Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (91. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim yardımlarınız için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barastal


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Barastal

    az evvel Toyota Türkiye den aradılar ve aracın airbag sebebiyle geri çağrıldığını söylediler, akabinde gürses servisten arayarak randevu için gün istediler, airbag ile ilgili bir değişim yapılacakmış ve yarım gün kadar aracın kalması gerekiyormuş. 3 ay önce de Nissan note için airbag ile ilgili geri çağrılma için aranmıştık. Konu ile ilgili bilgisi olan?

    Aracınız kaç model acaba?

    2013 model.

    Teşekkürler. Bende de 2013 model var, yarın servisi arayıp bilgi alacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün kontrol ettirdim, sürücü tarafı hava yastığı değişimi için servis bülteni gelmiş. Kodu 5KET-040. Avrupa'da çok önceden vardı, Türkiye'ye yeni gelmiş.



    Bu arada yeni Yaris 1.5'in (hibrit değil,1.33 yeriyle yeni geliştirilmiş 1.5 benzinli motor versiyonu) test sürüşünü yaptım. Ses yalıtımının önemli ölçüde geliştirildiği, amortisör sisteminin ilk bir kaç santimetre esnemesinin yumuşatılmış olduğunu, Toyota Safety Sense'in eklendiğini gördüm. Rakım yukarıdan aşağıya doğru 4,7lt/100km benzin tüketimi yaptı fakat aynı yolu tersine gitseydim 7lt/100km gibi bir ortalama yapardı diye tahmin ediyorum. Tam olarak şehir içi testi değildi. Yoğun trafikte ise 7lt/100km ve üzerine çıkar diye düşünüyorum. Park halinde müşteri temsilcisiyle kısa bir süre konuşurken tüketim 4,9lt/100km oldu normal olarak; bu noktada hibriti aradim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar

    2015 Kasım ayında sıfır aldığım yaris Hybrid Cool aracımı satıyorum..

    Artık daha büyük bir araca ihtitacım var.

    Şu an 52000 km' de..renk buzul inci beyazı.

    Sağ çamurluk davlumbazı arabanın altına takılan çalıdan dolayı kırıldı. Ramazan bayramından sonra servisle görüşüp yaptıracağım. Bir de sağ arka tamponda sürtünme çiziği var dikkatli bakıldığında görülüyor.

    Başka hiçbir problem yok, ek olarak bagaj havuzu var.

    İzmir Aliağa'da oturuyorum. İlgilenenler buradan yazabilir.



    Herkese iyi bayramlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BahadR28 -- 28 Haziran 2017; 8:42:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bezakii kullanıcısına yanıt
    Kullanma klavuzunda özellikle konuyla ilgili not düşülmüş, Hybrid olmayan araçlarla aynı değerde manyetik alana sahip olduğu yazılıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar araci 2 nci yil bakim icin servise goturdum 273 tl +120 1 yilik yol yardim gecen seneye gore cok makul bir ucret.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Klimalı kullanımda yakıt tüketimi.

    Biraz daha dikkatli kullanımda 3,6-3,7lt/100km tüketim olabilirdi. Klimasız 3,5lt/100km tüketirdi, klimalı 3,8lt/100km tüketti. Bu yol koşullarında, trafik şartlarında klima tüketim farkı 0,2-0,3lt/100km diyebiliriz.

    Bir de tampon tampona yoğun trafikte ölçüm yapacağım.




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Klima, tüketimi neredeyse etkilememiş. Çok iyi bence.
    Test için teşekkürler.
  • BahadR28 B kullanıcısına yanıt
    Fiyat olarak Ne düşünüyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota C-HR sahipleri olarak kurduğumuz Facebook grubumuza yaris hybrid sahiplerini bekleriz.. https://m.facebook.com/groups/1883414851873906/
     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zamaneking -- 29 Haziran 2017; 18:9:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • buran26 B kullanıcısına yanıt
    59 bin tl istiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan




    Klimalı kullanımda yakıt tüketimi.

    Biraz daha dikkatli kullanımda 3,6-3,7lt/100km tüketim olabilirdi. Klimasız 3,5lt/100km tüketirdi, klimalı 3,8lt/100km tüketti. Bu yol koşullarında, trafik şartlarında klima tüketim farkı 0,2-0,3lt/100km diyebiliriz.

    Bir de tampon tampona yoğun trafikte ölçüm yapacağım.


    Tork yüksek olduğu icin yolda gitmiyor yağ gibi kayıyor hissi veriyor
    bende arkadaşın 2014 hybridini fırsat buldukca kullanıyorum hybrid cok iyi ama düz motor değil de vvti olsaydı iyiydi




  • T-Dog kullanıcısına yanıt
    Aslında motorda VVTi valf zamanlaması var ancak motor Atkinson Çevrimi prensibine göre çalışıyor, daha doğrusu Atkinson Çevrimi'ni simüle ediliyor.

    Atkinson Çevrimli motorlar alt devirlerde düşük torklu ve düşük beygir güçlüdür ancak termal verimlilikleri Otto Çevrimli motorlara göre biraz daha yüksektir. Elektrik motoru ise yüksek torklu ve hacmine göre yüksek güçlüdür. Bu iki motor birlikte çalışarak özellikle ilk hızlanmalarda atiklik sergiliyorlar, sonrasında malumunuz ekonomi aracı olduğu için fazla yüksek hız ve yüksek hız esnekliği beklememek lazım.
  • Bugün sıkışık trafikte klima ile kullanımda yakıt tüketimi farkını bulmaya çalıştım. Aslında aynı şartlarda klimalı ve klimasız yakıt tüketimi farkını bulmak imkansız ama hiç olmazsa bir fikir verebilir. Bu sefer video çekemedim, sadece verileri paylaşacağım.

    Dış sıcaklık : 36C
    Klima sıcaklığı : 25C
    Rakım : 130 metreden 35 metreye ve tekrar 35 metreden 130 metreye (aynı güzergah git-gel, rakım farkı var)
    Ort hız : 9km/h (yoğun trafik desek yerinde olur)
    Toplam mesafe : 18km (Git-gel toplam 2 saat sürmüş. Dönüşte düşük rakımdan yüksek rakıma ve dönüş trafiği daha yoğundu)
    Ort tüketim : 5,6lt/100km (Dediğim gibi, aynı şartları klimasız denemek mümkün değil. Üç aşağı, beş yukarı 4,5lt/100km civarı olurdu klimasız kullanımda)


    Sonuç olarak şunlar çıktı;

    - Aracın klima motoru elektrikli ve bu özellikle yoğun şehir içi trafiğinde yakıt tüketimi biraz daha olumsuz yönde etkileniyor çünkü klima motoru pili kullanıyor ve pili doldurmak için benzin motoru daha çok devreye giriyor.
    - Yukarıda normal trafikte klimanın yakıt tüketimine fazla etkili olmadığını görmüştük, zannediyorum şehirler arası yolda etki daha da azalacaktır.
    - Işıklarda sağınızdaki, solunuzdaki araçların klimaları (fanları) gürül gürül çalışırken Yaris Hybrid'de benzin motoru bile çalışmadan sessizce klimanın çalışması nedense insanın hoşuna gidiyor. :)




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Ayrintili aciklamaniz icin cok tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Bugün sıkışık trafikte klima ile kullanımda yakıt tüketimi farkını bulmaya çalıştım. Aslında aynı şartlarda klimalı ve klimasız yakıt tüketimi farkını bulmak imkansız ama hiç olmazsa bir fikir verebilir. Bu sefer video çekemedim, sadece verileri paylaşacağım.

    Dış sıcaklık : 36C
    Klima sıcaklığı : 25C
    Rakım : 130 metreden 35 metreye ve tekrar 35 metreden 130 metreye (aynı güzergah git-gel, rakım farkı var)
    Ort hız : 9km/h (yoğun trafik desek yerinde olur)
    Toplam mesafe : 18km (Git-gel toplam 2 saat sürmüş. Dönüşte düşük rakımdan yüksek rakıma ve dönüş trafiği daha yoğundu)
    Ort tüketim : 5,6lt/100km (Dediğim gibi, aynı şartları klimasız denemek mümkün değil. Üç aşağı, beş yukarı 4,5lt/100km civarı olurdu klimasız kullanımda)


    Sonuç olarak şunlar çıktı;

    - Aracın klima motoru elektrikli ve bu özellikle yoğun şehir içi trafiğinde yakıt tüketimi biraz daha olumsuz yönde etkileniyor çünkü klima motoru pili kullanıyor ve pili doldurmak için benzin motoru daha çok devreye giriyor.
    - Yukarıda normal trafikte klimanın yakıt tüketimine fazla etkili olmadığını görmüştük, zannediyorum şehirler arası yolda etki daha da azalacaktır.
    - Işıklarda sağınızdaki, solunuzdaki araçların klimaları (fanları) gürül gürül çalışırken Yaris Hybrid'de benzin motoru bile çalışmadan sessizce klimanın çalışması nedense insanın hoşuna gidiyor. :)


    Aynı güzergahta klimasız olarak 3,8lt/100km yaktı fakat bu sefer trafik daha akıcıydı ve ortalama hız 13km/h oldu. Yukarıdaki 4,5lt/100km farazi de olsa doğruya çok yakın olduğunu teyit etmiş olduk.




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    yüksek hızda hiçbir şekilde yakıta etkisi olmuyor klimanın. çünkü pil hiç bitmiyor gerek İstanbul elazığ gerekse İstanbul gebze arasında denemelerimde bunu tecrübe edindim.


    Buna ekleme olarak:

    arife günü istanbuldan elazığa yolculuk yaptım.
    giderken yandex ile trafiğe takılmadan dilovasına kadar ilerledim buraya kadar ortalama lt 3,4.
    dilovasından herekeye kadar trafik ortalamada değişim yok.
    herekeden sapanca bitişine kadar hız sabitleyici 70 - 90 arası dikkatli kullanım 3,2 lt ortalama.
    buradan sonra sıkıntılar başladı, trafik yorgunluk ve en az 10 tane kaza gördüm.gece 4 de çıktığım yol ankaraya vardığımda akşam 8di. ankara kırşehirde çok trafiğe kaldım ve mucurda(Kırşehir sanırım) saat 11'di burada biraz arabada uyudum ve ortalamam 4,0 dı. Buradan sonra 120-160 arası basarak gittim ve elazığ-kebana vardığımda ortalamam 4,4 lt olmuştu. kayseriden sonra yollar aşırı derecede bayır çık, bayır in. toplamda 1280 km yol yaptım.

    dönüşte istanbula varana kadar 110 150 arası bastım yol izin erdikçe. eco tamamen kapalı, bayır yukarı aracın hızını düşürmedim 100 110 çıktım ve vardığımda 4,9 lt ortalamam vardı (km elazığdan çıkarken sıfırlandı) bu kadar engebeli yollarda acımadan basmama rağmen klima açık halde bu ortalama çok iyi. i20 1.2 motor manuel aracımla akyazı - İstanbul arası 110 160 arası basarak geldiğimde ortalamam 7,5 lt idi.

    araç düz yolda 130 a kadar güzel ivmeleniyor
    bayır yukarı gerçekten sıkıntı. çıkıyor ama rahatsız edici derecede sesli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetalWave -- 5 Temmuz 2017; 22:11:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetalWave

    yüksek hızda hiçbir şekilde yakıta etkisi olmuyor klimanın. çünkü pil hiç bitmiyor gerek İstanbul elazığ gerekse İstanbul gebze arasında denemelerimde bunu tecrübe edindim.


    Buna ekleme olarak:

    arife günü istanbuldan elazığa yolculuk yaptım.
    giderken yandex ile trafiğe takılmadan dilovasına kadar ilerledim buraya kadar ortalama lt 3,4.
    dilovasından herekeye kadar trafik ortalamada değişim yok.
    herekeden sapanca bitişine kadar hız sabitleyici 70 - 90 arası dikkatli kullanım 3,2 lt ortalama.
    buradan sonra sıkıntılar başladı, trafik yorgunluk ve en az 10 tane kaza gördüm.gece 4 de çıktığım yol ankaraya vardığımda akşam 8di. ankara kırşehirde çok trafiğe kaldım ve mucurda(Kırşehir sanırım) saat 11'di burada biraz arabada uyudum ve ortalamam 4,0 dı. Buradan sonra 120-160 arası basarak gittim ve elazığ-kebana vardığımda ortalamam 4,4 lt olmuştu. kayseriden sonra yollar aşırı derecede bayır çık, bayır in. toplamda 1280 km yol yaptım.

    dönüşte istanbula varana kadar 110 150 arası bastım yol izin erdikçe. eco tamamen kapalı, bayır yukarı aracın hızını düşürmedim 100 110 çıktım ve vardığımda 4,9 lt ortalamam vardı (km elazığdan çıkarken sıfırlandı) bu kadar engebeli yollarda acımadan basmama rağmen klima açık halde bu ortalama çok iyi. i20 1.2 motor manuel aracımla akyazı - İstanbul arası 110 160 arası basarak geldiğimde ortalamam 7,5 lt idi.

    araç düz yolda 130 a kadar güzel ivmeleniyor
    bayır yukarı gerçekten sıkıntı. çıkıyor ama rahatsız edici derecede sesli.

    hız sabitleyicinin mi faydası var acaba? bu değerlere inemiyorum ben. taktırmayı düşünüyorum zaten oluyorsa. gazı ayarlamaya çalışmaktansa sabitleyici rahat olur diye düşünüyorum. ben 110-120 istanbul-ısparta 4.2 civarı ortalama oluyor. rampalarda hızım 60 70 lere düşüyor tabi. zorlamıyorum.
    sizinkiler güzel değerler. umarım ben de elde ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitbaer -- 7 Temmuz 2017; 10:1:46 >




  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    Sizin değerler de normal aslında. Mesela hızı 100km/h'e düşürseniz 4.0lt/100km olur. 70-100km/h arasında hız sabitleyici kullanarak 3,5-3,7lt/100km (ilkbahar- yaz aylarında) ortalama tüketim tutturabiliyorum. Dikkatli olursanız hız sabitleyiciden daha iyi iş çıkarabilirsiniz. Ben bu işlerden anlamam, rahatıma bakarım derseniz hız sabitleyici gerekli olur.

    Tam olarak henüz irdeleyemesem de şöyle bir olay gördüm. Uzun süre pilden fazla akım çekmemek için olmalı, 78km/h hızdan sonra (gerçekte 70km/h civarı olabilir çünkü kadran biraz fazla gösteriyor) araç EV ışığını söndürüyor genellikle (bir keresinde gaz pedalına çok çok az basarak pil %100 doluyken kısa süreliğine 90km/h hıza kadar EV ışığı yanmıştı). 80-100km/h arası EV ışığı sönük olsa bile gaz kestiğinizde veya gaza basmadan yokuş indiğinizde benzin motoru çok düşük devirde dönüyor fakat benzin verilmiyor. Zaten bu durum, orta paneldeki ekranda kırmızı benzin motoru oklarının çıkmamasından anlaşılıyor. (benzin motoru güç vermiyor ama dönüyor, EV ışığı sönük durumda). Gelelim 100km/h üzerinde yokuş inerken... işte o zaman ben ekranda 1,8-2,5lt/100km yakıt tüketimi gördüm. Nedenini şuna bağlıyorum; özellikle yokuş aşağı inerken MG1'in devrini düşürmek için (jeneratöre mekanik hasar vermemek için) 80km/h'den sonra benzin motoru sistemle birlikte dönüyor, 100km/h hızdan sonra benzin motoruna yakıt verilerek MG1'in devri tekrar düşürülüyor. Yani demem o ki; yokuş inerken 80km/h veya 100km/h altında inerseniz yakıt tasarrufu sağlanmış olur. Fakat dediğim gibi, konuyu tam olarak henüz irdeleyemedim.




  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    4 ün altına 90 larda düşüyorum. Siz 110 120 ile 4.2 lt çok iyi. Normal bir araç olsa 5 in üzerine çıkar zaten. Hız sabitleyici eco açıkken tüketimi düşürüyor ama sırf tüketim düşürmek için değil rahatlık için taktırın. Zaten hız sabitleyici ayak gazda olmadığı için psikolojik olarak hız yapma isteğinide azaltıyor. Benim ayağım gazda olsun 100 ün üstüne çıkıyorum. Hız sabitleyici ile 70 80 ile trabzon a bile giderim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.