Şimdi Ara

Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Toyota üstadlarını ilgilendiren bir soru(nu)m var.

    iki-üç yıl önce yakın bir akrabamızdan 6-7 bin kmde toyota corolla xei aldık, 1997 model. akrabamız arabasının üstünü hep örtüyordu ve ayda bir iki kez kısa gezmelere yılda birkez de antalya ya gidiyordu. arabayı yeni olarak aldık diyebilirim, bizim için bakmıştı.

    ailem arabayı 2-3bin km kullandıktan sonra bana verdi. şu anda 34 bin km'de, hala yeniliği sürüyor. yaklaşık 25bin km yaptım bu araba ile. mümkün olduğunca özenli kullandım.

    arabamı nasıl anlatsam bilmiyorum, toyota üstadları dedim, bu modeli kullananlar beni çok iyi anlamıştır. arabanın tek sorunu sorunsuz olması. -20 derecelik bir ankara ayazından sonra sabahleyin arabaya biniyorsunuz, kontağı çeviriyorsunuz araba çalışıyor. 2-3 dakikada motor ısınır, ki bu araba siz yolu yarılarsınız, buğular erir sıcacık gidersiniz.

    arabanın artılarını sıralamak istiyorum


    1- seriliği, (ışıklarda tsıları, spor arabaları bir köşeye bırakırsak) ışıklarda hemen her arabayı geçiyorsunuz, çok seri, hızlanması hissediliyor ve araba da hızı hissediyorsunuz iyi lastikler kullanıyorsanız, korkutucu degil, zevk veren bir durum bu. ayrıca hangi şeritlere ne zaman geçiceğiniz biliyorsanız bu araba ile normal trafikte takılmanız imkansız. şehir icinde çok seri, hızlı ve güvenli kullanıma olanak veriyor ki bu yeni arabaların çogunda (boyut, hantallık vs.) yok.

    2- yol tutuş, (doğru ve mevsimine göre lastik kullanımı ile karlı günlerde bile 80-90la sorunsuz gidiyorsunuz)

    3- ideal boyutları

    bu kısım çok önemli, ankara'nın dar sokakları ile ünlü mahallerinden sık geçiyorum, evimin önünde park yeri sorunu var. bu arabanın ebadları çok çok ideal, hatchback boyutlarında sedan konforu yaşatıyor.

    part etmek kolay, trafikte aralara girmek kolay, sag sol yapmak, gerektiginde seri kullanmak kolay

    4- motoru.

    benim ruhsatta 105 bg yazıyor ama geçenlerde özel servise götürdüm, usta arabanın durumuna hayran kaldı. bana tüp taktırmayı çok önerdi, taktır 250bin km yap dedi, ben tüpe sıcak bakmıyorum, kıyamadım motoruna. usta doğru mu söyledi bilmiyorum ama bunlarda 116 mı, 114 mü, yüksek bg güçlü olanlardan dedi.

    birde, bu motorda katalitik konvektor (katalizör) var mı? çünkü araç doğuda anadoluda çok tutuyormuş, hemen her yakıtı yakıyormuş, kaçak mazotla sorun yaşamıyormuş.

    kalacağım yer sabit olmadığı için, ilerde doğuya yada karadenize gidebilirim bu arabayı oralarda sorunsuz kullanabilirim diye düşünüyorum. moturu ne koyarsan yakar hiç sorun yaşamazsın dedi oradaki usta.

    5- yeterli iç mekan ve hakim sürücü konumu

    bu arabadaki sürücü konumu harika, bugun volvo c30 a baktım, arabanın içinde hapis gibisin, buna öyle değil. bir kere ön kaputu görüyorsun, kaputun eğimini hissediyorsun, hem parkta kolay, hem sürerken spor hissi veriyor, yeni nesil bile böyle bir his yaşatmadı.


    6- sorunsuzluk, 500 bin km ömür

    arabada 25bin km yaptım nerde ise, hiçbir sorun yaşamadım. 10 yıllık araba hala ilk günkü gibi diri, güven veriyor.

    7- yakıt tüketimi.

    çok yakmıyor, çok azda değil ama şu an kar lastikleri ile 200-250 arasında gidiyor. normal lastiklerde 200 e iyice yaklaşıyor. (lpg işine hiç bulaşmadım.)


    gelelim yeni kasaya. yeni kasayı beğenenlerdenim. fiyatı biraz fazla geldi ama yine de düşünüyorum. 97 xei me, 14,5 ila 15 milyar arası fiyat biçiyorlar buda aklımı çeliyor hafiften, satsam mı diye düşünüyorum. ( bu arada, araba alarmlı, yeni akülü, 4 te yeni kış lastiği var)

    yeni kasa benzinli için hala ikilemdeyim. 97 xei mi satıp yeni kasa mı alsam, yoksa devam mı etsem mi diye. yeni kasanın kendimce artı ve eksileri.

    1- boyut

    boyutu büyük, bu bir taraftan iyi olsa da bir taraftan, sehir icinde kullanmak açısından kötü. park daha zor, sag sol yapmak daha riskli, aralara girmek imkansız. benim kullandığım dar sokaklarda işim daha zor olacak.

    2- iç hacim

    genelde arabayı tek kullandığım için çok önemli olmuyor bu. zaten xei nin iç hacmi de yeterince büyük

    3- sürücü konumu

    yaya güvenliği yüzünden arabanın önünü göremeyen bir konumda kullanıyorsunuz. bu halden nefret ediyorum ama mecburen katlanıyorum, hemen her araba böyle artık çok feci.

    4- motor

    en büyük çekincelerim bu konuda. arabanın motoru 125 bg ama ağrılığındaki artış daha fazla. şu halde bu motor mu daha fazla yakar benim 97 xei mi. hangisi daha seridir.

    ayrıca bunlarda katalizör var değil mi? doğuya, anadoluya gitsem kötü yakıt kullanmak sorun çıkartır mı, xei de sorun çıkartmıyacağını hatta kurşunlu yakmamın, demir alaşımdan olan motor için daha iyi olduğunu söylediler. yeni kasanın benzininde dikkatli mi olmam gerekiyor.

    5- fiyat

    yeni kasa bedelinden pahalı satılıyor, fiyatları çok yüksek.

    6- 6 ay sonra gelecek corollaların güney afrika üretimi olması.

    güney afrika corollasına nasıl güvenebiliriz. şu an gelenler japonya'da geliyor diyorlar. güney afrika nın işciliği nasıl bilgisi olan var mı? bizim hb corollalarda, ön konsolda ayrılma var, ingiltere mi, bizim fabrika'dan mi cıktılar bilmiyorum ama çok kötü. afrikalılar toyotayı mahvetmesin.

    7- güvenlik

    euroncap'tan aldığı yıldızlar önemli ama ayrıca araba dayanıklı olacak mı. bu önemli. yarın öbürgün sorun çıkartırsa mahvolurum. bu yeni arabalarda herşey elektronik ben babadan kalma mekaniği tercih ederim. eski kasa da ondan daha çok var.

    8- yeni olması

    en önemli tarafı bu, yeni corolla'ya bineceğim, yeni arabanın havası başka. ama şimdiki arabama da nerde ise aşığım, bu arabayı kullananlar bilir. nerde ise jant alıp -ki sonradan jant değişimini sevmememe rağmen- klima taktıracağım ve elimden gelse onu satmadan yeni alırım. bilmiyorum ciddi ikilemdeyim. çünkü çevrede çok talip var, satıyor musun diye soranlara her yerde rastlıyorum. daha geçen komşumuz araban altın değerinde trabzon'da 15-16 milyar ediyor sakın satma dedi.

    kafam epey karışmış durumda. kronik toyotacıların yorumuna ihtiyacım var, arabanın fotolarını ekleyeceğim, kız gibi.







  • Efsane kasa corolla... Ülkemizde belki de en vazgeçilemeyen ve bu yüzden de değeri yüksek bir model corolla İlk corollamız 95 xei idi, 3 ay önce sattığımızda 300.000 km deydi. Şu an ailemizce kullanılan bir de 98 klimalı gli miz var, çok kişi soruyor satıyor musunuz diye? Gerçekten bu araçlara olan rağbet yüksek. Sorunsuz, seri, ekonomik arabalar. 2005te yeni bir corolla sol aldığımızda efsane kasa corollaya göre epey üstün gelmişti çoğu açıdan. Eskisinde olmayan bir sürü teknolojik unsur, aktif pasif güvenlik ekipmanları, ses yalıtımı bu araçta mevcuttu. 3 corollanın üzerine tekrar bir corolla almayı istemedim ( memnun olmadığımdan değil, değişiklik istediğimden) Yeni honda civic aldım, memnunum. 2005 corolla veya 2007 civic e alıştıktan sonra 98 corollaya binince güvensizlik hissi duyuyorum, frenler vasat kalıyor sanki bisiklet kullanıyormuşum gibi geliyor Özetlemek gerekirse, yeni arabalar gayet güzel, kararlı gidişleri, güven veren frenleri ve konforlu kullanımları var. İmkanınız varsa elinizdeki araç iyi paralar ederken değiştirmek mantıklı olur kanaatimce. Fakat bu sizi zorlayacaksa boşverin, zira elinizdeki araç birçok ucuz sıfır km araçtan hayli hayli iyidir...




  • bana kalırsa o elinizdeki araç hala daha yeni sayılır.bence bir kaç sene daha binin, çünkü km'si çok düşük.ben şahsen alsam bile o corollayı satmayıp üstüne alırdım yeni bi şey, ama tabii önce bunu bayağı bi kullanırdım.
    bu arada aracınız 105 beygirdir (96 ve 97 modeller), 114 beygir olanlar 93,94,95 ve 98 modeller.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussa -- 9 Mart 2007; 21:18:00 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    bana kalırsa o elinizdeki araç hala daha yeni sayılır.bence bir kaç sene daha binin, çünkü km'si çok düşük.ben şahsen alsam bile o corollayı satmayıp üstüne alırdım yeni bi şey, ama tabii önce bunu bayağı bi kullanırdım.
    bu arada aracınız 105 beygirdir (96 ve 97 modeller), 114 beygir olanlar 93,94,95 ve 98 modeller.


    ruhsatta 105 bg yazıyor, lakin gecen gunlerde goturdugum ve yaklasik 5 yıl toyan'da calıstıktan sonra kendi servisini kuran usta arabanın 114bg oldugu konusunda israr etti. bilmiyorum kendinden çok emindi ondan beri ikilemdeyim.

    bu arada katalizör var mı aracta biliyor musunuz? (katalitik konvektor)

    @demircim

    frenler konusu ilginc. arabayı ilk aldığımda frenler feci iyiydi, sak diye duruyordu. sanıyorum simdi balataların yenilenmesi, olabiliyorsa temizlenmesi gerekiyor. cunku birazcık yagmurdan ıslaklıktan sonra, yine o eskisi gibi ilk gundeki sıkılığı ile çalışıyor.

    yalnız yanlıs anlasılmasın. su anki halide cok iyi frenlerin cok kez kurtardı beni, bilmiyorum belki cogunlukla tek oldugumdan yetiyor. araba hafif oldugundan rahat durduruyor.

    bu arada honda civic'i kotulemek istemiyorum, sakın yanlıs anlamayın. yeni civic cok cok guzel karizmatik bir araba. hatta bizim efsane kasanın upgrade edilmis hali gibi.

    ama sağlamlık konusnda guvenmemenizi oneririm. youtube kapatılmadan once muhtemelen amerikan kaza testlerini yapan kuruluşun videolarını ve datalarını inceledim, yandan carpma videolarında yeni honda civic mahvoluyor, datalarda hic iyi degil.

    ayrıca kriterleri daha sıkı olan euroncapte 4 yıldız aldı. özellikle onden carpmalarda guven vermiyor. honda bunu bir turlu beceremedi, yeni legend'ın testlerine bakın hondanın amiral gemisi, o bile zorlukla 5 yıldız almıs, onden carpmalarda konsol bacaklara hasar verebiliyor. birde bizim forumda baktı iseniz takla atmıs bir civic'in fotografı var, sunrooflu, on kısmı korumus on kısım koruması fena degil ama arka tarafta tavan cokmus ve arka koltuk kafalıklarını ezmis. allahtan kimse oturmuyormus. arka kolonlar tavanı tutatamıs.

    tekrar soyliyeyim, honda'yı kotulemek icin degil, hatta su anda honda'nın en yuksek modelini almam yeni toyota'dan daha kolay ama pasif guvenlikteki vasat karakteri yuzunden honda civic'ten sogudum. (bu konuda epey arastırdıktan sonra) isin tuhaf tarafı bugun honda'dan aradı kız -daha once gorusmustuk- ve honda'nın saglamlıgı konusunda israr etti, volvo ile beraber en saglam bizim araba dedi. uzmek istemedim, fazla ters konusmadım.

    neyse, uzattım ama son bilgide yeni corolla'daki diz yastığının ise yaradıgı hakkında. gercekten ise yarıyormus.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nejat_80

    quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    bana kalırsa o elinizdeki araç hala daha yeni sayılır.bence bir kaç sene daha binin, çünkü km'si çok düşük.ben şahsen alsam bile o corollayı satmayıp üstüne alırdım yeni bi şey, ama tabii önce bunu bayağı bi kullanırdım.
    bu arada aracınız 105 beygirdir (96 ve 97 modeller), 114 beygir olanlar 93,94,95 ve 98 modeller.


    ruhsatta 105 bg yazıyor, lakin gecen gunlerde goturdugum ve yaklasik 5 yıl toyan'da calıstıktan sonra kendi servisini kuran usta arabanın 114bg oldugu konusunda israr etti. bilmiyorum kendinden çok emindi ondan beri ikilemdeyim.

    bu arada katalizör var mı aracta biliyor musunuz? (katalitik konvektor)


    bu konuda yüzde yüz eminim hatta, orijinal broşürü de vardı ancak kayboldu, 105 beygir yazıyordu (zaten biz 7.5 sene 96 corolla gli kullandık). katalitik konvertör ise sadece 98 model corollalar'da var, yani sizin araca hem kurşunsuz hem de süper benzin olur.
    güvenlik konusuna gelince toyota gerçekten bu konuda honda'dan daha iyi.bu konuda kuşkunuz olmasın.




  • Ne ilginçtir topik yine honda toyota çekişmesine sürüklenmiş her topikte olduğu gibi... Oysa önceki mesajımda buna mahal verecek birşey yazmamıştım Tekrar etmek istiyorum ben hem corolla hem de civic i bilfiil kullanmaktayım. Marka fanatizmine karşıyım.
    Euroncap testine gelince; civic sedan bu teste girmemiştir, 4 yıldız alan hb modelidir ve bunlar isimlerinin aynı oluşunu bir yana bırakın, şasi uzunluğu, dingil açıklığı, iz genişliği ile tamamen ayrı araçlardır( corolla ile auris misali) Bu, civic sedan 5 yıldız alır demek değil elbette. Diz hava yastığı corollanın bir üstünlüğü. Unutulmaması gereken bir nokta da 4 yıldızın da güvenlik sınırları içinde kaldığı.
    Dizayn konusundaysa bana göre honda çok önde, civicteki sürüş zevki corollada yok (2 aracıda kullanan biri olarak konuşuyorum)

    Bu arada önceki mesajım tamamen topike yönelik bir mesajdı( olması gerektiği gibi) bu mesajımda biraz konu dışındayım müsadenizle...




  • Beygir gücü hakkında Toyota'ya mail atabilirsiniz arkadaşlar aracınızın şasi numarası ile beraber...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yeni Corolla mı Yeni 2008 mi?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • pederde 95 xli var 114 hp ruhsattada öle yazıyo ben 5 yıl önce o arabayalar herkesi tokatlıyodum roket mubarrek ama cok yorduk aracı satmak istesek 95 xli ne kadar eder bilen varsa piyasayı
  • 93 model corolla ların
    karbüratörlüsü 93 beygir
    enjeksiyonlusu nu tam emin değilim ama 105-114-115 den birisi olması gerekiyor.

    93 karbüratörlü sahibiyim.
  • Bizde de 98 corolla var.Katalitik konvertörlü 114 beygir.Benim bildiğim kadarıyla da 96-97 modeller 105 beygir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sys20

    93 model corolla ların
    karbüratörlüsü 93 beygir
    enjeksiyonlusu nu tam emin değilim ama 105-114-115 den birisi olması gerekiyor.

    93 karbüratörlü sahibiyim.



    93 enjeksiyonlu 114 beygir
  • boyle araba artık bulunmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biddy_074

    boyle araba artık bulunmaz


    heh heh, bu övgü ise çok çok teşekkür ederim, sağ olun. ama yok inanmıyorum diyorsanız, fotograflarını ekleyeyim:


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)

    [
    img]http://img128.imagevenue.com/loc83/th_61642_t3_122_83lo.JPG[/simage]


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)






     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)






     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)


     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)

     Yeni Corolla ile yeni bir başlangıç mı, Efsane kasa ile devam mı?(97 corolla 2007 corolla'ya karşı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nejat_80 -- 10 Mart 2007; 22:03:22 >




  • maşallah maşallah!
    araç çok çok temiz, kesinlikle satma derim en az 5-6 sene daha bin. şu an böyle bir corolla bulmak imkansız, seninki bir servet değerinde. ancak gördüğüm kadarıyla araçta klima yok, eğer binmeye devam edecem dersen orijinal klima taktırmanı tavsiye ederim, malum bu devirde klimasız araba yok artık.

    EDİT: nazar değmiş herhalde, aracın sağ ön çamurluğunda hafif göçme var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussa -- 10 Mart 2007; 22:23:31 >
  • Hakikaten tertemiz bir corolla.Maşaallah!Kazasız belasız güle güle kullan!
  • Sizin sahip olduğunuz kasa corollanın en çok tutulan ve en sorunsuz kasası oldu. Aracınız bildiğim kadarıyla 105 beygir (GLİ'ler 114 beygir). Benim arkadışımdada 98 model GLİ var. Çok memnun. Araçta normal sistem tüp var, hiçbir sıkıntı yaratmıyor. Tüp taktırıp binersenzi ekonomi olarak baya bir artısı olur (600-650 YTL ye taktıracağınız normal sistem tüp 10000 km de amorti eder). Güle güle binin gayet güzel ve kullanışlı bir araç.
  • of ya :( bizim de 1 ay öncesine kadar 96 model xei'miz vardı. ankarada off ne giderdik be :(
    şimdi yeni civic aldık çook fark var herkes uçak kokpitine benzetiyor...
    ama sana tavsiyem altındaki arabayı kesinlikle ve kesinlikle satma son zamanlarda gördüğüm en az kmde olan efsana kasa araçlardan. (bana satarsan orası ayrı :) fanatiklik var tabi :))
    arabayı kesinlikle 150-200.000e kadar sorunsuz kullanırsın. 1 kere yolda bırakmaz.
    yok ya valla süper bir araç çok duygulandım bir an :(
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.