Şimdi Ara

Yeni Civic Satışlarda 2.sırada. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
1
Favori
8.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerd Miner

    honda tr lpg bugunuzu bulmuş siz daha 10 sene bu eski motoru alirsiniz diye dayar da dayar.

    ne dayaması, adamlar 1.5 turbo getirdi beğenmiyorsan 1.5 turbo al.



    biri bir laf atıyor herkes aynısını söylüyor te Allahım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ODD nin verilerine göre Yeni Honda Cıvıc satışları

    OCAK : 1.111 Adet
    ŞUBAT : 1.462 Adet

    TOPLAM : 2.573 Adet

    ODD verilerine göre C sınıfı Sedan Araç satışlarında Ocak-Şubat 2017 İlk 3 sıralama

    1- Megane Sedan 3.768
    2- Honda Cıvıc 2.573
    3- Fiat Egea 2.242
    Buradaki önemli kriter Bireysel Satışlar... !!!

    Cüzdanınızdaki para ile tercih ettiğiniz araç ne o önemli..
    Yoksa şirketin altınıza verdiği araç bir kriter değil , bedava sirke baldan tatlıdır demişler. Bedava Reno Sümbül bile adama C-Klass Mercedes gibi geliyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 22 Mart 2017; 16:10:12 >
  • YA-KU-ZA kullanıcısına yanıt
    Sayamayacağım kadar param olsa denemek için bile almam. 1.6 testini yaptım.İşçilik hataları dolu ve göze batıyor.Deri anca hiç deri koltuk görmeyenleri kandıracak kalitede bir deri ( zerre haz etmiyorum deriden ama deri koltuk koymuş huloğğ ) boşu zaten koltuklar pazar bezi. Ama Artısı da var bir önceki kasadan sonra çok iyi ses yalıtımı var.Görsel olarak da güzel albenili bir araç.

    1.5 turbo ve mart ayında satışa çıktı olarak aklımda kalmış. Yani burdaki satış rakamları ocak -şubat için olduğuna göre turbo dahil değil.

    1.6 yeni civic ilk geldiğinde aşşağı yukarı C sınıfında bir çok dizel araç alınabilecek paraya satıldı. Eski kasadan daha ağır.Performansı zayıf yakıt tüketimi yüksek.

    Hİç bir firma için körleşmemek lazım. Hondanın diğer ülkelerdeki donanım -motor kombinasyonlarına bakın. Burada fabrikadan çıkıyorken kombinasyon dolu. Ama Türklere yok. 1.5 turbo tek donanım. 1.6 da eksik donanımlar (kendiliğinden kararan ayna-sensing vs vs) var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 22 Mart 2017; 16:17:6 >




  • Nerd Miner kullanıcısına yanıt
    Honda civic bende test ettim kullandım çok iyi araba sayılmaz ama berbatta değil.



    senin bahsettiğin kalite premium kalitesi kusura bakma normal markadan bu beklentiye girme adamlar sana kaliteli işçilik deri koltuk vs için Acura diye marka çıkarmış kalite istiyorsan üst premium marka alacaksın bizim insanımız bu ayrımı yapamıyor önce aldığın marka modeli bilerek alacaksın adam dacia showroom u geziyor diyor logan mcv bildiğin 2017 toros, zaten arabanın amacı bu ileri ekonomi ucuz işçilik.



    hondanın diğer markalara nazaran ne eksikliği ne üstünlüğü yok.



    vw passatın içine oturunca oo bu kaliteli diyorsun da gerçekte öyle değil bir volvoya binince bariz kalite eksikliği hissediliyor.



    Ben sana honda civic test izlenimlerimi kısaca yazayım iç tasarımı eskisine göre çok daha iyi eski ucube kadran değişmiş araba bir önceki kasaya göre yere daha yakın sanki yalnız ferahlık konfor bakımından corollanın gerisinde, malzeme kalitesi olması gereken standart kalitede, yalnız o tasarımla civic almam para vermem, civic hb güzel ama sedan için o tasarım yakışmamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fiyatı biraz daha uygun olsaydı 2-3 katı fazlasını satardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    Golfün bireysel olduğu saçmalığını nereden çıkardın. İstanbulda bir sürü golfun plakalığın da avis intercity vs reklamlar görüyorum.

    golf genelde filo olmaz. jetta olur.

    Alla alla bak sen hangi gezegen de yaşıyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • civic gelmiş geçmiş en çirkin kasası bu kendini zorlasa bundan daha çirkinini yapamaz .bana göre kısa süre sonra bu araç satışlarda en dipte olur
    Yeni Civic Satışlarda 2.sırada.Yeni Civic Satışlarda 2.sırada.




  • Nasıl Honda bireysel ya? nereden çıkardın? Araç yerli araç ve filonun kralı, saçma saçma konu açıyorsunuz.

    Yerli sedan aracın filo aracı olmama gibi ihtimali var mı?
  • Bir düzeltme yapalım piyasada çok fazla şirket aracı Golf var. Hepsi bireysel demek doğru bir tespit değil.
    Ayrıca Yeni Megane da fiyatları bakımından filolar tarafından Fluence kadar tercih edilmiyor. Yani ona da yarısı filodur demek doğru değil. Kaldı ki gördüğüm Megane'lar genelde bireysel oluyor.
    Civic ise güzel tasarımı ve piyasaya yeni giriş yapmasıyla 2017'in ilk aylarında iyi satış rakamları yakalacaktır tahminmce.
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Son zamanlarda gördüğüm en mantıklı isyan.
  • ogisan O kullanıcısına yanıt
    LPG fabrikada takılmaz. Sen aracı alırsın. Araç sana teslim edilmeden çekiciyle anlaşmalı LPG servisine gider, montaj yapılır, gerekli ayarlar yapılır ve araç bayiden sana LPG'li olarak teslim edilir. Genelde sistem böyle işler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESER14

    Bence sorunsuzluk filan hikaye.



    İnsanlar farklı ve cesur tasarımı seviyor. Civic sıradışı tasarımı ile çok sevildi. Otoparkta filan şöyle bir bakış attığınızda yeni civic hemen "ben burdayım" diyor.



    Renault ve Honda yı cesur çizgileri nedeni ile tebrik etmek lazım. VW golf iyice ruhsuz kaldı. Kaç yıldır far tampon değiştirmekten başka numarası yok. Nasıl olsa satıyoruz kafasındalar.









    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Civic in sinifindaki en kaliteli araç olduğunu da duyduk ya ölsem de gam yemem artık.Gidip incelemesek kullanmasak inanacagız.Civic kaliteli anlaminda baya geride.Hikaye anlatmayin gözünü seveyim.

    Sınıfındaki şu araç daha kaliteli deyin o zaman? Örnek verin

    Corolla mı, jetta mı, megane mı, astra mı, focus mu?

    Civic en az 3 kere inceledim, rs versiyonunu test ettim. Bir volvo iç mekan kalitesi beklemek tabii yanlış. Ama en ful olan civic sınıfının üzerinde kaliteye sahip. Yukarıdaki seçeneklerin hepsinden de kaliteli bana göre.

    Saydıklarının tamamı Civic'ten daha kaliteli bence. Şahsi düşüncemdir. Tecrübeyle sabit değildir.




  • lpgsiz executive icin fiyat alan var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Weezer

    lpgsiz executive icin fiyat alan var mi?

    mutluhan 94k diyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragnarok.


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ragnarok.

    Tüplü araba hastası millete bu yakışır

    Keşke ülkendeki insanlar kendi ülkesini gondiklemeye değilde kalkındırmaya uğraşsa. Tüplü araç sevdalısı olmayan amerıkanların en çok tercıh ettiği marka Honda - Toyota onlarada yakışıyormu sence ?? Bırakın atmosferikmişte tüplüymüşte laflarını ezmek için bahane arayacağınıza dönün bi ülkenize bakın neden bu araç tercih ediliyor neden insanlar benzınle gezmek varken benzın kadar motora sağlıklı olmayan tüpü taktırmaya gidiyor diyin ozaman anlarsınız neden lpg nın benzine mazota tercih edildiğini. Aksini idda edemiyorsanda bi zahmet satsın bu araba.

    Kalitesine laf atanın zaten objektif baktığını hiçbir şekilde düşünmem atmosunada rs inede bindim dibine kadar test ettim. Ses yalıtımından fren kalitesine trim seslerinden plastik yumuşaklığına herşeyde iyileştirme yapılmış. Tasarım olarak iç-dış hertürlü beğeniyorum zamanla göze güzel gelmeye başlar bu başarıyı elde etmesinde kalitesel olarak hiçbir mani yok parasının hakkıdır dahada fazla satması gerekir diye düşünüyorum. Tek eksiği ZF şanzıman onuda koysalardı kimse tutamazdı bu aracı.

    Nickinde honda olan biri çok objektiftir zaten

    Ülkeyi kalkındırmak benim işim değil.Oy verdiğin adamlara söyle

    Nikle objektifliğin bir alakası yok ben senden daha çok gömerim Hondayı yeri gelince merak etme. Benim ruhuma hitap eden arabalar 2000 lerde üretilmiyor neyını savunayım bu arabaların ben her markanın 90 larını seviyorum 90 lar içerisindede bana en fazla hitap eden marka Honda olduğu için nikim Honda anlamışındır umarım :)

    Ülkeyi kalkındırmak senin işin değil ama senin elinde. Benim oy verdiğim parti henüz başa geçemedi gel gelelim partide tutmuyorum zaten ülkem için hayırlısı hangisiyse ona oy veriyorum. Şuankinin nekadar hayırlı olduğu verdiğimiz vergiden çok belli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 25 Mart 2017; 13:35:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: izin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bu arada atmosferik motoru bayılan bir motor değil denmiş ama 10.7 saniye 0-100 verisi var, 2003-2004 model atmosferik motorlu golfler astralar aynı performansı 13-14 sene önce veriyorlardı zaten, üstelik daha az yakarak. Civic atmosferiğin manuelinin bile şehir içi tüketimi fabrika verisi 9,2 litre, ki o değeri yakalamak genelde mümkün değil biliyoruz. 9,5-10 litre aralığında yakacak 14 sene önce üretilen arabalarla aynı performans veren bir motor ve niye eleştiriyormuşuz. Napalım övelim mi?

    Honda bu verimsiz motoru sunacağına lpgcileri düşünüp dizel motorla satsaydı civic sedanı o zaman. Zaten nerdeyse piyasadaki dizel c sedanların parasına satıyor atmosferik motorla. Civic rs çok daha iyi performansı aynı tüketim değeriyle veriyor zaten. Yani nerden tutsan elde kalacak bir ürün pazarlama stratejisi.

    Hondanın yapması gereken alt donanım 1-2 civic kasayı atmosferik motorlu sunmak, kalan tüm civic kasalarını turbo motorla sunmak ve fiyatı abartmadan dizel motor da sunmak. Yani herkesin ihtiyacına göre araç sunmak. Ayrıca her motoru hem manuel hem otm şanzımanla sunmak. Koskoca endüstri devi honda için bunu yapmak hiç zor değil, böyle yaparlarsa pazar kaybedeceklerini düşünüyorlarsa da tam tersi yanılıyorlar, çeşitlilikle daha çok alıcıya hitap edip pazarı avuçları içine alabilirler. Vw'nin her segmentte bu kadar dişli olmasının en temel sebebi her kasaya birçok motor, şanzıman, iç döşeme sunup müşterilere seçme imkanı bırakması. Hondada durum ne, "onu istiyoran şu yok, bunu alacaksan onu vermem, şanzımanı şöyle istersen o kasayı alamazsın" vs vs.

    Ulan civic rs gibi sportif bir aracı "ben manuel şanzımanla getirmeyecem" demenin akla mantığa sığan bir yanı var mı? Honda türkiye ne kadar rezalet yönetiyor markayı inanması güç.

    Evet Audi'ler, BMW'ler, Ferrari'ler, Lamborghini'ler manuel geliyor zaten. Lafi guzaf...

    Adamın mantığa bak.

    O araçların hepsi çift kavrama şanzımanlarla geliyor artık, bunun sebebi de 0-100 ve 0-200 değerlerini olabilecek en düşük sürelere çekmek.

    Onlar süperspor arabalar milisaniyeler bile öneml, civic rs ise sportif bir arbaa sürüş keyfi önemli. Tabi ki manuel şanzıman istenecek. Ayrıca satılsın otomatikle ona laf etmiyoruz ki, ama manuel seçeneği de olsun diyoruz, lafı düzgün anlayın. Ayrıca madem süpersport örneğinden yola çıkacaksan madem onlar koyuyor diye hondanın koyması da doğalsa; o zaman niye en verimsiz en keyifsiz ve en kayıplı otm sistemlerinden biri olan cvt sistemi kullanıyor? Koysaydı çift kavrama hız değerleri ve tüketim bariz aşağı çekilecekti. Şimdi hemen honda fanları "ama işte sorunsuzluk" diye gelirler.

    Genel olarak yazının büyük çoğunluğuna katılıyorum manuelide olsa güzel olurdu elbette. Benim cevaplamak istediğim son kısımdaki neden cvt kullanıyor mevzusu. Cvt nin 93-94 Williams-Renault tarafından F1 aracında test edildiği ve diğer markalar için haksız rekabete girmesinden ötürü yasaklandığını biliyor muydunuz ? Bence bilmiyordunuz çünkü bilseniz verimsiz derken bir daha düşünürdünüz sizce her yıl binlerce üretilen bir aracın yerine aerodinamik ve performansın zirvede olduğu 0.1 hp nin bile hesaplandığı bir araca cvt takmayı uygun görürmüydü Williams firması ? Neden yasaklandığının teknik açıdan sebebinide söyliyim isterseniz, dişli sistemi bulunmadığından 1.si daha ufak bir alana sığdırılıyor ve ağırlık azaltmadan başrol oynuyordu 2. si ve en büyük etmen diğer araçlar vites yükseltme ve düşürmede ( Özellikle virajda ) devir kaybeder ve motorun verimsiz olduğu devirlere gerilerken cvt motoru en performanslı çalıştığı devirde sabit tutuyor (zevksiz bulduğumuz kısım ) araç virajlar dahil olmak kaydıyla en verimli şekilde motor gücünü kesintisiz bir şekilde sürekli olarak yere aktarabiliyordu. Bence cvt hakkında kötü yorum yaparken bu mesaj aklınıza gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: izin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bu arada atmosferik motoru bayılan bir motor değil denmiş ama 10.7 saniye 0-100 verisi var, 2003-2004 model atmosferik motorlu golfler astralar aynı performansı 13-14 sene önce veriyorlardı zaten, üstelik daha az yakarak. Civic atmosferiğin manuelinin bile şehir içi tüketimi fabrika verisi 9,2 litre, ki o değeri yakalamak genelde mümkün değil biliyoruz. 9,5-10 litre aralığında yakacak 14 sene önce üretilen arabalarla aynı performans veren bir motor ve niye eleştiriyormuşuz. Napalım övelim mi?

    Honda bu verimsiz motoru sunacağına lpgcileri düşünüp dizel motorla satsaydı civic sedanı o zaman. Zaten nerdeyse piyasadaki dizel c sedanların parasına satıyor atmosferik motorla. Civic rs çok daha iyi performansı aynı tüketim değeriyle veriyor zaten. Yani nerden tutsan elde kalacak bir ürün pazarlama stratejisi.

    Hondanın yapması gereken alt donanım 1-2 civic kasayı atmosferik motorlu sunmak, kalan tüm civic kasalarını turbo motorla sunmak ve fiyatı abartmadan dizel motor da sunmak. Yani herkesin ihtiyacına göre araç sunmak. Ayrıca her motoru hem manuel hem otm şanzımanla sunmak. Koskoca endüstri devi honda için bunu yapmak hiç zor değil, böyle yaparlarsa pazar kaybedeceklerini düşünüyorlarsa da tam tersi yanılıyorlar, çeşitlilikle daha çok alıcıya hitap edip pazarı avuçları içine alabilirler. Vw'nin her segmentte bu kadar dişli olmasının en temel sebebi her kasaya birçok motor, şanzıman, iç döşeme sunup müşterilere seçme imkanı bırakması. Hondada durum ne, "onu istiyoran şu yok, bunu alacaksan onu vermem, şanzımanı şöyle istersen o kasayı alamazsın" vs vs.

    Ulan civic rs gibi sportif bir aracı "ben manuel şanzımanla getirmeyecem" demenin akla mantığa sığan bir yanı var mı? Honda türkiye ne kadar rezalet yönetiyor markayı inanması güç.

    Evet Audi'ler, BMW'ler, Ferrari'ler, Lamborghini'ler manuel geliyor zaten. Lafi guzaf...

    Adamın mantığa bak.

    O araçların hepsi çift kavrama şanzımanlarla geliyor artık, bunun sebebi de 0-100 ve 0-200 değerlerini olabilecek en düşük sürelere çekmek.

    Onlar süperspor arabalar milisaniyeler bile öneml, civic rs ise sportif bir arbaa sürüş keyfi önemli. Tabi ki manuel şanzıman istenecek. Ayrıca satılsın otomatikle ona laf etmiyoruz ki, ama manuel seçeneği de olsun diyoruz, lafı düzgün anlayın. Ayrıca madem süpersport örneğinden yola çıkacaksan madem onlar koyuyor diye hondanın koyması da doğalsa; o zaman niye en verimsiz en keyifsiz ve en kayıplı otm sistemlerinden biri olan cvt sistemi kullanıyor? Koysaydı çift kavrama hız değerleri ve tüketim bariz aşağı çekilecekti. Şimdi hemen honda fanları "ama işte sorunsuzluk" diye gelirler.

    Genel olarak yazının büyük çoğunluğuna katılıyorum manuelide olsa güzel olurdu elbette. Benim cevaplamak istediğim son kısımdaki neden cvt kullanıyor mevzusu. Cvt nin 93-94 Williams-Renault tarafından F1 aracında test edildiği ve diğer markalar için haksız rekabete girmesinden ötürü yasaklandığını biliyor muydunuz ? Bence bilmiyordunuz çünkü bilseniz verimsiz derken bir daha düşünürdünüz sizce her yıl binlerce üretilen bir aracın yerine aerodinamik ve performansın zirvede olduğu 0.1 hp nin bile hesaplandığı bir araca cvt takmayı uygun görürmüydü Williams firması ? Neden yasaklandığının teknik açıdan sebebinide söyliyim isterseniz, dişli sistemi bulunmadığından 1.si daha ufak bir alana sığdırılıyor ve ağırlık azaltmadan başrol oynuyordu 2. si ve en büyük etmen diğer araçlar vites yükseltme ve düşürmede ( Özellikle virajda ) devir kaybeder ve motorun verimsiz olduğu devirlere gerilerken cvt motoru en performanslı çalıştığı devirde sabit tutuyor (zevksiz bulduğumuz kısım ) araç virajlar dahil olmak kaydıyla en verimli şekilde motor gücünü kesintisiz bir şekilde sürekli olarak yere aktarabiliyordu. Bence cvt hakkında kötü yorum yaparken bu mesaj aklınıza gelsin.

    Mantığınız güzel ancak konuya bağlayışınız hatalı;

    Dediğinizi bilmiyordum o zaman ben de yazdıklarımı şu şekilde değiştireyim, cvt bazı teknik açılardan avantajlı bir sistem olsa da standart binek araçlarda kullanılan normal cvt sistemler son derece verimsiz.

    Taktir edersiniz ki honda civic ile bir formula 1 aracının hiç bir teknik benzerliği yok. Aynı şekilde honda, toyota ve nissanda kullanılan cvt şanzımanlar ile bir formula 1 aracında kullanılan cvt kutunun da hiç bir alakası olmayacaktır. Yani elma ile armutlar ismen aynı şanzıman tipi bile olsa çalışma karakteristiği çok farklı olacaktır. Bugün formula 1 araçlarında kullanılan her sistem endüstrinin tepesinde, en son teknolojiyle üretilen, en hızlı ama en kısa ömürlü süstemler. Bunlarla günlük bineklerde kullanılan sistemler çok farklı.

    Bunun en basit örneği, bugün bineklerde tüm otm vitesli sistemler içerisinde cvtnin en kötü performansı vermesi. Tek kavramalı robotizeler, çift kavramalı robotizeler, tork konvertörlü tam otomatikler, tork konvertörlü steptronikler bunların hepsi cvt sisteminden daha verimli standart binek araçlarında bugün. Hem hızlanma değerleri anlamında, hem tüketim değerleri anlamında. Toyota corolla, auris, civic, pulsar gibi araçlara bakmanız yeterli. Bütün süperspor üreticileirn çift kavrama kullanıyor olmasından anlamanız yeterli. Sistem o kadar avantajlı olsaydı lamborghini, koenigsegg gibi markalar çoktan cvt sistemlere gerçerlerdi. Bugün r8 v10+ dsg şanzımanı sayesinde mclaren araçlarından daha hızlı bir araç misal. Üstündeki dsg piyasadaki en hızlı çift kavramalardan bir tanesi.

    Dolayısıyla cvtyi bir formula 1 aracında çalıştığı gibi seri ve verimli çalıştırmak binekler için ya çok maliyetli ya çok kısa ömürlü oluyor ki üreticiler araçlarına koymuyorlar. Ayrıca civic rs teki eşeltiri sadece verimden değil aynı zamanda sürüş keyfinden dolayı. Sabit devirle sözde motorun en verimli noktasında devri sabit tutarak hızlanma olayı realitede sürücüye işitsel bir işkenceden başka birşey sunmuyor. Onyıllardır insanlar kademeli dişli sistemine, devirlenmeye alışmış. Bu şekilde bir şanzıman kutusu bütün o alışkanlıklara ters geliyor. Ayrıca patlamalı olmayan sabit ivmelenme yapısından dolayı da psikolojik olarak sürücüye ara.ç yeterince iyi hızlanamıyormuş hissi de veriyor. İşte tüm bu nedenlerden dolayı bu aracın hakkı manuel veya çift kavrama hızlı bir şanzıman olmalıydı. O zaman sürücüye yaşattığı sürüş keyfi hak ettiği gibi olacaktı.

    Ha kullandım rs'i sürüşü yine keyifli ama dediğim gibi asıl tadı öbür türlü çıkardı. Zaten 220nm torku nisbeten zayıf kalıyor, bir de cvt gibi tork hissini törpüleyen bir şanzıman sportiflikten ziyaden tamamen konfora yönelik olmuş. Ama hakkını da yemiyorum şu ana kadar gördüğüm tek iyi ve en iyi cvt şanzıman bu araçta var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: izin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bu arada atmosferik motoru bayılan bir motor değil denmiş ama 10.7 saniye 0-100 verisi var, 2003-2004 model atmosferik motorlu golfler astralar aynı performansı 13-14 sene önce veriyorlardı zaten, üstelik daha az yakarak. Civic atmosferiğin manuelinin bile şehir içi tüketimi fabrika verisi 9,2 litre, ki o değeri yakalamak genelde mümkün değil biliyoruz. 9,5-10 litre aralığında yakacak 14 sene önce üretilen arabalarla aynı performans veren bir motor ve niye eleştiriyormuşuz. Napalım övelim mi?

    Honda bu verimsiz motoru sunacağına lpgcileri düşünüp dizel motorla satsaydı civic sedanı o zaman. Zaten nerdeyse piyasadaki dizel c sedanların parasına satıyor atmosferik motorla. Civic rs çok daha iyi performansı aynı tüketim değeriyle veriyor zaten. Yani nerden tutsan elde kalacak bir ürün pazarlama stratejisi.

    Hondanın yapması gereken alt donanım 1-2 civic kasayı atmosferik motorlu sunmak, kalan tüm civic kasalarını turbo motorla sunmak ve fiyatı abartmadan dizel motor da sunmak. Yani herkesin ihtiyacına göre araç sunmak. Ayrıca her motoru hem manuel hem otm şanzımanla sunmak. Koskoca endüstri devi honda için bunu yapmak hiç zor değil, böyle yaparlarsa pazar kaybedeceklerini düşünüyorlarsa da tam tersi yanılıyorlar, çeşitlilikle daha çok alıcıya hitap edip pazarı avuçları içine alabilirler. Vw'nin her segmentte bu kadar dişli olmasının en temel sebebi her kasaya birçok motor, şanzıman, iç döşeme sunup müşterilere seçme imkanı bırakması. Hondada durum ne, "onu istiyoran şu yok, bunu alacaksan onu vermem, şanzımanı şöyle istersen o kasayı alamazsın" vs vs.

    Ulan civic rs gibi sportif bir aracı "ben manuel şanzımanla getirmeyecem" demenin akla mantığa sığan bir yanı var mı? Honda türkiye ne kadar rezalet yönetiyor markayı inanması güç.

    Evet Audi'ler, BMW'ler, Ferrari'ler, Lamborghini'ler manuel geliyor zaten. Lafi guzaf...

    Adamın mantığa bak.

    O araçların hepsi çift kavrama şanzımanlarla geliyor artık, bunun sebebi de 0-100 ve 0-200 değerlerini olabilecek en düşük sürelere çekmek.

    Onlar süperspor arabalar milisaniyeler bile öneml, civic rs ise sportif bir arbaa sürüş keyfi önemli. Tabi ki manuel şanzıman istenecek. Ayrıca satılsın otomatikle ona laf etmiyoruz ki, ama manuel seçeneği de olsun diyoruz, lafı düzgün anlayın. Ayrıca madem süpersport örneğinden yola çıkacaksan madem onlar koyuyor diye hondanın koyması da doğalsa; o zaman niye en verimsiz en keyifsiz ve en kayıplı otm sistemlerinden biri olan cvt sistemi kullanıyor? Koysaydı çift kavrama hız değerleri ve tüketim bariz aşağı çekilecekti. Şimdi hemen honda fanları "ama işte sorunsuzluk" diye gelirler.

    Genel olarak yazının büyük çoğunluğuna katılıyorum manuelide olsa güzel olurdu elbette. Benim cevaplamak istediğim son kısımdaki neden cvt kullanıyor mevzusu. Cvt nin 93-94 Williams-Renault tarafından F1 aracında test edildiği ve diğer markalar için haksız rekabete girmesinden ötürü yasaklandığını biliyor muydunuz ? Bence bilmiyordunuz çünkü bilseniz verimsiz derken bir daha düşünürdünüz sizce her yıl binlerce üretilen bir aracın yerine aerodinamik ve performansın zirvede olduğu 0.1 hp nin bile hesaplandığı bir araca cvt takmayı uygun görürmüydü Williams firması ? Neden yasaklandığının teknik açıdan sebebinide söyliyim isterseniz, dişli sistemi bulunmadığından 1.si daha ufak bir alana sığdırılıyor ve ağırlık azaltmadan başrol oynuyordu 2. si ve en büyük etmen diğer araçlar vites yükseltme ve düşürmede ( Özellikle virajda ) devir kaybeder ve motorun verimsiz olduğu devirlere gerilerken cvt motoru en performanslı çalıştığı devirde sabit tutuyor (zevksiz bulduğumuz kısım ) araç virajlar dahil olmak kaydıyla en verimli şekilde motor gücünü kesintisiz bir şekilde sürekli olarak yere aktarabiliyordu. Bence cvt hakkında kötü yorum yaparken bu mesaj aklınıza gelsin.

    Mantığınız güzel ancak konuya bağlayışınız hatalı;

    Dediğinizi bilmiyordum o zaman ben de yazdıklarımı şu şekilde değiştireyim, cvt bazı teknik açılardan avantajlı bir sistem olsa da standart binek araçlarda kullanılan normal cvt sistemler son derece verimsiz.

    Taktir edersiniz ki honda civic ile bir formula 1 aracının hiç bir teknik benzerliği yok. Aynı şekilde honda, toyota ve nissanda kullanılan cvt şanzımanlar ile bir formula 1 aracında kullanılan cvt kutunun da hiç bir alakası olmayacaktır. Yani elma ile armutlar ismen aynı şanzıman tipi bile olsa çalışma karakteristiği çok farklı olacaktır. Bugün formula 1 araçlarında kullanılan her sistem endüstrinin tepesinde, en son teknolojiyle üretilen, en hızlı ama en kısa ömürlü süstemler. Bunlarla günlük bineklerde kullanılan sistemler çok farklı.

    Bunun en basit örneği, bugün bineklerde tüm otm vitesli sistemler içerisinde cvtnin en kötü performansı vermesi. Tek kavramalı robotizeler, çift kavramalı robotizeler, tork konvertörlü tam otomatikler, tork konvertörlü steptronikler bunların hepsi cvt sisteminden daha verimli standart binek araçlarında bugün. Hem hızlanma değerleri anlamında, hem tüketim değerleri anlamında. Toyota corolla, auris, civic, pulsar gibi araçlara bakmanız yeterli. Bütün süperspor üreticileirn çift kavrama kullanıyor olmasından anlamanız yeterli. Sistem o kadar avantajlı olsaydı lamborghini, koenigsegg gibi markalar çoktan cvt sistemlere gerçerlerdi. Bugün r8 v10+ dsg şanzımanı sayesinde mclaren araçlarından daha hızlı bir araç misal. Üstündeki dsg piyasadaki en hızlı çift kavramalardan bir tanesi.

    Dolayısıyla cvtyi bir formula 1 aracında çalıştığı gibi seri ve verimli çalıştırmak binekler için ya çok maliyetli ya çok kısa ömürlü oluyor ki üreticiler araçlarına koymuyorlar. Ayrıca civic rs teki eşeltiri sadece verimden değil aynı zamanda sürüş keyfinden dolayı. Sabit devirle sözde motorun en verimli noktasında devri sabit tutarak hızlanma olayı realitede sürücüye işitsel bir işkenceden başka birşey sunmuyor. Onyıllardır insanlar kademeli dişli sistemine, devirlenmeye alışmış. Bu şekilde bir şanzıman kutusu bütün o alışkanlıklara ters geliyor. Ayrıca patlamalı olmayan sabit ivmelenme yapısından dolayı da psikolojik olarak sürücüye ara.ç yeterince iyi hızlanamıyormuş hissi de veriyor. İşte tüm bu nedenlerden dolayı bu aracın hakkı manuel veya çift kavrama hızlı bir şanzıman olmalıydı. O zaman sürücüye yaşattığı sürüş keyfi hak ettiği gibi olacaktı.

    Ha kullandım rs'i sürüşü yine keyifli ama dediğim gibi asıl tadı öbür türlü çıkardı. Zaten 220nm torku nisbeten zayıf kalıyor, bir de cvt gibi tork hissini törpüleyen bir şanzıman sportiflikten ziyaden tamamen konfora yönelik olmuş. Ama hakkını da yemiyorum şu ana kadar gördüğüm tek iyi ve en iyi cvt şanzıman bu araçta var.

    Yanlış anlaşılmak ıstemem kendı yazınızda zaten değinmek istediğim yerede değinmişsiniz ben sadece cvt için sizin üzerinizden bilgilendirme amacı ile yazdım verimsiz bir şanzıman değil öyle görülse geliştirilip bu sektöre girmezdi ama bu sektördeki şekliyle seri üretime konamıyor çok malıyetlı oluyor dediğiniz gibi, ama genel olarak verimsiz olmadığını göstermek istedim williams ın yaptığıda buna en güzel örnek zaten. Onun dışında cvt yi bile civicde düzenlemişler sizde kullanmışınız kullanmadıysanız önericektim oran varmış gibi bir hissiyat veriyor vites geçişlerini hafif belli ediyor buda aynı devirde boş bağırıyormuş hissini ortadan kaldırıyor. Ben her yönüyle beğendim şahsen adına ve bu modele yakışır bir kalitede olmuş. Her nekadar güzel bir kıvamada girmiş olsa sevmiş olsamda cvt yerine zf beklerdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragnarok.

    Tüplü araba hastası millete bu yakışır

    Değil mi millet keyfime LPG takıyor.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.