Binbaşı
23 Temmuz 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
3 üye
Görüntülenme
Toplam: 49 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Evet arkadaşlar, 7 yıllık bir toyota sürücüsü olarak ( corolla, auris, yaris ) yeni yarisi incelemeye, nasıl bir araç yaptıklarına bakmaya gittim. Beklentilerim doğrultusunda yorumlamaya çalıştım, umarım beğenirsiniz.

ilk olarak bayideki baz versiyonu yerinde inceledim (1.3 fun)

araçta ilk olarak şunu söyleyebilirim ki yeni tasarımla birlikte kolonlar daha sağlamlaştırılmış, boyutları büyümüş. Toyotanın yeni çizgilerinden yaris de nasibini almış (küçülen anten, sinyallerin aynaya taşınması,kelebek camının kaldırılması ve yeni ön ızgara göze çarpan yeniliklerden)


Bagaja baktığımda boyutların oldukça büyüdüğünü gördüm ama bunun bir bedeli olmuş tabiki. o da önceki yarislerdeki gibi koltukların tam olarak yatmaması. yani yeni yariste bagajla koltuklar yattığında eskisi gibi düz bir zemin oluşmuyor. Bunun yanında derinlik sorunu hala sürüyor. Ama yine de fena değil.


iç kısım

İçerideki en büyük yenilik malzeme kalitesinde. avensis de kullanılan sert, çizilmez plastik ile daha açık renk olan yumuşak malzeme kullanılmış ki bence burda segmentinin üstüne çıkmış araç.


konsolun genişliği harika. iç genişliği c segmenti bir araca binmiş hissi veriyor. boyutlar büyümüş ve alan çok iyi kullanılmış. direksiyon şekli hoş, kullanışlı olmuş. göstergeler şaşalı değil ancak standartlarda. bardaklıkların yeri eskisine oranla daha kullanışsız. Torpido yeterli ancak eskisi kadar kapalı göz yok.





tabi bütün bunları test etmek lazımdı bu kısımdan sonra makinayı bıraktım. Test için aracın yanına gittiğimde beni bir sürpriz bekliyordu: Yaris 1.3 style

Bayide incelediğime nazaran bambaşka bir araç çıktı karşıma. zira üzerinde 16'lık jantlar, krom çerçeveli sis farları, bagaj spoileri gibi çok şık duran farklılıklar vardı. içine bindiğimde farklar ise alt kısmı düz, turuncu dikişli spor direksiyon, geri görüş kameralı dokunmatik ekranlı radyo, elektronik klima ve yolcu otobüslerindeki gibi koltuğa monte kol dayama ilk sırıtan farklardı. yola çıkarken aracın ilk farkı direksiyon yumuşaklığı. aurisimde direksiyon böyle rahat dönmüyordu ki bence çoğu c segmentiyle yarışır. ikinci dikkatimi çekense sessizlik oldu. bozuk yolda dahi araçtan tek plastik sesi gelmedi (özellikle dinledim aracı) yol tutuşu yeterliydi, direksiyon tepkileri iyi. hızlanma normal cvt şanzıman ise mükemmeldi. vites geçişi hissetmek imkansızdı. Tanıdık bayi olduğu için 20 dakika gezdim araçla. daha sürebilirsiniz demelerine rağmen aşık olacağımdan korktuğum için sınırladım kendimi.

SONUÇ: sonuç olarak style donanımından, cvt den ve aracın ferahlık ve sürüş zevkinden oldukça keyif aldım. bu araç alınırsa style alınır diye düşünüyorum zira fun beni memnun etmedi. Araçta arka camlar dahi otomatik değil. biraz güzelleştirmek için paket almanız gerekiyor dolayısıyla fiyat artıyor ve fun'ın paketsiz fiyatı 38 bin lira. açıkçası o araca 38 vermem. fakat style donanımına 43 veririm. style ile test sürüşü yaparsanız demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız, indiğinizde o araca b segmenti diyemeyeceksiniz inanın. bayideki tanıdığımla dizel meselesini de konuştum. 48 olacak fiyatı dedi fakat şunu da itiraf etti bu araç dizel alınmaz. zira dizelde cvt olmayacak ve fiyat farkı fazla. kullandığım style için konuşacak olursam: pazarlıkla 42 desek evet bu fiyata değer. 1.4 polo 30 küsürse bu araç 40 küsür olmayı hakediyor inanın Tabi bunun yanında ülkedeki durum, vergi sistemi malum. o yüzden tüm markalarda fiyatlar çok uçuk malesef.
arkadaşlar merhaba. bugün 20.000 bakımı için beklerken birşey farkettim. onlar bütün gün ışıl ışıl parlıyor, siliniyor, müşteri çekmeye çalışıyorlar. evet onlar bayilerdeki toyotalar bugün beklerken fotoğraflarını çektim ve sizlersiz boğazımdan geçmedi. umarım beğenirsiniz..


önce kapıda avensis test aracı karşılıyor beni





ve içeri girince bir güzellik size göz kırpıyor, istemeden o tarafa gittiğinizi farkediyorsunuz






derken bir 4x4 çarpıyor arkalardan gözüme






avensise beyaz çok yakışıyor





ve diğerleri.. urban cruiser





verso..



eee dünyanın en çok tercih edilen modelini unutmak olmazdı..



evet fotoğraflar bu kadar.. umarım beğenmişsinizdir.. onlar gittiğinizde yine orada olacaklar, taa ki yollara düşüp asfaltta akacakları güne kadar. tıpkı diğer arkadaşları gibi..
AURİS KULLANICILARI KULÜBÜ
Hakkında
Konum: İzmir
Meslek: Gazeteci / Editör / Medya-İletişim
Forum İmzası:
TODAY TOMORROW TOYOTA
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: dün
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 1.799
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.837
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 1.132.157 (Bu ay: 693)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 135 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.