Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
37
Favori
168.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Ben Suzuki Swift 1.2 GL MT modelini aldıktan sonra babamlar için bir araba bakmaya karar verdim.

    Bir süredir takip ettiğim bir araç var. Toyota Yaris Hybrid e-CVT. Henüz yeni. Hybrid bir araç. Yani hem elektrikli hem de benzinli motorla çalışabiliyor. Elektrik motoru katkısıyla da yakıt tüketimi değerleri mükemmel. 1.5 Litre benzinli motoru var. Araçta donanım adına her şey mevcut. Siz tecrübeli kullanıcıların da fikirlerini merak ediyorum. En kısa zamanda bu araçla test sürüşüne çıkacağım. Özellikle Hybrid kullanıcılarından deneyimleri ile ilgili bilgi vermelerini bekliyorum.

    http://www.enerjinbosagitmesin.com/?gclid=CJ3tyfel7LICFUVc3godA1kAzQ

    "Dışarıdan şarj gerektirmeden elektrikli ve benzinli motorun en verimli şekilde çalışması, fren esnasında kendi kendini şarj ve benzin harcamadan gerçekleştirilen 0 emisyonlu elektrikli sürüş imkanı sunan Toyota Yaris Hybrid ile hibrit teknolojisi Türk halkı için de erişilebilir hale geliyor. Şehiriçi yakıt tüketimi sadece 3,4 lt/100km olan ve benzinli kompakt hibrit sistemiyle toplam 100 beygir güç sunan Yaris Hybrid, segmentinin en başarılı performans ve yakıt tüketimi dengesini gerçekleştiriyor. Son derece düşük şehir içi yakıt tüketimi ile dikkat çeken Yaris Hybrid’te bulunan elektrik motoru 60 PS (45 kw) ve 1,5 lt benzinli motor 75 PS, toplamda da 100 PS güç sunarak performanstan ödün verilmediğini kanıtlıyor. Yaris Hybrid, 0-100 km’ye 11,8 saniyede çıkarak, 165 km’lik hıza ulaşabiliyor. 0-50 km’ye 4 saniyede çıkarak dur-kalk trafiği için sınıf lideri bir hızlanmaya sahip olan Yaris Hybrid, sadece 85 g/km CO2 emisyonu ile segmentindeki en düşük CO2 emisyon değerine imza atıyor ve çevreciliğini de kanıtlıyor. Hibrit farkını hissettiren iç ve dış tasarımı, sürüş konforu, uzun ömürlü kullanımı ve 48 bin 750 TL’den başlayan erişilebilir özel tanıtım fiyatı ile sınıfında öncü rolünü üstleniyor." Arabam.com.


    Yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oricin -- 6 Ekim 2012; 18:35:24 >



  • Sevgili dostum beni anmışsın geldim burdayim. Insignia ya müşteri çıkmadı satamadım. Sattığım an alacağım araba yaris hibrittir.Direk de lpg taktiracagim.

    Bilmeyen varmıs aciklayayim lpg bir yakit cinsidir.Hibrit araca lpg montajı vardir.Irlandada avustralyada ve romanyada yaygindir.Lpg nin onayini Turkiyede ciddi ve resmi kurumlar verir belirli bir montaj şeması ve sertifikalı ekipman kullanılmak zorundadir.Lpg li doğan şahinlrer sıklıkla kaza yapar parcalanir bolunurler ama lpg tankı saglam kalir zira araba sacindan daha dayaniklidir.Ben binlerce kilometre bindim tek bir zararini gormedim.Bilmediginiz araclar kullanmadiginiz sistemler hakkinda atip tutmayin ben ingilizceyi anadili gibi konusan yazan gazi universitesi mezunu bir eczacıyim ustelik ben girdigimde fakülte %1 lik dilimden ogrenci aliyordu simdiki gibi de degildi.Zekama hele de tanimayan etmeyen insanlarin dil uzatmasina musade etmem.Cehaleti misli iade ederim




    Biri demis lpg takan gelse de konussa diye; bilader 1 insan hibrit prius a Türkiyede lpg taktiriyorsa o sana degil sen ona geleceksin.



    Ama bülent bey beni anmış geldim hatrına binaen prius a 1.5 motora prins vsi 2 sistem taktirdigimi, ilkin sistemi takan Ankara Ege otigazin yol tecrubesi istedigim halde yapmamasindan dolayi istedigim randimani alamadigimi akabinde Isparta Şua otogazin sahibi makine muhendisi Kayhan abimin 45 dakika ilgilenip yol tecrübesi yapmasi ile sorunsuz 40 bin km bindigimi 115 bin km civarındayken alip 118 bine dogru lpg taktirdigim priusumu 160 bin km lerde afyon opel bayisine takasa verdiğimi arabanin konya akşehirde memur bir arkadasta olduğunu diyebilirim



    Benzinde ne yakiyorsa tam %22 fazlasi kadar lpg yaktigini bugunun lpg litre fiyati 2.80 i baz alirs ak ortalama 100 km de 14 krs civari kasmadan 100 110 kmh suratlerle ailecek gittigimi soyleyebilirim.

    Oyle ozel bir sistem de degil sadece vsi 2 gibi çok çabuk devreye girecek ve çıkacak surekli aç kapadan bozulmayacak bir sistem yeterli.vsi 2 den çok memnundum.



    Montaj esnasinda ben prius a has bir durumdan dolayi araç kendini kilitledigi için bir miktar zorlandim.Ama romanya irlanda avustralya da çok var lpg li prius.Orda taktiranlardan çok faydalandim.

    Benim 100 lerce sayfa veri inceleyip taktirdigim sistemi insanlarin basitce foruma 2 satir yazarak ulasmak istemeleri biraz ayip.oluyor.Ayrica forumun cesitli yerlerinde yazilarim var ben bu konuda Turkiyede 2. Kisiyim. 1. Si opel amperaya lpg taktirmisti.Ben o 1. Kisiden cok istifade ettim.Rica ile minnet ile 2 kelam etmek icin telefon ettigim bis vakit istedigim cok olmustur.



    Istanbulda hibrit aracina lpg taktiracaklar direk Çetinsay otogaz Abdullah ustayi bulsunlar. O bir virtüözdür bu konuda.



    Benden bu kadar.
    - Şehir içinde yoğun trafikte kullanacaksanız çok uygun olur.

    - Spirit modelinde donanım seviyesi daha iyidir.

    - Araç CVT şanzıman varmış gibi hızlanır. Metro gibi hızlanır. Sportif kullanımda zevk vermez ancak şanzımansız otomatik vites yapısı bozulacak gibi durmuyor. (En azından ben şimdiye kadar yabancı siteler dahil, hiç okumadım şanzıman arızası. Zaten internetten araştırırsanız, bu patentli sistemin ne kadar kompakt olduğunu görürsünüz)

    - Güzergah inişli çıkışlıysa ortalama yakıt tüketimi katalog değerlerinin epey üzerinde kalır. (Yine de 5lt/100km ortalama tüketimi geçmez dikkatli kullanımda)

    - 2.elde servis bakımsız araç bulmak neredeyse imkansız olabilir ama yine de kontrol ettiriniz.

    - Yakıt tüketimini azaltmak için Pulse&Glide yöntemini uygulayınız. İnternetten açıklamaları mevcuttur. (Yine de sorarsanız açıklarım)

    - Batarya ve hibrit sistem 5 yıl/100.000km garantilidir. 5 yıldan sonra serviste yaptıracağınız yıllık Hybrid Health Check ile (150-160 TL olmalı) batarya 1 yıllık olarak toplam 5 yıl daha garantili olur.

    - Araç almadan önce test sürüşü yapmanızı öneririm.

    Farklı sorular olursa bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışırım.
  • ne iş hacım bu devirde arabalar çifter çifter ? :) bu değirmenin suyu nerden gelir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    ne iş hacım bu devirde arabalar çifter çifter ? :) bu değirmenin suyu nerden gelir?

    Ah keşke bu da ikinci aracımız olsa. Babamların 93 Model bir Toyota Corolla araçları var. Artık değiştirmeleri gerektiğini düşünüyorum. Yenilemek için de ekonomik bir araç bakıyorum onlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    ne iş hacım bu devirde arabalar çifter çifter ? :) bu değirmenin suyu nerden gelir?

    Ah keşke bu da ikinci aracımız olsa. Babamların 93 Model bir Toyota Corolla araçları var. Artık değiştirmeleri gerektiğini düşünüyorum. Yenilemek için de ekonomik bir araç bakıyorum onlara.

    hybrid araçlar şehiriçi trafikde ve dur kalk fazla yapılan sürüşlerde diğer araqçlara göre avantaj sağlamaktadır. yoğun olarak bu şekilde kullanılacaksa mantıklı, ancak babanız aracı uzun mesafede kullanıyorsa veyahut sürüş tarzı zaten ayağını gaz pedalından önceden çeken ve fren pedalını fazla kullanmayan birisi ise, bu parayı bu araca vermeniz bana göre mantıklı olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    ne iş hacım bu devirde arabalar çifter çifter ? :) bu değirmenin suyu nerden gelir?

    Ah keşke bu da ikinci aracımız olsa. Babamların 93 Model bir Toyota Corolla araçları var. Artık değiştirmeleri gerektiğini düşünüyorum. Yenilemek için de ekonomik bir araç bakıyorum onlara.

    hybrid araçlar şehiriçi trafikde ve dur kalk fazla yapılan sürüşlerde diğer araqçlara göre avantaj sağlamaktadır. yoğun olarak bu şekilde kullanılacaksa mantıklı, ancak babanız aracı uzun mesafede kullanıyorsa veyahut sürüş tarzı zaten ayağını gaz pedalından önceden çeken ve fren pedalını fazla kullanmayan birisi ise, bu parayı bu araca vermeniz bana göre mantıklı olmaz.

    Teşekkürler değerli yorumunuz için. Burada yazılacak olan tüm fikirleri değerlendireceğim. Çünkü Hybrid ülkemizde oldukça yeni bir teknoloji ve katkısı fiyat farkına değer mi, birlikte değerlendireceğiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    ne iş hacım bu devirde arabalar çifter çifter ? :) bu değirmenin suyu nerden gelir?

    Ah keşke bu da ikinci aracımız olsa. Babamların 93 Model bir Toyota Corolla araçları var. Artık değiştirmeleri gerektiğini düşünüyorum. Yenilemek için de ekonomik bir araç bakıyorum onlara.

    hybrid araçlar şehiriçi trafikde ve dur kalk fazla yapılan sürüşlerde diğer araqçlara göre avantaj sağlamaktadır. yoğun olarak bu şekilde kullanılacaksa mantıklı, ancak babanız aracı uzun mesafede kullanıyorsa veyahut sürüş tarzı zaten ayağını gaz pedalından önceden çeken ve fren pedalını fazla kullanmayan birisi ise, bu parayı bu araca vermeniz bana göre mantıklı olmaz.

    Teşekkürler değerli yorumunuz için. Burada yazılacak olan tüm fikirleri değerlendireceğim. Çünkü Hybrid ülkemizde oldukça yeni bir teknoloji ve katkısı fiyat farkına değer mi, birlikte değerlendireceğiz.

    Alıntıları Göster
    diğerlerinin fiyatını bilmiyorum ancak B sınıfı bir araç 50.000 tl fiyat bana pahalı geldi. . Az yakan temiz 2. el araçlar var düşük kilometrede ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    diğerlerinin fiyatını bilmiyorum ancak B sınıfı bir araç 50.000 tl fiyat bana pahalı geldi. . Az yakan temiz 2. el araçlar var düşük kilometrede ..

    O konuda haklısınız 45-50 Bin arasına Ford Focus'un 1.0 motoruyla az yakan aracı var aslında. Ama işte iyi bir elektrikli motorun şehir içinde yakıt tüketimine çok faydası olacağını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    diğerlerinin fiyatını bilmiyorum ancak B sınıfı bir araç 50.000 tl fiyat bana pahalı geldi. . Az yakan temiz 2. el araçlar var düşük kilometrede ..

    O konuda haklısınız 45-50 Bin arasına Ford Focus'un 1.0 motoruyla az yakan aracı var aslında. Ama işte iyi bir elektrikli motorun şehir içinde yakıt tüketimine çok faydası olacağını düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Veriler gerçekçiyse gerçekten çok az yakıyor demektir bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Veriler gerçekçiyse gerçekten çok az yakıyor demektir bu.

    Küçük şehir içinde saatte 50 km'nin üstüne çıkmazsan yakıt harcaması bu değerlerden de aşağı olur diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oricin -- 6 Ekim 2012; 18:34:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin


    bunca yıl corollaya binmiş bir kullanıcıya hibrit de olsa yaris falan önermek hele ki 50k küsür paraya çok yersiz olur.
    Bence babanıza 2. el D sınıfı araçlar bakın.
    Avensis gibi mesela.
    Lpg ile beraber gayet rahat gezerler.
    Bu yaştan sonra daracık yerde sıkışmasınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: oricin


    bunca yıl corollaya binmiş bir kullanıcıya hibrit de olsa yaris falan önermek hele ki 50k küsür paraya çok yersiz olur.
    Bence babanıza 2. el D sınıfı araçlar bakın.
    Avensis gibi mesela.
    Lpg ile beraber gayet rahat gezerler.
    Bu yaştan sonra daracık yerde sıkışmasınlar.

    Güzel yazmışsınız, teşekkürler ama, babamın lüks ve büyük araçlarda da gözü yok inanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: oricin


    bunca yıl corollaya binmiş bir kullanıcıya hibrit de olsa yaris falan önermek hele ki 50k küsür paraya çok yersiz olur.
    Bence babanıza 2. el D sınıfı araçlar bakın.
    Avensis gibi mesela.
    Lpg ile beraber gayet rahat gezerler.
    Bu yaştan sonra daracık yerde sıkışmasınlar.

    Eminin bizim Swift'i görse bu tam bana göre der. Nitekim kazasız belasız gidersek yanlarına bayramda sürecek Swift'i.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: oricin


    bunca yıl corollaya binmiş bir kullanıcıya hibrit de olsa yaris falan önermek hele ki 50k küsür paraya çok yersiz olur.
    Bence babanıza 2. el D sınıfı araçlar bakın.
    Avensis gibi mesela.
    Lpg ile beraber gayet rahat gezerler.
    Bu yaştan sonra daracık yerde sıkışmasınlar.

    Eminin bizim Swift'i görse bu tam bana göre der. Nitekim kazasız belasız gidersek yanlarına bayramda sürecek Swift'i.

    Alıntıları Göster
    Hybridlerin avantajı dur kalkın çok olduğu , çok yoğun trafikli büyük şehirlerde görülür.

    Onun dışında uzun yolda veya sabit hızlı sürüşlerde normal araçlara karşı üstünlükleri ilave alım maliyetlerinin yanında çok küçük kalır.

    Zaten şehirdışı tüketim verileri de benzinli versiyonla hemen hemen aynıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Hybridlerin avantajı dur kalkın çok olduğu , çok yoğun trafikli büyük şehirlerde görülür.

    Onun dışında uzun yolda veya sabit hızlı sürüşlerde normal araçlara karşı üstünlükleri ilave alım maliyetlerinin yanında çok küçük kalır.

    Zaten şehirdışı tüketim verileri de benzinli versiyonla hemen hemen aynıdır.







    Bu bilgiler aydınlatıcı oldu. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Hybridlerin avantajı dur kalkın çok olduğu , çok yoğun trafikli büyük şehirlerde görülür.

    Onun dışında uzun yolda veya sabit hızlı sürüşlerde normal araçlara karşı üstünlükleri ilave alım maliyetlerinin yanında çok küçük kalır.

    Zaten şehirdışı tüketim verileri de benzinli versiyonla hemen hemen aynıdır.







    Bu bilgiler aydınlatıcı oldu. Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Yakıt tüketiminde jC08 modu daha gerçekçi deniliyor.

    Linkteki liste yardımcı olabilir.

    http://comparison.nissan.co.jp/RESULT/NOTE/7471/FIT/7687/VITZ/6682/DEMIO/6594/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizashi

    Yakıt tüketiminde jC08 modu daha gerçekçi deniliyor.

    Linkteki liste yardımcı olabilir.

    http://comparison.nissan.co.jp/RESULT/NOTE/7471/FIT/7687/VITZ/6682/DEMIO/6594/

    Alıntıları Göster
    bende bu arba için maliyet hesaplaması yapıyordum ki konuyu farkettim. aracı yine yaris dizel m/m cool ile karşılaştırdım özellikle tüketim verilerini sonuçta şehir dışında dizel 0,06lt daha hesaplı gibi şehir içi ve birleşik tüketimde ise hybridin nerdeyse 1lt ye yakın avantajı var. demem odurki dizele göre her türlü avantajlı olur ve fiyat olarak ikisi arasında sadece 650tl fark var bence bunuda bakımlarda amorti edersiniz ki yakıt tasarrufunu saymıyorum bile. onun dışında daha güçlü daha rahat (mmt vs cvt ayrıca ses) bir arabaya binmiş olursunuz. Ama insanların aklındaki asıl soru b sınıfı bir arabaya bu parayı verene kadar neler alınır... biraz çevrecilik de olması gerekiyor insanda bu arabayı tercih etmek için. ama yakıt hesaplamalarında bence gayet önde bir araç keşke yollarda çokça görsek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savelor

    bende bu arba için maliyet hesaplaması yapıyordum ki konuyu farkettim. aracı yine yaris dizel m/m cool ile karşılaştırdım özellikle tüketim verilerini sonuçta şehir dışında dizel 0,06lt daha hesaplı gibi şehir içi ve birleşik tüketimde ise hybridin nerdeyse 1lt ye yakın avantajı var. demem odurki dizele göre her türlü avantajlı olur ve fiyat olarak ikisi arasında sadece 650tl fark var bence bunuda bakımlarda amorti edersiniz ki yakıt tasarrufunu saymıyorum bile. onun dışında daha güçlü daha rahat (mmt vs cvt ayrıca ses) bir arabaya binmiş olursunuz. Ama insanların aklındaki asıl soru b sınıfı bir arabaya bu parayı verene kadar neler alınır... biraz çevrecilik de olması gerekiyor insanda bu arabayı tercih etmek için. ama yakıt hesaplamalarında bence gayet önde bir araç keşke yollarda çokça görsek.

    Alıntıları Göster
    Arabayı geçen hafta inceledim. Bence mantıklı araba. 12 yıl akü garantisi olduğunu söylediler. Özellikle dur kalk trafiğine girenler için çok mantıklı. 0-50 km 5 saniye ise kalkışta gayet yeterli. Dizel otomatik B sınıfı araç alacaklar mutlaka gidip bir baksınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cangk

    Arabayı geçen hafta inceledim. Bence mantıklı araba. 12 yıl akü garantisi olduğunu söylediler. Özellikle dur kalk trafiğine girenler için çok mantıklı. 0-50 km 5 saniye ise kalkışta gayet yeterli. Dizel otomatik B sınıfı araç alacaklar mutlaka gidip bir baksınlar.

    Alıntıları Göster
    bu aracın pillerinin ömrü ne kadar acaba;?
    ve piller artık şarj olamaz hale gelince yenisini kaça nasıl edinebiliriz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    bu aracın pillerinin ömrü ne kadar acaba;?
    ve piller artık şarj olamaz hale gelince yenisini kaça nasıl edinebiliriz?

    Alıntıları Göster
    bu araçlarda yakın bır zamanda vergi indirimi gelir mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drserkarakus

    bu araçlarda yakın bır zamanda vergi indirimi gelir mi acaba?

    Vergi indirimi için çok umutlu değilim doğrusu.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.