Şimdi Ara

Yeni Auris Arka Baş Mesafesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba;

    Eşimle kendimize B veya C sınıfı araç bakıyoruz. Açıkçası B sınıfı araçlar benim için biraz küçük olduğundan pek hevesli değilim.

    Son günlerde araç bayilerini dolaşmaya başladım. Zira yıl sonuna kadar aracı değiştirmez isek birikimimizi üzerine kredi de çekip
    yatırım amaçlı küçük bir daire almaktan yana kullanacağız.

    Gel gelelim asıl meseleye.

    Ben seçenekleri C sınıfı;

    - Astra 1.3CDTI

    - Citroen C4 1.6 HDI

    - Toyota AURIS olarak belirledim.

    C4 için bir kaç yerden fiyat aldım. Astrayı inceleyemedim.


    Bir kaç gün önce AURIS'i inceledim. Yalnız ilk defa sürücü koltuğuna oturduktan sonra uygun şekilde koltuğu ayarlayıp arkaya geçtim.

    Diz mesafesi gayet yeterli idi fakat başım dik oturduğumda neredeyse tavana değiyordu. Artık çorak araziden farksız olan kafamda

    dökülmemek için savaşan bir kaç saç telimin tavana değdiğini hissettim. Elimi attığımda başımla tavan arasına elimi sokamadım desem yeridir.

    Ya ana baba karşısında oturulmayacak tarzda koltuğa yayılacaktım ya da hayattan bezmiş pozu verip kamburlaşacaktım.


    İşin şakası bir tarafa ben cam tavanlı modelde denedim bunu. Acaba tavan perdesi için tavan alçak kalmıştı da ondan mı dedim, cam tavan

    olmayan bir modele bindim, o da aynı.


    Kötü tarafı şu ki arkada otururken kafamı dışarı çevirdiğimde aracın tavan sütunu neredeyse gözümün önünden geçiyor. Hadi bu tasarımdan,

    aracın tavanının haliyle arkaya doğru alçalmasından kaynaklanıyor tamam da. Baş mesafesi?


    Benim merak ettiğim artık yeni model araçlar spor görünüm için alçak tavan yapısını mı tercih ediyorlar?

    Bununla ilgili teknik veri koyabilecek arkadaş var mı?

    Mesela yakınlarımın araçlarından örnek vermek gerekirse Astra H de arkaya oturdum sorun yok, 307 keza öyle...

    Açıkçası gözüm korktu.


    Bu arada belirtmeyi unuttum boyum 1.88. Yukarıda anlatmaya çalıştım ancak hepten direk gibi dimdik durup da kafam tavana çarpsın diye çaba sarfetmedim.

    Marka model örneği üzerinden umarım kimse alınmaz. Zira ilk defa o araçta denedim. Diğerleri de aynı mı bilmiyorum.

    Herkese şimdiden teşekkür ederim.







  • Daha alçak yapılmasının sebebi çok. Daha iyi rüzgar sürtünme, daha az ağırlık, daha alçak ağırlık merkezi, daha az yakıt tüketimi, daha iyi yol tutuş vs vs sıralayabiliriz.

    Astra arkası dar diye geçen bir model. c4'ün de arkası çok geniş değil. Auris bu konuda kötü müydü diğer seçeneklerinizden?
  • boy kaç ?
  • cam tavan olması etkin olabilir bence, aramalarım sırasında megane 3'lere bakıyordum, sunrooflu modelinin arka koltuğunda kafam tavana yapıştı resmen, sunroof olmayan bir modele geçtiğimde kafamla tavan arasında 2.5 parmak bir aralık olduğunu gördüm. aurisin eski kasası için söyleyebilirim ki, 185 cm boy ile arkada çok ferah ve rahat oturabiliyorum. aracın bir de skypack olmayan versiyonunu denemenizi öneririm açıkçası.
  • selam
    i30 düşünmediniz mi??
    benzinli dizel seçeneği
    otomatik ve manuel de 6 ileri olması
    otomatiğinin 6 ileri tam otomatik olması sorunsuz ve konforlu tabi biraz fazla yakar
    iç mekan gayet geniş ve ferah
    arkalar tam bağımsız süspansiyon
  • Arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim.

    Ancak fırsat bulabildim yanıtlamaya



    @commandx

    Auris'te ilk defa ön koltuğu ayarlayıp arkaya geçtim. Diğerlerinde bunu denemedim. Yeni nesil araçlarda durum böyle heralde diye düşündüm.

    Teknik veri bulabilsem diğer araçlarla bir de buradan kıyas yapacağım.

    Auris diğerlerinden kötü ya da iyi diyemem yani arka baş mesafesi konusunda.

    Ancak ben iç mekanını, daha doğrusu konsolu çok sevdim. Hiç düşünmüyordum ancak içine oturunca gayet hoş bir araçmış.

    Astra arkası dar demişsiniz. Diz mesafesi yüzünden mi yoksa baş mesafesinden mi?

    Yoksa 3 kişi oturduğunda sıkışıyor, bunu mu belirtmek istediniz?



    @oldsalt

    Özür dilerim söylediklerinizi anlamadım. Yaşım 30. Yeni evlendim sayılır. 13-14 yaşında çocuk bana uzak :) Hele bi olsun, Allah o yaşlarını da

    görmeyi nasip eder inşallah :)



    @gncttyslgr

    1.88. Yukarda belirttim ama olaydan sonra yazınca sanırım gözden kaçıyor. Bir ara düzenlerim.



    @extraordinariuss

    Skypack olmayan versiyonu da denedim. Açıkçası durum pek farklı değil. Haftasonu diğer araçları da deneme şansı bulursam buraya no edeceğim.




    @turgut reis

    Merhabalar. i30 başlarda düşünmüyordum. Hem dizelinin çok yaktığı dedikoduları vardı forumda hem de fiyatı pahalı gelmişti.

    Ancak bugün internettten inceledim, bir arkadaşımın bayiilerin fiyat indirimlerinin de hayli fazla olduğunu söyleyince onu da sıraya koydum.

    Hyundai son zamanlarda kendini çok geliştirdi. Hele ki elantranın şasi dayanımı beni şaşırttı. Tek sıkıntı iç tasarım bana hitap etmiyor.

    Alışkanlık meselesi o ayrı.

    Ceed iç mekan konusunda aklımı çeldi ancak onun hakkında da yakıt polemiği var.

    Kısa zamanda her araç için açılmış fan kluplerdeki kullanıcı yorumlarını inceleyeceğim. Oradaki yorumlar daha objektif oluyor.

    Ceed düşünür isem SW olarak istiyorum çünkü tasarımı çok güzel geliyor gözüme.




    Herkese teşekkür ederim tekrar. Akıl akıldan üstündür derler, sizler de yol gösterebilirseniz sevinirim.

    vw grubundan ancak Leona bakabilirim o da diğerlerine nazaran sırasız araç alınabildiği için. Doğuştan nefret etmem de ayrı bir uzaklaşma sebebi orası da ayrı.


    Aslında en güzeli Rapid ya da Toledo benim için. Ancak onların da malzeme kalitesi C sınıfından sonra biraz basit kaçıyor.

    Alacağım aracı Allah'tan bir mani olmaz, araç üzmez ise en az 7-8 sene kullanmayı düşünüyorum.

    Kafamı toparlayıp bir excel tablosu oluşturup tavsiye için konu açmayı planlıyorum.

    Hoş millet sıkıldı bu işten ancak...

    He bir de parayı farklı bir yerde kullanmayız inşallah :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: üstyayla

    Arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim.


    @oldsalt

    Özür dilerim söylediklerinizi anlamadım. Yaşım 30. Yeni evlendim sayılır. 13-14 yaşında çocuk bana uzak :) Hele bi olsun, Allah o yaşlarını da

    görmeyi nasip eder inşallah :)



    Bir ürün piyasada konumlandırılırken bir hedef kitle seçilir ve o kitlenin varsayılan ihtiyaçları göz önüne alınır. H/B lerin hedef kitlesi ise aile büyüklüğü sınırlı çekirdek aile, gençler, ev kadınları, çocukları evden ayrılmış ileri yaştaki aileler, Astra örneğinde olduğu üzere kendini genç sanan orta yaş krizine girmiş "genç"ler.

    Aile büyüklüğü sınırlı olunca arka tarafta 1.88 boyunda kişi oturmayacağı için o yüksekliğe ihtiyaç yok.

    Selamlar.

    +1 Tasarim asamasinda verilen her kararin avantajlari ve dezavantajlari olur. Herkesi memnun edecek arabayi yapmak imkansizdir.




  • Yaş kompleksim yok :) Aslında sedan ya da sw benim daha çok hoşuma gidiyor ancak sw araçlar türkiyede ikinci el olarak zor satılıyor

    gibi bir algı var. Ben Allah korusun bir aksilikte, nakte sıkıştığımda nispeten az zararla kolay satılsın isterim. Ama bir araç için de 2-3 ay beklemek istemem.

    Evet bu tasarım işinin farkındayım şu an. Buna istinaden yeni corolla yı da denemek istiyorum. Arka baş mesafesi için. Yalnız fiyatları çok yüksek

    bana göre. Aracın fazla abartıldığını düşünüyorum.

    Bir de Auris İngiliz, Corolla yerli deniyor. Ancak yerli olmasının fiyat bakımından bir avantajı yok sanırım.



    Cevaplar için teşekkür ederim. Bir excel tablosu hazırlamaya çalışıyorum boş vakit buldukça.

    Uygun bir zamanda konu açmaya çalışacağım bunla ilgili. En azından işe yarayacak bir kaç şey ortaya koyup buradaki kişilerden de

    fikir almak istiyorum. En azından beni anlayacak birilerinden :)


    Araç tavsiyesi için açmak istediğim konuya ekleyeceğim excel tablosunu. Basitçe, amatör işi ancak işine yarayan çıkar umarım.




  • Ben Yeni Auris' e kafam değmesin diye her bindiğimde cam tavan korumasını açıyorum
  • TuVNeRa kullanıcısına yanıt
    Merhaba;

    Benim denediğim araçların, cam tavan olanlarının hepsinin tavan koruması açıktı. Kapalı konumda sanırım rahatsız edebilir.

    Siz ön taraftan bahsetmiyorsunuz değil mi?
  • arkadaşlar auris'te F1 şanzıman için direksiyon kulakçığı yok mu? aşağıdaki incelemede yok denmiş. ben var biliyordum kafam karıştı.

    http://yarimdebriyaj.com/test/toyota-auris-1-6-multidrive-s/4/

    "Direksiyonda kulakçık aramadık değil, ama vites kolu uzun olduğu için eski modelin yüksek tasarımı kadar olamasa dahi hayli kullanışlı."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: üstyayla

    ........

    Bir kaç gün önce AURIS'i inceledim. Yalnız ilk defa sürücü koltuğuna oturduktan sonra uygun şekilde koltuğu ayarlayıp arkaya geçtim.

    Diz mesafesi gayet yeterli idi fakat başım dik oturduğumda neredeyse tavana değiyordu. Artık çorak araziden farksız olan kafamda

    dökülmemek için savaşan bir kaç saç telimin tavana değdiğini hissettim. Elimi attığımda başımla tavan arasına elimi sokamadım desem yeridir.

    Ya ana baba karşısında oturulmayacak tarzda koltuğa yayılacaktım ya da hayattan bezmiş pozu verip kamburlaşacaktım.



    okurken güldüm kardeşim eline sağlık, umarım alacağın modelden hayır görürsün.




  • Bir önceki nesil auris daha güzeldi ve geniş ferah bir yapısı vardı bana göre.

    Baş mesafesi olarak güncel kasa önceki kasadan 4 cm alçak arka baş mesafesi ölçüleri mevcut.

    Yeni auris ön baş mesafesi 97 cm.

    Arka baş mesafesi 91 cm.

    Eski auris ön baş mesafesi 101 cm.

    Arka baş mesafesi 95 cm.

    Baş mesafesi geniş bir araba düşünüyorsanız yeni Octavia genişlik konusunda C sınıfında en ferah olanıdır.

    Hb. modeller genelde yeterli hacme sahip oluyor. (delta hariç :) )
  • yeni auris arka koltuğa oturunca kafam el tutacak nesneye çarpıyor yahu, iç mekan eski auris çok daha ferah, dış görünüş yenisinde daha iyi.
  • @esmerce; iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    Elimde Nakit var ancak hala karar vermiş değilim. Pişman olmak istemiyorum.

    Eşim aracı değiştirmem için destek oluyor bana. Heves ettiğimi biliyor.

    Ancak mantığım ev için beklememi söylüyor. Hali hazırda şükürler olsun aracım var. Eksiklik hissetmiyorum.

    Bu yüzden sürekli araştırma içindeyim.


    @NİTROUS666

    Veriler için teşekkür ederim. Ben bir yerde baş mesafesi göremedim. Acaba teknik verilerde yazıyordu da ben mi atladım.

    Nereden buldunuz siz?


    @borisgrey

    Söyledikleriniz benim için de geçerli. İç mekan nedense hayal kırıklığı oluşturdu bende. Bir de bagaj 350 küsür deniyor ancak

    bana sorsanız düdük kadar. Hele ki yerden bagaj tabanı yüksekliği çok fazla geldi gözüme. Tamboy stepne bu kadar mı

    yer kaybettirir anlamadım ki. Diğerlerine bakınca bunun bagajı hayli küçük geldi gözüme.




  • Otomobil dergilerinden bu bilgi detaylı testleri oluyor.

    Ancak auto.cz test başlığı altında da bir çok modelin ölçüleri mevcut görsel olarak.
  • o araçlar içinden iç mekanı en geniş olan c4
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    Otomobil dergilerinden bu bilgi detaylı testleri oluyor.

    Ancak auto.cz test başlığı altında da bir çok modelin ölçüleri mevcut görsel olarak.

    Teşekkür ederim.

    20li yaşlarımda bolca alır okurdum ancak şimdiki akılla eve sokmam o dergileri.

    Dediğiniz gibi onlarda vardı ölçüler. Bahsettiğiniz siteyi inceleyeceğim en kısa zamanda.

    Görüşmek üzere.



    @Master_Evil C4 ün değerlerini bilmiyorum ancak Astra Auris'ten sonra hayli ferah gelmişti.

    C4 ilk incelediğim araçtı gün içinde. Astra ise sonuncusu.




  • dostum senin boy standartın ÜSTÜ ama 1.88

    normal 1.80


    bundan dolayı sıkıntı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogameci -- 21 Kasım 2013; 16:29:43 >
  • 1.83 boyum var cam tavanlı aurisin arkasına kafam çarpıyor diye almadım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.