Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (86. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.152
Cevap
37
Favori
168.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8485868788
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    "bayır aşağı inerken itmeye çalışması" dediginizden ben şunu anladım; az bir eğim aşağı yolda bile ilk kalkış için araç enerji tüketiyor, bu olmasaydı iyiydi diyorsunuz sanırım. Eğer böyleyse, hafif meyil aşağı yolda vitesi N konumuna getirebilirsiniz. Böylece araç enerji harcamadan aşağı doğru kayar. Bu aşağı kayma hızının 7km/h altında olduğunu varsayıyorum çünkü 7km/h altında rejeneratif fren enerjisi kullanılmıyor, direkt fren diskleri ile duruş sağlanıyor. 7km/h üzerinde aşağı süzülme başladığında vitesin D konumunda olması ile rejeneratif fren enerjisi kullanılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    aşırı dur kalk yapıyorsanız ilk kalkışta frenden çektiğiniz an itmeye çalışıyor bu düz zeminde normal ama bayır aşağı dez avantaj bunun dışında trafikte kalkış yaptınız tekrar durmaya çalışırkende frene bassan dahi 7km/h altında yine itmeye çalışıyor. bu şekilde o pil trafikte normalden çabuk bitiyor. galiba bunu araç ileri konumundayken geri kaçmasın diye yapıyorlar. bayırlarda frenle durulsa dahi ekranda elektrik motorunun itme hareketi yapmasından anlaşılıyor. bayır aşağı n konumuna almayı bazen kullanıyorum. bazende dur kalklarda yavaşlayınca kullanıyorum. eğer bu olay geri gitmesin şanzuman yada hangi sistemse zarar vermesin diye yapıldı ise (kitapçıkta aracı ters yöne kaçırmayın yazıyor buradan çıkardım) yapcak bişi yok N konumu daha aktif kullanıcaz. böyle birşey yoksada hareketi tamamen pedala bıraksalardı daha ekonomi olurdu. bir başka serzenişimde sanki cvt şanzumandaki vites aralığını tam ekonomik kullanamıyor. sanki bu araçta elektik motoru olmasa aynı cins motorlardan çok daha fazla yakıcakmış gibi. 50 km hız altında anlık tüketim 10 dan aşağı düşmüyor.1.3 lük kendi motorlarının yanına elektrikli motor olsaymış daha iyiymiş havası veriyor. tabiki okadar toyota mühendisinin bildiği birşey vardır burada söylenecek çok şey yok. diğer bahsettiğimiz şeylerde bu gibi şirketler geri dönüş isterler çünkü bizim şartlarda araç kullanma imkanları fazla yoktur.

    bunların hepsi düşünce. sormak istediğim birşey var. benim araç sanırım güncelleme görmedi. güncelleme sonra aracın kullanımında bir değişim oluyormu. tüketim, vites değişimi performans gibi ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla makyajlı kasa ile makyajsız kasa arasında hibrit sistemde bir fark yok. Iç ve dış makyaj var. Bir de bazi farklılıklar var; multimedya sistem, vsc on/off tuşu, hill holder kullanım şekli gibi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    İstoç da servis var Toyota Gürses,

    Yen'i açtılar 1 yıl gibi ...

    Müşteri oluşturmak için daha iyi hizmet verirler diye düşünüyorum ,

    Bu sırada bakım maliyeti ne tutu acaba,

    bakım ve ilgi ile ilgili memnunum. sıkıntı yok. 544 lira tuttu maliyet...
  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    Normal bir fiyat ,

    Diğer benzinli araçlarda da durum aynı,

    Polo 1, 2 tsı da ilk bakım 650 tl civarında ...!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    10 bin km bakımı 544 lira iyi fiyat değil hocam =)

    Yani bence değil, nedenini de açıklayayım. Eski bir toyotacıyım, şu an 4. toyotamı kullanıyorum. Hiybrid ilk çıktığında (makyajsız yaris) bu aracı sırf az yakacak diye değil bakım fiyatları en uygun olacak toyota diye pazarladılar. Yok efendim balatalar 100 binden önce değişmeyecek vs vs..

    bu araç çıktığında eski ve sürekli müşteri olduğum için akdemirde (İzmir) özellikle tanıtılmıştı. Pazarlama da yukarda bahsettiğim gibi yapıldı. Şu an dizel güncel auris kullanıyorum bundan önce de memnun olduğum 2010 dizel yarisim vardı ve auris almadan (dizeli de olmadığı için) hybrid yarise de baktım. Dizel aurisle arasında 10 bin tl fark vardı 2015 ekim ayında. hybrid yaris yerine 10 bin daha vereyim hem dizel hem de c segmentine döneyim dedim. Ve,

    1- Yakıt tüketimi hiç dikkat etmememe rağmen 5.3 ü geçmiyor (izmirde)
    2- uzun yol rekorum 3.8 ki kilosuna göre zaten daha altı olamazdı (6. vites 90 km hız sabit)

    3- ki bu noktada alıntıladığım konuya geliyorum. Son kasa makyajlı auris 10 bin bakımı 370 tl (26.04.2016)
    4- daha yakın tarihli 20 bin km bakımı 469,30 tl 19.11.2016 yani 3 ay olmuş.

    Dizel ve c segmenti aracın bakımları bana en uygun bakım fiyatlı olacak araç diye tanıttıkları araçtan daha uygun. Toyota bu aracı ya satmak için bana yanlış tanıttı ya da böyle bir strateji izlediler bilemiyorum, belki başka türlü çekici kılamıyorlardı. Ya da bu söyledikleri makyajla birlikte yalan oldu? Ha dedikleri gibi olsaydı cidden, arkadaş 544 yerine 344 yazsaydı, yakıt verileri dizelle yakalanamayacak ölçüde ve devamlılığı olsaydı (sizin 2,5 litre rekorunuzu biliyorum) ve fiyat farkı 10 bin değil de 20 bin hadi bilemedin 15 bin olsaydı ben zaten yaris kullanıcısıydım, gözüm kapalı hybride geçerdim.

    şu an bu fiyat farkı 14 bin lira (en düşük donanımlarda) yüksek-düşük donanımda ise 6 bin lira civarı. Kusura bakmayın biraz kafa şişirdim ama toyotaya bu konuda doluyum hocam kısacası 544 ilk bakım için ve böyle pazarlanan bir araç için çok (bence) hocam.




  • konuyu net olarak bilmiyorum ama benzinli aracın bakımı dizel araçtan pahalıysa artık...
    hep dizel aracın bakımı daha pahalıdır denir. ilginçmiş...

    c segment dizel araçla karşılaştırmışsınız ama dizel düz vitesle fiyat farkı sanırım kastettiğiniz?

    abes bi soru olacak ama 370 tl bedel yetkili servistir di mi baya uygunmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitbaer -- 22 Şubat 2017; 16:28:6 >
  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    Hocam konu toyotanın araç pazarlama şekli. Ben yaris kullandım 5.5 sene, tekrar yarise yöneldim ama araştırdığımda bana vaktiyle anlatılanların tutmadığını gördüm. Bu sefer dizel auris ve aradaki fiyat farkı daha mantıklı geldi her açıdan (Ki auriste daha fazla indirim yaptılar).

    Benim 10 bin bakımım 370 lira tuttu, hadi diyelim aradan zaman geçti o zaman ucuzdu.. 3 ay önceki 20 bin bakımım da daha uygun. İzmir Borovalı yetkili servisinde yapıldı ikisi de (fotoğraflarını çekip ekleyebilirim). Satmak için midir nedir çok güzel konuşuyorlardı vaktiyle ama ne anladım hybrid'den?

    Bu aracı ekonomi vurgusu yerine (bana yapılan) kardeşim bu araç daha çevreci diye satmalarının daha doğru olacağını düşünüyorum. Ekonomi vurgusu bu fiyatlarla yapılmaz. Araç zaten pahalı (vergi indirimi vs olması lazım, teşvik etmeleri lazım ayrı bir konu), benzin pahalı, bakımlarda bir ayrıcalık yok, ikinci el takıntılı ülkeyiz, lokal boyadan nem kapıyoruz pil ömrünü mü düşünmeyeceğiz? toplayın hepsini.

    o yüzden, vaktiyle bana toyota tarafından söylenenlere de dayanarak 544 çok dedim hocam, sürç-i lisan ettiysek affola




  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    Evet düz vites, kullanım açısından cvt yerine ben yine düzü tercih ederim ama zevk meselesi tabi. Birde dizeldeki en boş donanım (active) yine dolu bir araç olunca yarise hoşçakal dedim, dedirttiler.
  • Madem ki konusu açıldı; Toyota distribütörünü ve servis politikalarını eleştirmek istiyorum.

    1. Dilime doladığım (ki ben de bıktım artık şunu dile getirmekten) 'Toyota Safety Sense', 2 yıldan fazladır Türkiye haricinde tüm dünyada Toyata modellerinde standart veya opsiyon olarak sunulan güvenlik donanımı yeni yeni 2017 Auris ve Corolla'nın bazı modellerinde sunulmaya başlandı. Bu sistem şehir içinde arkadan çarpmaları %37 oranında azaltıyor. Bak bunu bilen distribütör o kadar akıllı ki, Corolla'nın sadece Premium modeline bu sistemi koyuyor, çünkü Premium diğerlerine göre oransal olarak az satılıyor. Diğer düşük donanım seviyelerine opsiyon olarak bile sistemi sunmuyor.

    2. Evet, Yaris Hybrid için bakım giderlerinin diğerlerine göre çok daha az olacağı söylenmişti fakat öyle olmadığı açıkça görülüyor. Şişirilmiş bakım masraflarını önceki paylaşımlarda da gördük.


    Tahmin ediyorum yukarıdaki olayları Avrupa insanına yediremezsiniz ama bize burada yediriyorlar maalesef.




  • Yaris XP130 kasası tekrar makyajlandı. Bakalım Türkiye'ye hangi eksik donanımlarla, ne zaman gelecek!






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 22 Şubat 2017; 18:3:56 >
  • erincar kullanıcısına yanıt
    Hocam ben şu an 1.2 Polo kullanıyorum ,

    Vw de en uygun bakım fiyatları 600 tl civarında başlıyor,

    Toyota , Vw ne göre fiyatları daha makul,

    Lakin Fiat kullanan arkadaşlarımıza göre de toyotanın bakım fiyatları yukarıda kalıyor,

    Fiat 500 L nin bakım maliyeti 15 bin km de 300 tl civarı ,

    Her marka farklı fiyatlandırma yapıyor ,

    Audi 1000 tl den başlıyor en düşük bakım maliyeti ,

    Mercedes BMW serviste faturayı tut tutabilirsen ,

    Toyota da biraz daha uygun olması gereken servis üçretleri maalesef yukarıda:((

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sanırım 544 tl içinde mecburi ödenen yol yardım ücreti var yıllık. bakım ücreti 450 civarında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erincar

    Hocam konu toyotanın araç pazarlama şekli. Ben yaris kullandım 5.5 sene, tekrar yarise yöneldim ama araştırdığımda bana vaktiyle anlatılanların tutmadığını gördüm. Bu sefer dizel auris ve aradaki fiyat farkı daha mantıklı geldi her açıdan (Ki auriste daha fazla indirim yaptılar).

    Benim 10 bin bakımım 370 lira tuttu, hadi diyelim aradan zaman geçti o zaman ucuzdu.. 3 ay önceki 20 bin bakımım da daha uygun. İzmir Borovalı yetkili servisinde yapıldı ikisi de (fotoğraflarını çekip ekleyebilirim). Satmak için midir nedir çok güzel konuşuyorlardı vaktiyle ama ne anladım hybrid'den?

    Bu aracı ekonomi vurgusu yerine (bana yapılan) kardeşim bu araç daha çevreci diye satmalarının daha doğru olacağını düşünüyorum. Ekonomi vurgusu bu fiyatlarla yapılmaz. Araç zaten pahalı (vergi indirimi vs olması lazım, teşvik etmeleri lazım ayrı bir konu), benzin pahalı, bakımlarda bir ayrıcalık yok, ikinci el takıntılı ülkeyiz, lokal boyadan nem kapıyoruz pil ömrünü mü düşünmeyeceğiz? toplayın hepsini.

    o yüzden, vaktiyle bana toyota tarafından söylenenlere de dayanarak 544 çok dedim hocam, sürç-i lisan ettiysek affola




    size karşı eleştirim yok hocam. paylaştığınız bilgiler için sağolun. kendimce veryansın ettim duruma...
    sizin bahsettiğiniz fiyatlar düşünüldüğünde hybridin bakım masrafı yüksek. kaldı ki bu aracın satışlarını artırmak istiyorsanız cazip şeyler sunmanız gerekir. anlamak güç..
    aracın fiyatı konusunda da ben geçen yıl mayıs kampanyasında aldım. yoksa o fiyatlara tercih edilecek bir araç değil. hem de avantajlı yönleri yokken(bakım maliyeti gibi) hele şimdi 73.000 yapmışlar herhalde kimse almaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurjoya

    Arkadaşlar sanırım 544 tl içinde mecburi ödenen yol yardım ücreti var yıllık. bakım ücreti 450 civarında

    içinde ufak tefek ilginç rakamlar var. cam suyu, bilmem ne spreyi, atık bertaraf ücreti falan...
    kalemlerin içinde göremedim ama varsa bi dahakine iptal ettiririm yol yardımı falan. bu hizmet için bakımda para alıyorsa yazık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Madem ki konusu açıldı; Toyota distribütörünü ve servis politikalarını eleştirmek istiyorum.

    1. Dilime doladığım (ki ben de bıktım artık şunu dile getirmekten) 'Toyota Safety Sense', 2 yıldan fazladır Türkiye haricinde tüm dünyada Toyata modellerinde standart veya opsiyon olarak sunulan güvenlik donanımı yeni yeni 2017 Auris ve Corolla'nın bazı modellerinde sunulmaya başlandı. Bu sistem şehir içinde arkadan çarpmaları %37 oranında azaltıyor. Bak bunu bilen distribütör o kadar akıllı ki, Corolla'nın sadece Premium modeline bu sistemi koyuyor, çünkü Premium diğerlerine göre oransal olarak az satılıyor. Diğer düşük donanım seviyelerine opsiyon olarak bile sistemi sunmuyor.

    2. Evet, Yaris Hybrid için bakım giderlerinin diğerlerine göre çok daha az olacağı söylenmişti fakat öyle olmadığı açıkça görülüyor. Şişirilmiş bakım masraflarını önceki paylaşımlarda da gördük.


    Tahmin ediyorum yukarıdaki olayları Avrupa insanına yediremezsiniz ama bize burada yediriyorlar maalesef.

    benim eleştirmek istediğim konu da hybridin garanti süresi. arkadaş insanlar elektronik bir araç olduğu için zaten mesafeli yaklaşıyor. garantisini 5 yıl yap sen de kazan. bi de bakıma gidince 650 tl ye uzatma teklif ediyorlar. araban güveniyorsan bu bedeli istemezsin birincisi, hybridi satmak istiyorsan normal araçtan bir farkı olmalı ikincisi...
    1oo tane garanti uzatmadan kazanacağın parayı. garanti uzun diye fazladan bir araç satsan karşılarsın. fiyat düşük diye cazip olmuyor bana göre...




  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    bende çok memnunum ve söylediklerinize %100 katılıyorum,
    dün 30 bin bakımına girdim,beklerkende CHR test ettim,
    YAriste keşke dediğim 3 husus vardı,2 si CHR da bertaraf edilmiş,3. süne dikkat edemedim maalesef,

    1)Süspansiyonlar : YAris te süspansiyon bir tık daha yumuşak olsa konfor namına ciddi yol katedilirdi.CHR engellerden geçerken daha " puf puf " efektiyle geçiyor.

    2)CHR daki elektrik motoru 53kw bizdeki 45 kw ,aradaki farkı gaza basarken hissettim,CHR elektirik ile yol almak için daha çok çaba sarfediyor,daha çabuk hızlanıyor.Uzun bir test sürüşü oldu ( 28 km ) hava 13 - 15 derece ve lastikler yaz lastiği idi,3,6 lt ortalama ile bitirdim testi.
    Buarada önceki mesajda 100-130 arası gittiğim hız aralığı güzergahın %70 i için geçerlidir,kalanında daha düşük hızlar ve dur kalklar vardır.

    3)YAris te arkada tavan aydınlatması yok,CHR a dikkat etmedim,

    Son olarak satış danışmanının söylediğine göre,yaza Auris in Hybrid versiyonu gelecekmiş (1.8) ve mantıklı bir fiyat bandında olacakmış,




  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Bende dün 30 bin bakımı yaptırdım Toyota Kaya Kocaeli de,
    524 tl tuttu,
    Batarya testi ve güncellemesi,
    enjektör temizleme,
    Yağ değişimi,
    Filtreler,
    genel bakım vs
  • Önceden paylaşılan servis bakım fişlerinde ben de gördüm gereksiz yere birkaç kalem var ve fiyatlar çaktırmadan şişirilmiş.

    Aracı bakıma verdiğinizde aracın başında durabiliyor musunuz, izin veriliyor mu? Bunu neden sordum, aşağıda iki adet gerçek yaşadığım olay yüzünden;

    1. Yıllar önce, başka bir markanın otomobilini servise götürdüm. "Siz bekleme salonunda bekleyebilirsiniz" dediler. Bir sebepten aracın bulunduğu servis alanına doğru gittim. İki adet büyük yağ varilinin birinden plastik bidona yağ pompalandığını gördüm ve izlemeye devam ettim. O plastik bidondaki yağı aracın motoruna döktüler, araç hazır dediler. Servis müdürü ile servis alanına girdim, bakımı gerçekleştiren servis elemanı da yanımızda, tek tek sordum;

    Soru: "Bu varil nedir?"
    Yanıt: "Atık yağlar için"

    Soru: "Aracıma hangi marka yağ koydunuz?"
    Yanıt: "Orijinal X marka 4 litre"

    Soru: "Yağın kutusunu görebilir miyim?" (Bu sorudan sonra servis müdürü ile servis elemanı birbirine bakıştılar. Servis elemanı güya boş yağ bidonunu bulmaya gitti ama bulamadı)


    O iki büyük varilde toplanan atık yağlar bir şekilde çöktürülüp tekrar kullanılıyor olabilir. Bu benim yorumum sadece.



    2. Yine yıllar önce başka bir markanın test sürüşüne gittim. Bekleme salonunda beklerken servis müdürü ve insan kaynakları müdürü diye tahmin ettiğim kişi ayak üstü konuşurken kulak misafiri oldum;

    Servis müdürü: "Yukarıdan baskı var. Serviste hava filtresine hava tutup takıyoruz yerine, polen filtresi değişti diyoruz ama değiştirmiyoruz. Bazen yağı iyiyse değiştirmiyoruz ama faturaya değişti diye yazıyoruz. İçim hiç rahat değil"

    .....



    Her marka veya her servis bunu yapar demiyorum. Fakat başka birkaç kişiden de yukarıda yaşadığım olaylar gibi duydum. Bilginiz olsun diye yazıyorum.




  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    Yol yardım senelik olur ama onu size sormadan satmazlar hocam. Faturada da yazar yol yardım diye. muhtemelen eklememişlerdir. Suyunuzu doldurup gitseniz, enjektör temizleyiciyi falan yazmasalar en fazla 40 lira daha düşer olur 500. En uygun bakımlı toyota olacak diye sattıkları (pazarladıkları) araç olmuyor yine.

    Alj bu işi çok beceremiyor. Servislerde eskiden daha iyi indirim alınıyordu, ahbap olmanız yeterliydi. Eşitlik olsun diye forever kart çıkarıp indirimleri oraya aktardılar ama o da fos çıktı. siz de demişsiniz 70 bin lira ama geçerli artılar bulmak zor. Bunlardan bağımsız bakabilsek, güvenlik donanımı, vergiler, servis vs avrupa standartlarında olsa (Bulentcandanın dediği gibi) aslında çok güzel araç. Ama cidden bize yedirtiyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 8485868788
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.