Şimdi Ara

Yılda 15.000 KM 1.2 TSI mı 1.6 TDI mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.123
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakıt açısından sizce hangisi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1.2 TSİ derim ben arabayı 10 sene kullancanki amorti edecek TDİ farkını.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim kullanim davranislarima gore 1.6 tdi 4,5 - 5 yilda amorti ediyor kendini ve 2012 de aldigim dizel aracim seneye 4 yasinda olacak suan 81.500 km de.Bence senede 15.000 km ve üzeri en az 3-4 yil kullanicilar icin dizel mantikli.Zira satarken de 2.el piyasasinda dizel hem daha yuksek fiyata hemde daha hizli gidecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. elde aracı satarken dizeli herkese 1.2 tsi ise sadece bu motoru bilene satabilirsin. ilerde 1.2 diye hiç önünden bakmadan geçenlerde olacaktır. ayrıca LPG uyumu da olmadığı için sıkıntı olabilir ama son karar sizin tabiki
  • 16.000 TL fark var. 1.2nin vergi avantajı da var. Dizel amorti edene kadar kim öle kim kala.
    1.2 al geç hocam benzinin keyfi de cabası

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onzy

    2. elde aracı satarken dizeli herkese 1.2 tsi ise sadece bu motoru bilene satabilirsin. ilerde 1.2 diye hiç önünden bakmadan geçenlerde olacaktır. ayrıca LPG uyumu da olmadığı için sıkıntı olabilir ama son karar sizin tabiki

    Malum sitede en çok Golf 7 ilanının 1.2 Tsi olduğundan haberiniz yok herhalde.
  • ben kendi düşüncemi belirttim ayrıca polemiğe girme gibi bir niyetim yok. ben malum sitede satılık golf 7 tdi ilanının daha fazla olduğunu gördüm sonuç olarak hangisinin daha fazla olduğu bize herhangi bir şeyi ispat etmez ki!
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hangi markaya baktığınıza bağlı vw de uçuk bi fark var

    seatta uçuk olmasa da hesap yapılacak tarzda bi fark var

    tsi narin bir motor bence vergi avantajı var

    1-2 yıl binip satarım derseniz tsi mantıklı

    uzun süre kullanımda kalacaksa 1,6tdi tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onzy

    ben kendi düşüncemi belirttim ayrıca polemiğe girme gibi bir niyetim yok. ben malum sitede satılık golf 7 tdi ilanının daha fazla olduğunu gördüm sonuç olarak hangisinin daha fazla olduğu bize herhangi bir şeyi ispat etmez ki!

    Katılıyorum ispat etmez, ancak gerek fiyatı, gerek makul tüketim değerleri, gerek performansı ve vergi avantajı gibi unsurlarla kolayca es geçilecek bir tercih değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    quote:

    Orijinalden alıntı: onzy

    ben kendi düşüncemi belirttim ayrıca polemiğe girme gibi bir niyetim yok. ben malum sitede satılık golf 7 tdi ilanının daha fazla olduğunu gördüm sonuç olarak hangisinin daha fazla olduğu bize herhangi bir şeyi ispat etmez ki!

    Katılıyorum ispat etmez, ancak gerek fiyatı, gerek makul tüketim değerleri, gerek performansı ve vergi avantajı gibi unsurlarla kolayca es geçilecek bir tercih değil.

    burada es geçme gibi bir durum yok sadece diziel mi 1.2 tsi mı diye bir soru sorulmuş ve bende dizelin 1.2 tsi motora göre daha avantajlı olacağından bahsettim. ama nedense yanlış anlaşılıyorum




  • neden 1.4 TSI seçenekler arasında yok acaba merak ettim. bütçeden dolayı diyeceğim ama 1.6 TDI seçenekler arasında ise bütçe de elveriyor diye düşündüm.
  • İmzandaki aracım ile Bursa Antalya arası yolculukta bir depo ile uslu kullanımda tam 1000 km yol yaptım, geçenlerde de 200 Lira'lık benzin ile 700 km yol yaptım yani istediğim zaman bu motorun ne kadar az yakabileceğini gördüm. Bu kullanımlarda yol bilgisayarı 5.0 ve 5.5 l/100km olarak gösterdi. 1.2 TSI daha da az yakar ama oyunu kuralına göre oynarsan. 1.2 TSI hakkında şüphelerim vardı ama bu motoru barındıran Jetta ile test sürüşü yaptım ve çok iyi bir motor olduğunu gördüm. Araca uzun süre binecekseniz TDI bence çok gerekli değil, TDI size belki 2. elde avantaj sağlayabilir yani daha çok talibi olur.
  • yılda 15000 yapıyorsan 1.2 TSİ uygun olur
  • kesinlikle 1.2 TSI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaç yıl kullanacağın la alakalı durum eğer 4 ile 6,7 yıl kullanacaksan tabi kide 1.6 TDİ çünkü tamam bunda mutlaka bi Turbo veya bir çeşit aşırı besleme vardır ancak 1.6TDİ da aracın motorunun gücüne ek olarak bir artı katıyor yani aracı motor çekiyor turbo var ise sadece belli devir aralıklarında aracın daha atik olması için devreye giriyor ancak

    1.2 TSİ motorda o motorun aracı çekmesi için büyük yük Turbo ya biniyor yani aracı motor çekiceğine bir yerde Turbo çekiyor ve bu Turbo çok hassas birşey ve yakıt tüketimini baya artırıyor çünkü bir üst limiti yok örnegin 1.4 TSİ ACT 2013 GOLF şehir içi ortalma 9 10 filan yakıyorsa 1.2 de buna benzer yakar

    1.6 TDİ yakıt tüketikimi ise direkt otopark dan alıntı yapıyorum
    "Zorlandığı vakit 100 km’de yaklaşık 7,5 litreye çıkarken sakin kullanımla 4,5 litreye kadar geriliyor. Araç 3300 km’deydi, dolayısıyla bu veriler gelişebilir. Start/stop sistemi sorunsuz ancak daha sarsıntısız çalışan örneklerini kullanmıştım. Nihayetinde ortalama 5,5 – 6 litrelik bir İstanbul sarfiyatı sanırım gerçekçi olacaktır."

    Ben senin yerinde olsam 1.6 TDİ alırım hem servis masrafı daha az olur sonuçta aracı turbo çekmediği için bozulma ihtimali daha az buda en az 4 5 bin lira filan eder sırf turbo nun değişim maaliyeti uzun kullanım ı yakıt tüketimi filan hesaba katılırsa bence kesinlikle 1.6 TDİ olanı al




  • bütçe varsa her zaman dizel, satarken aradaki farkı geri alırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Registered

    bütçe varsa her zaman dizel, satarken aradaki farkı geri alırsın

    100 bin olmuş dizellerin yüzüne kimse bakmıyor. 40-50 bine kadar aradaki farkı alabiliyorsun ama 100 bin dedimi o dediğiniz fark hikaye. 40-50 bindede zaten peşin verilen fark içerde kalıyor. hele bir de değişme hasar kaydı oluşursa... şu gerçeği herkes kabul etmeli yılda en az 50-60 bin yapmıyorsa verilen o farka yazık. önceden dizellerin rampada çekişi için bile alınır denirdi. şimdi benzinlilerde artık turbo şarjlı...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.