Şimdi Ara

Yeni Opel Astra Test (1.6 Active Select)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
16.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen hafta pazar günü yeni Astra'yı görmek için abimle Opel'e gittik.Araç dış tasarım olarak son yıllarda çıkmış en güzel araçlardan birisi bence.Kaslı,heybetli,sağlam bir duruşu var.Araçta her ayrıntıyı düşünmüşler.Mesela baz versiyonda sis farı olmamasına rağmen o kısım hiç göze batmıyor.Bilirsiniz çoğu aracın baz versiyonu kabak gibi görünür ama Astra öyle değil.Çünkü sinyali sis farının yerine koymuşlar.Aracın ön farları,omuz çizgisi,çamurlukları resmen ''ben sporcuyum'' diyor.Kısaca dış tasarımı kusursuz olmuş diyebilirim kendi adıma.


    Aracın içide dışı kadar güzel.Koltuğa oturur otumaz ön konsol sizi sarıyor.Bazılar için kötü his olsada benim için güzel bir duygu.Konsoldaki düğmeler biraz karışık gibi geldi fakat araç benim olsa 2 günde öğrenirdim sanırım.Direksiyon Kalos'a göre epey küçük.İçeride kullanılan malzeme bu sınıfa göre çok kaliteli.Mesela bir focus,corolla,fluance de bu kadar kalite yok.Hele kendi aracım kalos'ta bu kalitenin k sı bile yok.
     Yeni Opel Astra Test (1.6 Active Select)

     Yeni Opel Astra Test (1.6 Active Select)

     Yeni Opel Astra Test (1.6 Active Select)

    Aracın vites kolu ve vites yolu çok hoşuma gitti.Her ne kadar performansı törpülesede, minik dokunuşlarla vites değiştirmekte güzel bir duygu.Hele yoğun trafikte.

     Yeni Opel Astra Test (1.6 Active Select)


    Arka kısım biraz sıkıntılı.Boyum 172 cm olmasına rağmen binerken rahat edemedim.Hani forum ahalisinin 185+ olduğunu düşünürsek çoğunuz bu konuda sıkıntı yaşayacaktır.Bindikten sonra hiçbir sıkıntı yok ama, gayet ferah.Keşke Honda Civic, Toyota Avensis gibi, arka alanı düz olsaymış.Birde şu kol dayamanın orası yok mu?Bu otomobil üreticileri ortada oturanları hiç düşünmüyorlar.
     Yeni Opel Astra Test (1.6 Active Select)


    Bagaj kısmı bana yeterli geldi.Fazla girinti çıkıntı olmamasıda güzel.
     Yeni Opel Astra Test (1.6 Active Select)




    Bayide aracı incelerken her zamanki gibi yanımıza müşter temsilcisi geldi ve araç hakkında bilgi vermeye başladı.Şimdiye kadar gördüğüm en bilgili ve kibar müşteri temsilcisi diyebilirim.Gerçekten verdiği bilgiler çok doyurucuydu.Öyle aracı göklere çıkarmak için saçma sapan cümleler kurmadı.Arka süspansiyon hakkında konuştu genelde.Sonra bize, ''test sürüşü yapmak ister misiniz?'' diye sordu.Ben açık açık aracı alacak durumum olmadığını söyledim, abimde otomatiği süremediği için kullanmak istemedi.Test e çıkmak için ısrar edince bende tamam o zaman sürelim dedim.

    Test aracı siyah, 1.6 115 hp, otomatik vites ve baz versiyonuydu.(43 bine satıyorlarmış)
    Güneşte kavrulmuş araca bindik.(Toplam ağırlığımız 250 kg civarıydı )Aracı çalıştırdım ve vitesi d konumuna getirdim.Çıktık yola tahmini 500 metre gittikten sonra klimayı açtım 30 saniye sonra aracın içi ideal serinliğe ulaştı.Gazı köklemeye başladım, araba hemen (dsg gibi hemen olmasada) vites düşürdü ve 5500 devirlere çıktı.Devir 6000 e gelince ayağımı hafifçe çektim ve vitesin üst vitese geçmesine izin verdim.Hızlanma isteği yeterliydi.Geçişler gayet başarılıydı hiçbir sarsıntı hissetmedim.Daha sonra hızımı 100 km ye sabitleyim yol sesini dinlemeye başladım.Eski ve bozuk bir asfalt olmasına rağmen yol sesi azdı.(Radyo kapalı bu arada) Konforuda üst sınıflarla yarışacak kadar iyiydi bence.(Ne de olsa Almanya'da üretiliyor)Hem bu kadar iyi yol tutup, hemde böyle konfor sağlamak zor iş.Radarlardan dolayı pek sürat yapmadım ama aracın yola oturuşu iyiydi diyebilirim.Bir iki sert hareket yaptım en ufak bir yatma eğilimi olmadı.Daha sonra hızımı düşürdüm, vitesi kendime doğru çekip manuele aldım.Dsg gibi olmasada kullanımı zevkli ve rahattı.Neyse döndük dolaştık tam bayinin önündeki ışıklarda durdum aynadan bi baktım x6 geliyor.Üff x6 ya bak diye mırıldandım.Sonra dedim ''oğlum ne biçim adamsın, Astra yı aldında x6 sı kaldı''.Aracı aldığım gibi parkettim ve anahtarı verip teşekkür ettim.Form dolduracak mıyız diye sordu abim, adam yok dedi.(ilk defa form doldurmadım)

    Oturduk masaya fiyatları öğrendik.Yukarıda dediğim gibi kullandığım aracı 43 e bırakıyorlarmış en son.Diğerleride de liste fiyatına göre 1000 tl düşüyorlarmış.Kısaca ben bu paraya 0 km araba alsam kesinlikle Astra alırdım.Almışkende 180 hp otomatik viteslisini alırdım.Çok kaliteli,yakışıklı,güçlü bir araç.(Abimin Corolla sına binince Astra nın kalitesini bir kez daha anladık)

    Bakıyorum dizele tamam 1.3 motor ne güzel en alt vergi diliminde, testlerde bile ortalama tüketimi 5 litreyi geçmiyor (fabrika verisi 4.2) ama bu arabayada hiç gitmemiş bence.Hani çekmez gitmez demek istemiyorum ama hızlanma verileri çok çok kötü.

    Opel astra 1.3

    0-50 4.9 sn
    0-80 10.2sn
    0-100 14.7 sn
    0-120 22 sn

    Kalos 1.2

    0-50 4 sn
    0-80 9 sn
    0-100 14 sn
    0-120 22 sn

    Belki diyeceksiniz ''senin aracın çok mu performanslı sanki?'' diye ama benim aracım 12-13 bine satılan basit bir araç.Şahsen 50 bin liraya yakın para veripte az yakıcam diye bu performansı çekmezdim doğrusu.Bu duyguyu yaşayan bilir.Uzun yolda 10-12 kuruş yakmak güzel ama bazende sinir ediyor ufak motor adamı.







  • Araç çok güzel gerçekten. Ama benzer donanım ve motor seçeneklerinde Golf ile aralarında fiyat farkı yok gibi. Örnek vermek gerekirse:

    Astra 1.6 180 HP Active Select Cosmo: 55.655 TL
    Golf 1.4 160 HP DSG Highline: 57.300 TL

    Diğer tüm donanım ve motor seçeneklerinde de fiyatlar çok yakın. Kaldı ki bu modelde DSG avantajı var ve 0-100 hızlanması 180 HP'lik Astra'dan iyi.

    Sonuç olarak önyargılı olabilirim ama Astra'nın açık ara daha güzel dış görünüşüne rağmen Golf alırdım. Yılların kalitesi. (2000 model Opel 1.2 Swing kullanıcısıyım)
  • konu için teşekkürler,
    opel genel olarak kokpitin ön kısmında, özellikle konsolda çok iyi işler çıkarıyor özellikle son jenerasyon çok iddialı hem tasarım hem de kalite olarak.

    fakat kokpitin arkasına geçtiğimizde göze hoş gelmeyen malzemeler biraz fazla sanki. bu konuya daha fazla kafa yormaları gerek. işçilik ve kalite konusunda bir miktar daha yol almalılar, her ne kadar sınıfının en başarılıları arasında olsa da astra.
  • quote:

    .(Ne de olsa Almanya'da üretiliyor)


    Millet Alman malı Alman mühendisliği sanıpta alıyor heralde. Haliyle Opelde abanıyor fiyatlara
    Almanyadan geldiği kadar Meksika İngiltere, Belçika'dan da bir o kadar üretilip gönderiliyor.
  • Daha önce yazmıştım yine yazayım.
    Forumdan herhangi birinin araç testinden sonra yazdığı yazıyı okumak çok çok keyifli oluyor.
    Devamını bekliyoruz.

    İnceleme için çok teşekkürler.
  • Herşey iyi güzel 2 şey dışında.1.fiyatı 2.1.3 motorlu dizeli.Ben bu aracı alacak olsam 1.6 180 hp'lik olanını alırdım.
  • 1.6 180 hp(LPG uyumlu bir motor) + Landi Renzo

    İstersen ekonomi istersen performans : )
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    1.6 180 hp(LPG uyumlu bir motor) + Landi Renzo

    İstersen ekonomi istersen performans : )


    Hem ekonomi hem performans
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    konu için teşekkürler,
    opel genel olarak kokpitin ön kısmında, özellikle konsolda çok iyi işler çıkarıyor özellikle son jenerasyon çok iddialı hem tasarım hem de kalite olarak.

    fakat kokpitin arkasına geçtiğimizde göze hoş gelmeyen malzemeler biraz fazla sanki. bu konuya daha fazla kafa yormaları gerek. işçilik ve kalite konusunda bir miktar daha yol almalılar, her ne kadar sınıfının en başarılıları arasında olsa da astra.


    Özellikle arka kapılarda kullanılan sert plastik ve işçilik hataları benim gözüme batmıştı.Birde hız göstergelerinin üzerindeki sert plastik hiç hoş durmuyordu açıkcası daha kaliteli olmasını beklerdim.Malzeme kalitesi olarak çok iyi diyemiyorum ben yeni astra için.




  • Konu için teşekkürler. Ben de pazar günü Odak Cevizlibağ'da test ettim. 1.6 115 a.select Cosmo donanım siyah renkliydi araç. Açıkçası ben de aracı çok beğendim. Bir tek motoru ve şanzımanı kendisine göre iyi olsa da bana çok yetersiz geldi. Otomatik şartı aramayanların aynı fiyata 1.4 sport donanımlısını ya da birkaç bin tl daha çıkarak Cosmo donanımlısını almalarını tavsiye ederim.

    Ayrıca, VW liste fiyatından 500 lira indiriyor, Opel en az 3.500 TL.
  • güzel konu 180hplik modeli çok isterdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__


    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    1.6 180 hp(LPG uyumlu bir motor) + Landi Renzo

    İstersen ekonomi istersen performans : )


    Hem ekonomi hem performans


    ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Konu için teşekkürler. Ben de pazar günü Odak Cevizlibağ'da test ettim. 1.6 115 a.select Cosmo donanım siyah renkliydi araç. Açıkçası ben de aracı çok beğendim. Bir tek motoru ve şanzımanı kendisine göre iyi olsa da bana çok yetersiz geldi. Otomatik şartı aramayanların aynı fiyata 1.4 sport donanımlısını ya da birkaç bin tl daha çıkarak Cosmo donanımlısını almalarını tavsiye ederim.

    Ayrıca, VW liste fiyatından 500 lira indiriyor, Opel en az 3.500 TL.


    Bana sport donanımda gayet yeterli geldi.Cosmo biraz lükse kaçıyor.Açıkçası cosmo alacağıma 1.6 180 hp sport olanı tercih ederdim.140 ve 180 hplik motorların fiyat farkı sadece 2000 tl.
    0-100 hızlanmasında bile 1.5 sn fark varki bence ciddi bir rakam bu.Tüketimde de ortalama 1 litre fazla yakıyor 1.6.
    Birde astra alacak olsam şu flexride paketide çok istedim.Kullananların yorumuna göre aracı çok değiştiriyormuş.

    Kısaca astrada seçenek bol.Alacak olanlar ne istediğini iyi bilmeli.Ufak rakamlar için pişman olacağınız donanım ve motorları seçmeyin




  • bende 1.6 115 a.select ile 1.4 140hp sport arasında kaldım..
    daha önce ford focus 1.6 dizel chia kullanıcısıydım..
    daha 100.000 km'de turbomda yaşadığım sorunlardan ötürü,
    turbo motor beni biraz ürkütüyor...
    1.6 115 hb Active Select Sport modelin liste fiyatı 46 civarı..
    gecen hafta arkadasım 1.6 CIVIC Sedan PREMIUM otomatik vitesi,
    42 bin tl ye alınca kafam karıştı..
    fikirlerinizle ışık tutarsanız sevınırım...
  • dikine tasarklanan ön orta havalandırmalarda artık tüm yeni modellerde standart oldu...

    kokpitden yer kazanmak için daha ne tasarımlar çıkar kim bilir..
  • Test için teşekkürler.Araba sınıfına göre kaliteli üretilmiş.Göürünüş olarak gayet kaslı ve spor duruyor.İç olarak ön konsolda herşey bir arada, elinin altında olması kullanım bakımından rahatlık sunmuş.(Tuşların yerini ezberlemek lazım tabi.O da zamanla olacak iş)Yolcu koltuğuna oturunca arkasının dar olduğu anlaşılıyor.Ön koltukları ileri alınca biraz olsun kurtarıyor fakat bu seferde öndeki kişi sıkışıyor.Sonuçta bir hatcback araba ve o kadar olacak.
  • bugun bir opel bayiine gittim..
    kalabalığa rağmen çok güzel ilgilendiler...
    acaba araç nasıldır derken kendimi test aracının içinde buldum...
    astrayı kullanma fikri beni çok heyecanlandırmıştı...
    test aracının otomatik vites olması beni biraz tedirgin etsede,
    çok keyifli bir sürüş oldu benim için...
    direksiyon, koltuk, kumandalar..
    hepsi inanılmaz güzeldi...
    ve malesef test sürüşümüz sonlandı...
    bunu hiç istemediğim halde araçtan inmek zorunda kaldım..
    düşünen tüm arkadaşlar mutlaka bu sürüş keyfini yaşamalı...

    ama hala 1.6 115 a.select mi yoksa 1.4 140hp mi? cevabını bulmadım..
    1.4 140 hp in yeni bir motor olması beni biraz tedirgin ediyor...
  • Arkadaslar tamam opeli sevmiyorsunuz anladik alman arabasi degil biliyoruz GM almis almanlardan ok de su belcikada meksikada ayda marsta uretiliyor demek ne oluyor farketmez arkadaslar bunlarin belli bir uretim standarti var adamlar gelip fabrikayi kurup gidiyorlar uretilenler ayni kalitede heryerde ister cinde olsun artik cine kayiyor biliyorsunuz cogu firma.
    Simdi reno da burada uretiyor bazi modelleri avrupaya satiyor turkiyede uretilince fransadakinden farklimi oluyor saniyorsunuz lutfen yorum yaparken biraz bilginiz sonra fikriniz olsun....Kimse markasinin degerini dusurmek istemez///
  • Bugün Bursa Neskar Otomativde 140 hp Astrayı test ettim ama 140 hp gücü ben hissedemedim arkadaslar hatta
    yanımda oturan temsilciye sordum turbo ne zaman devreye giriyor dedım 3500 devırde dedım getırdım 3500 dedım hanı yoklar kendılerı :) Acıkcası bugun 4 araba test ettim Cruize 124 hp - Auris 132 hp - Astra 140 hp - Bravo 120 hp ve bunların arasından en iyi hızlanmayı Bravo da gördüm ve kafam cok karıstı , Astra cok yakısıklı Cruize cok dolu , Bravo iyi kaçıyor Auris ucuz ben işin içinden çıkamadım arkadaslar ..
  • Şahsen çok test etmek istediğim bir araç Astra 1.6T 180hp modeli. Baya bir zaman önce gitmiştim OPEL bayisine orada Insignia vardı onu test etme şansım oldu. İç donanım olarak (kokpit) Astra'ya çok benziyor. Motoru da aynı motor. Fakat tabiki Insignia'nın genişliği ve rahatı bambaşka.

    Insignia'ya çok büyük beklentilerle binmiştim 180hp sonuçta diyerek. Fakat bindiğimde o kadarda abartı bir performans göremedim. Kötü demiyorum kesinlikle fakat 2.0 FSi 150hp Passat'tan daha iyi olduğunu ne yazık ki söyleyemem.

    Bu motorun Astra'da daha iyi performans vereceğini umuyorum. Aracın iç ve dış kalitesi ortada. Bir yakınım bu aracı almayı düşünüyor yani seçenekleri arasında 3008 ve Civic ile beraber.

    Test etmeden büyük konuşmak istemem fakat 1.6T 180hp Active Select modelinin kullanıcısını tatmin edici düzeyde olacağını düşünüyorum...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.