Şimdi Ara

Yokuş aşağı boşta inmek, vitesle inmek (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
0
Favori
3.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Net Bilgi: Eski arabalarda (Broadway,şahin....) - Viteste veya boşta inmeniz yakıt açısından farketmez. Cut-Off dediğimiz rampa aşağı yakıtı kesen sistem yoktur.
    Yeni arabalarda: Viteste inerseniz araba yakıt yakmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    Ustte gecmis mesajimda belirttigim hususu tekrar edeyim; yol neyi gerektiriyorsa ona gore davranmali..Bosta inerken olasi stop etme halinde fren sertlesecek ve tutmayacaktir..Direksiyon hidrolik ise yine sertlesecek ve hakimiyet zorlasacaktir..Bu yuzden geregi gibi hareket etmeli..Viteste inmek oncelikli secim olmali..Bosta giderken eger arac cok hizlaniyorsa buyuk vites secimiyle viteste inmek..Bosa attiginizda arac hizini koruyor yani ne hizlanip ne de yavasliyorsa yolun durumuna gore viraj vb durumlari gozonunde bulundurarak bosta yada viteste inmek..Bosa attiginizda arac hiz kaybediyor ve yavasliyorsa bu durumda bosta inmek mantiklidir..Arac bostayken 100 kmde degil saatte yaklasik 0.7 lt tuketecek kadar yakit harcar..Yani bosta giderken 140 ile 5 km gitmekle 40 ile 5 km gitmek arasinda hizli gidilen lehine az tuketim gerceklesir..Sure kisa olacagindan dolayi..Genel yaklasim viteste gitmek,yolun durumuna gore hiz kaybinin cok olacagi noktalarda bosa atmak olabilir..Tecrube ederek ogrenilebilir..Bir noktaya dikkat cekeyim; araclar belli bir hizda giderken rejim sicakliginda calisan motor,bosa atildiginda yedigi ruzgarin etkisiyle hizla sogumaya maruz kalir..Devri daim rolantide ve radyator maksimum ruzgar yiyor..hizla soguyan motor tetmostati kapatir..Radyator iyice sogursa hararet iyice duser ve bu da yakit tuketiminin artmasi yani sira motora zarar da verebilir..Bu anlattigim uzun mesafe suratli gidilen bos vites hali..0 herzaman 0.7 den kucuktur..:)

    Ben sadece yakit tuketimi acisindan ele aldim konuyu. Ben guvenlik acisindan asla bosa atmam. Zaten hemen hemen her zaman yokus sonunda fren yapmak gerekiyor.

    Benzinli arabalar viteste inme acisindan daha sanssiz. Gaz kelebegi oldugu icin emme devrinde manifoldta vakum olusturuyor ve bu da aracin yavaslamasina neden oluyor. Dizel araclarda gaz kelebegi olmadigi icin -malum motor yakitin artirilmasi ile rejim ayarliyor- vakum olusmuyor. Bu yuzden daha etkisiz motor freni ve daha uzun "coasting" yapabiliyor. (Coasting'in Turkce ifadesini bulamadim, ukalalik olarak algilamayin lutfen)




  • carretera C kullanıcısına yanıt
    Anladim,son cumlenizde gecen yabanci kelimeyi "akicilik" olarak algiliyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olaya yakıt tasarrufu yönünden değilde(ki viteste inmek yakıt tasarrufu sağlar gerçeğini yok sayıyorum);

    Yokuş aşağı giderken herhangi bir sebepten kontrolü kaybederseniz,ve vites boşta iste,belki kontralarınız bile aracı toplamaya yetmeyebilir çünkü aracı düz gittiği eksenine oturtmak için gaz vermeniz gerekebilir,ya da gerekmeyebilir.Ama bu şansa bırakılacak bir iş değil.
  • Boşta inilmez viteste

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viteste inmek daha dogru ve daha guvenilir tabi ki fakat yakit tuketiminde bostayken daha az yakar diyenin mantigindan suphe ederim. En basitinden Ankara-Eskisehir yolunu dusunursek, arac vitesteyken yakit yakmaz ama eger cok fazla egim yoksa hizlanamaz. Yani ayni yokusu gaza basmadan vitesteyken 1 km iniyorsak, bostayken 3 km inebiliriz. Boylece daha az yakmis olur. Daha az yakacak diye canimizi tehlikeye atmaya deger mi? Tabi ki hayir orasi ayri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.