Şimdi Ara

Yeni Opel Astra K (ANA KONU) (1700. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
41.266
Cevap
306
Favori
2.350.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16981699170017011702
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: schumici


    quote:

    Orijinalden alıntı: Surveillance

    Bu yaza girerken 2016-2017 1.4T 150HP MT düşünüyordum ama şu piston kırma konusu çok ciddi soru işaretleri uyandırdı bende.

    Bu çok ciddi bir sorun gibi görünüyor ve yorumlardan takip ettiğim kadarıyla aracı sürerken eğer her zaman devir-vites dengesine de dikkat etmezseniz herkes risk altında.

    Bu konuda 50.000km barajını geçmiş ve motorla ilgili sıfır sorun yaşamış arkadaşlar var mı acaba?

    40-50 bin km'lerde, hem de yazılımlı 1.4T kullanıcıları biliyorum, hiç bir problem yaşamadılar. Ayrıca piston kırma değil, segman hasarı oluştu sıkıntı yaşayan kullanıcılarda.

    LSPI sorunu motor yağından kaynaklanıyordu. Dexos2 özellikli yağlı yüzeye yüksek basınçta yakıt püskürtülünce yağ ayrışıp silindir boşluğunda serbest konuma geçiyordu. Bu yağ parçacıkları, yanma odasındaki yüksek ısı ve basınç sebebiyle buji ateşlemesinden önce tutuşup, pistonun üst ölü noktaya olan hareketinin tersi yönde basınç oluşturup segman hasarına neden oluyordu.

    Bu problemi Dexos1 standartındaki yağın 2. neslini kullanarak çözmeyi başardılar.

    Detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler hocam. Tamamen aklımdan çıkartmıyorum elbette ancak her ne kadar sinek de küçük olsa da bazen mide bulandırabiliyor. Bu problemin motor gibi en kritik elemanda görülmesi ise ayrı bir sıkıntı sebebi. Yağın değiştirilmesiyle giderilebilen bu kadar basit bir sorunsa Opel'in bunu daha önce farkedip çözüm üretememesi konusu var bir de... Daha zaman var, biraz daha derinlemesine araştıracağım bu konuyu, özellikle Avrupa'da da benzer sorunlarla karşılaşan var mı merak ediyorum açıkçası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasiN®

    Satıp ev almayı planlıyorsanız ikinci el araç alın. Aldığınız paraya satarsınız. 5 sene binerim diyorsanız sıfır alın.

    Kafamda o var hocam. 0 da en az zarar edebileceğim araçlardan biri. Genelde excellence ı 30000 e yakın kullanmış herkes 2.elde bir de dizel olunca sıfır düşünüyorum hocam. 5 sene olmasa da birkaç sene kullanmayı düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Veyselkrds

    Arkadaşlar dün 1.6 dynamic aldım 2017 . Akşam araca geldiğim de Kuman’dan dan kapıları açtığım da farlar açılması gerekmiyor muydu öyle bi özelliği YÖK mü ? Bide bu ani fren çarpışmayı nasıl aktif hale getirebilirim bayi de yaptırmayı unuttum da yardımcı olsanız sevinirim

    Kapıları açınca farların yanması için, far ayarının otomatikte olması lazım. Çarpışma uyarısını da araç kontaktayken orta ekrandan ayarlayabilirisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Surveillance


    quote:

    Orijinalden alıntı: schumici


    quote:

    Orijinalden alıntı: Surveillance

    Bu yaza girerken 2016-2017 1.4T 150HP MT düşünüyordum ama şu piston kırma konusu çok ciddi soru işaretleri uyandırdı bende.

    Bu çok ciddi bir sorun gibi görünüyor ve yorumlardan takip ettiğim kadarıyla aracı sürerken eğer her zaman devir-vites dengesine de dikkat etmezseniz herkes risk altında.

    Bu konuda 50.000km barajını geçmiş ve motorla ilgili sıfır sorun yaşamış arkadaşlar var mı acaba?

    40-50 bin km'lerde, hem de yazılımlı 1.4T kullanıcıları biliyorum, hiç bir problem yaşamadılar. Ayrıca piston kırma değil, segman hasarı oluştu sıkıntı yaşayan kullanıcılarda.

    LSPI sorunu motor yağından kaynaklanıyordu. Dexos2 özellikli yağlı yüzeye yüksek basınçta yakıt püskürtülünce yağ ayrışıp silindir boşluğunda serbest konuma geçiyordu. Bu yağ parçacıkları, yanma odasındaki yüksek ısı ve basınç sebebiyle buji ateşlemesinden önce tutuşup, pistonun üst ölü noktaya olan hareketinin tersi yönde basınç oluşturup segman hasarına neden oluyordu.

    Bu problemi Dexos1 standartındaki yağın 2. neslini kullanarak çözmeyi başardılar.

    Detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler hocam. Tamamen aklımdan çıkartmıyorum elbette ancak her ne kadar sinek de küçük olsa da bazen mide bulandırabiliyor. Bu problemin motor gibi en kritik elemanda görülmesi ise ayrı bir sıkıntı sebebi. Yağın değiştirilmesiyle giderilebilen bu kadar basit bir sorunsa Opel'in bunu daha önce farkedip çözüm üretememesi konusu var bir de... Daha zaman var, biraz daha derinlemesine araştıracağım bu konuyu, özellikle Avrupa'da da benzer sorunlarla karşılaşan var mı merak ediyorum açıkçası.

    Rica ederim. Yurt dışında da bu problemi yaşayanlar var, İngiliz forumlarında paylaşmışlar. Hatta Türkiye'deki servislerin haberi yokken İngiliz forumlarından öğrendiklerimizi, Dexos1 yağ isteklerimizi belirttik servislere. Kiminin olaydan haberi bile yoktu, o derece ilgiliydiler konuya(!)

    Bu durum sebebiyle çok fazla araştırma yaptım yerli/yabancı kaynaklarda. Olay düşündüğümüzden çok daha kompleks esasında. Yağ üreticileri ve motor üreticileri çok ciddi araştırmalar yapıyorlar aslında. Direkt enjeksiyonlu küçük hacimli turbo beslemeli motorlar yapısal olarak LSPI olayına çok yatkınlar. Bunun önüne geçebilmek için çok ciddi Ar-Ge'ler yapmaya çalıştıklarını okumuştum.

    Tedbiri elden bırakmamak adına, düşük devir yüksek vites giderken gaza abanmamak gerekli. Vitesi düşürüp devri yükseltip hızlanmak en sağlıklı olanı. Otomatikte zaten direk bu olayı gerçekleştiriyor araç




  • opel astra sport tourer nasıl dır gençler ? alınır mı? kronik sorunu var mı ? canımızı sıkar mı ? lpg ile arası nasıl ? k kasa j kasa diye birşey okudum bizimki hangi kasa oluyor ? araç sıfır alınacak.
  • Arkadaşlar benim ruhsat tek sayfa nedeni ne acaba ? Genel olarak böyle mi artık ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Veyselkrds

    Arkadaşlar benim ruhsat tek sayfa nedeni ne acaba ? Genel olarak böyle mi artık ?


    artık tek sayfa hocam benim ki de öyle

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Veyselkrds V kullanıcısına yanıt
    Ruhsatın diğer sayfasında muayene bilgileri ve yıllık (ya da 2 yıllık) muayene vize işlemleri yapılıyordu.

    Ama artık muayenede ruhsata bir şey yapmıyorlar, muayene belgenizi size çıktı olarak veriyorlar, o yüzden de ruhsatın ikinci sayfasına gerek kalmıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba 2016 astra 1.4 turbo otomatik benzin sizce 1 yillik periyodik bakim ucreti hakkinda bilgisi olan varmi besiktas opel oto gercekten yaptirmayi dusunuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sevgili dostlarim, hic şanziman yagini degistiren oldumu ? bu konu cok muhim imis...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • astrak2015dieselauto A kullanıcısına yanıt
    o çok uzun yıllar değştirilmiyor mu sen satana kadar değştirmene gerek yok dedilerde 4 ay bir normal yağı değiştiriyorum ama :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rüzgar sesine bi çözüm bulan varmı yada uyumlu rüzgarlık önerebilecek birisi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  •  Yeni Opel Astra K (ANA KONU)

     Yeni Opel Astra K (ANA KONU)



     Yeni Opel Astra K (ANA KONU)



     Yeni Opel Astra K (ANA KONU)



    Elif Tuning ten almıştım,size bir fikir versin diye paylaşıyorum



    Araç kirliliği için özür ☺



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palki -- 7 Mart 2018; 21:41:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  •  Yeni Opel Astra K (ANA KONU)

     Yeni Opel Astra K (ANA KONU)



     Yeni Opel Astra K (ANA KONU)



     Yeni Opel Astra K (ANA KONU)



    Elif Tuning ten almıştım,size bir fikir versin diye paylaşıyorum



    Araç kirliliği için özür ☺

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LIQUI MOLY 5w-30 TOPTEC 4600 . BU YAğ için Mobil 1 den iyi diyorlar. Hiç deneyen oldumu dostlar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar

    Bir kaç gün önce 2017 Astra Dynamic Cdti Otomatik aldım ben de.

    Bu forumu epeydir takip ediyorum, baya da geriye doğru gittim ama bulamadım. Sorum şu:

    Aracım sunroof'lu. Bundan dolayı mı bilmiyorum ama 90-100'den sonra araçta oldukça fazla rüzgar sesi var. Böyle bir problem yaşayan ve çözen var mı?

    İkinci bir problem de şu: Araçta kaput keçesi yok. Piyasadaki ürunlerden alıp kullanan ve motor sesi anlamında fayda gören arkadaşım varsa görüş bildirebilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba benim 1.6 dizle dynamic araç var ruhsatta motor gücü 100 kW yazıyor sizde de öyle mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Veyselkrds

    Arkadaşlar merhaba benim 1.6 dizle dynamic araç var ruhsatta motor gücü 100 kW yazıyor sizde de öyle mi ?

    Tamam işte 100 kw = 136 hp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar Android lemi yoksa I Phone ilemi navigasyon ekranda kullanılabilir?Kablosuz navigasyon yapabilmek için yazılım yapılabiliyor mu?Benim araç 1.4 T Dynamik 2016.Navigasyon kullanmak istiyorum.
    Acaba ali expressden navigasyon mu siparişi versem?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • siegen S kullanıcısına yanıt
    Carplay ile her ikisinide kullanabilirsiniz. Kablosuz olarak kullanma şansınız yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 16981699170017011702
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.