Şimdi Ara

Yeni Nesil Seramik fren diskleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
10.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Nesil Fren Diskleri

    Otomobillerde kullanılan fren disklerinin %95'i metal alaşımdan imal edilmiştir. Son 4-5 yıldır kapsam iyice genişlemiş ve bu fren diskleri "havalandırmalı" olarak çoğu otomobilde standart olarak yer almaya başlamıştır. Bu disklerin yüzeyi, hava akımını verimli kullanmak ve bu hava akımı ile disk yüzeyini soğutmak amacı ile özel tırtık panelli ve/veya delik yüzeyli olarak üretilmektedir.

    Ancak bu metal alaşımlı disklerin zayıf noktası ard arda yapılan sık frenlemelerde çabuk ısınması ve bu ısınma yüzünden fren mesafesini uzatmasıdır.

    Günümüz WRC otomobillerinde ve bazı üst sınıf spor otomobillerde görev alan Seramik Fren Diskleri ise, Karbon ve Seramik Kompozit Malzemeden imal edilmektedirler. Bu fren diskleri, yüksek hızlarda iken kısa mesafede duruşa imkan tanıdıkları kadar, ısınma konusunda herhangi bir problem yaratmamaktadırlar.

    Elbette ki kısa mesafede duruş çok pistonlu fren sistemleri ile gerçekleşmektedir ancak seramik fren disklerinin de buna katkısı göz ardı edilemezdir.

    Seramik Fren Disklerinin getirdiği avantajlar sıralanmak istenirse :

    Alaşım metal disklere göre,

    1. Daha fazla performans

    2. Çok daha hafif olmaları

    3. Konfor açısından daha başarılı olmaları

    4. Islak zeminlerde frenlemede daha iyi sonuçlar vermeleri

    5. Korozyon ve paslanmalara karşı çok daha uzun süre dayanıklı olmaları

    6. Çok daha uzun ömürlü olmaları, kolay yüzey çizilmeleri ile karşılaşmamaları

    7. Teknik açıdan daha güçlü ve profesyonel fren sistemlerine uygun olmaları


    Seramik Fren Diskleri şu an için :

    - Ferrari Enzo

    - Ferrari Challenge Stradale

    - Ferrari F430

    - Ferrari 575 HGTC

    - Ferrari 612 Scaglietti

    - Mercedes-Benz SLR

    - Porsche GT3

    - Porsche GT2

    - Audi S8 (opsiyonel olarak sunulmaktadır)

    gibi otomobillerde standart ekipman olarak mevcuttur.

    Seramik fren disklerinin en büyük eksisi ise, pahalı olmalarıdır...







  • seramik nerede çıktı kütahya filan mı ayrıca bizim araca monteleyebiirmiyiz

    maliyetli demişsin maliyet ne kadar
  • neden pahalı olduklarını anlamadım.fren için kullanılacak seramik nekadar olabilirki?
  • arkadaşlar seramik var kütahyada kültablası yapılıp 50 ykr ye satılıyo
    seramik var uzay mekiğinin dış yüzeyini kaplamada kullanılıyor. Yani anlayacağınız seramik bir malzeme sınıfının genel adı. Kendi içinde çeşitleri ve türleri var aynen metal veya plastik gibi.
  • F430 için opsiyonel Seramik Frenlerin fiyatı 40000 YTL idi yanlış hatırlamıyorsam.
  • yaw bi resim falan yokmuydu baksaydık türk milleti bakıp dokunmadan mal almaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kirli

    F430 için opsiyonel Seramik Frenlerin fiyatı 40000 YTL idi yanlış hatırlamıyorsam.

    pardon hatayla fazladan 0 filan yazmadın demi madem öyle ferrariye binmem(zaten şu an mümkün değil gibi gözüküyor)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren Disk ve Balata
    5 yıl önce açıldı
    Fren Diski ve Balatası Seçimi?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşlar biraz işin geyiğine sarmışsınız ama seramik yılmazında dediği gibi kimyasal bir adlandırma tıpkı proteinler gibi. bu seramik frenlerin maliyetinin en büyük sebebide geliştirilmeleri için harcanan paradır. normalde seramik diyince aklınıza gelen şeylerle alakası yoktur seramik frenlerin bildiğiniz bir fren diski gibi gözükür.
  • vasago dogru söylüyor bahsedilen malzemeler geleneksel seramikler degildir.bunlar buyuk ihtimalle.metal matrixli seramik denilen malzemeler olmalı üretim teknikleri oldukça zor ve ileri teknolojik malzemeler oldugundan maliyetleri pahalıdır.ögrenciyken okumuştuk unutmuşuz be.
  • Bunlarin isil drencleri oldukca fazla oldugundan metal disklerde olan isindiginda fren performansinin azalmasi karakterleri yoktur, isininca sismezler ve aslinda yüzey sürtünme katsayilari metal disklerden yüksek. Maalesef $ok (impact) dayanimlari oldukca düsük :( ama kullanildiklari yer düsünülecek olursa bu pek büyük bi sorun olmasa gerek :))
    Maliyet hususuna gelince, evet, AR-GE masraflari daima son kullaniciya bindirilir ve amortisman basligi altindadir. Mesela yeni bi islemci (CPU) cikiyor 650$ a aradan 6 ay geciyor, ayni islemci 259$ satiliyor... olay bu, adam o 6 ayda AR-GE icin harcadigi parayi cikarmis oluyor, 250$ sattigi islemcidende tabiki kar ediyor ama bu fiyata kullanilan envanter ve yedek parcasi, isci ücretleri, ulastirma ve kar dahil, AR-GE coktan kendini amorti etmistir...

    Seramikte de konu ayni, seramik üretim prosesleri endüstriyel sir kapsamindadir ve siniflandirilmis bir bilgi cesididir. Türkiyede bu cesit endüstriyel seramiklerin arastirmasini yapan kurumlar mevcut (ITU ileri seramik tek. Lab., Tübitak gibi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi milterx -- 2 Temmuz 2006; 0:22:53 >




  • 40bine fren diski mi olur bea
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cbr_quen

    40bine fren diski mi olur bea


    aarabanın kendisi 1 trilyonu geçince 40000 yanında bir şey değil
  • hava soğutmalı fren disklerindeki deliklerin bana bir dezavantajı var gibi geldi.. diskin yüzeyi delikli olunca pabuçların sıkışmasıyla tutunduğu yüzey alanı küçülmüş olmayacakmı dolayısıyla sürtünme azalmış ve fren performansı dolayısıyla azalmış olmayacak mı..? belki çok ufak bi etkisi olur ama düşüncem yanlış mı..?
  • yaaa birak yaa seramikle arabami durur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: porter

    hava soğutmalı fren disklerindeki deliklerin bana bir dezavantajı var gibi geldi.. diskin yüzeyi delikli olunca pabuçların sıkışmasıyla tutunduğu yüzey alanı küçülmüş olmayacakmı dolayısıyla sürtünme azalmış ve fren performansı dolayısıyla azalmış olmayacak mı..? belki çok ufak bi etkisi olur ama düşüncem yanlış mı..?


    Yanlış değil ama zaten oldukça büyük diskler kullanarak bunu biraz telafi ediyorlar. Ayrıca deliklerin getirdikleri götürdüklerinden daha fazla olduğu için bu kayıp göze alınabilir.

    Ayrıca bazı araçların hava soğutmalı disklerinde diski enine delip delik açmak yerine, derinlemesine delip oyuklar açıyorlar, bunu genelde yarış araçlarında gördüm. Büyük ihtimalle karbon ve seramik disklerde uygulanan bir tekniktir.




  • porsh gt3 30000 dolar fark istiyodu 6. viteste izlemistim baya oldu zaten
    quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad

    seramik nerede çıktı kütahya filan mı ayrıca bizim araca monteleyebiirmiyiz

    maliyetli demişsin maliyet ne kadar
  • Top Gear programında Jeremy Clarkson, Carrera GT'nin seramik diskini terazide tartıp 3 paket toz şekerle aynı ağırlıkta olduğunu gösterirken dizlerinin bağı çözülmüştü, kendini fena hissetmişti. Tabii işin şov kısmı. Ayrıca Mercedes McLaren SLR'ın seramik/karbon fren diskleri sert frenlerden sonra kızarmak bir yana, alev alıp yanıyor ve sonra da sönüyordu. Olağan bir şeymiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 2 Temmuz 2006; 12:33:38 >
  • seramik disklerle ilgili başka konu olmadığı için buraya yazıyorum

    kısa bir araştırma yaptımda 1999 da porsche tarafından geliştirilmiş yazıyor wiki de

    ve nasıl yapıldığı ile ilgili bir video

    http://www.youtube.com/watch?v=LrhVHA-3ZBU
  • 5 yıl önce fiyatı konusunda 40 bin liradan bahsetmişler. Şimdi aradım baktım net bir bilgi bulamadım. Kaç liradırki bu meret?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    5 yıl önce fiyatı konusunda 40 bin liradan bahsetmişler. Şimdi aradım baktım net bir bilgi bulamadım. Kaç liradırki bu meret?

    Porsche'den örnek verirsem

    USA'da satış fiyatı 8500 USD

    burada fiyat 2'ye katlanıyor 17.000 USD

    17.000 USD * 1.8 = 30.600 TL


    Ama usa'ya gidip yanında getirme şansın olursa 8500 usd 'ye kapatabilirsin işi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.