Şimdi Ara

focus tdci 1.6 motorların ömrü nekadardır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
83.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selamlar,geçen gün arabayı servise getirdim 15 bin bakımı için.orda muhabbet esnasında sırf merakımdan sordum: bu dizel motorların ömrü ne kadardır,benzinliden fazla yapar mı,diye sordum. orda bulunan servis şefi bu dizel araçların benzinlilerden daha fazla km yapamayacağını söyledi. dizellerin ömrünün benzinliden daha az olduğunu söyledi.ben şahsen dizellerin çok uzun ömürlü olduğunu zannediyordum.mesala babam tırcı ve onun tırı 2-3 milyon km de motor açılıyor .Aslında araçlar piyasaya sürülmeden önce her türlü teste tabii tutuluyor,dayanıklılık falan gibi. acaba sizler bu konuda bilgi sahibi misiniz?focus2 dizeller ne kadar km yapmaktadır?300 bin bakımları iyi yapılırsa rahat yapması gerekmez mi?teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford 1.6 TDCi Motorların Ömrü Ne Kadardır?

    Ford'un 1.6 litrelik dizel turboşarjlı doğrudan enjeksiyonlu (TDCi) motorları, yakıt verimlilikleri ve performanslarıyla bilinir. Ancak bu motorların ömrü de birçok faktöre bağlı olarak değişebilen önemli bir husustur.

    Genel olarak, bakımı düzenli yapılan bir Ford 1.6 TDCi motorun ömrü 250.000 ila 350.000 kilometre arasında olabilir. Ancak sürüş alışkanlıkları, bakım sıklığı ve motorun çalışma koşulları gibi faktörler bu ömrü etkileyebilir.

    Örneğin, ağırlıklı olarak şehir içinde ve kısa mesafelerde araç kullanan kişilerin motorları, uzun mesafelerde ve otoyolda araç kullananlara göre daha kısa ömürlü olabilir.

    Ford 1.6 TDCi motorlarının ömrünü uzatmak için şu önerilere uyabilirsin:

    • Motor yağını ve filtresini üretici tarafından önerilen aralıklarla değiştir.
    • Yüksek kaliteli yakıt kullan.
    • Aracını düzenli olarak servis ettirerek zamanında bakım yaptır.
    • Aşırı hız ve agresif sürüşten kaçın.
    • Motoru çok düşük veya çok yüksek devirlerde çalıştırmaktan kaçın.

    Motorun ömrünü etkileyebilecek bir diğer faktör de Duratorq teknolojisidir. Duratorq, Ford'un dizel motorlarındaki belirli özelliklerine verilen bir isimdir. Duratorq teknolojisi, motorun dayanıklılığını ve performansını artırmayı amaçlar. Duratorq motorlar, diğer dizel motorlara kıyasla daha uzun ömürlü olma eğilimindedir.

    Sonuç olarak, Ford 1.6 TDCi motorların ömrü, sürüş alışkanlıkları, bakım sıklığı ve çalışma koşulları gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Ancak önerilere uyarak ve aracına iyi bakarak motorunun ömrünü uzatabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: refree78

    arkadaşlar selamlar,geçen gün arabayı servise getirdim 15 bin bakımı için.orda muhabbet esnasında sırf merakımdan sordum: bu dizel motorların ömrü ne kadardır,benzinliden fazla yapar mı,diye sordum. orda bulunan servis şefi bu dizel araçların benzinlilerden daha fazla km yapamayacağını söyledi. dizellerin ömrünün benzinliden daha az olduğunu söyledi.ben şahsen dizellerin çok uzun ömürlü olduğunu zannediyordum.mesala babam tırcı ve onun tırı 2-3 milyon km de motor açılıyor .Aslında araçlar piyasaya sürülmeden önce her türlü teste tabii tutuluyor,dayanıklılık falan gibi. acaba sizler bu konuda bilgi sahibi misiniz?focus2 dizeller ne kadar km yapmaktadır?300 bin bakımları iyi yapılırsa rahat yapması gerekmez mi?teşekkürler.

    valla hiçbi fikrim yok bu konuda ama bakımları zamanında yapılırsa bende 300bini bulur düşüncesindeyim 10senede zor yaparız 300.000 km ben zaten çabuk sıkılıyorum araçtan en uzun kullandıgım araba 2 sene zaten konunun dışına çıktım farkındayım hoşçakal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panikyok

    quote:

    Orjinalden alıntı: refree78

    arkadaşlar selamlar,geçen gün arabayı servise getirdim 15 bin bakımı için.orda muhabbet esnasında sırf merakımdan sordum: bu dizel motorların ömrü ne kadardır,benzinliden fazla yapar mı,diye sordum. orda bulunan servis şefi bu dizel araçların benzinlilerden daha fazla km yapamayacağını söyledi. dizellerin ömrünün benzinliden daha az olduğunu söyledi.ben şahsen dizellerin çok uzun ömürlü olduğunu zannediyordum.mesala babam tırcı ve onun tırı 2-3 milyon km de motor açılıyor .Aslında araçlar piyasaya sürülmeden önce her türlü teste tabii tutuluyor,dayanıklılık falan gibi. acaba sizler bu konuda bilgi sahibi misiniz?focus2 dizeller ne kadar km yapmaktadır?300 bin bakımları iyi yapılırsa rahat yapması gerekmez mi?teşekkürler.

    valla hiçbi fikrim yok bu konuda ama bakımları zamanında yapılırsa bende 300bini bulur düşüncesindeyim 10senede zor yaparız 300.000 km ben zaten çabuk sıkılıyorum araçtan en uzun kullandıgım araba 2 sene zaten konunun dışına çıktım farkındayım hoşçakal
    eski nesil dizellerde dediğin doğru. çok uzun kilometeler gider banamısın demez ama yeni nesiller bence benzinliyle aynıdır. 250000 300000 km rahat gider




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karenin

    eski nesil dizellerde dediğin doğru. çok uzun kilometeler gider banamısın demez ama yeni nesiller bence benzinliyle aynıdır. 250000 300000 km rahat gider

    Alıntıları Göster
    Periyodik bakımları zamanında yapılır, düzgün kullanılırsa ve uygun yakıt kullanılırsa 300000-40000 KM yapar diye tahmin ediyorum.
  • arkadaşlar 300bin giderse bence mükemmel valla.ama benim bir yakınımda reno 1.9 kongo dizel vardı.araç daha 60000 de motorundan sinyal vermeye başladı.belki o aracın kronik bir sorunudur.fordun bu konuda herhangi bir açıklaması var mı?toyota mesala km verebiliyor,benzinli ve dizel araçları için.galiba focus 2 lerin ençok çıkarsa arızası turbosundan çıkar diye düşünüyorum.
    Birde bi<zim araçlar neden 109 da c4 ler ve 307ler deki dizeller 110 beygir olarak geçiyor.Bu konuda malumatı olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: refree78

    arkadaşlar 300bin giderse bence mükemmel valla.ama benim bir yakınımda reno 1.9 kongo dizel vardı.araç daha 60000 de motorundan sinyal vermeye başladı.belki o aracın kronik bir sorunudur.fordun bu konuda herhangi bir açıklaması var mı?toyota mesala km verebiliyor,benzinli ve dizel araçları için.galiba focus 2 lerin ençok çıkarsa arızası turbosundan çıkar diye düşünüyorum.
    Birde bi<zim araçlar neden 109 da c4 ler ve 307ler deki dizeller 110 beygir olarak geçiyor.Bu konuda malumatı olan var mı?
    NŞA (NORMAL ŞARTLAR ALTINDA) YANİ USULÜNE UYGUNSA HER ŞEY MİN 300.000 SORUNSUZCA HİZMET ETMESİ BEKLENMELİ.
    Senin sözünü ettiğin kamyon motorları düşük devir çeviren tork için üretilmiş endurans motorlarıdır.
    Yani ort 1500-1800 devir dak çevirir kamyonlar.
    Bizim araçlar ise ort 3000-3500.
    Yani bu bile ömrün yarıya düşmesi için yeter.
    2001 model passat tdi biliyorum çok da iyi olmayan yakıtlarla (2001-2004 başı eurodizelde yoktu) 500.000 km yapmış idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot1853

    NŞA (NORMAL ŞARTLAR ALTINDA) YANİ USULÜNE UYGUNSA HER ŞEY MİN 300.000 SORUNSUZCA HİZMET ETMESİ BEKLENMELİ.
    Senin sözünü ettiğin kamyon motorları düşük devir çeviren tork için üretilmiş endurans motorlarıdır.
    Yani ort 1500-1800 devir dak çevirir kamyonlar.
    Bizim araçlar ise ort 3000-3500.
    Yani bu bile ömrün yarıya düşmesi için yeter.
    2001 model passat tdi biliyorum çok da iyi olmayan yakıtlarla (2001-2004 başı eurodizelde yoktu) 500.000 km yapmış idi.

    Alıntıları Göster
    bu da demek oluyorki arkadaşım bizim araçlarda nerden baksan 3000i devirir demektir.ben bu bilgiye sevindim.dizxel araç nasıl kullanılması gerekir:bu kobnuda önerileriniz nelerdir?bir kaç kere stop ettirdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot1853

    NŞA (NORMAL ŞARTLAR ALTINDA) YANİ USULÜNE UYGUNSA HER ŞEY MİN 300.000 SORUNSUZCA HİZMET ETMESİ BEKLENMELİ.
    Senin sözünü ettiğin kamyon motorları düşük devir çeviren tork için üretilmiş endurans motorlarıdır.
    Yani ort 1500-1800 devir dak çevirir kamyonlar.
    Bizim araçlar ise ort 3000-3500.
    Yani bu bile ömrün yarıya düşmesi için yeter.
    2001 model passat tdi biliyorum çok da iyi olmayan yakıtlarla (2001-2004 başı eurodizelde yoktu) 500.000 km yapmış idi.

    Alıntıları Göster
    vw nin 1.9 tdi sinin 1.000.000 bile yaptıgını duymustum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tissot1853

    NŞA (NORMAL ŞARTLAR ALTINDA) YANİ USULÜNE UYGUNSA HER ŞEY MİN 300.000 SORUNSUZCA HİZMET ETMESİ BEKLENMELİ.
    Senin sözünü ettiğin kamyon motorları düşük devir çeviren tork için üretilmiş endurans motorlarıdır.
    Yani ort 1500-1800 devir dak çevirir kamyonlar.
    Bizim araçlar ise ort 3000-3500.
    Yani bu bile ömrün yarıya düşmesi için yeter.
    2001 model passat tdi biliyorum çok da iyi olmayan yakıtlarla (2001-2004 başı eurodizelde yoktu) 500.000 km yapmış idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rooney1976

    vw nin 1.9 tdi sinin 1.000.000 bile yaptıgını duymustum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tissot1853

    NŞA (NORMAL ŞARTLAR ALTINDA) YANİ USULÜNE UYGUNSA HER ŞEY MİN 300.000 SORUNSUZCA HİZMET ETMESİ BEKLENMELİ.
    Senin sözünü ettiğin kamyon motorları düşük devir çeviren tork için üretilmiş endurans motorlarıdır.
    Yani ort 1500-1800 devir dak çevirir kamyonlar.
    Bizim araçlar ise ort 3000-3500.
    Yani bu bile ömrün yarıya düşmesi için yeter.
    2001 model passat tdi biliyorum çok da iyi olmayan yakıtlarla (2001-2004 başı eurodizelde yoktu) 500.000 km yapmış idi.


    Alıntıları Göster
    Bakımlarını sağlam ve zamanında yapar arabanıza evladınız gibi bakarsanız ömür boyu götürür sizi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    Bakımlarını sağlam ve zamanında yapar arabanıza evladınız gibi bakarsanız ömür boyu götürür sizi

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ben fordların daha uzun süre gideceğine inanıyorum.Mesela geçenlerde mercedes topic ini okudum ve dizellerin zamanında bakılmları yapılır ise 2-2,5 milyon km yi sorunsuzca aşabileceği yazıyordu.Yine benzinli motorlarını 1 milyon km yi döndürdüğünü okumuştum.Hadi ülkemiz şartlarını işe katalım desek dizel mercedes 1,5 milyon km yi görür.Ford mercedesin yarısı kadar yok mu?Ford da 700-800 bin km gidebilsin en azından.Ne dersiniz haksızmıyım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r.carlos2000

    Arkadaşlar ben fordların daha uzun süre gideceğine inanıyorum.Mesela geçenlerde mercedes topic ini okudum ve dizellerin zamanında bakılmları yapılır ise 2-2,5 milyon km yi sorunsuzca aşabileceği yazıyordu.Yine benzinli motorlarını 1 milyon km yi döndürdüğünü okumuştum.Hadi ülkemiz şartlarını işe katalım desek dizel mercedes 1,5 milyon km yi görür.Ford mercedesin yarısı kadar yok mu?Ford da 700-800 bin km gidebilsin en azından.Ne dersiniz haksızmıyım?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşımın arbası 78 model bir dizel mercedesti. 3 litre dizeldi, araç 1 milyon kmyi devirmişti hatta çok daha fazlaydı. Ömürlük bir motor yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpi_Turk

    Arkadaşımın arbası 78 model bir dizel mercedesti. 3 litre dizeldi, araç 1 milyon kmyi devirmişti hatta çok daha fazlaydı. Ömürlük bir motor yani

    Alıntıları Göster
    testlerini hiç göremedim focusun fakat bende katılıyorum 300.000 km yi rahat devirir gibime geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    testlerini hiç göremedim focusun fakat bende katılıyorum 300.000 km yi rahat devirir gibime geliyor

    Alıntıları Göster
    otokoçta servise gelen focus tdci 330000 deydi ve hiç bir sorun yoktu. unutmayın yeni nesilde olsa bu motorlar yapıları gereği benzinlilerden en az iki kat daha ömürlüdür, nedenlerini geçmiş topiclerde uzmanların görüşleriyle aktarmıştım. şu an kullanılabilecek en ideal motor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _c@dı_

    otokoçta servise gelen focus tdci 330000 deydi ve hiç bir sorun yoktu. unutmayın yeni nesilde olsa bu motorlar yapıları gereği benzinlilerden en az iki kat daha ömürlüdür, nedenlerini geçmiş topiclerde uzmanların görüşleriyle aktarmıştım. şu an kullanılabilecek en ideal motor.

    Alıntıları Göster
    Motor yenileme ücretlerini bilen varmı ? Motoru tükenmiş benzinli bir Ford Focus kaça yapılıyor ? Diesel Focus kaça yapılıyor ? Bilen arkadaşlarımız yazarlarsa ögrenelim ? Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 15 Nisan 2007; 21:32:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Motor yenileme ücretlerini bilen varmı ? Motoru tükenmiş benzinli bir Ford Focus kaça yapılıyor ? Diesel Focus kaça yapılıyor ? Bilen arkadaşlarımız yazarlarsa ögrenelim ? Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar kuzenime toyota corolla d-4d almaya gittiğimizde servise 750 bin küsür kmde bir corolla gelmişti ve hiç bir sorunu yoktu....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: refree78

    arkadaşlar 300bin giderse bence mükemmel valla.ama benim bir yakınımda reno 1.9 kongo dizel vardı.araç daha 60000 de motorundan sinyal vermeye başladı.belki o aracın kronik bir sorunudur.fordun bu konuda herhangi bir açıklaması var mı?toyota mesala km verebiliyor,benzinli ve dizel araçları için.galiba focus 2 lerin ençok çıkarsa arızası turbosundan çıkar diye düşünüyorum.
    Birde bi<zim araçlar neden 109 da c4 ler ve 307ler deki dizeller 110 beygir olarak geçiyor.Bu konuda malumatı olan var mı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: refree78

    arkadaşlar 300bin giderse bence mükemmel valla.ama benim bir yakınımda reno 1.9 kongo dizel vardı.araç daha 60000 de motorundan sinyal vermeye başladı.belki o aracın kronik bir sorunudur.fordun bu konuda herhangi bir açıklaması var mı?toyota mesala km verebiliyor,benzinli ve dizel araçları için.galiba focus 2 lerin ençok çıkarsa arızası turbosundan çıkar diye düşünüyorum.
    Birde bi<zim araçlar neden 109 da c4 ler ve 307ler deki dizeller 110 beygir olarak geçiyor.Bu konuda malumatı olan var mı?

    arkadaşım benimde 2006 307 var ruhsat 108 gösteriyor.

    PSA( peugeot ve citroen) grubu ve Ford'un ortaklaşa geliştirdiğicommon-rail teknolojili bir dizel motor görev yapıyor. DV4 kodlu1.4 litrelik motordan sonra ikilinin son ürünü olan DV6 kodlu 1.6litrelik motor, PSA ürün gamı haricinde Ford Focus ve Volvo S40/V50modellerinde de kullanılıyor. Bu motor 4000 d/d'de 110 HP güç, 1750d/d'de 240 Nm tork çıkışı sunuyor. Alt devrilerden itibaren yüksekçekiş gücü sunan motorun nefesi 4000 d/d'den sonra azalmaya başlıyor.Yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 10.7 saniyede ulaştık. Performansıylasürücüsünü memnun eden motorun yarattığı bu olumlu hava akaryakıtistasyonunda da devam ediyor


    arkadaşım benimde 2006 307 var ruhsat 108 gösteriyor endişelenme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    Orjinalden alıntı: refree78

    arkadaşlar 300bin giderse bence mükemmel valla.ama benim bir yakınımda reno 1.9 kongo dizel vardı.araç daha 60000 de motorundan sinyal vermeye başladı.belki o aracın kronik bir sorunudur.fordun bu konuda herhangi bir açıklaması var mı?toyota mesala km verebiliyor,benzinli ve dizel araçları için.galiba focus 2 lerin ençok çıkarsa arızası turbosundan çıkar diye düşünüyorum.
    Birde bi<zim araçlar neden 109 da c4 ler ve 307ler deki dizeller 110 beygir olarak geçiyor.Bu konuda malumatı olan var mı?

    arkadaşım benimde 2006 307 var ruhsat 108 gösteriyor.

    PSA( peugeot ve citroen) grubu ve Ford'un ortaklaşa geliştirdiğicommon-rail teknolojili bir dizel motor görev yapıyor. DV4 kodlu1.4 litrelik motordan sonra ikilinin son ürünü olan DV6 kodlu 1.6litrelik motor, PSA ürün gamı haricinde Ford Focus ve Volvo S40/V50modellerinde de kullanılıyor. Bu motor 4000 d/d'de 110 HP güç, 1750d/d'de 240 Nm tork çıkışı sunuyor. Alt devrilerden itibaren yüksekçekiş gücü sunan motorun nefesi 4000 d/d'den sonra azalmaya başlıyor.Yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 10.7 saniyede ulaştık. Performansıylasürücüsünü memnun eden motorun yarattığı bu olumlu hava akaryakıtistasyonunda da devam ediyor


    arkadaşım benimde 2006 307 var ruhsat 108 gösteriyor endişelenme

    Alıntıları Göster
    mesele dizel-benzinli meselesi olduğu kadar, turbo-atmosferik meselesi de, tırlarda kullanılan dizel motorlar hem turbo değil, hem de 1200 devirde vites değişiyor, zaten benim bildiğim 10 ileri vites oluyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    mesele dizel-benzinli meselesi olduğu kadar, turbo-atmosferik meselesi de, tırlarda kullanılan dizel motorlar hem turbo değil, hem de 1200 devirde vites değişiyor, zaten benim bildiğim 10 ileri vites oluyorlar.

    Alıntıları Göster
    tırlarda turbonun kıralı vardır yani sesinden durulmaz hatta ve bircogu da sekiz ileridir ama her vites arasında bir de bucugu vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boyaci1905

    tırlarda turbonun kıralı vardır yani sesinden durulmaz hatta ve bircogu da sekiz ileridir ama her vites arasında bir de bucugu vardır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: boyaci1905

    tırlarda turbonun kıralı vardır yani sesinden durulmaz hatta ve bircogu da sekiz ileridir ama her vites arasında bir de bucugu vardır.


    evt her viteste + buçuk vardır ve 12li olnları fln biliyorum ben. turboları da çok güçlüdür




  • arkadaşlar açtığım topik iyi gidiyor.bilgiler müthiş.benim sizlerden öğrenmek istediğim bir şey daha var. bu focus tdci lerde 2 ya da 3. viteste araba düzlükte akarken sanki gaz pedalı takılmış gibi süartli gidiyor.normalde gaza bastığım falan yok.acaba bu turbonun etkisiyle olan bir durum mu?2. sorum bizim arabalarda sanırım paçalık yok.araba ufa bir yağmurda batıyor.nerden paçalık taktırabiliriz ya da uydurabiliriz.3. dizelleri nasıl kullanırsak yakıttan tasarruf edebiliriz teşekkürler...........
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.