Şimdi Ara

yeni focus - baskı balata yanması - yardım!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
7.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba arkadaşlar.

    2008 ford focus 1.6 dizel aracımız var. 10.000km civarında henüz.

    geçenlerde çankaya yokuşunda akşam trafiğine takıldık ve baya yokuş olan bir yolda dur kalk dur kalk şeklinde ilerlemek zorunda kaldık. debriyajı çok kullanmamdan dolayı herhalde baskı balata yandı ve içeriye çok pis bir hava geldi. yanmış lastik kokusu. muhtemelen debriyajı yanlış kullandığımızdan oldu. ama tam emin değilim. şu an aracın çekicten düşmesi gibi bir durum yok. kalkarken ivmelenmesi eskisi gibi.

    yalnız hafif yokuşta geçen durdum ve 3. vitese taktım. stop ettim aracı. el freni çekik değil. araç çok yavaş bir şekilde gıdım gıdım aralıklı olarak kaymaya başladı. herhalde bu iyi bir durum değil. ayrıca o pis kokudan sonra hafalandırmayı ne zaman açsam içeriye o kokudan kalma az da olsa pis hafa giriyor. herhalde hava filtrelerine sindi koku.

    aracın muayenesi 15.000 de. 15.000 e kadar beklesem mi diye düşünüyorum. ancak bir yandan da mevcut arızanın dahada büyüyüp bu parçaya bağlı olan kısımlarıda bozabilir diye düşünüyorum. garanti bu parçayı değiştirmez herhalde dimi? kullanım hatası derler kesin. servise mi gitmeliyim yoksa özel bir yeremi? serviste fiyat ne olur özelde fiyat ne olur?

    aracın yeni olmasına rağmen böyle bir durum yaşamam aracı hafif soğuttu benden. 98model polomuz var onda hiç bir problem olmadı bugune kadar. garip geldi nedense.

    ne yapabilirim sizce? ne önerirsiniz? yardımcı olursanız çok sevinirim. iyi forumlar.







  • o yanmadı focuslarda koku oluyor yeni iken..ama geçer =)
  • Aracın yüksek torku ve dik yokuşta trafiğe kalarak çok fazla durk kalk yapınca balatada yanma-koku meydana gelebiliyor, eğer debriyajda kaçırma yoksa bence dert etmeyin. Havalandırmayı açınca gelen koku da belli bir süre sonra geçecektir. 15.000 bakımında isterseniz debriyaj balatasını da serviste kontrol ettirirsiniz.

    10.000km ye gelen aracın debriyaj-baskı balatasını garantiden değiştireceklerini pek sanmam, araç çok yeniyken böyle bir durum olsa belki üretim hatası olarak garanti kapsamına alınabilirdi.





    Edit: Yazım hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdzsa -- 23 Şubat 2009; 13:47:04 >
  • quote:

    3. vitese taktım

    ben onu anlamadım niye 1 yada geri(yerine göre) değilde 3
  • arkadaşlar daha demin dışarı çıkmışken ford tan oto ya gittik. yetkili kişi geldi ve anlattık durumu. ( yalnız araca hiç bakmadı ) evet dedi baskı balata yanmıştır dedi. ama sorun etmeyin dedi. o kokuda geçecektir dedi. hatta gitmeden önce yine yokuşta durdum. stop ettim. 1. vitese taktım. el frenini indirdim ve yaklaşık 3-4 sn de bir sanki arkadan birisi iteklemiş gibi kayma yaptı. bunu 2 ve 3. viteslerde de denedim sonuç aynı. bi arkadaş sormuş neden 3. vites diye o gun öylesine 3 e takmıştım.

    sonuçta benim bildiğim araç vitesdeyken hafif yokuşta olsa bile kaçırmaz. ama bugunku yetkili kişiye bunları anlattık ve o da bu fordlarda görülen bir olaydır dedi. yani bir sorun yok normaldir dedi bu. :S el frenini mutlaka çekin öyle aracı terk edin dedi. peki kışın el freni çekilmesi sakıncalı, donma olayı olur diye biliyorum dedim. peki buna ne yapıcaz dedim. yetkili kişide aracınızı düz yere park ediceksiniz o zaman dedi :S :S bu nasıl iş anlamadım.

    bu bence önemli bir sorun. burdan ford sahiplerine sorum olacak. sizin aracınızda da bu tip kayma oluyor mu? aslında bu çok tehlikeli bir durum. yani hadi ben biliyorum bu olayı. diyelimki arkadaşıma verdim aracı o da bilmiyor ve hafif yokuşta vitesde bırakıp gidiyor döndüğünde bide bakmışki öndeki araca gümm.

    şimdi arkadaşlar ne yapsam diye düşünüyorum. yani bunları yetkili serviste yetkili kişi söylüyor.




  • araca debraj testi yapın yada yaptırın tam bilmemekle beraber el freni çekilip araca 1. viteste gaz verin arac zorlanmıyor ve devir yükselyorsa debrajda sorun var demek diye biliyorum normalde viteste iken aracın kaymaması gerekir aracın torku yüksek olduğu için balatalar çabuk bitmişde olabilir kullanımdan kaynaklanarak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    araca debraj testi yapın yada yaptırın tam bilmemekle beraber el freni çekilip araca 1. viteste gaz verin arac zorlanmıyor ve devir yükselyorsa debrajda sorun var demek diye biliyorum normalde viteste iken aracın kaymaması gerekir aracın torku yüksek olduğu için balatalar çabuk bitmişde olabilir kullanımdan kaynaklanarak


    yok. söylediğini yaparsak el frenini test etmiş oluruz. hatta yapılması sakıncalı diye biliyorum. el freninin telini filan koparma riski var. baskı balata farklı bir parça. ama debriyaj testi olayını duydum onu yaptırabilirim. ama hala inanamıyorum. yani uzun süre şahin kullandık. 11 senedir polomuz var. her yokuşta vitesde bırakırdık. gram oynamazdı. halada öyle. ama bu yeni araçlarda böyle sorunlar görmek şahsen garibime gidiyor. yani ne bileyim teknoloji ilerliyor filan ama sonuç bu. üstüne birde bu durumu normal bişeymiş gibi benimsemişiz. baksanıza bugunkü yetkili kişinin dediğine. " abi bu sorun hemen hemen butun fordlarda var." :S ne demek bu. böyle idare et demek.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ya arkadaşım neden bu olayı bu kadar kafanda büyüttün anlamadım. Madem el frenini çekmek istemiyorsun ki ben her zaman çekerim ve daha donduğunu sorun yarattığını görmedim o zaman önüne bi taş koy sorun ortadan kalksın. Benim bildiğim çoğu araç yhokuşun diklik oranına göre kaçırır. Yavaş yavaş kendini bırakır. Bence anorml bir olay yok. Ben gündüzleri şirketin meganlarını kullanıyorum onlardada yokuştu yavaşça aşşağı bırakma huyu var. sence araçların hepsimi sorunlu?
  • Bence de bu topikte vurgulanan sorun (sorun denebilirse) caresi el frenini cekmek olan bir durum.

    Diyorsunuz ki el freni cekmem donar. Ve tum fordlarda bu var diyor servis elemani da. Peki bu ford tasarimcilari bu kadar akilsiz mi da araclarinda boyle bir sorun birakiyorlar.

    Belki de el freni donmasi dye bahsettiginiz sorun o eski polo sahin vb o arabalarda kalmis bir sorundur oyle olamaz mi. Ford tasarimcisi o el freni donmasi sorununu cozmus olamaz mi.

    Benim onceki aracim fiesta tdci idi simdiki de focus tdci. Ben de Ankara'da yasiyorum. Surekli kar buz icine par ediyorum arabayi. 5 kistir bu boyle. DUz yolda sadece el frenini cekiyorum. Yokusta hem el freni hem de viteste birakiyorum. Daha hic bir sorunla karsilamsmadim. Ilk aracimi 75000 km kullandim bu tarz. El freninin cekilmesinden dolayi bir donma sorunu falan yasamadim.

    Bence siz el frenini cekmekten korkmayin.
  • kafamda fazla büyütmedim. sadece buna karşı yapılabilieceğimiz birşey varmı onu öğrenmek istedim. zaten baksanıza yapılabilecek tek şey el frenini çekmek onu da yaparız artık. zaten bunu araştırırken öğrendim. eski araçlarda kayma olmamasının sebebi kullanılan malzemden kaynaklanıyormuş. kanserojen etkisi gösteren malzemeyi artık kullanamadıkları için bu durum ortaya çıkmış. ( bunu ben demedim yetkili servis dedi.)

    neyse arkadaşlar sağolun yorumlarınız için. teşekkür.
  • kolay gelsın focus guzel ve saglam araç hıc korkmaaa suruse devam
  • 2008 focus 2 hb aracımı ilk aldığımda aynı sorun başıma gelmişti. 3000 deyken nenehatun daki yokuştan çıkarken motorun içine kedi girmiş bende marşa basınca yanmış, motorun sıcaklığıylada kızarmış gibi bir koku çıkmıştı. Çıldırmıştım. Sonra şimdi hatırlamadığım bi yerde daha olmuştu. aynı kedi yanığı bi koku. servise götürdüm hemen, servis çok yakın tanıdık. olabileceğini söylemişti. Buna rağmen butun motor aksamını kontrol ettirmiştim. şimdi 38000 de arabam. Şükür hiçbir srun çıkmadı şimdiye kadar. Yalnız o kaçma olayını yarın bir deneyeceğim. Olmaması lazım büyük ihtimalle...
  • yeni araçların çoğu el freni çekili değilken yokuş aşağı viteste dururken kaçırır. merak etme, sorun olmaz.
  • evet doğru.benim toyotada ilk aldığım zaman el frenini çekmemiştin.sabahleyin bıraktığım
    yerden 1,5 metre geride buldum.servise sordum el frenini çekmesseniz kayar dedi.
    yanı kayması mormal.bir sorun değil...
  • bu el frenin balatasının soğuk havada yapışma olayı da artık inandırıcı gelmiyor.
    yeni balataların -30, -40 derecelere kadar özelliklerini yitireceğini zannetmiyorum.
    Eğer Sibirya'da yaşamıyorsanız problem yok.
  • BI SEY OLMAZ sür F O R D bu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.