Şimdi Ara

Yokuş aşağı boşta inmek, vitesle inmek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
0
Favori
3.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben bir sefer izmirden ankaraya gittim arabayla. hep viteste indik bir de boşta ineyim diye vitesi attım boşa. ufak fren dokunuşları dışında frenlere dokunmadım. valla daha az yakıt tüketti diyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayigucu


    quote:

    Orijinalden alıntı: s3volcanfrais

    Hangisi daha doğru, ya da güvenlidir?

    Çok kişiye sordum, ortak bir cevap yok.
    Sizce?


    Tek bir cevap var. Boşta inmeyin. Yakıt tasarrufu falan sağlamaz boşta inmek.

    İşte bu yazılan yanlış, daha güvenli olabilir ama asla tasarruf sağlamaz diyemezsiniz, hafif eğimli rampada boşa atarsanız araç hız kaybetmez, viteste inerseniz hız kaybeder, tekrar gaza basarsınız, daha fazla yakıt yakmış olursunuz.

    Her zaman viteste inilmeli diye birşey yok!
    Yokuş dikse viteste inmek tasarrufludur!
    Yokuş hafifse boşta inmek tasarrufludur!
    Bunun tartışmasını da klavye başında yapamam. Yeni ehliyet almış kimseyle de bu konuyu tartışmam.

    +1 eğer yeterli eğim yoksa aracın yol bilgisayarıda 0 göstermiyor zaten hatta rölantide yani boşta yaktıgından daha fazla yakıyor.Kısaca yok gaza basmayınca 0 tüketim diyenler bence bidaha baksın yol bilgisayarına

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dik yokuşta tasarruf hesabı yapan var. 3 Kuruş Yakıt icin Alınacak risk değil ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Yokuş aşağı boşta inmek güvenlidir" diyene ehliyet verene...

    Ne desem bilmem ki ??
  • dik rampadan viteste inilir. hafif rampadan boşta inilir. bunların aksini savunan yakıt tasarrufu elde edemez. güvenli sürüş için düşünecek olursak, güvenli bir sürüş için araç seyir halinde iken her zaman viteste olmalıdır.
  • Romorklu traktorle bayir inseydiniz bilirdiniz nasi inmeniz gerektigini.

    Vites bosta iken,
    Araba rolantide oldugu kadar yakit yakar
    Yer cekiminin tum gucu frenlere biner
    Birden gaza basmaniz icap ederse arac hizlanmaz.
    fren patlar veya isinirsa son hizla bir yere girersiniz

    Viteste inerken,
    Arac yakit yakmaz cunku tekerlekler motoru dondurur
    Yer cekiminin gucu motoru calisir tutmaya ve sizi cekmeye bolunur tum etkiyi hissetmezsiniz. Tum yuku frene de bindirmezsiniz.
    Gaza basmaniz icap ederse hizlanirsiniz.
    Fren patlarsa veya isinirsa vitesin el verdigi hizda kaza yaparsiniz. Misal 2. Vitesle iniyorsaniz kaza yapacaginiz mac hiz 50 60 olur.

    Usta bir sofor yokusu ciktigi viteste inendir. Bir yokusu 2. Viteste cikmissaniz inerken de 2 de inmelisiniz. 3 ile ciktiysaniz 3 ile. Durum budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş aşağı viteste inmek gerekir hem arabanın fazla hızlanmasini engeller böylece frenlerin ısınmamasınada katkı sağlar ayrıca araba boştayken rölantide motor yakit harcamaya devam eder(start stop araçları bilmiyorum) vitesteyken gaza basmazsan yakıt harcamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hep aynı laflar viteste inmek size cutoff la yakıt ekonomisi sağlar ama ş.dışı uzun rampa inişlerde boşta inmek size gaza basmadan rölantideki cuzi yakıt sarfiyatına rağmen daha fazla mesafe kat ettirir bu da bir gerçek. Fakat kesinlikle şu da bir gerçek ki çok ilerisini görmediğiniz virajlı eğimlerde viteste inmek her zaman daha emniyetlidir en başta sık sık fren yapmanıza gerek kalmaz ve frenleriniz daha seyrek kullanıcağı için çabucak şişmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WarSaw -- 15 Şubat 2015; 23:42:26 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • siz bırakın şöförlüğü.Her zaman viteste inmek iyidir.Vites arabanın kontollü gitmesini sağlar.
  • Aramızda hala boşta inince daha az yakacağını zanneden eski kafalı karbüratörcüler var. Yav arkadaş yeni nesil araçlarda viteste inince cut off sistemi sayesinde tüketim sıfırdır SIFIR ! Kendi aracımdan örnek veriyim anlık tüketim vitesteyken 0.0 yazıyor boşa attığımda 0.3-0.4 gösteriyo artık inanın şuna yav. Boşa atınca az yakar devri eskide kaldı artık. Ve bunu söyleyenin asıl şöförlüğü bilmeyenin kendisi olduğundan haberi yok millete laf atıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski tip motorlarda cut-off gibi yakıt kesici bir sistem olmadığı için boşta inmek daha az yaktırır. Ancak yeni model araçların çoğunda cut-off sistemi olduğu için siz viteste inerken ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde araç tekerleklerden aldığı hareketle yürümeye devam eder. Göstergedeki 0,0 tüketim değeri benim gözümde yalan ancak boşta inmekten daha az yakıt tüketiyor, orası bir gerçek. Sonuçta motor tekerleklerden güç alsa dahii içeride herhangi bir yakıt karışımından kaynaklanan yanma olayı olmadan hareketini sürdüremez.
  • Ortak bir cevap nasıl olmaz. Tabii ki vites ile inilir. Boşta inerim diyen şoför değildir.
  • Herkese cevapları için teşekkürler, ama mevzu az ya da çok yakıt harcamak değildi. Can güvenliği yokken, yakıt tasarrufunu düşünen sürücü, paragöz pisliğin tekidir...

    Sorumda da dediğim gibi; hangisi daha güvenlidir?

    Boşta inerim diyenlerin fikri şu; boşta olunca, sadece arabanın kendi kazandığı hıza karşı koyarsın. Frenler sağlamsa, bu daha iyidir. Çünkü ekstra olarak motor gücüne de karşı koymazsın ve motoru zorlamazsın...

    Viteste inerim diyenler ise, bir çoğunuzun dediği gibi; vitesin elverdiği hızda inilir yokuş diyor. Bu da daha güvenli...

    Motoru zorlama mevzusu doğru mu?
    Boşta inmek, fren sağlamsa, neden tehlikeli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Sonuçta motor tekerleklerden güç alsa dahii içeride herhangi bir yakıt karışımından kaynaklanan yanma olayı olmadan hareketini sürdüremez.

    emin misiniz? niye?

    siz anladığınız şekli anlatın, ben ona göre nerde hata yaptığınızı, neresini yanlış düşündüğünüzü anlatayım. o durumda niye yakıt gerekmediğini ve sıfır yakıtla nasıl harekete devam edildiğini örneklerle anlatayım...
  • aya kullanıcısına yanıt
    Buyurun anlatın. Yanlış düzeltmeden direkt olarak doğrusunu dinleyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Buyurun anlatın. Yanlış düzeltmeden direkt olarak doğrusunu dinleyelim.

    Hemen anlatalim. Motorun calismasi icin ilk hareket gerekir. Motor donmeye baslamissa ve donuyorsa atesleme yapmak gerekli degildir. Cunku o kaputin altindaki hersey bir demir boruyu dondurmek icin vardir. Adi da krank milidir. Krank mili donuyorsa neden motor ateslesin ki...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısacası boşta inmek doğru bir şey değil. Halk arasında "peygamber vitesi" derler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Buyurun anlatın. Yanlış düzeltmeden direkt olarak doğrusunu dinleyelim.

    peki bir de ben anlatayım;

    "motorun çalışması" denen kavram nedir? krank milinin dönmesi ve böylece ortaya dairesel bir hareket çıkması di mi? yani krank mili istenen devir sayısında döndüğü sürece o motor çalışıyor demektir. bunun ne şekilde yapıldığı önemli değil. peki normalde krank milini ne ile çeviriyoruz? üstte yanma odalarında hava-yakıt karışımını yakıp, bundan elde ettiğimiz enerjiyle pistonları aşağı ve yukarı hareket ettirerek elde ediyoruz öyle değil mi?

    peki bu krank milini başka herhangi bir şeyle çevirsek aynı işi yapmış olur muyuz? evet oluruz, çünkü amacımız o krank milini dönmesi ve bize hareket sağlaması. dolayısıyl krank milini istersen ve yapabiliyorsan elinle çevir, o zaman o motoru yakıt değil, sen çalıştırmış olursun.

    gelelim şimdi rampalarda nasıl oluyor da sıfır yakıt yakıyoruz kısmına. ne dedik, işimiz o krank milinin dönmesini sağlamak. ne ile yapıldığı önemli değil, krank dönsün bizim işimizi görür. şimdi rampa ya da düz farketmez, aracın daha önceden kazanılmış belli bir kinetik enerjisi var. bunu yakıt yaparak elde ettiniz. ancak, ayağınızı gazdan çektiniz ve beslemeyi kestiniz. peki daha önce elde edilmiş kinetik enerji ne oldu? birden bire sıfıra mı indi? elbette hayır, tekerlekler bu enerjinin yardımıyla dönmeye devam ediyor. bu durumda, kontağı kapatıp, ateşlemeyi, yakıtı her şeyi birden bire durdurun bakalım, ne olur? bu durumda da sonuçta yakıtı kesiyorsunuz, benzin pompasını komple durdurdunuz kontağı kapatarak, ateşlemeyi de öyle. peki hareket devam ediyor mu, yoksa kontağı kapattığınız yerde her şey çakılı mı kalıyor? hareket devam ediyor. niye?

    çünkü az önce sizin yakıt yakarak elde ettiğiniz enerji ile belli bir hız kazanan tekerlekler, yer ile sürtünmesinden dolayı hareketine devam ediyor. bu hareket, araba boşta olmadığı için aynen kranktan tekerleklere gittiği yoldan geriye, şanzıman üzerinden bu sefer tekerleklerden kranka geliyor ve krankı döndürmeye devam ediyor. e kontak kapalı, yakıt yok, ateşleme yok, ama araba yoluna devam ediyor, çünkü tekerleklerin kazanmış olduğu eldeki dönme hareketi krankı çevirmeye devam ediyor. yani krank devir çeviriyor halen.

    kontağı kapattığınızda tamamen kestiğiniz yakıt beslemesiyle araç harekete devam edebiliyorken, kontak açık olduğunda niye yakıta ihtiyaç duyalım? işte bu nedenle, belli bir atelete sahip olduğu sürece araç, yakıta ihtiyaç duyulmuyor bu durumda.

    motorda bu durumda olan şey şu; siz gazdan ayağınızı çektiniz ve gaz kelebeği kapandı. elektronik sensör/sensörler bunu algıladı. hıza baktı, hız var, devire baktı, devir var, yani krank dönüyor. o zaman enjektörleri tamamen kapatıyor ve içeriye yakıt sevkini durduruyor. diğer mekanik aksam olduğu gibi çalışmaya devam ediyor. yani emme subapları mekanik oldukları için ve kareketini kranktan aldıkları için açılıyorlar. motorun vakum etkisiyle, emme zamanındaki silindire hava emiliyor. aynı hava sıkıştırılıyor, kontak açık olduğu için buji ateşliyor ama içinde yakıt olmayan boş havanın içine kıvılcım çakıyor. sonra eksoz subabı açılıyor ve yine içinde yakıt artığı olmayan temiz havayı atmosfere boşaltıyor. diğer sistemlerin tamamı, yağ pompasından pistonlara kadar her şey işine devam ediyor.

    ne zamana kadar? ta ki rölanti devrine kadar. niye? çünkü motorun krank çevrimini devam ettirebilmesi için ihtiyaç duyduğu minimum bir devir sayısı var. yani üzerinde hiç bir yük yokken krankın dönmeye devam edebilmesi için belli bir devirde dönmesi gerek ki pistonlar birbirini itebilsin. işte bu devire rölanti devri deniyor. e rampa inerken beslemeyi kestiniz ve daha önce kazandığınız kinetik enerji, yer ve havanın sürtünmesiyle, ağırlıkla vs. gibi etkenlerle azalıyor. dolayısıyla krankın dönüş hızı yani devriniz de düşüyor. rölanti devrinin üstünde olduğunuz sürece sorun yok, çünkü zaten minimum noktanı rölanti devriniz. ancak oradan daha aşağıya düşecek olursa bu sefer krank çevrimini devam ettiremeyecek. işte artık orada kinetik enerjinin yetmediği yerde takviye yakıta ihtiyacınız var demektir ve artık enjektörler yakıt beslemesi için açılıyor.


    tüm buna "ters dinamo etkisi diyebilirsiniz". daha iyi anlamanız için örnekleyelim; bisikletlerde ön far için eskiden tekerleğe bağlı dinamolar takılırdı, hatırlarsınız. şimdilerde az enerji tükettikleri için pilli led lambalara geçildi ama bu dinamolar halen var. ne işe yarıyor ve nasıl çalışıyordu bunlar? bu dinamolar aslında bildiğiniz basit bir elektrik motoru. yani diyelim 12 voltluk bir dinamonun, elektrik uçlarına 12 volt verirseniz ucundaki mil dönüyor. bisiklette ne yapıyorsunuz? bunun tam tersini, yani arkasına enerji verip, uçtaki mili çevirmek yerine, uçtaki mili tekerleğe irtibatlayıp, o mili tekerlekle çevirip elektrik ucunda 12 volt elde ediyor ve bununla lambayı besliyorsunuz. aynı mantık, tüm rüzgar enerjisi santrallerinde hatta evde, işyerinde kullandığınız benzinli ya da dizel jeneratörlerde de var.

    jeneratörler de aynı mantıkla çalışıyor. yani bir dizel ya da benzin motorunu çalıştırıp bununla bir alternatörü çeviriyor ve elektrik elde ediyorsunuz. işte bunu ters çalıştırsanız, yani o alternatörün ucuna enerji verirseniz, alternatörünüz bu sefer motoru çalıştırır.

    aynı şeyi arabanızı çalıştırırken de yapıyorsunuz. marş dinamosu denen elektrik motoruyla krankı çeviriyorsunuz. cut-off sisteminde de, işte bu marş motoru ile yaptığınız şeyi tekerlekleriniz yapıyor kısaca...

    umarım anlaşılabilir örneklerle anlatabilmişimdir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 17 Şubat 2015; 10:51:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayigucu


    quote:

    Orijinalden alıntı: s3volcanfrais

    Hangisi daha doğru, ya da güvenlidir?

    Çok kişiye sordum, ortak bir cevap yok.
    Sizce?


    Tek bir cevap var. Boşta inmeyin. Yakıt tasarrufu falan sağlamaz boşta inmek.

    İşte bu yazılan yanlış, daha güvenli olabilir ama asla tasarruf sağlamaz diyemezsiniz, hafif eğimli rampada boşa atarsanız araç hız kaybetmez, viteste inerseniz hız kaybeder, tekrar gaza basarsınız, daha fazla yakıt yakmış olursunuz.

    Her zaman viteste inilmeli diye birşey yok!
    Yokuş dikse viteste inmek tasarrufludur!
    Yokuş hafifse boşta inmek tasarrufludur!
    Bunun tartışmasını da klavye başında yapamam. Yeni ehliyet almış kimseyle de bu konuyu tartışmam.

    Hafif rampada boşa atarsanız araç hız kaybetmez ne demek? Bir büyük vitese atınca araç ne kadar hız kesebilir?
    Tüketim konusunda şöyle diyeyim 7 olan ortalama tüketim 2 3 dk rölantide beklemeyle 7.8 çıkmış.
    Siz boşa atmaya devam edin, frenlere yük bindirmeye devam edin. Trafikte şoförüm diye dolaşmayın ama, bırakın gitsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcwolf28 -- 17 Şubat 2015; 12:58:22 >




  • böyle bir konu var neden aynı konudan açıp kirlilik yapıyorsunuz !
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.