|
Yeni Focus şanzımanı nedir? (2. sayfa)
-
-
Özellikle arka kalite berbat. Adamlar koltuğun içine açılabilen kol dayama bile koymamış ama benzinli trend x e 150 istemesini biliyorquote:
Orijinalden alıntı: Jocker35
Maliyet nedeniyle şansımdansam vazgeciyor
Torsiyon kullanıyor
Ic mekan rezil rüsva
Nereye harcıyor ford peki parayı da bu araç bu kadar pahalı? -
Yeni focusta HB ve sedan olarak 1.5 atmosferik benzinliler , 1,5 dizeller ve 1,0 ecoboostlar torsiyon.
1.5 ecoboost ve 2.0 dizeller bağımsız (Türkiyede yok bunlar).
Active versiyonlar (henüz çıkmadı ama eli kulağında), vignale versiyonlar (bize pek gelmiyor- focus zaten pahalı bir de vignale saçma fiyat olur) ve tüm SWlar motor şanzıman farketmeksizin bağımsız süspansiyonlu.
Bu durumda bazılarına göre 1.0 benzinli veya 1.5 dizel ST line SW en alınası focus oluyor hem bağımsız süspansiyon hem tip nedeniyle.
Burada HB ST line a bir parantez açmak lazım. STline 235 40 18 lastiklerle spor süspansiyon ile geliyor. Spor süspansiyon 1 cm alçaltılmış şasi ve Fiesta ST modelinde lansmanı yapılan , Fordun çok iddialı olduğu ve patentli Force Vectoring yaylarla geliyor.
Bu arada ford torsiyonlu da olsa tüm yeni focuslarda , en az bağımsız süspansiyonlu eski kasa focuslardaki kadar yol tutuş olacağını iddia etmişti.
Bir diğer not: bazı ülkelerde ST line sedan satılıyor. Türkiyeye de 1.5 dizel otomatik ST line sedanı getirebilseler , VAG grubunun dizelden çıktığı şu günlerde ford özlediği satış rakamlarını bulabilir.
Mesela şu :
-
Bağımsız süspansiyon konfor ve güvenlik için önemli. Pistte, düzgün asfaltta torsiyonlu versiyon hafifliğin de avantajı ile iyi dönebilir ama viraj içindeki sürprizlerde bağımsız gibi güvenli olmaz.
Çok güzel bilgiler paylaştınız. Focus sw tam alınası bir araç bana göre. Tabii fiyatlar da önemli ama ikinci el uygun bulmak mümkün olacaktır. -
İşte force vectoring yayların en büyük avantajı bu. Ben mühendis değilim okuduklarımdan anladığım kadarıyla torsiyonun en kötü tarafı viraj içi lateral kuvvetler diyorlar. Bunu aşmak için Watts gibi bir ekstra bağlantı konması lazım ki bu hem sorun çıkarabilecek ekstra parça hem maliyet hem ağırlık demek. Force vector yaylar ise sistemi karmaşıklaştırmadan maliyeti ve ağırlığı artırmadan watts varmış gibi viraj içinde lateral kuvvetlerin etkisini azaltıyor diyorlar.quote:
Orijinalden alıntı: commandx
Bağımsız süspansiyon konfor ve güvenlik için önemli. Pistte, düzgün asfaltta torsiyonlu versiyon hafifliğin de avantajı ile iyi dönebilir ama viraj içindeki sürprizlerde bağımsız gibi güvenli olmaz.
Çok güzel bilgiler paylaştınız. Focus sw tam alınası bir araç bana göre. Tabii fiyatlar da önemli ama ikinci el uygun bulmak mümkün olacaktır.
Bende hem 15 dizel otomatik focus Hb var 205 55 16 lastikli. Hem 18 HB dizel otomatik STline var 235 40 18. STline tabii biraz daha sert ama bu sanırım lastik ebadına da bağlı. Ama STline da özellikle direksiyon hissi muhteşem ötesi.
-
Yaklaşık 1.5 yıldır 8 ileri tam otomatik şanzumanlı focus ST line kullanıyorum. Aracım 47.000km de en ufak bir sorunla yada vites değilimlerinde kararsızlıkla vs karşılaşmadım. Kullandığım tam otomatikler arasında en iyisi diye rahatlıkla söyleyebilirim. Bir önceki aracımda 2015 Focus 1.5 Powershifti. Ona göre değerlendirince 1 tık daha yavaş. Ama aradada öyle uçurum farklar yok. Bu arada 2010 focus 2012 focus 2015 focus ve 2018 focus sahibi olarak konuşuyorum. Ben tam bağımsız süspansiyonlu focuslarıda kullandım lakin fordun patentini almış olduğu yeni sistem bağımsız süspansiyon çok daha konforlu hale getirmiş. Ben ufacıkta olsa bir yol tutuş zaafiyeti yaşamadım. Gerçekten çok güzel ayarlanmış.ki kmh77 testlerine bakarsak yeni focus 83km h ile en hızlı geyik testini yapan araç. Ama bilmeyen kullanmayan kişiler yaaa tam bağımsız değil diyor. Hep slagon.bilinçli tek yorum yok. -
Ben de yaklaşık 5 ay önce sedan titanyum 1.5 dizel 8 ileri otomatik focus aldım. Daha önce vw ve peugeot araçlarım oldu. İlk defa focus aldım. İlk alacağım zaman bu araç torsiyon alınmaz gibi bir çok yorum okudum, gittim test aracını kullandım ve aldım. Söylediklerinize tamamen katılıyorum. Hakikaten direksiyon hissi muhteşem. Sadece biraz vw serilerinden biraz daha az çukurları sönümlüyor. Yol tutuşu gayet iyi. Şanzıman geçişleri de çok iyi. Araç iyi hızlanıyor. Bu aracın bildiğim kadarı ile şu ana kadar herhangi bir kronik sorunu da yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbhakanb -- 30 Ağustos 2020; 23:2:32 > -
Aynen, bağımsız süspansiyondan torsiyona dönerek, döşeme varmış gibi görünsün diye arka kapı plastiğine desen çizerek farkını tescilledi
Ayrıca civic 9 ileri zf koydu onu da belirtelim -
Forum demeyelim de zotacing ne derse tam tersini yapabilirsiniz -
Aynen -
2019 focus trend x 8 ileri otomatik dizel kullanıyorum. Araç bazen (çoğu zaman sert fren veya ısındığında) ışıklarda veya her hangi bir yerde ayak frende dururken silkeliyor. Bir kaç arkadaşımda da ayni araç var onlarda da 70i geçince aynı silkeleme olayını yapıyor. Servise verdik sorunu cozemediler. Kronik problem olma yolunda gidiyor. -
Katılıyorum. GM ford ortak üretimi şanzımanları fordlarda övüp övüp bitiremiyorken astrada yerin dibine sokan birinden araba tavsiyesi almamak lazım.quote:
Orijinalden alıntı: commandx
Forum demeyelim de zotacing ne derse tam tersini yapabilirsiniz
Aynı şanzımanın 9 ileri olanı 1.5 dizel astrada kullanıyor. -
Evet suzuki ile aynı aynen. Yine hayal dünyandan yazmaya başlamışsın.quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster -
Yakıt tüketimi nasıl hocam -
Bende EDC Fluence (teneke) şahsen uçar kaçar performansa yönelik bir şanzıman değil nispeten ilkel, ama fiyatına göre çok iyi. Akülü araba hissi yok yani. -
Ben de şirket arabası olarak 10bin km dir focus titanium dizel 2021 model kullanıyorum. Önceden 2016dan beri İnsignia makyajlı önceki kasa ve makyajsız yeni kasa otomatik kullandım . Onlarda da klasik otomatik vites vardı. Daha önceden Fluence Edc ve Micra Cvt de kullandım. Fluence 0 km almıştım 2.günde şanzuman garantiden değişti.
Özet olarak Fordun 8 ileri vitesini beğendim ancak bence tek sorunu vites kolunda . Evet çok gösterişli çevirmeli düğme şeklinde tasarlanmış ancak parketmelerde vb vites değil çevirmeli sistem geç kalıyor. hızlıca ileriden geriye kaldırım inişlerinde falan vites geçtimi geçmedimi anlaşılmıyor.freni bırakınca araba kararsız kalıyor. Sorun viteste değil direkt kol olsaydı çok daha verimli olurdu. Bir de yokuş aşağı çalıştırdınız D ye aldınız ilerlediniz bir kere başıma geldi vites sanırım geçmedi ve araç şanzuman freni yapar gibi durdu. Yani bu da kol ile alakalı sanırım. şatafatlı işler sıkıntılı.
Onun dışında araç çok stabil mazda altyapısı varmı yokmu bilmiyorum ancak tutuş çok iyi yüksek süratlerde insignialardan neredeyse daha kararlı gidiyor. yüksek hızlarda çok beğeniyorum. geri giderken direksiyon tam sağa kırdığımda ön süspansiyondan tak sesi geliyor araba 15binkm de . yakıt tüketimi çok çok yoğun dur kalk şehiriçinde ortalama 6,4 geçmedi. Ki ben çok dur kalktan bahsediyorum. bu araç normalde 5,5 görür.
arka salıncak sistemi mi tam bağımsız mı emin değilim ancak iyi yol tutuyor . kapı kapanma sesleri ve genele olarak tıkırtı namına hiçbirşey yok. içi de başarılı kullandıkça seviliyor. aracın sinyal kolları geçişleri bile tok torpido kapanma vb bence çok çok kaliteli üretllmiş. yurtdışı testlerde de okudum toklukta Audi ye yaklaşılmış kesinlikle üst sınıf kalitesi var diyorlar. gerçekten aklıma gelen ilk kelime tok araç. şirket arabası olmasaydı ben alırmıydım evet kesinlikle alırdım. Ancak Opel tasarımlarını daha fazla beğeniyorum onda da Sedan namına bişey kalmadı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf_1977 -- 24 Aralık 2021; 8:41:31 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X