Şimdi Ara

Yeni Lancer 1.8 CVT ben aldım, SİZ ALMAYIN!!! (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
236
Cevap
5
Favori
82.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Topicteki maximum hız tartışmalarına bir açıklık getirmek istiyorum arkadaşlar.250 ler 270 ler havada uçuşmuş ama gerçekte bu olay inanın böyle değil. Öncelikle bugüne kadar kullandığım bazı araçların dümdüz yolda normal şartlarda yaptıkları hızları yazmak istiyorum.

    2006 Model Mitsubishi Lancer 1.6 AT LPG 98 Hp =180 km/s
    2006 Model Vw Passat 2.0 TDI 140 Hp Manuel =220 km/s
    2007 Model BMW 3.20 D Steptronic 177 Hp =235 km/s
    2008 Model Hyundai Getz 1.5 CRDi 88 Hp =180 km/s
    2009 Model Skoda Superb 1.9 TDI 131 Hp =205 km/s
    2010 Model Vw Passat 1.4 TSI 122 Hp =210 km/s
    1999 Model Peugeot 206 GTI 137 Hp =220 km/s
    2008 Model Ford Focus TDCi 109 Hp =195 km/s
    2003 Model Honda Accord 2.4 190 Hp =235-240 km/s
    2005 Model Clio Symbol 65 Hp =170 km/s


    Bir aracın maximum hızı direk olarak motorun ürettiği güç ile alakalı.Max tork değeri maalesef maximum hızda fazla rol oynamıyor.Turbo dizel araçların tamamına yakını maximum gücünü 4000 devirde ürettiği için bu devirden sonra hızlanmalarını beklemek yanlış olur.Misal bmw 320d 6.viteste devir saati 4.000 i gösterirken kadran 235 te oluyor ve maalesef daha fazla hızlanmıyor araç.Çünkü 4000 devirden sonra ciddi bir güç kaybı oluşuyor ve hava direnci ve sürtünme sürekli artıyor.Turbo dizeller 4000 de ne yapıyorsa o maximum hızı.Düz yolda daha üstüne çıkması çok zor.Zaten mühendisler maximum gücün aracı ulaştırabileceği maximum hızı son viteste 4.000 devire ayarlarlar turbo dizellerde.Bu bütün araçlarda böyledir. Tabi şunuda belirteyim her zaman düz yolda 4000 deviri göremezsiniz dizel araçlarla.Özellikle gece gündüz sıcaklık farkından ötürü maximum hızda 10 km/s e kadar bir fark oluşabiliyor.Ayrıca rakım,lastiklerin yuvarlanma direnci, aracın yüksekliği ve ağırlığı da azami hızı etkileyen diğer faktörler.Misal araçta 3 kişi vardır.Gündüz 35 derece sıcakta 500 rakımlı yolda 220 km /s hız yaparsınız.Araçta sadece siz varsınızdır gece deniz seviyesinde 10 derece havada 240 km/s hız yaparsınız.Maalesef bu kadar farkediyor arkadaşlar.Turbo araçlardan bahsediyorum.Atmosferik benzinli araçlarda bu kadar fark oluşmuyor.Genel olarak 150 hp lik atmosferik 1300 kg lık bir aracın ulaşabileceği maximum hız 220 dir.İnanın daha fazla değil.Tüm bunlardan yola çıkarak cvt şanzımanlı 1.8 mitsubishi lancerın 205 km/s lik maximum hızı bence gayet tatminkar.Çünkü araç ağır, spoyler mevcut( bu araçta spoyler maximum hızı düşüreceği kanısındayım),cvt şanzımanlı,lastik ebatları büyük. Bu araçla azami hızınızı 205 ten 215 dolaylarına çekebilmek için yapabileceğiniz bir kaç şey var. Örnetğin spor yay aracınızın alçalmasını sağlar ve böylece arac daha az hava direncine maruz kalır.Aracın altından geçen hava miktarı ciddi anlamda azalır ve yerden yükselmez.Spor yayla alçalan aracınızda artık kanımca spoylere de gerek kalmayacaktır.Spoyler size sadece yüksek hızlarda daha iyi bir stabilize imkanı sağlar.Spoyler aracınıza 200 km/s gibi hızlarda ciddi ağırlık dezavantajı getirir.Birde aracınızın orta devirlerdeki gücünü 1-2 hp fazlasıyla yukarı taşıyacak uygulamaya gidebilirsiniz.yani egzoz la ilgili bir modifikasyon veya profesyonelce yapışmış bir hava filtresi uygulaması.Son olarak %15-20 daha düşük yuvarlanma direncine sahip lastiklerle ve stepne lastik yerine lastik tamir kiti ve elektrikli pompa taşıyarak bagajınızda maximum hızınızı 215-220 km/s civarına taşıyabileceğinizi düşünüyorum.Bence sahip olduğunzu aracın kıymetini bilin.İnanılmaz dikkat çeken yakışıklı ve agresif bir araç.Dayanıklılık konusunu hiç açmıyorum bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LancerCVT


    quote:

    Orjinalden alıntı: teaman1977

    230-240 hızlara çıkan birisi trafik canavarıdır ve aslında mümkün olsa IP adresinizden polisin sizi bulup hemen ceza yazması ve hatta trafikten men edilmeniz lazım.



    Gel özelime sana adresimi vereyim bakalım kim ceza yazıyor? KOmik olmayın forumla alakasız şey yazmanıza da gerek yok. Ben bu hız tartısmasını da 2 polisin yanında yaptım. Korkum yanlız Allah'tan, o yüzden gereksiz konusmayın.!


    Bu nasıl bir tavırdır boyle, kanundan korkunuz yok mu yani sizin? T.C. kanunlarına uymayacagınızı mı beyan ediyorsunuz acıkca? Bu kanunların sizi bağlamayacağını, güvendiğiniz her ne var ise artık, bunlara dayanarak yanınızda size cezai yaptırımda bulunacak iki devlet memuru varken bile kanunları hiçe saydıgınızı mı beyan ediyorsunuz? teaman arkadasımızı da tehdit eder gibi konusmussunuz, bu kadar agresif davranmayın lutfen.

    not:teaman'ı tanımam etmem.




  • 1.5 otmler kaç ileri arkadaşlar birde motorla uyumu nasıl?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    1.5 otmler kaç ileri arkadaşlar birde motorla uyumu nasıl?

    motorla uyumu sorunsuz. biraz eski ama kendini kanıtlamış bir şanzımandır. invecs II diye aratın çıkar zaten. 4 ileridir bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulas

    quote:

    Orijinalden alıntı: LancerCVT


    quote:

    Orjinalden alıntı: teaman1977

    230-240 hızlara çıkan birisi trafik canavarıdır ve aslında mümkün olsa IP adresinizden polisin sizi bulup hemen ceza yazması ve hatta trafikten men edilmeniz lazım.



    Gel özelime sana adresimi vereyim bakalım kim ceza yazıyor? KOmik olmayın forumla alakasız şey yazmanıza da gerek yok. Ben bu hız tartısmasını da 2 polisin yanında yaptım. Korkum yanlız Allah'tan, o yüzden gereksiz konusmayın.!


    Bu nasıl bir tavırdır boyle, kanundan korkunuz yok mu yani sizin? T.C. kanunlarına uymayacagınızı mı beyan ediyorsunuz acıkca? Bu kanunların sizi bağlamayacağını, güvendiğiniz her ne var ise artık, bunlara dayanarak yanınızda size cezai yaptırımda bulunacak iki devlet memuru varken bile kanunları hiçe saydıgınızı mı beyan ediyorsunuz? teaman arkadasımızı da tehdit eder gibi konusmussunuz, bu kadar agresif davranmayın lutfen.

    not:teaman'ı tanımam etmem.

    böyle adamlar kaza yapınca kolay kolay acıyamıyorum işte
    Allah vermesin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bu gün 1.8 cvt aldım. paylaşımlarımı lancer sahiplerinde ve ööbür tarafta yaparım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    Arkadaşlar bu gün 1.8 cvt aldım. paylaşımlarımı lancer sahiplerinde ve ööbür tarafta yaparım.


    ben aldım siz almayın başlığı altında aldım şeklinde yazmak pek manidar olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: precious55


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    Arkadaşlar bu gün 1.8 cvt aldım. paylaşımlarımı lancer sahiplerinde ve ööbür tarafta yaparım.


    ben aldım siz almayın başlığı altında aldım şeklinde yazmak pek manidar olmuş

    valla kardeş bu başlığı açan arkadaş aracın sadece performasından dem vurmuş sonuçta bunu unutmamak lazım. onun dışında aracın konforundan, donanımından, yol tutuğundan yana bir şikayeti yoktu. Hedefe uygun bir seçim yapmamış sonuçta. Fabrika verilene bakarak alan birisi olarak zaten bir turbo araç ya da bu hacimde bir düz vites araç performansı beklemiyorum. ama performası bence tatmin edici. herkesin tatmin sınırı farklıdır tabi.




  • başlığı açan arkadaş uzun zamandır bişeyler yazmamış.zaten bi mesajında yazın arabayı satıp askere gideceğini yazmıştı.belkide şu anda çoktan koğuşta ranzasında sızmıştır yorgunluktan:) arkasından konuşmak gibi olmasın ama bu başlığı bu şekilde yazmak yanlış bencede ilk başlığı okuduğumda sandım sorunlu illet bi araba.ama sonrasını okuduğumda korkulacak bişey olmadığını anladım.bu başlık silinebilirse yada düzeltilebilirse iyi olur.sadece seriliğinden ve son hızından şikayet etmiş.o motor hacminden o beygirden haliyle çok şey beklenebilir kağıt üzerinde ama sonuçta mitsubishi nin arkadaşın beklentisi şeklinde bi vaadi yok.tabiki teknolojisi eleştirilebilir.sonuçta adamlar bi mal yapmış beğenirsen alırsın beğenmezsen almazsın eksikliklerinide eleştirisin.her nekadar satıcı şöyle böyle desede aklı selim olan biraz araştırır.neyse konuyu tekrar hortlatmadan bitirelim.ve buda bu konuda son mesaj olsun. bence 1.8 hakkında yeni bir başlık açılsın kullananlar almak isteyenler merak edenler bu başlıkta buluşsun.




  • Merhaba arkadaşlar ,
    Forum da yeniyim fakat mitsubishi ile 15 senelik bi geçmişim var.
    Mitbishi olarak ilk aracım 1984 model 1.3 colt tu. 1995-2010 arası kullandım. kesinlikle her yönden mükemmel bi araçtı. Kullandığım süre içerisinde hiçbir arıza yapmadı beni yolda bırakmadı Bir kere olsun lastiği bile patlamadı, bi derdi olduğunda önceden hissettirdi, gereğini yaptım yağını suyunu koydum yeri geldi onunla yoldaki bi sürü araç sürücüsünü şaşkınlığa uğrattım, yeri geldi sahil de ince ince turladım, Güzel bi aşk yaşadım resmen, fakat hayat şartları daha lüks bir araç gerektirdi, 2006 da 2004 model 1.6 otomatik Lanceri Colt un yanına Çektim. daha 2 ay önce Colt umu sattım. Lancer im le halen beraberiz ve şimdiler de 1.8 lik kardeşinden almayı planlıyorum.
    Maksimum hızlar beni çok ilgilendirmiyor artık, fakat ara hızlanmalar benim için önemlidir. 1.5 Lancer in tüm modellerini test ettim fakat, 1.8 aracı test etme şansı bulamadım.
    Bu konu ile ilgili Bilginiz varmıdır acaba arkadaşlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maviiiiii

    Merhaba arkadaşlar ,
    Forum da yeniyim fakat mitsubishi ile 15 senelik bi geçmişim var.
    Mitbishi olarak ilk aracım 1984 model 1.3 colt tu. 1995-2010 arası kullandım. kesinlikle her yönden mükemmel bi araçtı. Kullandığım süre içerisinde hiçbir arıza yapmadı beni yolda bırakmadı Bir kere olsun lastiği bile patlamadı, bi derdi olduğunda önceden hissettirdi, gereğini yaptım yağını suyunu koydum yeri geldi onunla yoldaki bi sürü araç sürücüsünü şaşkınlığa uğrattım, yeri geldi sahil de ince ince turladım, Güzel bi aşk yaşadım resmen, fakat hayat şartları daha lüks bir araç gerektirdi, 2006 da 2004 model 1.6 otomatik Lanceri Colt un yanına Çektim. daha 2 ay önce Colt umu sattım. Lancer im le halen beraberiz ve şimdiler de 1.8 lik kardeşinden almayı planlıyorum.
    Maksimum hızlar beni çok ilgilendirmiyor artık, fakat ara hızlanmalar benim için önemlidir. 1.5 Lancer in tüm modellerini test ettim fakat, 1.8 aracı test etme şansı bulamadım.
    Bu konu ile ilgili Bilginiz varmıdır acaba arkadaşlar?

    kardeş şu ara burada takılanlardan bir bende var araç. Ben de araç için el sıkışmaya gittiğimde test etme şansı yakalım. Ondan önce showroom da inelemiştim.
    Temsa'yı arayarak hangi bayiinin elinde 1.8 test aracı var diye bir sor derim ben. Ben dün Çekmeköy Gül-Al da gördüm ama otest aracı değildi.




  • 1.8 Lancer aracının performansından Muzdarip olan arkadaş demiş ki ;
    " Performansı eksi diye Aracımı geri vermek istedim ama kabul etmediller , verilen vaadler tutulmadı kandırıdım....!!!

    Kim kandırdı ???
    Vaadi , taahüdü veren kim ???

    Şimdi gibip tüketici mahkemesine verin diyin ki bana ayıplı mal sattılar...!!! Tüketici mahkemesi hakem heyetine olayı yansıtır. Makine mühendisleri odasından yetkili kişiler olayı inceler. Aracın fabrika verilerini isterler , aracı dyno ya felan sokarlar...

    Sonuç ne çıkar ? Hiç bi şey..

    Bu araç fabrikanın belirttiği spesifikasyonlarda 0-100 yapıyor mu ??? EVET ..... Son hızı 204 Km diyor , bu hıza çıkıyor mu ??? EVET

    Eeeee sorun ne o zaman... ?

    Efendim , araç 170 ten sonra çok yavaş hızlanıyor o yüzden bu mal Ayıplı mal... YOK YAAAA...!!! Mıtsubishi aracı satarken 0-200 Km akselerasyonunu bu arac X sn. de tamamlar diye belirtiyor mu... Gerçek ortamda bu dediği süreden uzun zamanda mı çıkıyor bu araç belirtilen hıza ?? Yok öyle bi şey..

    Teknik dökümanda 1.8 Lancer 0-100 e 9 Sn de çıkar diyor da , sizin araç 11 sn de mi çıkıyor.. ???
    Teknik dökümanda 1.8 Lancer 150 den sonra çok hızlı bir şekilde top speed yapar mı diyor ????

    Yok öyel bişey... !!!! Durum sadece iş güzar bir satış temsilcisinin O ayki kotasını doldurmak , satış primini yükseltmek için aracı satarken aracı alacak kişiye vermiş olduğu hayali bilgilerden ibaret .....

    Ortada yazılı bir belge yok , yazılı bir taahhüt yok... Sadece satış temsilcisinin hayali atmasyon bir lafı var... Sonuçta da bu olaydan hiçbir şey çıkmaz tüketici tarafını ilgilendiren...

    Bir avuç para verip araç alırken işgüzar bir satış temsilcisinin dediklerine değil , fabrika verilerine göre , piyasadaki muadil araçlara göre ne istediğimizi bilirsek böyle anlamsız karın ağrıları çekmeyiz...




  • yav zaten aracın fabrika verisi 192 km/saat maksimum hız olarak. 204 yapınca sevinmesi lazım. araştırmadan almanın sonuçları. biz de aldık şikayet ediyor muyuz?
  • lancera fiat 1.6 turbodizel motoru ve 6 ileri şanzıman iyi olurdu (kuyuya bir taş da ben atayım)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: real pagan

    lancera fiat 1.6 turbodizel motoru ve 6 ileri şanzıman iyi olurdu (kuyuya bir taş da ben atayım)

    Yurtdışında 1.8 litre 150 beygir 300 nm torka sahip dizel motorlu lancer (aynı aracın 1.8 litre 116 beygir 300 nm tork modeli de var) araçlar zaten mevcut (eskiden 2 litre vw tdi motoru kullanıyorladı sonradan mitsubishi kendi motorunu yaptı) ve bu araçlar 6 ileri vites ile geliyor. ancak ülkemize gelmesi sanırım söz konusu değil. zira dizel ve 1.8 olması sebebiyle 58 bin lira gibi bir rakama gelebiliyormuş ve talep olmayacağını düşündükleri için temsa'nın bu modeli getirmeyeceği belirtildi.
    aracın yakıt ortalamaları (150 hp olanın)
    şehir içi: 6,5 lt
    şehir dışı: 4,4 lt
    karışık: 5,2 lt
    şeklinde (116 hp olanınkiler de aynı görünüyor gerçi o kısmı tam anlamadım)
    aha da link:
    http://www.mitsubishi-motors.de/TechnicalSpecification.aspx?PMID=81&BTID=2618&VID1=4535&VID2=0&LangType=1031




  • Bu baslik hala duruyor mu ya

    Eglenmek isteyince arada girip okuyorum.
  • valla kim nederse desin bende 2.0 150hp CVT var. düşük devirlerde hantal. 0-100 7 sn fln ama 10 ile 180 arasında tam bi hayvan. 120yle giderken gaza yüklendiğin zaman bi anda 160 görüyosun acaip bi ivme kazanıyo araba. düşük devirlerdeki hantallığıda sprintbooster yada cold air intake kit le giderebilirsin. Türkiye de yaşayıpta 1.8 lancera binmek gerçekten ağlanası bi şey :D benzinin litresi 1 lira olan bi ülkede 2.0 seçeneğinizde varsa kesinlikle değer.
  • arkadaşlar forumu okuduğum kadarıyla herkes haklı ama bence arac firmaları da türkiye paketi arac üretirken çok haklı. bmw , mercedes gibi aracların avrupa versiyonlarında şerit takip sistemi gibi uç özellikler mevcut. düşünsenize türkiye paketine koyduklarını; araç şeridi takip etse ya kaldırıma çıkar ya da bariyerlere
  • konu hortladı

  • bu başlığı ilk defa açıp göz gezdirdim. bayağı komikmiş.
    adamın biri, arabam 170 den sonra 200 e çok zor çıkıyor diye sayfa açmış herkesde akıl vermiş. gidin servise baktırın gibi
    albea 1.2 motor ile 200 yapanlar varmış, birde. bunuda öğrenmiş olduk.

    ülkemi ve insanlarını seviyorum
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.