Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (108. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.152
Cevap
38
Favori
162.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 216
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 65
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 17 saat 48 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 44
  • Favoriye Eklediklerim 38
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • malzemec (324 mesaj) bulentcandan (317 mesaj) JusT_SmiLe (179 mesaj) MetalWave (140 mesaj) mutluttr (84 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (582 mesaj) Mobil (1005 mesaj) Tablet (45 mesaj) Mini (13 mesaj) Uygulama (15 mesaj) (2 mesaj) (6 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • bulentcandan b kullanıcısına yanıt

    Merhaba dün yazlık lastikleri değiştirmek için sanayiye gittim.Kayseride sıcaklık 21 derece halen yakıt tüketimi 6,3 lt gösteriyor.Bunun sebebini sordum.Hibrit araçtan çok fazla anlayan usta yok.Elektrikçi bir arkadaş soket takıp notebook ie kontrol yaptı ama piller vs normal herhangi bir sorun yok.Sürüş,hava sıcaklığı,trafik vs bu kadar etkilermi?Yarisle ilgili tüketim değerleri 4-5 lt arasında 6,3 lt hiç görmedim.Youtubede videolara tekrar göz attım.Sizin tüketimlere yakın değerlere nasıl ulaşacağım onu araştırıyorum.


    Hibrit araça kızımın zaman zaman ben kullanıyorum.Arabamı sattım.Kendime 300.000 tl cicarında 2.el araç bakıyorum.


    Bir arkadaşın kullanım değerlendirmesini aktarıyorum.


    2 yıl önce

    ben bunu yıllar önce aldım, 105 bin km kullandım batarya arızası verdi.


    hatalı bişeyler var diye bayiye götürdüm. 250 tl para aldılar sorun yok dediler. 2 ay sonra bir daha uyarı verdi. bir daha götürdüm. batarya değişimi için aracı bırakın dediler, haa unutmadan garanti dolmuş 11900 ödemeniz var denildi, ama ay sonuna kadar sonra 13000tl olacak denildi. ben yaptırmadım. mantıken bu araç 100bin km de bir batarya alacaksam işimiz var.


    100bin km de 13 bin tl 100kmde 13 tl eder km de 13 krş eder. yani 100km de fazladan 13 tl toyotaya ödüyorsun karşılığında benzinlisine göre yaklaşık benzinli motor olarak elektrik motoruyla kapatılan 25 beygir düşük güç alıyorsun. ama 2 lt civarı da bi yakıt tasarrufu alıyorsun. bu 13 kuruş demek zaten 2 litre tasarrufu yok ediyor. üzerine bozulma ihtimali olan onlarca aksan demek.

    bir de bahsedilmeyen kısımı var tabi ki batarya kapasitesi bir günde bi anda bitmiyor, telefon gibi biraz biraz kısalıyor, ilk batarya tam kapasitedeyken tasarrufluydu araç sonradan git gide tasarrufu azaldı. araç kitapta yazan değerleri sadece ilk başta, ilk kullandığım 30 bin km de verdi. sonradan düşmeye başladı. aşırı dikkat ettiğim ve trafiğe girmediğim 1200 km de 3.9litre ortalamayla sürebildim. daha sonra biraz daha özenmeden kullandığımda 4.2 yakmaya başladı. 40bin km civarına kadar böyle gidiyor. sonrasında 4.8 ile 5.2 arası yakıyordu. 70-100 bin km arasında ise 5-5.5 arasında yakmaya başladı, batarya uyarı vermeye başladığıdan beri kışaları 6.5 yazları 5.5-6.0 arasında yakıyor, pek bi tasarruftan aynı aracın hybrid olmayanından arkadaşımda var o başta da sonda da 7.2-7.5 arası yakıyordu. başta benden 3 litre fazla yakıyordu ama şu an benden sadece 1-1.5 litre arası fazla yakıyor.


    bir de gelelim şehirler arası tasarruf ve performansına. şehirler arası kullanırken 100 ile gidildiği takdirde 5-5.5 arası yakıyordu başta, 50 bin km den sonra 6-6.5 litrenin altına inmemeye başladı, şehirler arası zaten tasarruf etme iddiasında değiller o açıdan pek bişey diyemem.

    ünlüler toyota hybrid ile yarışacakmış yakıt tasarrufu için, ama kullanıcı yorumu gerekiyorsa benimkini ciddiye alabilirsiniz, ben yurt dışında taksicilere de sordum, bazısı çok yüksek km'ler yapabiliyor bazısı da yapamıyor, tamamen şans işi bence bu. 100 bin km'de pil ömrü biten de tek ben değilim, değişim yapılan araçlar var.


    her neyse aracı bugun satsam 55 felan anca ediyor ama 13000tl bataryaya vermezsem de sonuçta arızalı bir araçla dolaşmaya devam edeceğim. hiç tasarruflu olduğunu düşünmüyorum.


    bir de çevremde 2 kişi daha benden gördükten sonra aldı, be başlarda gerçekten memnundum, çevremde herkes de bilir bende hybrid olduğunu, çok insana bu sistei anlattım, mantığını nasıl kullanıldığını anlattım, hala anlatıyorum ama batarya fiyatını söyleyip vazgeçiriyorum, ne yapayım. yalan mı söyleyeyim? sonuç olarak benzinli almak çok daha mantıklı. benzinli versiyonlarını tercih ediniz.


    araç yaris hybrid.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cimbom38 -- 20 Nisan 2022; 14:19:25 >




  • Ara tatilde Ankara'ya Kastamonu üzerinden gidip geldim, tam ortalama 5. 1 litre, Kastamonu da gelen ses üzerine sanayiye gittim, arka balata bitmiş iki sanayisinde de yok balata, zar zor Melih oto da benzer bişey buldum (225 TL) , km 140 bin şuan, geçen yılda ön balata değişmiştim(500TL) servis istedi diye 125 binde, vites yağı değişimi (hatırlamıyorum ama 400TL filandı 90binde 3sene önce ) dışında çok para verdiğim bir durum olmadı şükür, batarya paniği var tabi ama inşallah nazar değmesin iyi şuan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cimbom38 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Benim araçta yakıt tüketimiyle ilgili olumsuz durum dikkatimi çekmedi şimdilik. Yazın 3.5-4.0lt/100km, kışın 4.5-5.0lt/100km yakıt tüketimi oluşuyor uzun vadede.


    Eğer çok yokuşlu bir yerde bu aracı kullanıyorsanız belki 1-2 litre daha eklemek gerekebilir.


    Aracı çok sakin kullanıyorum kesinlikle. Şehirler arası yolda 70-100km/h hızla kullanırım genellikle. Şehir içinde ise örneğin; önümdeki rotada yokuş aşağı bir yol varsa, dolu bataryayla girmemeye çalışırım çünkü nasıl olsa yokuş aşağı giderken batarya şarj olacak. Keza, ışıklara yaklaşırken veya yavaşlarken konvansiyonel frenle değil, rejeneratif frenle yavaşlamaya gayret ederim. (ECO göstergesindeki ibreyi CHG kısmının altına kadar dayamamak lazım yavaşlarken)



    Bir de, arka koltuğun sol alt tarafında batarya soğutma fanı var. Önü kapanmasın, hava girişini engelleyen bir şey var mı diye içini de kontrol etmekte fayda var. Hatta şunu bir kontrol edin; araçla yol yaptığınızda eğer batarya yeteri kadar ısındıysa bahsettiğim yerdeki fanı yakından dinlediğinizde -elbette aracın kontağı açıkken- fanın çalışır şekilde olduğunu duyabilirsiniz, arka kapıyı açtığınızda fan durur, arka kapıyı kapattığınızda fan tekrar çalışır. Demek istediğim; eğer aracın elektrik sistemine bilinçsiz bir müdahale edildiyse veya arka kapının açık olup olmadığını bildiren anahtar arızalandıysa bataryayı soğutan fan çalışmıyor olabilir. Bu durumda batarya bozulabilir (sıcaklı bataryanın düşmanıdır) veya batarya sıcaklığı fazla olduğu için şarj/deşarj döndüsü bataryayı korumak için sistem tarafından kısılmış olabilir, dolayısıyla normalden daha fazla yakıt tüketiliyor olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 22 Nisan 2022; 14:2:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan b kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler.Kayseri düz yokuş vs pek yok.Sürüş etkili olabilir.Ben dikkat ediyorum ama kızım normal benzinli ara. gibi kullanıyor.Tamamen kullanıma bağlı ise 1-2 lt içinde uğraşmayacağım.Servise gitmek istemiyorum.Yıllık bakımları onlara yaptırmadığım için sizi dinlemiyorlar,sürekli onlara bakım yaptırmadığınız için ilgilenmiyorlar çözüm sunmuyorlar.


    Arabanın elektrik aksamına herhangi bir müdahale olmadı.Fabrika çıkışında olduğu gibi.

    Fanın çalışıp çalışmadığını veya şarj/deşarj döngüsü ön ekrandan kontorl edebiliyormuyuz ona bakacağım.


    Geçen gün sanayiye gittiğimda arka koltuğu kaldırdı fana bak vs dedim ama anlamadığı için nerde olduğunu bile bulamadı.Sanırım sol taraf alta önünde keçe olan bir yer gördüm.Arka koltuğu kolay açma yolu varmı?Tekrar ben açıp bakacağım.

  • Bu arabaların 10 yıl km olarak yani yılda 15 bin km yapsanız 165 bin km servise bakımlı olursa bataryası garanti altında. Toyota'nın servis fiyatları uçuk değil zaten niye hibrit gibi bir aracı özellikle sanayide bakım yaptırıyorsunuz ki hiç anlam veremiyorum. Hibrit batarya filtresinden ustanın haberinin olmaması normal sanayiye giden kaç hibrit araç var ki? Ayda yılda bir.


    Hava filtreniz kalitesiz yan sanayidir tüketim artar, batarya filtresi tıkanmıştır ısıdan dolayı hem pilin performansı düşer yakıt tüketimi artar, yağ 0W20 kaliteli değildir çok dur kalk trafik vardır tüketim az da olsa artar, bujileriniz ömrünü doldurmuştur veya değiştirdiyseniz sahtedir yakıt tüketimi artar vs vs. Bataryada bir sorun olsa hibrit sistem arızası olarak ekranda yazı olarak verir görürsünüz ayrıca.


    @cimbom38

  • MetalWave kullanıcısına yanıt

    Merhaba akü değişiminden sonra bir sıkıntı yaşadınız mı, benimde aküm bitti servis 2000 TL istiyor, 42amper akü nün kodu varsa atarmısınız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkantos02 a kullanıcısına yanıt
    sorun yaşamadım. hatırlamıyorum, zaten yeni hybridlerede normal akü takıyorlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tesekkür ederim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün itibari ile batarya değişimi başladı, 25500 TL işçilik ve filtre ile 26800 TL, sıfırlama yaparak bir ay daha kullandım ama başka bir sorun çıkmasın diye değiştirmeyi tercih ettim, 142500 km de 2015 yaris hibritim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merak ettim, arabanın yattığı bir dönem mi oldu. bende 2013 model 3 yaşında alıp 4 yıl kullandım. satarken pil çok iyi durumdaydı. ben hergün işe gidip geldim aracım ile

  • Merhaba metalwave, senin araç kaç km deydi, bende bir akü sorunu vardı onun dışında bişey yoktu, servis de 10 yıka yakın yaklaşık 150bin km kadar dayanır du zaten diyince değiştirdim, açıkcası 750bin liralık araçda 25 bin liralık batarya değişimi mantıklı geldi, yoksa reset ile devam edicek tim bir 6 ay daha


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrit araç olarak herhalde tecrübeli sayılırım buraya yazmak gereği duydum.

    1) Benim lpg taktığım Prius um (2006 1.5) hala orjinal batarya ile 200 küsür bin km de konya Akşehir’de biniliyordu 2020 yılında gördüm en son.Yani şu batarya 150 binde değişecek saçmalığını bir kenara bırakalım.

    2) lpg li kullanıp 120 küsür bin km de İstanbul a sattığım corolla hibrit aracım 150 bin km ye yaklaştı hala aynı batarya aynı pil


    Ben ısrarla uyarıyorum hibrit araçlar yetkili servislerde bakılması gereken cihazlar. Ayrıca batarya fan filtresi her bakımda değişmeli.Ben uzun yolda 6 litre lpg yani 5 litre benzin ortalaması ile kullandım hep Yaris gibi ufak tefek bir hibrit i 5.5 litrede kullanmak için 120-130 gitmek lazım.


    Yüzlerce hibrit var 200 binli km lere yaklaşan orjinal bataryası hala sapa sağlam. Allah aşkına yetkili servise baktırın aracınızı. Batarya fanı aracın canıdır önünü kapatmayın fan filtresini 15 binde 1 değiştirin. Hibritler ölümsüzdür normal atmosferikleri ile bir tutmayın. Elbet pil değişir ama 400 binde 500 binde değişir. Allah aşkına 1 ay yatıracaksanız arabayı hibrit almayın. Yada arabanın batarya kontrol sigorta anahtarını çekin aküyü sökün öyle yatırın yahu. Hibrit araç her gün kullanılırsa 500-600 bin km den önce batarya değişimi istemez . Üst üste 3 yıl her yıl 1 ay kıpırdamadan yatarsa 100 bini de görmez batarya.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.