Bildirim
Yokuş aşağı giderken tüketim sıfırlanıyormu?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Bir soruda ben sorayım.
Yokuş aşşağı inerken Start/Stop devreye giriyor mu? -
sıfır olması demek motora depodan benzin gelmemesi ve bunun motorda yanmaması demek.
sizce böyle bir şey mümkün mü?
sıfır olmuyor ancak çok yaklaştığını biliyorum ben. 0.5-0.7 gibi değerler sanırım. -
quote:
Orijinalden alıntı: m4y
Bir soruda ben sorayım.
Yokuş aşşağı inerken Start/Stop devreye giriyor mu?
Hayır.
cut-off denen sistemle yokuş aşağı inerken yakıt sıfırdır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
gaza basmadığınız sürece yakıt yakmaz..kendi hızıyla iner.. -
Tartışması olmuştu ve viteste inildiği zaman(manuel şanzıman), otomatik şanzımanlarda da boşa atılmadığı sürece otomobilin azımsanacak kadar az yaktığı söyleniyordu... Ben de denedim yol bilgisayarı 0 a yakın sıfır olarak gösteriyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehed -- 11 Kasım 2011; 0:12:54 > -
yahu nasıl yakmaz, gazı çektik araba hala 3000 devirde, motordan ses geliyor hala ne sesi o? -
Hocam eğer araç viteste yokuş aşşağı inerseniz araç yakıt yakmaz.Sadece yağlama yapar.Pistonlar gücü sadece tekerleğin şanzımanla bağlantılı olan mil tarafından alır.Yani tekerleğin dönüşü pistonları hareket ettirir.
Fakat araç boşta olduğunda pistonlar hareket milinden güç alamaz araç viteste olmadığından dolayı.Bu yüzden rölanti kadar benzin tüketir. -
quote:
Orijinalden alıntı: Beamer
sıfır olması demek motora depodan benzin gelmemesi ve bunun motorda yanmaması demek.
sizce böyle bir şey mümkün mü?
sıfır olmuyor ancak çok yaklaştığını biliyorum ben. 0.5-0.7 gibi değerler sanırım.
eger ecu motoru cut off a sokuyorsa evet yakit 0 oluyor. yani arac giderken hic yakmiyor. bildigin 0 sifir.
boyle bisey mumkun. -
quote:
Orijinalden alıntı: Halleluja
yahu nasıl yakmaz, gazı çektik araba hala 3000 devirde, motordan ses geliyor hala ne sesi o?
Hocam o pistonların sesi.O sırada aracın pistonları devir dönüyor.Yani pistonların hareket halinde olmasından dolayı ses geliyor.Fakat sadece o anda yağlama yapılıyor -
quote:
Orijinalden alıntı: Halleluja
yahu nasıl yakmaz, gazı çektik araba hala 3000 devirde, motordan ses geliyor hala ne sesi o?
gelen ses vakum altinda calisan pistonlarin sesi.
pistonlar nasil donuyor diyorsan o da kinetik enerji ile yukledigin 1,5tonluk aracin isi ters cevirip bu sefer kendisinin kranki dondurmesi ile oluyor.
yok bu olmaz diye dusunenin 5. kattan tasi attigimizda da tasin havada kalmasi gerektigini dusunmesi gerek cunku ikisi de enerji korunumu ilkesi acisindan ayni mantik. -
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
quote:
Orijinalden alıntı: Halleluja
yahu nasıl yakmaz, gazı çektik araba hala 3000 devirde, motordan ses geliyor hala ne sesi o?
Hocam o pistonların sesi.O sırada aracın pistonları devir dönüyor.Yani pistonların hareket halinde olmasından dolayı ses geliyor.Fakat sadece o anda yağlama yapılıyor
sunu da ekleyebiliriz. motorun hayati organlarindan yaglamanin yaninda , klima , fren , dreksyon hidroligi ve alternator de calismaya devam eder sirf yoldan aldigi enerji ile. -
ben motor sesinin aynı zamanda silindirdeki yakıtın patlamasındanda geldiğini düşünüyordum, ilginç... demek alakası yokmuş teşekkürler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 11 Kasım 2011; 0:17:42 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Halleluja
ben motor sesinin aynı zamanda silindirdeki yakıtın patlamasındanda geldiğini düşünüyordum, ilginç... demek alakası yokmuş teşekkürler
gaza bastığınızda motorun sesinin değiştiğini duyabilirsiniz. ayak gazdan çekili halde gelen sesler, vites kutusu, boşa sıkıştırma yapan pistonlar, kayışlar v.s. v.s. sesleri -
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
quote:
Orijinalden alıntı: Halleluja
yahu nasıl yakmaz, gazı çektik araba hala 3000 devirde, motordan ses geliyor hala ne sesi o?
Hocam o pistonların sesi.O sırada aracın pistonları devir dönüyor.Yani pistonların hareket halinde olmasından dolayı ses geliyor.Fakat sadece o anda yağlama yapılıyor
sunu da ekleyebiliriz. motorun hayati organlarindan yaglamanin yaninda , klima , fren , dreksyon hidroligi ve alternator de calismaya devam eder sirf yoldan aldigi enerji ile.
AYnen hocam ben sadece motor olarak söylemiştim.
Ayrıca yakında frenleme sırasında çıkan ısı enerjisisini hareket enerjisine dönüştürerek(F1 otomobillerinde kullanılmaya başlandı.KERS)ekstra güç sağlanmayada başlanabilir.F1 de kullanılıyor bu şu anda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 11 Kasım 2011; 0:21:25 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Halleluja
ben motor sesinin aynı zamanda silindirdeki yakıtın patlamasındanda geldiğini düşünüyordum, ilginç... demek alakası yokmuş teşekkürler
illa deneyini yapmak istiyorsan dumduz yokusassa inen bir yolda deviri 1500un altina dusurmemek kaydiyla araci viteste birak ve kontagi kapat. hatta nahtari bile cikarabilirsin. ne seste ne de gidiste hicbirsey degismeyecek. ama bunu sakin donemecli bi yolda yapma kontak kapali oldugu icin dreksyon kitlenir. -
Araç vitesteyken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda motor cut off a girer ve enjektörler yakıt püskürtmeyi durdurur, boğaz kelebeği kapanır, egzoz salınımı sıfırlanır.
Pistonları hala döndüren şey ise tekerleklerden motora aktarılan dönme hareketidir. Tekerlekler dönme kuvveti ve şanzıman aracılığıyla pistonlar da hareketini devam ettirir. -
Tekerlerin donusunden dolayi pistonlar hareket eder diye biliyorum, zaten yokus asagi viteste indiginizde, devire ve egime gore araba hizini, pistonlarin surtunmesinden dolayi azaltir. Gaza basmadan 5 viteste bi yokusu inin bide 2. viteste, 2.viteste devir yuksek ocalgindan, pistonlar daha fazla surtuncek arabada yavaslama articak, ama 5. viteste indiginizde devir yuksek olmayacagi icin, araba kendini pek tutmuycak.... -
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
AYnen hocam ben sadece motor olarak söylemiştim.
Ayrıca yakında frenleme sırasında çıkan ısı enerjisisini hareket enerjisine dönüştürerek(F1 otomobillerinde kullanılmaya başlandı.KERS)ekstra güç sağlanmayada başlanabilir.F1 de kullanılıyor bu şu anda.
tabi aslinda sehir ici - sehir disi yakit tuketimi farkina neden acan en buyuk etkenlerden biri de frenle yok olan enerji. ama bu zaten hybrid arabalar tarafindan kullanilan bir kaynak. butun hybrid araclar bildigimiz geleneksel balata-disk sistemi yerine regenerative fren sistemi kullaniyor. yavaslarken aracin uzerindeki kinetik enerjiyi akulerde potansiyel enerji olarak depoluyorlar. daha sonra bu enerji kalkislarda ve 20-30km/h hizlara kadar araci ilerletmede kullaniliyor. ornegin sikisik trafikte dur kalklarda hic icten yanmali motor devreye girmiyor. zaten dikkat ederseniz hybrid arabalarin sehir ici ve sehir disi yakit tuketimleri birbiriyle aynidir.
-
diyelim ki işiklara geliyorum,yol düz. Ayagimi gazdan cektim,araba sallana sallana yavaslayarak gidiyor. Bu durumda da araç benzin-mazot yakmaz degil mi? Illede yokus aşaği mi olmali?
Benzer içerikler
- lastik sensörleri algılanmadı el kitabına bakın ne demek
- alfa romeo giulietta
- araba gaz yemiyor devir yükselmiyor
- iveco daily yakıt tüketimi
- muayenesiz araç kazası sigorta karşılar mı
- passat üretimi durdu mu
- togg fiyat
- bmw 2022
- citroen c5 aircross 2025
- mg türkiye fiyatları
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X