Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (93. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
37
Favori
168.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    Bimere bizde yazdıkda baksana ters tepki yarattı, adamlar %40 bindirdi birde sanırım hybrid ötv teşvikini iptal edecekler. bildikleri tek şey bindirmek. hybrid'e mtv farkı yapamazken pikapların kini arttırabiliyorlar.
  • merhaba arkadaşlar,
    hani bu yarislerin metro sürer gibi hızlanması, gitmesi varya, anladığım kadarıyla benzer cvt şanzıman mitsubishi atragge ve space starda da mevcut, şimdi kardeşime aynı şanzıman sahip 30000 tl civarında bir araba düşünüyoruz, neden derseniz çok sakin, sağlam, sessiz ve kararsızlığı olmayan bir şanzıman tipi olduğunu düşünüyoruz,

    Asıl mesele şu ilandaki city de bulunan cvt şanzıman aynı mı? Bilenininiz varmı? teşekkürler
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-satilik-city-488658395/detay/
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-otomatik-lpgli-elit-model-482704795/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tebrizi -- 18 Ekim 2017; 12:32:40 >




  • bizdeki e cvt şanzıman cvt taklidi yapıyor, daha çok sesli çalışıyor. normal yarisin konusuna yazarsan daha net cevap alırsın, ondaki şanzıman tipi aslında daha çok benziyor.

    honda bölümünde cevap yok mu buna ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetalWave -- 18 Ekim 2017; 22:47:59 >
  • Teşekkürler, birde oraya yazayım
  • Arkadaşlar 2. el yaris hybrid düşünüyorum. Sizce nelere dikkat etmeliyim alırken. Batarya garantisi şartları neler? Bilenler yazabilirse çok iyi olur. Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    - Şehir içinde yoğun trafikte kullanacaksanız çok uygun olur.

    - Spirit modelinde donanım seviyesi daha iyidir.

    - Araç CVT şanzıman varmış gibi hızlanır. Metro gibi hızlanır. Sportif kullanımda zevk vermez ancak şanzımansız otomatik vites yapısı bozulacak gibi durmuyor. (En azından ben şimdiye kadar yabancı siteler dahil, hiç okumadım şanzıman arızası. Zaten internetten araştırırsanız, bu patentli sistemin ne kadar kompakt olduğunu görürsünüz)

    - Güzergah inişli çıkışlıysa ortalama yakıt tüketimi katalog değerlerinin epey üzerinde kalır. (Yine de 5lt/100km ortalama tüketimi geçmez dikkatli kullanımda)

    - 2.elde servis bakımsız araç bulmak neredeyse imkansız olabilir ama yine de kontrol ettiriniz.

    - Yakıt tüketimini azaltmak için Pulse&Glide yöntemini uygulayınız. İnternetten açıklamaları mevcuttur. (Yine de sorarsanız açıklarım)

    - Batarya ve hibrit sistem 5 yıl/100.000km garantilidir. 5 yıldan sonra serviste yaptıracağınız yıllık Hybrid Health Check ile (150-160 TL olmalı) batarya 1 yıllık olarak toplam 5 yıl daha garantili olur.

    - Araç almadan önce test sürüşü yapmanızı öneririm.

    Farklı sorular olursa bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 22 Aralık 2017; 12:55:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.



    Garanti olayını anlamadım tam. Hybrid Health Check yaptırınca 5 yıl bidaha mı garantili olcak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    https://www.toyota.com.tr/hybrid-innovation/what-is-hybrid.json



    Yukarıdaki linkten 'Neden Toyota Hibrit' başlıklarına bakınız. Resmi sitede bataryanın 10 yıla kadar garantili olduğu belirtiliyor.

    İlk 5 yıl veya 100.000km batarya ve hibrit aksam garantilidir. Sonraki 5 yıl için; her yıl serviste belirli bir ücret karşılığı (39€, 150-160TL diye biliyorum) 'Hibrit Sağlık Kontrolü' yapıldığında batarya toplamda 10 yıl garantili oluyor.

    Diyelim batarya 11.yılda tamamen değişecek; fiyat 2200$. Ama 10 yıl sonra hayatımıza daha fazla girecek olan elektrikli otomobiller sayesinde batarya -atıyorum- 1000$ bile olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Bulent bey ortalaman kaç civarı izmir içinde şu an..



    Ben ev alacagim icin ve özellikle ampera e ve plu gin hibritler 2 sene daha bekleteceklermis bunu ögrendiğim için direkt insigniami satip yaris hibrit + lpg ye donecegim.



    Daha once de prius u lpg li kullandigim icin neredeyse elektrikli yakiti alacagimi biliyorum.Su an benim diyen elektrikli 8 krs yakiyor zaten.

    Bu sefer eger kararimi degistirmezsem satmamak uzere alacagim.Çunku motor sanzuman bakim ve arac omru olarak yaris hibritin piyasadaki en ideal araç oldugunu biliyorum.



    Senin videonu iZledim lakin sehirler arasi tuketimi hakkinda bir video olsa daha da faydali olurdu.Ozellikle sehir disi tuketimlerini merak ediyorum.



    Herkese iyi aksamlar iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    hangi lpg sistemi vardı. sorun olmuyor mu? %kaç düşüyor tüketim
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Prius gen 2 aracima prins vsi2 takmistim.



    En az 3.9 en cok 7.5 litre lpg yakardi.



    1 litre benzin ile gidecegi yeri 1.23 litre lpg ile alirdi.



    25 derece idi yanlis hatirlamiyorsam lpg ye gecis sicakligi.

    Cok soguklarda bile sorunsuz 700 metrede lpg ye gecerdi.

    Sicak havalarda zaten 50 metre demezdi.



    Soguklarda 1000 km de 4 litre gibi

    Sicaklarda 1-2 litre gibi benzin harcardi lpg nin yaninda ama 1000 (Bin) km de.



    O zamanlar lpg 2.15-2.60 arasiydi.

    Simdi 3 lira.



    4×3+kış şartlarindaki.benzin= 14krş

    7×3+kış şartlarındaki benzin=23 krs



    Bu degerleri priusla yakarken ayni yolda lpg li 1.6 valvematic corolla ile 6 litre en az 10-11 litre en çok lpg yaktigimi da belirteyim.

    Ki 1.6 lpg li corolla ile o zaman ki dizel 1.4 corolladan 2 krs daha aşagi yakiyordum.zira dizel corollam da olmustu zamaninda.



    Hibrit motoru satmayacaksaniz alin.Öldüremezsiniz çunku çok uzun ömürlüdür.

    99 gen 1 priuslar daha yeni batarya degistiriyor.adamlardan milyon mil yapmis olan var.1 milyon 600 bin km den bahsediyorum.



    Bakim olarak da 15 bin bakimi size kalmis ben yilda 60 bin km yapiyorum 30 bin km de 1 goturcem.Ihtiyac yok cunku.

    2. El bir yaris hibrit alacagim garanti gibi bir derdim yok zira benim pri usum ben aldigimda 8 yasini gecmisti taş gibiydi.



    Aracın.her seyi cok uzun omre gore yapilmiş.Alip gececem bir tane tahmini 4.5 litre ile.7 litre arasi lpg tuketirim.Kabin dar oldugu icin priustan yari yariya daha az benzin yakar arabayi isitirken diye dusunuyorum gerci motorlari gen 2 prius a yakin.



    14 krs ile 22 krs arasi yakitim olur.Tabi bunlar sehir disi sehir icinde 14 krs un altina inerim. Benim diyen elektrikli arac kışın 400 km den 250 km ye menzil dusuruyor.Onu da 100 km sabit hizla yapiyorlar.

    Zoe mesela 40 kw sarj oluyo. 17 lira.

    250 km gidiyor yaklasik 7 krs.

    Ayni yolda yaris 14 krs.



    Bunlarin batarya maliyeti

    Zoe 40 kwh bugun 30 35 bin lira

    Yari hibrit 9 binlira



    500 binde 2 si de batarya degistirse ki hibrit yaris 500 binden once gumlemez kendi kendini sarj ediyor.

    Arada en az 20 bin lira zoe bataryasina para verilecek.500 bin km de km basina 5 krs fazla batarya parasi vereceksin zoe ya.



    Yaklasik 5 kurus da bataryadan ilave olsa zoe nu n yaktigi 7 krs a 12 krs ediyor.



    Simdi tabi diuecekler butun bu hesap lpg li hibrit yaris icin sonucta lpg motorunu bozacak yarisin.motor yari yaria calisiyor hibrit yariste duzgun ayar ve kaliteli kit ile memlekette subap yaptirmadan milyon km giden accent ler var.Ben 500.600 binlerden once subap degisimi beklemem ki o da 1500 2000 tl civari olur eger olursa.



    Bu benim fikrim benim param benim dunyam.Elektrikliye en yakin arac hibrit lpg li yaristir.Elestiren olabilir ama bu gercegi degistiremez.



    Bu hesabi 1 gecede yapmadim yillardir yasiyorum bahsettigim araclar ile.

    Bugun yaris hibrit +lpg montaji ile 70 bin gibi bir rakama cok az yakan ırgat gibi calisabilecek dayanikli uzun omurlu bir arabaya sahi p olabilirsiniz.Ona en yakin en randumanli zoe 2017 129 bin tl 0 km si.
    Onceki zoe lari ben almam zaten kendimce dusuncelerim var.
    Ampera e gelecegi belirsiz 2019 yada 20 diyolar.
    Kia.niro plug in nissan leaf ev 2019 da gozukuyor.Ustelik 180 bin tl den baslayacaklar.
    Dusundum tasindim eldeki arabayi ampera yada.leaf icin bekletecegime satar eve yatirirm bir kismini kalaniyla da hibrit yaris alirim.Zira 2 3 sene icinde elektrikliler bir anda yayginlasacak ve c ile d sinif premium olmayan araclar cok ciddi 2. El zarari getireckler sahiplerine.Sonuc olarak insigniami satip elektrikli devrrim gelene kadar yaris hibritle hatta geldikten sonra bile bjr sure yaris hibrit ile gitmeye karar verdim.

    Taslar yerine oturunca d sinifi elektrikli araclardab 2.el bir sey alacagim zira 0 almak mantiksiz olacak o zaman geldiginde bu satirlari okuyacak ve belki hakkimi teslim ediyor belki de hadi len diyor olacaksiniz ama dusuncem bu sekilde.



    Herkese iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 26 Aralık 2017; 22:36:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    benim araç tam lpg lik. 2013 model ağır hasar kayıtlı aldım. hasarı düzeltilmemiş toparlanmış haldeydi. tampon demiri, tampon değiştirip hala sürüyorum, hava yastığı açınca ağır hasarı çakmışlar. 20 000 oldu. kimse demez yani bu araca niye lpg taktırdın bakalım kesin değil ama takibindeyim.
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    İzmir'de yazın 3,3-3,8lt/100km, kışın 4,0-4,5lt/100km benzin tüketiyorum. Uzun yolda ise yazın 3,5lt/100km (70-100km/h arasında), kışın aynı hızlarda 4.0-4.2lt/100km tüketim var.

    Uzun yolda Yaris Hybrid yerine C segment dizel manuel vites otomobil belki daha doğru olabilir. Fakat yarı şehir içi, yarı şehirler arası kullanılacaksa bence Yaris Hybrid yine de uygun olabilir.

    Ayrıca, yukarıdaki fikirlerinize katılıyorum. Yaris Hybrid'in sürüşü çok huzurlu ve rahat geliyor bana ve sonrasında benim de hedefimde elektrikli otomobil almak var. Dediğiniz gibi Türkiye'ye ilk gelecek C segment elektrikli otomobiller bugünkü değerle 150.000-200.000TL arasında olacağa benziyor ve bu rakamlarla ekonomik olmuyor veya başka seçenekler düşünülebilir. Yani aynı fikirdeyiz.

    Sonuçta otomobil benim için bir araç; güvenli, ekonomik, sorunsuz, pratik ve kolay olmasını beklerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Forum, yaris hybrid forumu ama bir kaç yıla neredeyse her markanın hibrit araçları da yollarda olacak. Hybrid konusunda bir avuç olan bizler, ülkenin öncüleriyiz. Bende de yaris hybrid var, çok da memnunum ama asıl hedefim tesla model 3. Abd de bazı eyaletlerde teşvikle 28.000 usd ye kadar alınabiliyor, en pahalı eyalette 35.000 usd. türkiye ye 2019-2020 gibi gelmesi bekleniyor. Konu ile ilgili çok kaliteli türk siteleri var. Bu forumdaki herkes teknoloji ve yeniliklere meraklı olduğundan eminim yakından takip ediyorlardır. Çok iyimser hatta saf bir düşünce ile acaba türkiye fiyatlandırması 250.000 TL bandında olabilir mi? En iyimser senaryoda bu fiyatlarda gelirse, yaris hybird, prius, auris hybrid sahipleri yani bizler, tesla ya geçebilmek için imkanlarını zorlar mı? Teknolojiye çok meraklı bir ülke olduğumuzdan sizce Türkiye de çok hızlı bir elektrikli otomobil devrimi olur mu?
  • Barastal B kullanıcısına yanıt
    Insignia grand sport a kadar tek amacim model 3 icin para biriktirmekti.

    Astra dan gs insigniaya kadar geldim.Hedefim 2018 de model3 veya ampera e sahibi olmakti.

    2019 sonu 2020 ortasi dediler yikildim



    Ustelik kia niro plug in ve ioniq plug in de 2019 da gelecek gozukuyor.



    Bende insignia yi satip yari hibrit 2. El e dusmeye karar verdim.



    Tahminen model 3 2020 de burda olacak.Daha erken de gelebilir ama en azindan istanbul a servisi 2020 de acacak dedikodusu var.Yani model 3 icin mantikli olan 2020. O zaman simdiki fiyatlar ile 210 bin e baslangic versiyonu olur gibi geliyor.



    Ampera e 190 bin civarinda gelir diye bekliyordum.Bu araclarin fiyatlari ayni oldugu halde opel in turkiye icin bir hırsı olurdu muhakkak bir seyler kirpip fiyati dusuk tutarlardi.



    Ampera e daha norvec e yetisemediler.



    Nissan leaf 60 kwh batarya ile gelecek o da 2019-2020.O da bugun kosuluyla 190 200 arasi olurdu gelseydi.



    Ben hibrit yaris +lpg ile devam edecegim.2021 de eleltrikli arac dunyasi cok degisir bu ülkede.Yalnız fiyatlar ve ulkedeki gelir durumu az çok belli.Herkes.almak ister ama belli esnaf grubu cok yol.yapan calışanlar hariç çok yaygınlasamaz..

    2025 2030 arasi lpg takilmasi gibi batarya takilmasi ile elektrikliye dönüşüm patlar ve 2030 da şarj kavgası yuksek voltaj kazaları vb. Çokça hayatımıza girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 29 Aralık 2017; 23:8:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bakım konusuna ben de değineyim isterseniz arkadaşlar merdiven altı harici özel servis diyebileceğimiz dışarıdaki eli yüzü düzgün özel servis fiyatları da çok arttı artık.Her zaman gittiğim servise geçenlerde bakıma götürdüm aracımı Golf 6 1.4 tsi rutin bakımını yaptırdım hep gittiğim yere ekstra olarak 4 buji değişti 560 TL tuttu. Yağ olarak Castrol Edge kullanıldı sadece yağın 4 lt'si 180 TL idi.

    Golf ile 7.5 lt altını görmüyorum şehir içinde ki 8.5lt çok rahat çıkıyor, Auris Hibrit tabi Yaris de fabrika verisi 4 lt değerleri görüyor aynı güzergahta. Aracı 100 bin km kullanacağınızı varsayalım ciddi tasarruf farkları çıkıyor.

    Genel anlamda şu an bütün firmalar çok zorlanıyor satış ve satış fiyatları konusunda. Çok çeşitli kampanyalar,farklı satış stratejileri,bazı donanımı sonradan getirme vs vs çok fazla parametre girdi. Bu tüm markalar için geçerlidir. Vergiler malumunuz biliyorsunuz zaten yedirttirmeden ziyade firmaların ayakta kalma mücadelesi demek doğru olur. 9 seneye yakın otomotiv sektöründeyim ,15 senedir de takip ederim,firmalar hiç bu kadar fiyat belirleme anlamında sıkıntıya düşmemişlerdi. Bunu en çok eskinin f/p arabaları olan Reno ve Dacia'nın fiyatlarına bakarak görebilirsiniz. Toyota hatta ucuz kaldı bile diyebilirim bunların yanında.

    Açıkçası yazacak çok nokta var bu vergiler ve buna bağlı otomobil sektörünün dengesinin bozulmasıyla alakalı olarak ama kafa da şişirmek istemem.




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Şu son zamanlarda gerek vergi artışları ve gerekse de otomobile olan talep yüzünden otomobille ilgili her şeyin fiyatı arttı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde açıklanan Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı’na göre hibrit araçların vergilerinde indirim yapılacakmış. Umarım ÖTV ve MTV'de indirim yapılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben açıkçası hiç ümitli değilim hibrit vergi avatajı konsunda. Niye derseniz şu an hali hazırda bir teşvik yapıldı. Büyük ihtimalle de bunun sebebi C-HR modelini Toyota'nın ülkemizde üretmesi sebebi ile kapalı kapılar arkasında yapılan diyolaglar sonucu oldu. Tabi teşvik derken çok büyük birşey beklemeyin hala C-HR birçok kişi için hala ulaşılabilir bir fiyata sahip değil. Yaris 1.5 lt motor hacminde kaldığı için ÖTV avantajından hiç faydalanmadı bile.

    Niye tahmin etmiyorsun derseniz, yukarıda da yazdığım gibi %100 elektrikli araçlara tamamen geçilinceye kadar ara formül hibrit motor.Bu kesin olarak belli oldu. Hibrit araçlar ile mevcut araçlara göre şehir içindeki genelde binek araçlar böyle kullanılıyor yarı yarıya tüketim avantajı sağlıyor. Bunun anlamı devletin yarı yarıya vergiden kayıp yaşaması demek.

    Araç fiyatları malum çok arttı,ayrıca alım gücü de çok azaldı. Eğer 2018 veya 2019 yılında araç satışları tepe taklak gitmeye başlarsa bir ihtimal geçmişte yapılan ÖTV avantajı gibi hibrit araçlara geçici bir süre indirim gelebilir. Böylece ne işi yanar ne kebap. Hükümette yaptığı indirime bir kılıf bulmuş olur.

    Tahmin etmeme sebeplerimden bir tanesinin de örneği başka bir sektör inşaattan vereyim. Biliyorsunuz ülkemizin çoğunluğu iyi güneş alan enlemlerde. Özellikle de Akdeniz hattı. Şu an yapılan yüksek katlı yeni binaların çoğunda sıcak su elde etmek için geçtim güneş enerjisini güneş enerjisi için hazır tesisat bile yok. Daha ucuza geldiği için müteahhitler evlere elektrikli su ısıtıcıları koyuyor. İnşaat inşaat diyen hükümet bunun için bile yasa çıkartamamış daha. Yine yapılan bu evleri görseniz yok ya dersiniz, ne düzgün yalıtım var ne enerji tasarrufu. Söz de var ama kalite yerlerde. Ulusal Enerji Verimliliği gibi havalı isimli toplantılar iyi hoş ama sahaya yansıması hiç yok. Eskiyi bile arar hale geldik birçok konuda.




  • "Umarım" dediğim de zaten buydu.

    2012 yılında Yaris Hybrid ilk kez Türkiye'de satılmaya başlandığından beri hibrit araçlarda MTV teşviği yapılacak dendi durdu. Ama hep lafta kaldı maalesef.

    Gönül ister ki ülkeyi yönetenler her konuda akıllı ve çağdaş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.