Şimdi Ara

Yokuşta araba nasıl kaldırılır. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
84
Cevap
0
Favori
57.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hancock

     Yokuşta araba nasıl kaldırılır.
  • Otomatik Vites al :D
  • Logitech G25

     Yokuşta araba nasıl kaldırılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MissYou

    yarım debriyaj yapıcan. debriyaja basılı tut sonuna kadar sonra vitesi tak 1 e sonra ayağını yavaş yavaş kaldır debriyajdan ama gaz verme araba zaten kendi kendine gitmeye başlayacaktır çekmeye devam et debriyajdan ayağını dur yavaş dedik bak istop etti araba neyse yavaş yavaş çekicen işte titremeye başladığı zaman hafif gaz ver devam et.

    Gaz vermeden debriyajdan kaldırınca sadece dizel arabalar gider. Benzinlilerin alayı stop eder.

    Bu alışkanlık zamanla kazanılır. Arkadaşların yarım debriyaj dediği ama aslında adı kavrama noktası olan özelliği iyice öğrenirsiniz. Ayağınızı debriyajdan çekerken motor sesini iyi dinleyeceksiniz. Arabanın sesi baygınlaşmaya başladığında kavrama noktasına gelmiş olursunuz. Bu sesi buluncaya kadar ayağınızı belli bir hızda pedaldan kaldırırsınız. Kavrama noktasında ayağınızı çok az bir süre sabit tutup yavaşça kaldırdığınızda araç yürür. Hafif eğimde kolay kolay geriye kaçırmazsınız ama dik yokuşlarda yarım metre civarı kaçırabilirsiniz.

    Dik rampalarda el frenini kullanmanızı tavsiye ederim. Fren pedalına basmak ustalık gerektirir. Zaten fren pedalını diplerseniz aracı kaldırırken kavramayı da bulamazsınız, stop eder anında. Sürücü kursunda aracı kaçırsanız da o kadar önemli değil. Oradaki amaç el frensiz kalkışa alıştırmak.




  • Ayağın frendeyken debriyajın kavrama noktasına kadar çekeceksin.
    Kavrama noktasında araba titremeye başlar ve takometre 1 civarını gösterirken 0'a doğru iner.
    Bunu hissettiğin anda frenden ayağını çekip gaza normal kalkışta bastığın gazdan biraz daha fazla basarak ayağını debriyajdan çok az daha çekeceksin ama tamamen değil ! Tamamen çekersen araba patinaj yapar.Araba hafiften kalmaya başladığında tamamen çekeceksin. Eğer sürücü kursunda el freniyle yaparsan bu senin için eksi puan olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BX4TC


    quote:

    Orijinalden alıntı: MissYou

    yarım debriyaj yapıcan. debriyaja basılı tut sonuna kadar sonra vitesi tak 1 e sonra ayağını yavaş yavaş kaldır debriyajdan ama gaz verme araba zaten kendi kendine gitmeye başlayacaktır çekmeye devam et debriyajdan ayağını dur yavaş dedik bak istop etti araba neyse yavaş yavaş çekicen işte titremeye başladığı zaman hafif gaz ver devam et.

    Gaz vermeden debriyajdan kaldırınca sadece dizel arabalar gider. Benzinlilerin alayı stop eder.

    Bu alışkanlık zamanla kazanılır. Arkadaşların yarım debriyaj dediği ama aslında adı kavrama noktası olan özelliği iyice öğrenirsiniz. Ayağınızı debriyajdan çekerken motor sesini iyi dinleyeceksiniz. Arabanın sesi baygınlaşmaya başladığında kavrama noktasına gelmiş olursunuz. Bu sesi buluncaya kadar ayağınızı belli bir hızda pedaldan kaldırırsınız. Kavrama noktasında ayağınızı çok az bir süre sabit tutup yavaşça kaldırdığınızda araç yürür. Hafif eğimde kolay kolay geriye kaçırmazsınız ama dik yokuşlarda yarım metre civarı kaçırabilirsiniz.

    Dik rampalarda el frenini kullanmanızı tavsiye ederim. Fren pedalına basmak ustalık gerektirir. Zaten fren pedalını diplerseniz aracı kaldırırken kavramayı da bulamazsınız, stop eder anında. Sürücü kursunda aracı kaçırsanız da o kadar önemli değil. Oradaki amaç el frensiz kalkışa alıştırmak.



    Benim araba gaza basmadan debriyajı kaldırdığımda gidiyor,ECU kendi kendine gaz veriyormuş.


    Arabayı sürmeyi öğrenenler,el freni ile kaldırmaya alışmayın bence.Zaten birkaç kerede az çok öğreniliyor.Rampada duracaksın,ayağını debriyajdan hafifçe kaldıracaksın,devir düşmeye başlayacak,o sırada özellikle yalıtımı zayıf araçlarda titreme olur (Ya da devirin 500-1000 d/dk olmasına dikkat edin),o sırada hemen ayağınızı frenden çekip gaza basın hafifçe,işte kalkışınızı başardınız.

    Not:Debriyajı kavrama noktasına getirmeden gaza basmaya başlarsanız araba bağırır.




  • Sürücü kursunda dik rampada kalkış yaptım. Frene de basmadım. Araç yarım metreye yakın geri kaçmasına rağmen hoca birşey demedi. Zaten alışınca araç çok az kaçar. Alışılabilirse fren pedalına da basarak kalkmak daha iyidir.
  • buraya m.schumaier gelse şöyle şöyle yapıcan dese yine öğrenemezsin
    bu işin yolu PRATİK tir gidecen bi alana orda rampa genelde olur zaten bi süre sonra hissedersin kendin direk kalkarsın
    not: bende tam öğrenemedim daha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rock Lee -- 15 Ağustos 2009; 10:58:30 >
  • Arkadaşlar bu bilgiler doğru ancak araç eğer birinci viteste bi bayırı çıkamıyorsa emin olun geri viteste o bayırı rahatlıkla çıkabilir. Çünkü araçların en güçlü vitesi GERİ VİTEStir. Denemesi bedava . . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onlyone

    Arkadaşlar bu bilgiler doğru ancak araç eğer birinci viteste bi bayırı çıkamıyorsa emin olun geri viteste o bayırı rahatlıkla çıkabilir. Çünkü araçların en güçlü vitesi GERİ VİTEStir. Denemesi bedava . . .

    Tam yükte Tofaş Kartal
    1. Vites :%36 eğim
    Geri Vites:%35 eğim.

    Aracın araksı hafif olduğunda çok pis patinaj çekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: BX4TC


    quote:

    Orijinalden alıntı: MissYou

    yarım debriyaj yapıcan. debriyaja basılı tut sonuna kadar sonra vitesi tak 1 e sonra ayağını yavaş yavaş kaldır debriyajdan ama gaz verme araba zaten kendi kendine gitmeye başlayacaktır çekmeye devam et debriyajdan ayağını dur yavaş dedik bak istop etti araba neyse yavaş yavaş çekicen işte titremeye başladığı zaman hafif gaz ver devam et.

    Gaz vermeden debriyajdan kaldırınca sadece dizel arabalar gider. Benzinlilerin alayı stop eder.

    Bu alışkanlık zamanla kazanılır. Arkadaşların yarım debriyaj dediği ama aslında adı kavrama noktası olan özelliği iyice öğrenirsiniz. Ayağınızı debriyajdan çekerken motor sesini iyi dinleyeceksiniz. Arabanın sesi baygınlaşmaya başladığında kavrama noktasına gelmiş olursunuz. Bu sesi buluncaya kadar ayağınızı belli bir hızda pedaldan kaldırırsınız. Kavrama noktasında ayağınızı çok az bir süre sabit tutup yavaşça kaldırdığınızda araç yürür. Hafif eğimde kolay kolay geriye kaçırmazsınız ama dik yokuşlarda yarım metre civarı kaçırabilirsiniz.

    Dik rampalarda el frenini kullanmanızı tavsiye ederim. Fren pedalına basmak ustalık gerektirir. Zaten fren pedalını diplerseniz aracı kaldırırken kavramayı da bulamazsınız, stop eder anında. Sürücü kursunda aracı kaçırsanız da o kadar önemli değil. Oradaki amaç el frensiz kalkışa alıştırmak.



    Benim araba gaza basmadan debriyajı kaldırdığımda gidiyor,ECU kendi kendine gaz veriyormuş.


    Arabayı sürmeyi öğrenenler,el freni ile kaldırmaya alışmayın bence.Zaten birkaç kerede az çok öğreniliyor.Rampada duracaksın,ayağını debriyajdan hafifçe kaldıracaksın,devir düşmeye başlayacak,o sırada özellikle yalıtımı zayıf araçlarda titreme olur (Ya da devirin 500-1000 d/dk olmasına dikkat edin),o sırada hemen ayağınızı frenden çekip gaza basın hafifçe,işte kalkışınızı başardınız.

    Not:Debriyajı kavrama noktasına getirmeden gaza basmaya başlarsanız araba bağırır.



    Araban dizeldir bu nedenle kalkar.
    Dizel arabalarda debriyajdan çekince araba rahatça kalkar
    Ama benzinli araçlarda ayarı yapmak gerekir.




  • Dizel motorun yüksek torku yüzünden gaza basılmasa da araç rahatça kalkar. Çok lüks araçlarda uygun teknoloji varsa bilemem. Zaten kursta da çok lüks araç bulamayız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlahi Morluk

    Auto-Hold'a bas. Gaz ver, o kendi kalkar.

    Passatçı senii
  • bu işler pratiklik ve hızlılık ve sakinlik isteyen bir iştir. bunu cogu kez tekrarlayarak yapacaksın , bende bilmezdim kaldırmasını, ama şimdi zehir gibi oldum. çogu kez rampalı yerlerde konvoy oluyor durup kalkmak zorunda kalıyorum , ama ögrendigim için sorun kalmıyor.sürekli çalış ve tekrarla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pretender

    Bizim şöförlerimiz çok garip ya. Dolmuşçu kırmızı ışıkta beklerken eli kornada bekliyordu. Sarının yanması ile dolmuşcunun kornaya basması arasında milisaniyeler var.

    Maganda işte
  • bende kursta ogrendim is basit elfreniyle filan ugrasmiyosun yapman gerekn arac bostayken frene basmak debriyaja basip 1 e atmak ve yavasca debriyaji yariya kadar cekmek arabanin titredigini hissttigin zaman freni birakiyosun yavas yavas gaz veriyosun ayagin debriyajda ayni pozisyonda kalsin tam birakma debriyaji daha sonra hizlaninca birak debriyaji yamaya gore 2 ye at bu arada bu hareketi yapmak icin aracin rolanti ayari iyi yapilmis olmali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik scirocco r 2.0 tsi kullanıyorum, böyle bir sıkıntım yok.
  • Bi taksici çağır kaldırsın arkadakine vuracan arabayı
  • Gece al arabayi pratik yap baska ogrenemezsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SkiNNy

    El frenini çek sonra gaz ver biraz ondan sonra debriyajı çek araba gitmek isteyecek ama el freninden gidemeyecek ondan sonra el frenini indir devam et.

    bu teknk benim çok işime yaramıştır.
    özellikle mesale duvara doğru olan bir eğim var ve arabayı döndereceksin duvara doğru iyice gittin geriye gideceksin dovara çarpmadan geriye gitmek için çok güzel yöntem
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.