Şimdi Ara

YENİ IBIZA İNCELEMESİ (Kullanıcı Yorumu)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
6
Favori
5.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler. Bu konuda yeni sahip olduğum aracımla ilgili yorumlarımı yapacağım. İncelemeye başlamadan önce şunu belirteyim; Yorumlarımı aracın rakiplerine ve B segmenti bir araçtan beklenenlere göre yapacağım. O nedenle "Okuyan da S-class inceliyor sanar" tarzı yorumlardan kaçınmanızı rica ediyorum. Neyse uzatmadan başlayalım.

    Elimde birikmiş para olması, araba fiyatlarının sürekli artması ve büyük bir şehirde yaşıyor olmam sebebiyle fazla beklemeden bir araba almaya karar verdim. Kredi kullanmak istemediğim ve ikinci el almak istemediğim için elimdeki para en fazla dolu bir B segmenti ya da boş bir C segmentine yetiyordu. Ben de tercihimi B segmentinden yana kullandım. Öncelikle B segmentindeki araçları fiyat ve donanım olarak karşılaştırdım. Araştırmalarım sonucu yeni Ibiza'da karar kıldım. Çünkü fiyatı rakiplerine göre uygundu, donanımı iyiydi, motoru iyiydi, tasarımı güzeldi ve daha yeni kasa değiştirmişti.

    Kararımı verdikten sonra İzmir MBU Seat bayisine gittim. İçeride üç adet Ibiza sergileniyordu. Biri beyaz, manuel ve reference paketti, açıkçası çekici durmuyordu. İkinci araç lansman rengi, style paket ve dsg şanzımanlıydı. Üçüncüsü de lansman rengi, style paket ve full opsiyonlu manueldi. Benim istediğim araç ise lansman rengi style paket opsiyonsuz manueldi. Aracı inceledim, her yerine baktım. Özellikle full+full olan araç gerçekten aşırı çekiciydi. Test sürüşünün ardından istediğim araçtan iki-üç gün sonra bir adet geleceğini söylediler. Ben de kaçırmayayım dedim ve direk verdim kaporayı çünkü aracı baya beğenmiştim.

    Kaporayı verdiğim günün üç gün sonrasında 1.0 EcoTSI Style manuel aracımı arka park sensörü opsiyonuyla beraber 64 bin TL bedelle teslim aldım. Şuan tam olarak bir depoyu bitirmiş durumdayım ve tecrübelerimi aktarıyorum;

    TASARIM

    Araç tasarım olarak gerçekten çok şık ve çekici duruyor. Sportif ve asi bir görünümü var. Çok keskin hatlara sahip. Sanki body kit takılmış havası var araçta. Aracı alacak olan varsa lansman rengi olan mystic magenta rengini tercih etmesini öneririm çünkü renge aşık oldum resmen, bayinin elinde beyaz ya da başka bir renk kalmış olsa almazdım o derece beğenmiştim rengi. Led stoplar ve difüzör sayesinde araç arkadan da çok güzel ve sportif duruyor. Yan aynalardaki led sinyaller de ayrı güzellik katıyor. Bu arada alacaklara led paketle almalarını öneririm, led farlar aracın güzelliğini iki katına çıkarıyor diyebilirim. Bagaj sınıfının en genişi ve gayet yeterli. Arka diz mesafesi de önceki kasaya göre çağ atlamış ve ortalama boydaki bir insan için gayet yeterli.

    İç tasarım ise yine dış tasarım gibi keskin hatlara sahip. 8" ekranla çok daha şık duruyor haberiniz olsun. Aracın tasarım olarak eksikleri küçük torpido gözü ve iç tasarımda çok sert plastik kullanılması.

    DONANIM

    Aracın donanımı benim beklentilerime göre gayet yeterli. Far sensörü, yokuş kalkış desteği ve start&stop sistemi gayet güzel çalışıyor. Konsoldaki ekrandan birçok bilgiye ulaşabiliyorsunuz ve kullanımı basit. Kol dayama olmaması bir eksi. Opsiyon olarak da sunulmuyor fakat geldiğinde kesinlikle taktıracağım. 4 hoparlör ve 2 tweetera sahip araç, ses olarak da yeterince tatmin ediyor. Yağmur sensörü ve kararan dikiz aynası gibi özellikler standart değil fakat benim için gereksiz olduklarından eksi olarak saymıyorum.

    PERFORMANS VE YAKIT TÜKETİMİ

    Aracın hızlanması ve performansı bana iyi geldi. 150 km/h hıza kadar gayet rahat çıkabiliyor, her hangi bir zorlanma ya da sarsıntı hissetmedim. Daha yüksek hıza da çıkmam zaten. Motor sesi baya az, müziğin sesi biraz açıksa duymazsınız bile. Yol sesi vs. ise normal seviyede. Yokuşlarda da gayet başarılı, içeri de beş kişi olduğunda bile herhangi bir geri kaçma ya da bayılma yaşamadım. Aracım karma kullanımda 700 km yol yaptı. Karma dediğim çevre yolunda 120 km/h hızla seyrettiğim de oldu sıkışık trafikte 100 metrelik mesafeyi yarım saatte gittiğim de oldu. Bu nedenle tüketim beklediğimden iyi geldi ve beni baya mutlu etti. Bu sayının sadece uzun yol kullanımında 800-900 km civarına çıkabileceğini inanıyorum. Bu arada aracın depo kapasitesi 40 litre. Bu konudaki tek eksi vitesi 1'e atarken bazen geçmiyor. İki kademeli midir nedir herhangi bir bilgim yok fakat trafikte can sıkıyor. Umarım ileride düzelir.

    GENEL YORUM

    Aracımı çok seviyorum ve fazlasıyla memnunum. Bir kaç ufak eksisi olsa da bence her konuda B segmenti bir araçtan bekleneni karşılayacak bir araç. Şuan fiyatına zam gelmiş sanırım ama benim satın aldığım fiyata ve rakiplerine göre tam bir fiyat/performans aracı.

    Okuyanlara teşekkür ederim. Aklıma gelmeyen şeyler olmuş olabilir. Sormak istediğiniz herhangi bir şey varsa sorabilirsiniz. Son olarak da bir iki tane fotoğraf bırakıyorum.

    YENİ IBIZA İNCELEMESİ (Kullanıcı Yorumu)
    YENİ IBIZA İNCELEMESİ (Kullanıcı Yorumu)
    YENİ IBIZA İNCELEMESİ (Kullanıcı Yorumu)







  • Kullanım kitapçığını açta gör o zaman kim cahil kim geri kafalıymış rodaj bölümü varmı yokmu bak bakalım

    Motorlar lazer kesimlemi üretiliyor birader ? hala elle yapılıyor o pistonlar vs elle konuluyor montaj elle yapılıyor illaki boşluklar oluyor o boşlukları doldurmak içinde rodaja uymak zorundasın

    Şu videonun ilk 35 saniyesi senin gibi bilinçsizlere gelsin


    Buda başka bir teknik açıdan yaklaşım


    Bu insanlar salakmıda yıl olmuş 2017 hala üzerinden 1-1.5 yıl geçmiş rodajla ilgili video çekiyolar ? Umarım o arabanın motorunu en kısa zamanda indirirsin. Devir çevirmeye devam et
    Niye uymayım ? Bakım aralığına uyuyorsunda kullanım kitapçığındakilere neden uymayım bana bi sebep söyle ? O adam babasının hayrınamı yazıyor onları ? Ticari taktik dediğin şeyi adam kullanım kitapçığında uygulayacak kadar işsiz değildir merak etme onu arabayı satarken opsiyonlarda yakıt tüketimlerinde vs yapar. Bilinçsizliğinin faturasını başkaları ödemez inşallah. DEVİR ÇEVİRMEYE DEVAM
  • Ibiza ve Seat'in tasarimina bayilorum...Leon cikali kac sene olmus, hala yolda hayranlikla izliyorum araci..Yeni ibiza da eskimeyecek bir kasaya imza atmis..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B sinifi sifir manuel arac bakiyor olsam kesinlikle sizinle ayni tercihi yapardim. (renk disinda) hayirli olsun, inceleme icin tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun güle güle kullanın.
    Şuraya bir nazar boncuğu koyalım

    YENİ IBIZA İNCELEMESİ (Kullanıcı Yorumu)

    Edit: Düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sawyer258 -- 21 Kasım 2017; 17:16:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Style donanımda 8” ekran sabit değil mi ? Sizin aracınızdaki küçük ekran çünkü. Eğer opsiyonsa fiyatı nedir ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun
  • Hayırlı uğurlu olsun.Allah kazasız belasız sağlıkla uzun yıllar kullanmayı nasip etsin. Ben de 2,5 aydır aynı aracın beyaz rengini kullanıyorum.Dediğiniz gibi başlarda 1.vites ve bazen de geri vites zor geçiyordu hatta bikaç kez ışıklarda kalmıştım fakat zamanla kendiliğinden kolaylaştı. Parçaların birbirine alışmasıyla ilgili bi durum sanırım.



    Geniş 8" ekran malesef opsiyonel fiyatı 2000 TL. Araç %50 ÖTV ye girince bu fark daha da artıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • O renk nedir iyi cesaret

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • küçük leon olmuş diyebiliriz. Performansları fena değil, yakıt tüketimleri makul fakat şehiriçi 40 lt ile 800-900 km 'ler maalesef hayal.
    renk olarak kişiden kişiye göre değişen bir tercih ama ben kırmızı veya mavi tonları alırdım.

    bence dsg alınmalıydı sürüş keyfi 2ye katlanacaktı.

    hayırlı olsun güle güle kullanın
  • Hayırlı olsun. B segmentindeki en mantıklı seçimlerden biri gerçekten. Led farlar ve tasarım çok iyi. Ben de olsam B segmentinde ibiza seçerdim. Güle güle kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun. 40 litreyle 700 km, karma kullanım için gayet ideal bence. 5,7 L/100 KM gibi bir ortalama yapıyor. Gayet başarılı, performans da cabası. Allah kaza bela vermesin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 2 gun once sakarya bayisinde inceledim araci, zaten her ibiza basligini okumusumdur , testini incelemisimdir .

    Benim gittigim bayide istedigim ozelliklerde yoktu lasman rengide kirmizi veya mavi rengide hosuma gitti . Style paketin donanimlilari satilmis , st bana ispanyadaki krizden dolayi araba siparisi veremediklerinden bahsetti fakat bayideki araclar icin liste fiyatinda 3 ila 5 bin tl indirim yaptilar . Zorlasam biraz daha inebilirlerdi . Araciniz hayirli olsun cok guzel bir tercih olmus . Bende yil bitmeden almayi dusunuyorum . Gule gule kazasiz kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba fayda/maliyet olarak gayet başarılı, tasarımı da çok güzel ama şu geyik testi videosu çok can sıkıyor.
  • Full+full denilen arabada 8'' ekran yok. Bu ekranla iç mekan eski ibizadan çok farklı değil.
    Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.
  • Araba güzel renk kötü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efective kullanıcısına yanıt
    Full+full olması için Style Plus, Sunroof, Full Led Paket, Elektronik paket, Anahtarsız çalıştırma, ön arka park sensörü ve kamera, Adaptif hız sabitleyici, 8inç ekran, MirrorLink, Subwoofer, Kablosuz paket, kol dayama, kış paketi, çift katlı bagaj ve alarm olması gerekiyor. Tabi böyle dolu bir araç sistemde 94bin TL gibi saçma bir fiyatla çıkıyor.

    İnceleme çok güzel olmuş elinize sağlık. Donanım konusunda soru işaretleri olan için alt tarafa bir video paylaşmak istiyorum belki soru işaretleri azalır.





  • Yeni ibiza çok güzel, ancak kurların etkisiyle ulaşılabilirliği giderek güçleşmiş durumda.
    2013 başında yalnızca trafik tescil işlemleri bize ait olmak üzere 1.2 TSI DSG Reference paketini anahtar teslim 32.750 TL'ye satın aldık.
    Her ne kadar yeni modelin tasarımı değişmiş, bluetooth - dokunmatik ekran gibi teknolojiler eklenmiş, donanım seviyesi yükselmiş olsa da istenen fiyat yüksek.
    2016'da 53.000 liste fiyatıyla 1.0 ecotsi dsg ibiza alanlar kasa dışında şu anki otomobilin büyük ölçüde çok benzerini çok daha ucuza satın almış durumda ve şu an en karlı olanlar.
    Ne yazık ki ibiza 1 sene öncesine kadar rekabetçi bir otomobilken bana göre bu özelliğini kaybetti.

    Not: Sonradan yazdığımı okuduğumda yazarken bir araç incelemesi yapılan konuya yazdığımı unutarak ilerlediğimi fark ettim.
    Fiyatlarla ilgili yazdıklarım kesinlikle incelemeyi yapan arkadaşa ithafen değil. Malesef hepimizi ilgilendiren bir sorun.
    B sınıfı araçlara dişini sıkan bir çalışanın bir süre zarfında rahatça ulaşabilmesi beklenir normalde. Kastım budur.
    Yoksa araç yoksa gerçekten çok hoş, rengi de çok yakışmış. Allah kaza bela vermesin güle güle kullanın :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi inanck -- 10 Kasım 2017; 14:04:01 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyi dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim. Allah çok daha iyilerini sizlere nasip etsin.



    Ayrıca en çok beğenilen ve tercih edilen rengin forumda beğenilmemesi beni şaşırttı açıkçası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inanck İ kullanıcısına yanıt
    Kur 4 senede 2 katına çıktı; 2016 başından beri de 1.5 katına. Ona göre hesap yapmalı biraz da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trim sesleri ne alemde bunu da yazar mısınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.