Şimdi Ara

Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
2
Favori
1.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Üçüncü nesil Peugeot 3008, uzun bir bekleyişin ardından bugün resmi olarak tanıtıldı. Bambaşka bir tasarım, yeni teknolojiler ve %100 elektrikli E-3008 versiyonuyla gelen 2024 Peugeot 3008, önümüzdeki yılın başından itibaren kademeli olarak Avrupa'da satışa sunulacak.



    Marka için bazı ilkleri beraberinde getiren yeni 3008, ilk olarak %100 elektrikli versiyonuyla karşımıza çıkıyor. Stellantis Grubu'nun STLA Medium platformunu kullanan ilk seri üretim model olan yeni E-3008; Allure ve GT donanım seviyeleri, üç opsiyon paketi ve üç farklı güç aktarma kombinasyonuyla tercih edilebilecek.



    2024 Peugeot E-3008, özellikleriyle neler sunuyor❓



    2024 model Peugeot E-3008'ün ilk versiyonunda 73 kWsa net kapasiteye sahip 400V nikel-manganez-kobalt (NMC) batarya kullanılıyor. Söz konusu batarya, ön aksa entegre, 157 kW (210 hp) güç ve 343 Nm tork üreten sürekli mıknatıslı senkron motora güç veriyor. Bu kombinasyonla yeni Peugeot E-3008, WLTP'ye göre 525 kilometreye kadar sürüş menzili vadediyor.




    Yeni elektrikli Peugeot 3008'in bir üst versiyonunda 73 kWsa'lik batarya çift elektrik motoruna güç veriyor. Bu versiyonda, öndeki motora ek olarak arka aksta 83 kW (111 hp) güç ve 166 Nm tork üreten bir motor daha bulunuyor. Bu sayede toplamda 320 hp güç açığa çıkarken, bu versiyonun sürüş menzili de ilk versiyonla aynı olacak şekilde 525 km olarak açıklanmış durumda.



    Peugeot E-3008'in Uzun Menzil versiyonu ise 98 kWsa net kapasiteye sahip daha büyük bir bataryadan güç alıyor. Yine ön aksa entegre edilen motor bu kez 170 kW (230 hp) güç ve 343 Nm tork üretiyor. Çift motor opsiyonuna sahip olmayan bu versiyon, WLTP'ye göre 700 kilometreye kadar sürüş menzili vadediyor. Normal, Eko ve Spor modunun sunulduğu aracın çift motorlu versiyonlarında bunlara ek olarak 4WD modu da bulunuyor.



    Şarj, ısı pompası ve rejenerasyon sistemi🔽




    2024 Peugeot E-3008, sol arka çamurlukta bulunan şarj girişi üzerinden AC veya DC olarak şarj edilebiliyor. AC şarjda üç fazlı kaynakran 11 kW'a kadar standart olarak şarj edilebilen modelde 22 kW üç farzlı şarjı destekleyen cihaz da opsiyon olarak sunuluyor. 160 kW'a kadar DC hızlı şarj desteğine sahip olan bataryalar yüzde 20'den yüzde 80 doluma yarım saat civarında ulaşıyor. Ayrıca, V2L (vehicle to load) teknolojisi ile E-3008'in bataryasını farklı elektronik cihazlara güç vermek için kullanmak da mümkün.



    Verimliliği artırmak adına standart olarak ısı pompasıyla gelen yeni Peugeot E-3008'de üç seviyeli (Low, Moderate, Increased) rejeneratif fren sistemi de mevcut. Bu modlar, direksiyon simidinin arkasına entegre edilen kulakçıklar ile değiştirilebiliyor. Low, içten yanmalı motorlu araçlardakiyle benzer bir deneyim sunarken diğer iki moddaki rejenerasyon seviyesi arka stop lambalarını otomatik olarak yakmaya yetecek kadar artıyor.



    Peugeot E-3008 dış tasarım🚗



    Yeni Peugeot 3008, standart SUV görünümünden sıyrılarak son dönemde moda halini alan fastback-SUV benzeri bir silüetle karşımıza çıkıyor. Söz konusu model, 4.54 metre uzunluğa, 1.89 metre genişliğe ve 1.64 metre yüksekliğe sahip. Ön bölümde pençe şeklindeki gündüz LED'leri, onlarla uyumlu görünen ince farlar ve büyük Peugeot logosunun yer aldığı çerçevesiz panjur tasarımı dikkat çekiyor.



    Yeni Peugeot E-3008'in tüm versiyonlarında Pixel LED olarak adlandırılan adaptif LED farlar standart olarak geliyor. Hava sürtünme katsayısı 0,28 olarak açıklanan modelin aerodinamik performansına jantlar da katkı sağlıyor. Teknik ve geometrik tasarımlarıyla 19 inç veya 20 inç jantların ortasında yeni Peugeot logosu yer alıyor. Arkada ise GT versiyonlarında 3D olmak üzere üç pençeli ışık imzasıyla dinamik bir tasarım sunuluyor.



    Peugeot E-3008 iç tasarım🔽




    2024 Peugeot E-3008, "Panoramic i-Cockpit" adı verilen yeni kokpit düzeniyle dikkat çekiyor. Yüksek çözünürlüğe sahip 21 inç kavisli panel ile karşımıza çıkan bu alanda dijital gösterge ve multimedya ekranları bulunuyor. Allure versiyonunda, yeni Peugeot i-Cockpit standart olarak, panoramik ekran altında tek bir panele entegre edilen iki adet 10 inçlik dijital ekrandan oluşuyor ve 21 inçlik panelle aynı etkiyi veriyor. GT, standart olarak yukarıda sözünü ettiğimiz 21 inçlik bir ekranla donatılıyor.



    Peugeot'nun yeni kokpit tasarımında vites düğmesinin üst tarafa, motor start-stop tuşunun hemen yanına taşındığını görmekteyiz. Sağ tarafta ise kokpitle bir bütün gibi görünen ince havalandırma ızgaraları ve kişiselleştirilebilen hızlı menülerin yer aldığı i-Toggle paneli bulunuyor. Orta konsolda da çift kapaklı depolama bölümü, iki adet bardaklık, elektronik park freni, kablosuz şarj ünitesi ve çeşitli kontroller yer alıyor.



    Peugeot E-3008'in AGR onaylı ön koltuklarında ısıtma özelliği tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunuluyor. Havalandırma, masaj ve yolcunun boyutuna uyum sağlamak için şişen veya sönen uyarlanabilir yan destekler ise opsiyon listesinde yer alıyor. Peugeot E-3008'in bagaj hacmi 520 litre. Bu değerin önceki nesil ile aynı olması dikkat çekici. 4WD versiyonlarda ise bagaj hacmi 470 litreye düşüyor. Bunun dışında iç mekanda toplam 34 litreye varan farklı depolama alanları da mevcut.



    Yeni Peugeot E-3008, sadece Fransa’daki Sochaux Fabrikası’nda üretilecek ve Şubat 2024’ten itibaren kademeli olarak Avrupa pazarlarında satışa sunulacak.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!
    Yeni Peugeot E-3008 tanıtıldı: 700 km menzilli fastback SUV!










  • 3008'in SUV yerine artık fastback kasa tipinde üretilmesi büyük risk bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevcut çok iyi olan tasarımı bir adım daha öne götürmüşler ancak o vites tasarımı hiç olmamış. Tasarım bittikten sonra "aaa; vites koymadık" dediler herhalde :)

  • Fastback tasarımda uzunluk önemli. Boy kısaldıkça bodur, kambur bir tip oluşuyor araçta. Bunda da öyle olmuş. 408'de orantı çok iyi ama buna uyarlamaya lüzum yokmuş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tEmh@ -- 12 Eylül 2023; 16:26:10 >
  • Sanat eseri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 700km menzil orta klasman bir araç için süper bir değer ve Renault gibi ısı pompası olmayan ya da opsiyona ekleyen markalardan değil Peugeot, aslan aslan , ısı pompası standart <3 Aşık oldum resmen , elektirikli araçlara olan ön yargıyı yıkıp sevdirecek bir model olacağı kesin .. Panaromik i-cockpit curved yapısıyla tek kelimeyle muazzam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 12 Eylül 2023; 16:45:02 >
  • Peugeot olması dışında çok güzel bir araç. 700 km de cok iyi bir menzil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • musk olmasa bunların hiç biri olmazdı . hala tor tor dizelle kafa ütülerdi. darısı otonom sürüşe elon reyis öğretecek bunlara inovasyonu yeniliği.

  • Fastback tanımı da değişti iyice.
  • Tasarımda kalıp sabundan ilham almışlar gibi. İç tasarım şaheser ve çok zevkli olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bayağı beğendim.Fiyatlar acı reçete olacak ama 2024 te Çinliler istilaya başlarsa rekabetçi fiyata zorlanabilirler.Birde satışı Tofaş yaparsa sanki daha iyi olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İçteki gri detay çok çirkin olmuş, vites seçicide arkadaşın dediği gibi koymayı unuttuk sonra koyalım gibi olmuş. Ekran çok yukarda olmuş, yolu kesiyor gibi bunların sebebi de hep şu direksiyon tasarımı yüzünden. Menzilde iyi olmuş, 500 km gidecektir agresif kullanılsa bile.

  • SUV kasa tipini hiç bozmamaları gerekiyordu. Tiguan, Tucson, Sportage, Austral vb rakipleri SUV forumda yollarına devam ederken yeni 3008'i Coupe-SUV formunda geçerek büyük bir risk almış durumdalar. Peugeot keşke bu hataya düşmeseydi

  • Ulannnnnn italyada üretip bize yine yutturacaklar bilesinnnnn

  • Diğer bir çok konu tartışılır ama, Peugeot iç tasarım konusunda kendi segmentini aşalı zaten çok olmuştu ve kendi fiyatının 3-4 katı olan premiumlarla yarışıyordu, artık onların da çoğunu geçti ve fuarlarda gördüğümüz konseptlerle yarışıyor.

  • içi çok hoşuma gitti

  • Mevcut kasanın dış tasarımı bundan daha güzel bence.


    Neden Coupe-SUV tasarımına geçme gereği duydular anlamış değilim.


    Bu aracın tasarımı aslında baya güzel ama mevcut kasanın tasarımı çok çok güzel, haliyle insan daha iyisini bekliyor.

  • khanstern kullanıcısına yanıt
    WLTP değeri 700km, gerçekte onu 2'ye böl 350km o da düz yolda pedala çok basmadan 2 kişi gidersen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Hocam elektirikli araçları akıllıca kullanmak gerekiyor. Dip gazdan kaçınmak ve yokuş aşağı inerken rejeneratif frenleme yaptırarak güç kazanmasını sağlamak gerekiyor. Isı pompasının olmasını büyük avantaj. Bu araç ile her halukarda everest dağına da çıkılsa 500KM net yapar gibi görünüyor:)

  • 5008'le 3008 çakışıyordu biraz, bu yüzden coupe Suv yaptılar bunu..


    5008'i klasik Suv olarak eski 3008'in yerini alacaktır tahiminen.


    Araç çok etkileyici ama bazı otomobiller iyice konsept gibi artık. geleneksel otomobilden akıllı, ultra modern, uzay aracı gibi dijital cihazlara geçiş başlıyor ilgim kayboluyor bu noktadan sonra. deli satacak bu da, 70-80lerin baba oyunucusu peugeot geri döndü iyice.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.