak arabanın kullanım kitapçığında akünün üstünde yeşil ışık yanması gerekiyor gibisinden bir şey diyor, ama benim aküde hala o kısım siyah o da kitapçığa göre en yakın toyota yetkili servisinde akünüzü doldurun demek...

    sizce akü neden böyle bir şey yapmış olabilir?



  • akü eylülde 7. yılını dolduracak, ömrü ne kadar bu akülerin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    akü eylülde 7. yılını dolduracak, ömrü ne kadar bu akülerin?


    Akü cok iyi bakılıyor bile olsa, ve aracın muzik seti orjinalse akü 6 senede bir degistirilmelidir... Tabi aküyü zorlayacak olaylar arttıkca bu 6 sene dusmeye baslar ... bunun dısında Muzik tesisatı bulunan bir arabada ölü akü kullanmak da hem arabaya hem müzik tesisatına zararlıdır... (ALINTI)
  • hocam 7 yıl mı :D doğaldır bitmesi 4 yada 5 yılda bir yenilenmesi gerekir akülerin
  • Aku sarj lambanizin uzun sure yanmasi normal degil. Ilk once alternator gerilimi ve akimini kontrol ettirirseniz bosuna yepyeni bir aku alip onu da sarjsiz birakmak tehlikesini yasamazsiniz.

    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sirdiesel -- 16 Ağustos 2011; 18:57:17 >
  • 7 Yıl akü iyi bile gitmiş Markası neymiş hocam?
  • evet araba 1 eylül 2004 de trafiğe çıkmış. 15 gün daha dayansaydı 7 yılı doldurup 8. yılına giriyordu... akü markasını göremedim, akü kapkara kara kutu gibi bir şeydi. ışığının olduğu kısmı silmeye korkup sildim o derecede. yarın bakarım.

    @sirdiesel hocam, ben bu işlerden anlamam ancak akü takviyesi ile arabanın çalışması sorunun aküden kaynaklandığını göstermez mi? belki o ışık akü zayıf diye yanıyordu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mister Blöf -- 16 Ağustos 2011; 19:03:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montana_35

    7 Yıl akü iyi bile gitmiş Markası neymiş hocam?


    delphi freedom-muş
  • Baya bi ömrünü tamamlamış artık akü normal yani akünün değişmesi gerek akü alcaksanızda delphi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf


    quote:

    Orijinalden alıntı: montana_35

    7 Yıl akü iyi bile gitmiş Markası neymiş hocam?


    delphi freedom-muş


    İlk 2001 de sonra 2007 de aküsü biten araçlarıma Delphi akü takmıştım doğru seçim yapmışım tabi taktıklarımın ömrünü ben göremedim son aldığım hala kullanıyodur
  • durduk yere bitmemiş ki, 8 yıl kullanmışsınız
    aracımdaki gm markalı aküyü 7.yılında değiştirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CmrHun

    durduk yere bitmemiş ki, 8 yıl kullanmışsınız
    aracımdaki gm markalı aküyü 7.yılında değiştirdim.


    101 grubu heryerde
  • bende GM markalı aküyü 5.yıl da değiştirmiştim... 4-5 yıl iyi bir zaman.
  • omrunu doldurdugu icin bitmistir.7 yol iyo bile dayanmis.mutlu ya da inci tavsiye ederim
  • ya arkadaşlar bu akü biraz daha idare etmez mi sizce? ne bileyim yarın baktığımda çalışıyorsa şöyle bir sene daha idare etse... aküye verecek pek param yok da...

    bir de ben 2 aylığına gideceğim, araba 2 ay duracak. geldiğimde aküyü bitik bulma ihtimalim ne kadar? bitik bulmamak için aküyü değiştirmek dışında neler yapabilirim?
  • 7 yıl yine iyi dayanmış Ama kesinlikle bi sorun vardır kaçak vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    ya arkadaşlar bu akü biraz daha idare etmez mi sizce? ne bileyim yarın baktığımda çalışıyorsa şöyle bir sene daha idare etse... aküye verecek pek param yok da...

    bir de ben 2 aylığına gideceğim, araba 2 ay duracak. geldiğimde aküyü bitik bulma ihtimalim ne kadar? bitik bulmamak için aküyü değiştirmek dışında neler yapabilirim?


    ozaman bir takviye kablosu alın ve işlek bir yere parkedin daha ucuza gelir.

    en mantıklısı ve en ucuzu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    ya arkadaşlar bu akü biraz daha idare etmez mi sizce? ne bileyim yarın baktığımda çalışıyorsa şöyle bir sene daha idare etse... aküye verecek pek param yok da...

    bir de ben 2 aylığına gideceğim, araba 2 ay duracak. geldiğimde aküyü bitik bulma ihtimalim ne kadar? bitik bulmamak için aküyü değiştirmek dışında neler yapabilirim?


    ozaman bir takviye kablosu alın ve işlek bir yere parkedin daha ucuza gelir.

    en mantıklısı ve en ucuzu.


    o takviye kablosu ne kadar eder ve nerelerde bulunur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    evet araba 1 eylül 2004 de trafiğe çıkmış. 15 gün daha dayansaydı 7 yılı doldurup 8. yılına giriyordu... akü markasını göremedim, akü kapkara kara kutu gibi bir şeydi. ışığının olduğu kısmı silmeye korkup sildim o derecede. yarın bakarım.

    @sirdiesel hocam, ben bu işlerden anlamam ancak akü takviyesi ile arabanın çalışması sorunun aküden kaynaklandığını göstermez mi? belki o ışık akü zayıf diye yanıyordu?

    Eger alternatorunuz yeterince sarj edemiyorsa akuyu arac takviyeyle calisir. Ama belli durumlarda kullanilan elektrik gucu sarj gucunden fazla olursa ve de arac surekli kisa mesafe ya da sehir ici dusuk devir seklinde kullanilirsa zayiflayan akunun de etksiyle aku hicbir zaman tam sarjina ulasamaz. Bu hem akunun omrunu olumsuz etkiler hem de uzun sure kullanilmazsa az olan kapasite bir sonraki calistirmada guc veremez.

    Sizin akunuzun de cook eski oldugunu goz onunde bulundurarak zaten yeni aku masrafindan kacma sansiniz yok gibi. Bu islemi yaptirirken alternatorun de kontrol edilmesi faydali olur. Dedigim test oyle ahim sahim degil eger multimetreniz varsa en azindan sarj gerilimini olcerek bir fikir yurutebilirsiniz

    Multimetreyi dogru skalayi secip aku baslarina bagladiktan sonra:

    Arac calisir halde rolantide 13,5 volt uzerinde 4000 devir civarinda da 14 - 14,4 araliginda gerilim olmali.

    Motor stop edilmis halde gerilim 12,8 volt olmali far, flasor yakip 5 dakika bekleyip hersey kapatilinca d 12 voltun altina dusmemeli.

    Bu degerler her arac icin gecerli olmayan yaklasik degerlerdir fikir vermesi icin yazdim. Ben bir araci test ederken bu yaklasik degerleri kullaniyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mister Blöf

    bu gün 3 gündür binmediğim arabamın yanına gittim, kumandasına bastım açılmadı. ben de anahtarla açtım bir baktım immobilizer ışığı yanmıyor. kornaya bastım falan akü bitmiş. farları falan kontrol ettim, tavan ışığını falan kontrol ettim açık unutmamışım da. radyo da zaten kontakla kapanıyor.

    yıkamacıdan akü kablosu falan aldım, bir şahinden rica ettim hacum elektrik verir misin diye ayıpsın gardaş dedi hemencecik marşa bastım sorunsuz çalıştı. ama bir 10 dk göstergede akü ışığı yandı, 10 dk sonra söndü.

    15-20 dk gezindim, ve park ettim. araba elektrik veriyor ancak arabanın kullanım kitapçığında akünün üstünde yeşil ışık yanması gerekiyor gibisinden bir şey diyor, ama benim aküde hala o kısım siyah o da kitapçığa göre en yakın toyota yetkili servisinde akünüzü doldurun demek...

    sizce akü neden böyle bir şey yapmış olabilir?

    abey senin akünün "gomple" değişmesi lazım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.