Şimdi Ara

Yeni Honda Civic'lerin LPG dönüşümü için Kocaeli'de tesis kuruldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Honda Civic'lerin LPG dönüşümü için Kocaeli'de tesis kuruldu



    Dün Türkiye fiyatları açıklanan yeni nesil Honda Civic Sedan, LPG'li versiyonla satılmaya devam ediyor. Peki yurt dışından gelen yeni Civic'lerin LPG dönüşümü nasıl yapılıyor?



    Önceki nesil Civic Türkiye'de üretildiği için, bu versiyonlar doğrudan fabrikadan dönüşümü yapılmış olarak çıkıyordu. Yeni Civic Sedan, ülkemizdeki fabrikanın kapanmasıyla birlikte Tayvan'dan ithal ediliyor. Oradan getirilen araçların dönüşümü yine Türkiye'de yapılacak.



    Yeni Civic'lerin LPG dönüşümü, BRC ve Honda iş birliğiyle Kocaeli, Kartepe'deki dönüşüm merkezinde yapılacak. 2 bin metrekare kapalı alana kurulu tesiste yılda 20 bin Civic'in LPG dönüşümü yapılabilecek. 10 yıldır BRC dönüşüm kitlerini kullanan Honda, bu süreçte 130 bin adet sıfır kilometre aracını LPG ile buluşturmuştu.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli otomobiller için powerbank geliştirildi: ZipCharge Go



    Yeni Honda Civic'in 1.5 litre VTEC Turbo ECO LPG'li motoru, 5.500-6.000 d/d’de 129 PS (95 kW) güç ve 1.700-4.500 d/d aralığında 180 Nm tork sunuyor. Bu versiyonda da Sürekli Değişken Şanzıman (CVT) standart. Ayrıca giriş seviyesini oluşturan 'Premium' donanımı sadece LPG'li versiyonda tercih edilebiliyor.



    Yeni Honda Civic'lerin LPG dönüşümü için Kocaeli'de tesis kuruldu



    Türkiye pazarında LPG’li araçlara talebin giderek arttığını belirten 2A Mühendislik Genel Müdürü Kadir Örücü, “LPG dönüşüm kitlerinde yaşanan teknolojik gelişmeler, araçların LPG ile olan uyum sorunlarının ortadan kalkması, giderek artan akaryakıt fiyatları LPG dönüşümünü akılcı kılıyor. Maliyetler giderek artarken herkesin önceliği artık tasarruf yapmak. LPG dönüşümü, yüzde 40’a varan yakıt tasarrufu vadediyor. Bu nedenle gerek sıfır kilometreli araçlarda gerekse ikinci elde LPG dönüşümüne talep büyüyor” diye konuştu.



    Eurostat verilerine göre Avrupa’da en çok LPG’li aracın bulunduğu ülkelerin başında Türkiye geliyor. LPG, ülkemizde daha tasarruflu bir seçenek olarak görülüyor ve tercih ediliyor. Ancak son dönemde gelen zamlar sonrasında LPG fiyatı da 7 liraya dayandı. Sizce LPG hala tasarruf için tercih edilebilir bir seçenek mi?









  • Lpg litre fiyatlarından haberleri yok galiba. Benzin daha ekonomik.

  • Şimdi bunların akıllarında ki hesap, eskiden LPG ekonomi az yakan imajı altında çok sattı, bu imajı koruyarak yarım milyona LPG li otomobil satmak,;) ben yemedim , yiyenlere afiyet bal şeker olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kısa vadede sanmıyorum lpgli civic iş yapsın. Zaten lpg ile gelen 1.5 turbo gerçek 1.5 turbo değil. Yine tork fakiri motor getirmişler 180 tork nedir ?
    1.5 tsi ler 250 tork 1.33 tce'ler 240-260 tork bandında iken hala yokuşta çekmeyecek araç getiriyorlar.

  • Eski sıralı sistem lpg kiti değil galiba. Turbolu araçlara takılan daha az tasarruflu, hem benzin hem lpg yakan modellerden mi acaba?

  • batkent B kullanıcısına yanıt

    Önemli olan devir bandı. Eski motor ne alemde idi bilmiyorum ama 180nm diğer rakiplere göre düşük kalsada eski nesil motora göre daha düşük devir olan 1750 devirde veriyor oluşu bayağı tatmin eder kullanıcılarını.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpgyi kaç günde amorti edecekmiş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle hocam

  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt
    Turboya lpg besleniyor. Dediğiniz gibi daha az tasarruflu ama yine de tasarruflu.

  • Kokpit buram buram plastik kokuyor...

  • Ülkedeki fakirliğin boyutlarını gözler önüne seren bir tablo.

  • Bu modele hâlâ ciddi talep var ki bu tesis kuruluyor. 500 bin civarı bir parayı bu araca vermek...Hem de lpg ile benzin arasındaki fark bu kadar azalmışken...Yetkili servis bakım masraflarına ve araçta ileride oluşabilecek arızalara hiç girmiyorum bile. Aklım almıyor. Lpg bir tutku, bir yaşam biçimi herhalde 😁


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence LPG işini çok öncede planladıkları için geri adım atmak istemiyorlar. Mevcut durumda LPG'nin hiç bir avantajı kalmadı. Kendim 1.8 Civic HB aracımda dahi LPG kullanmayı bıraktım benzinle devam ediyorum artık.

    LPG litre bazında Benzinin yarı fiyatı olacak ki. Beraberinde getirdiği onca dezavantaja değsin.

  • C.McRae kullanıcısına yanıt

    Esas problem bu parayı civice vermek herhangi bir modeli için geçerli Yeni Honda Civic'lerin LPG dönüşümü için Kocaeli'de tesis kuruldu Ayni paralara dizel Megane focus vs vs var. Benzinli modelleri saymıyorum bileYeni Honda Civic'lerin LPG dönüşümü için Kocaeli'de tesis kuruldu 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hondanın LPG fiyatından haberi yok galiba

  • Benzin elektrik daha mantıklı artık en azından güçten düşme olmuyor, lpg sırf ucuz diye seçiliyordu artık bir espirisi kalmadı..

  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Lpg var diye gücünü kısmışlar sanirim motorun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu saatten sonra boş iş. LPG non tasarrufu mu kaldi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG devri bitti oglm bu adamlar halen daha neyin kafasında acaba?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.