Şimdi Ara

YENİ BİR AKÜ ALMA ZAMANI NASIL ANLAŞILIR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
100.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1 haftdadır akü basmıyor. İteklemek zorunda kalıyoruz. (Özellikle sabahları) Elektrikçi yeni bir akü alman lazım dedi ama benim merak ettiğim konu Akünün bittiğini nasıl anlarız. 3 yıllık bir akü kullanıyorum. MUTLU


    *Akü bitik se içindeki ışık ne renk yanar.

    *Şarj işleminde bir sorun olabilirmi.

    *Aküyü canlandırma imkanımız varmı



  • bir sabah bakarsın ki ne yapsan, ne etsen araban çalışmıyor...
    çok acele gitmen gereken bir zamanda bakarsın ki araban çalışmıyor...
    ıssız bir yerde bakarsın ki araban çalışmıyor...

    ve etrafda arabanı itmene yardım edecek kimseyi bulamazsan...

    ve takviye kablon yoksa...
    takviye kablon olsa bile 2. bir araç bulamazsan...

    takviye kablosu için başka bir araç durdurmak zorunda kaldıysan...
    o araçta senden takviye kablosu için eşşek yüküyle para istediyse...

    kaldırımın kenarına oturup, ellerini başının arasına alıp,
    "ulan 3 paralık şey için şu çektiğin rezilliğe değer mi" sorusunu kendine sormak istemiyorsan...

    hemen yarın "YENİ" bir akü almanı tavsiye ederim
    Peki arabayı itip çalıştırmak bi zarar veriyo mu?

    Otomatik vites bi araba iterek çalıştırılır mı?

    N konumunda itilirken D'ye alınır ve şanzuman dağıtılır...

    Walla şaka bi yana hiç bilgim yok... Otomatik bi araçta akü bittiğinde tek çare diğer bi araçtan akü bağlantısı yapmak mıdır?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yeni Bir Akü Alma Zamanı Nasıl Anlaşılır?

    Arabanızın aküsü, aracın çalışması için gerekli olan hayati bir parçadır. Akünüz zayıfladığında veya bittiğinde, aracınızı çalıştırmakta güçlük çekebilir veya hiç çalıştıramayabilirsiniz. Akünüzün zayıfladığını veya bittiğini anlamanın birkaç belirtisi vardır.

    Akünün Zayıfladığını veya Bittiğini Anlama Belirtileri

    • Aracınızın Çalıştırılması Zorlaşıyor: Akünüz zayıfladığında, aracınızı çalıştırmak zorlaşabilir. Marş motoru yavaş dönebilir veya araç hiç çalışmayabilir.
    • Motor Tekliyor veya Duraksıyor: Zayıf bir akü, motorun düzgün çalışmamasına neden olabilir. Tekleme veya duraksamalar yaşayabilirsiniz.
    • Elektrikli Aksamlar Arızalanıyor: Farlar, sinyaller ve cam kaldırma sistemleri gibi elektrikli aksamlar zayıf bir aküden etkilenebilir. Bunların düzgün çalışmaması, akünüzün zayıfladığının bir işaretidir.
    • Akü Işığı Yanıyor: Gösterge panelinizde bir akü ışığı varsa, bu, akünüzün zayıfladığını veya bittiğini gösterir. Işık sürekli yanıyorsa, derhal bir tamirciye başvurmanız önerilir.
    • Akü Terminalleri Korozyonlu: Akü terminallerindeki korozyon, akünün iyi temas etmemesine neden olarak zayıf bir bağlantıya yol açabilir. Bu, aracınızın çalışmasını engelleyebilir.
    • Akü Kabarcıklanıyor veya Şişkin: Zayıf veya hasarlı bir akü kabarcıklanabilir veya şişebilir. Bu, akünüzün değiştirilmesi gerektiğinin açık bir işaretidir.

    Sonuç

    Yukarıdaki belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, akünüzün zayıfladığını veya bittiğini anlamalısınız. Yeni bir aküye ihtiyacınız olup olmadığını belirlemek için aracınızı bir tamirciye götürmeniz önerilir. Akünüzü zamanında değiştirerek, aracınızın sorunsuz çalışmasını ve sizi yolda bırakma riskini en aza indirmeyi sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Akü Bittiğinde Işık Siyah Yanar
    Şarj İşleminde Sorun Olmaz, İyi Bir Elektrikciye Şarj Ettir Sonra Bak Yine Aynı orunu Yapıyorsa o Aküden Fayda Gelmez.
    Akü Suyunu Değiştirin Ve Şarja Takın, İşe Yaramazsa Başka Şansın Yok yeni Akü ALacaksın...

    Fazla Değil 72 Amp Güzel Bir Akü 130-140-150 Arasında Değişiyor.
    Yedek Parçacı Olduğumdan...
  • bir sabah bakarsın ki ne yapsan, ne etsen araban çalışmıyor...
    çok acele gitmen gereken bir zamanda bakarsın ki araban çalışmıyor...
    ıssız bir yerde bakarsın ki araban çalışmıyor...

    ve etrafda arabanı itmene yardım edecek kimseyi bulamazsan...

    ve takviye kablon yoksa...
    takviye kablon olsa bile 2. bir araç bulamazsan...

    takviye kablosu için başka bir araç durdurmak zorunda kaldıysan...
    o araçta senden takviye kablosu için eşşek yüküyle para istediyse...

    kaldırımın kenarına oturup, ellerini başının arasına alıp,
    "ulan 3 paralık şey için şu çektiğin rezilliğe değer mi" sorusunu kendine sormak istemiyorsan...

    hemen yarın "YENİ" bir akü almanı tavsiye ederim
  • Böyle bir durumda akü alma zamanı gelmiştir :) :
  • Zaten cevabı vermişsin arabanı ite kaka çalıştırıyorsun. Arabanın şarj lambası yanmıyorsa yani akünün şarjı normalse ama marş basmıyorsa hiç tırmalama yeni bir akü al. Bende geçen hafta 3 senelik akümü değiştirdim. Aracının markasını özelliklerini bilmiyorum ama biton sensörü olan yol bilgisayarlı absli falan teknolojik bişeyse hiç durma değiştir 130 liraya yenisini serviste taktırdım(alfa 156ıma). vurdurarak çalıştırınca abs ebd hatası veriyordu şimdi sorunsuz herşey yolunda 100-150 liradan kasmanın anlamı yok yani.

  • valla hocam diyecek bişey yok.tam yerine oturtmuşsun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Böyle bir durumda akü alma zamanı gelmiştir :) :





  • 3 yıllık bir akü kullanıyorsun ve bittigi nasıl anlaşılır diyorsun. PES...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Böyle bir durumda akü alma zamanı gelmiştir :) :





    Madem Kaputu Açtınız Aküyü Çalmayın...





  • Akün "ben öldüm" diye bağırıyor..

    Geçende bana da oldu, hafta sonu kontağı çevirdiğimde zayıf ışıklar ve sadece bir "tık"sesi duydum. 4 yıllık ESAN aküm bitmiş...

    Delphi aldım, 60 Ah - 80 ytl

    Diğerleri mutlu 88 YTL (ucuz olsa bile almam), bosch 80 YTL.. Eski akünü götürmezsen 20 küsür lira daha alıyorlar..
  • Peki arabayı itip çalıştırmak bi zarar veriyo mu?

    Otomatik vites bi araba iterek çalıştırılır mı?

    N konumunda itilirken D'ye alınır ve şanzuman dağıtılır...

    Walla şaka bi yana hiç bilgim yok... Otomatik bi araçta akü bittiğinde tek çare diğer bi araçtan akü bağlantısı yapmak mıdır?
  • 3 yılı geçen aküden her an sürpriz bekleyin. en iyisi 3-4 yıllık aküleri değiştirin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    3 yılı geçen aküden her an sürpriz bekleyin. en iyisi 3-4 yıllık aküleri değiştirin.



    bence artık süpriz olmaz şarj tutmayan bi akünün yapıcağı şeyleri yapacak...
  • önceki arabamda benim de başıma gelmişti.
    sabah az bi sogukta bile ışık zayıflıyor marşa bir kez basınca akü bitiyor ve araba her seferinde itilerek calıştırılıyordu.
    akünün lambası yeşil yanıyordu o yuzden akuden hiç şüphelenmemiştim.
    marş dinamosunu söktürdüm elden gecirttim.
    kabloları değiştirdim.
    sarj dinamosunu kontrol ettirdim.
    bir sürü masraf ettim her seferin de..
    ama en sonunda sıfır bı akü aldım agrının sogugunda -30da bile tek marşta çalışmaya basladı araç.
    2 yıl hiç sorun yaşamadım sonrada sattım zaten.

    en kısa zamanda ver 100-120 al bi akü..
    kafan rahat olsun..
  • yeşil:akü dolu anlamına geliyo.
    siyah:akü boşalmış, şarj edilmesi gerekiyo.
    beyaz:akü mefta olmuş anlamına geliyo...
  • Üç-beş yılda bir 3/4 depo benzin parasına kıyıverin artık canım. Bu kadar kasmanın anlamı yok. 2-3 ay önce benim de başıma geldi, sabah bastım marşa tık yok, bıraktım arabayı tamircime telefon ettim arabam akşam yeni aküsü ile beni karşıladı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pirekare

    Peki arabayı itip çalıştırmak bi zarar veriyo mu?

    Otomatik vites bi araba iterek çalıştırılır mı?

    N konumunda itilirken D'ye alınır ve şanzuman dağıtılır...

    Walla şaka bi yana hiç bilgim yok... Otomatik bi araçta akü bittiğinde tek çare diğer bi araçtan akü bağlantısı yapmak mıdır?



    Sorum hala geçerli?
    Bilen yok mu?
    Dağ başına otomatik aracımızla kaldık.
    Manuel olsa itip çalıştırcaz...
    Ama otomatik...
    Kendinizden başka kimsecikler yok...
    Akü de bitik...
    Araç da otomatik...
    N'aparsınız?




  • o kadar pahalı değil bi akü al rahat rahat kullan 3 sene olmuş artık bi gün bi yerde kalırsan o zaman çektiğin eziyete değmez...
  • Dostlar benim arabammın geçen sene değişen aküsü tam 8 yıllıktı.Evet yanlış okumadınız tam 8 yıl.Üzerindeki üretim tarihinden beri kullanılıyor.Normal şartlar altında Akü 3 senede bitmez.
  • Bir sabah kalktığında arabaya bir hevesle bindiğinde bir bakmısşınaraç çalışmıyor.Meğer akün bitmiştir.
    Sen kalakalmışındır öyle çağırırsın bir servis ve akün bittiği için yenisi takarlar.Ve sen yoluna devam edersin.Daha erken davrasaydım.Daha ucuza malolurdu.Bilmem anlatabilyormuyum?Başıma geldiği için konuşuyorum.

    O yüzden başka bir araçtan yapabilirsen akü takviyesi yaptırıp en yakın servise yada akü satan yere git bu dertten kurtul.Yok bu olmuyor.Kimsecikler yok.Maalesef servis çağırmaktan başka çareniz yok.
  • Akünün ne kadar gideceği kullanım tarzınıza bağlıdır. tek çalıştırma ile 20 km yapmak ayrı 1 km gidip stop edip arabayı tekrar çalıştırmak farklıdır. İkincisi gibi bir durumda 3 yıldan da az gittiğini görürsünüz. Bende daha önce bir akümü 7 yılda değiştirmiştim. bu sefer 5 yılda değiştirdim. Ama 3 yıl giden akü de çok gördüm.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.