Şimdi Ara

Yemeksepeti uygulamasındaki ilginç eksiklik sosyal medyada viral oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
65
Cevap
0
Favori
5.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 56
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 saat 5 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • DH Misafiri (8 mesaj) Spider_hip (2 mesaj) BekirTemel (2 mesaj) Kangaxx (1 mesaj) crashris (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (16 mesaj) Mobil (9 mesaj) (27 mesaj) (2 mesaj) (2 mesaj) (9 mesaj)
  • @
27 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Yemeksepeti uygulamasındaki ilginç eksiklik sosyal medyada viral oldu



    Türkiye’nin en büyük restoran sipariş ağı olarak kabul edilen Yemeksepeti'nde bir restoran sahibi haklı bir şikayetini dile getirip bunu da bizzat deneyimleyerek anlatınca ilginç bir süreç ortaya çıktı. Yaşadığı süreci attığı tweetler ile tatil gününde anbean paylaşan restoran sahibi, bu durumun yarattığı mağduriyeti de ortaya çıkarmış oldu.



    Ayrıca Bkz.Crema Finance yine saldırıya uğradı



    Bir restoran sahibi Pazartesi günü kapalı olarak sisteme giriş yaptığı restoranına Yemeksepeti üzerinden sipariş vermeyi denemiş ve ilginç bir şekilde sipariş restorana iletilmiş. Kapalı olmasına rağmen restoranın sipariş hazırlıyor görünmesi haliyle sürenin uzamasına ve müşterilerin de restorandan uzaklaşmasına neden olabiliyor.



    Restoran sahibi konuyu Yemeksepeti çağrı merkezine iletirken bir yandan da müşteri olarak Yemeksepeti’nden gelen çağrıyı cevaplamış. Ne var ki ısrarla konunun sistemsel bir arıza olduğunu bildirmelerini istemelerine rağmen çağrı merkezi restoran kaynaklı iptal olarak not düşmüş. Zaman zaman müşteri zaman zaman da restoran aleyhine yaşanan bu olaylar Yemeksepeti’nin eleştirilmesine sebep oluyor. Henüz konu ile ilgili resmi bir açıklama yapılmış değil. Aşağıda yer alan tweet dizisinde süreci detaylıca görebilirsiniz.












  • yemeksepetinden maaş var sanırım.

    Bu forumda bile hala bu devirde bir çok kullanan vardır bu uygulamayı. En azından böyle saçma bir durumda, restorantın kasıtlı bir şey yapmadığını, yemeksepetindeki temsilcinin göz göre göre restoranta çamur atabildiği ihtimalini bilsin kullanıcılar. Gayet iyi bir haber.

    Yine bu firma kaç milyon kişinin verilerini çaldırmadı mı? Kendi verilerinin de çalındığı haberini hackerlardan öğrenip bunu haber yapan Mesut Çeviğe hem suçlu hem güçlü dava açmadılar mı?

    Bunları herkes bilse, ona göre kullanacaksa kullansın tabi, artık sonrada dönüp ağlamasın.
    - Restoran yorumlarına geçiş butonu çok alakasız bir yerde, ilk etapta görmedim bile.
    - Restoranların harf sırasına göre sıralanması öncelikli olması gerekirken saçma sapan bir sıralama yapıyor. Haydi başta reklam amaçlı popüler, en yakın restoranlar diye ekstra listeler koydun. Tüm restoranlar bölümünde neden sıralama yok?
    - Yemeklerin fotoğraflarını halen büyük halde göremiyoruz. Üstelik fotoğrafını büyük halde görebilir miyim diye üzerine tıkladığımız ürünü anında sepete atıyor ki farkında bile olamıyorsun sepete attığından.
    - Bana kalırsa estetik açıdan eski dizayn çok daha iyiydi, şimdi modernleştirelim demişler ancak aşırı karmaşık ve göz yorucu bir dizayn oluşturulmuş. Yukarıda saydığım ve aklıma gelmeyen başka sorunları da cabası.
    Yemeksepeti bu kafayla çok yaşamaz. Bu şirketin her koldan problemi var. Müşterileri arayüzden memnun değil, kimlik bilgileri ortaya saçıldı güvenlik problemi var, Restoranlarla araları iyi değil kampanyaları dikkte ediyorlar ve bu haberdeki gibi kendilerinden kaynaklanan problemleri dahi başkalarından olduğunu yüzsüzce söylüyorlar! Yazık!
  • bu kadar kötü bir site tasarımı olamaz
  • Yemeksepeti uygulamasını güncelledi, belli ki altyapıda da bir takım farklılıklar var. Her ne kadar yeni uygulama arayüz olarak güzel görünse de fonksiyon ve kullanılabilirlik açısından çok kötü olmuş. Kaş yaparken göz çıkardıklarını düşünüyorum.
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    - Restoran yorumlarına geçiş butonu çok alakasız bir yerde, ilk etapta görmedim bile.
    - Restoranların harf sırasına göre sıralanması öncelikli olması gerekirken saçma sapan bir sıralama yapıyor. Haydi başta reklam amaçlı popüler, en yakın restoranlar diye ekstra listeler koydun. Tüm restoranlar bölümünde neden sıralama yok?
    - Yemeklerin fotoğraflarını halen büyük halde göremiyoruz. Üstelik fotoğrafını büyük halde görebilir miyim diye üzerine tıkladığımız ürünü anında sepete atıyor ki farkında bile olamıyorsun sepete attığından.
    - Bana kalırsa estetik açıdan eski dizayn çok daha iyiydi, şimdi modernleştirelim demişler ancak aşırı karmaşık ve göz yorucu bir dizayn oluşturulmuş. Yukarıda saydığım ve aklıma gelmeyen başka sorunları da cabası.
  • yeni altyapı o kadar rezil ki uzunca süre sipariş vermemiştim. kaldı ki 2012den bu yana üyeyim ve sayısız siparişim olmuştur. haziran başında bir sebeple çağrı merkezini arayıp yeni arayüzdeki saçmalıkları vs anlatıp belki bir dinlenmeye takılırda dikkate alırlar mı diye durumdan ötürü yaşadığım sıkıntıyı anlatıp, uzun süredir sadece getir üzerinden sipariş verdiğimden bahsetmiştim. konuşmadan yaklaşık 4-5 gün sonra yemeksepeti hesabıma her biri 50 liralık 7 adet kupon tanımladı. sözde memnuniyet için olsa gerek lakin şikayet ettiğim sistemsel sorun çözülmemişti. kuponlar ile 1 hafta beleş yemeğimi yedim ve getirden siparişe devam ediyorum. yemeksepeti kendi ayağına sıktı. eskiden her girişte kampanyalar jokerler gelirdi şimdi getirin yarısı olamaz yemeksepeti
  • İçine ettiler tasarımın eski hali daha iyidi. İyi giden ne varsa bozuyorlar ülkede.
  • Haber sıkıntısı var sanırım.

  • Eyyyy Yemeksepeti yeni arayüzü stajyere mi yaptirdin?
  • E hala yemeksepeti kullanan varsa da kendi kaşınıyordur. Adamlar radyolara düştü, millet neler neler anlattı. Trafikte saatlerce dinlediğimi hatırlıyorum. Çalışanların yaşadığı sıkıntılar, verilerin çalınması. Bunu ortaya çıkartanlara utanmadan açtıkları davalar. Yani daha restorantıda, müşterisi de kullanıyorsa, herkes başına geleni kabul ediyor demektir.
  • por favor kullanıcısına yanıt
    yemeksepetinden maaş var sanırım.

    Bu forumda bile hala bu devirde bir çok kullanan vardır bu uygulamayı. En azından böyle saçma bir durumda, restorantın kasıtlı bir şey yapmadığını, yemeksepetindeki temsilcinin göz göre göre restoranta çamur atabildiği ihtimalini bilsin kullanıcılar. Gayet iyi bir haber.

    Yine bu firma kaç milyon kişinin verilerini çaldırmadı mı? Kendi verilerinin de çalındığı haberini hackerlardan öğrenip bunu haber yapan Mesut Çeviğe hem suçlu hem güçlü dava açmadılar mı?

    Bunları herkes bilse, ona göre kullanacaksa kullansın tabi, artık sonrada dönüp ağlamasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spider_hip -- 5 Temmuz 2022; 10:18:17 >
  • Sipariş verdiğimiz telefon numarası üzerinden aradığımızda müşteri temsilcisi bize sipariş numarası soruyor ve uygulamayı açıp kod söylememiz gerekiyor.
  • Her zamanki gibi yine zorbalık kazanmış... Yemeksepeti uygulamasını uzun süre önce silmiştim. Tavsiye ederim...
  • Kendi kendilerini bitirdiler. Yeni tasarımları berbat ötesi. Oturduğum sitede hangi blokta olduğumu bile yazamıyorum.
  • Virinom V kullanıcısına yanıt
    siparişi onaylarken istiyor o bilgileri. neden böyle bir şey yapmışlar anlamadım. bulana kadar canım çıktı
  • En son geçiş yaptıkları site tasarımı feci sinirleri geriyor, düşmanın olsa ancak bunu yapardın ama bunlar parayla bu tasarımı yaptırmış kullanıyorlar,

    Adres belirleme'de sistem kaynaklı sorun var, 1-2 kez sip. verdim adresimi tanımlayamıyorum yakında bir yeri yazdım kurye beni aradı öyle buldu.

    Yeni tasarıma geçtiklerinden beridir sadece etrafımda ne var sip. verebilirim diye bakıyorum, sonra doğrudan restoranı arayıp sip. veriyorum.
  • Yemeksepeti bu kafayla çok yaşamaz. Bu şirketin her koldan problemi var. Müşterileri arayüzden memnun değil, kimlik bilgileri ortaya saçıldı güvenlik problemi var, Restoranlarla araları iyi değil kampanyaları dikkte ediyorlar ve bu haberdeki gibi kendilerinden kaynaklanan problemleri dahi başkalarından olduğunu yüzsüzce söylüyorlar! Yazık!
  • Startup bir şirket böyle bir hata yapsa anlarım. Online yemek siparişinin benim bildiğim ilk firması sanki aylarca düşünüp insanlara yemeksepeti kullanmayı nasıl bıraktırabiliriz diye konuşup tartışmışlar ve sorunu arayüzü güncelleyerek çözmüşler. Verdiğim daha doğrusu verebildiğim sipariş sayısı 10 da 1 e düştü. Aynen böyle devam. Rakip firmaların anlık durumunu en iyi şu nefesi kesilerek gülen ispanyol? adamın videosuna yapılacak bir montaj anlatabilir herhalde.
  • Aynı restaurant aynı yemek her uygulamada (Yemeksepeti, getir, trendyol) farklı, tamam komisyon ile alakalı bir sebeptir mutlaka ama trendyolda 100tl ise, getirde 140tl indirimle 115tl, yemek sepetinde 110tl.


    Ayrıca en son başıma gelen olaydan sonra Yemeksepetini tamamen bıraktım: Mahallemi çarşımı ne birşeyleri vardı işgüzarlık yapıp oradan sipariş verdim. Geleceği yer arka sokak. Kurye atanmış. 20dk bekledim baktım gelen yok hala hazırlama kısmında firmayı aradım biz hazırladık ama kurye gelmedi dediler. YS aradım iptal edemiyorlarmış kuryeyede ulaşamıyorlarmış ve min40dk süresi varmış bekleyecekmişiz.

    Bekledik 41.dk aradım. Bakın kuryenize birşey olmuş olabilir arayın vs dedim. İptal ediyoruz dediler. iş bitti onlara göre. ne bir özür vs hiç bir şey yok. Müşteriyi kendi kuryesini önemsemeyeni ben neden önemseyeyim?


    Ayrıca yeni site tek kelime ile berbat ötesi. Böyle giderlerse GG gibi bayrağı çekerler yakında.





  • Uygulama o kadar kötü ki sipariş bile veremiyorum daha ne diyeyim.
  • yemek sepetinde 100 lira, lokantayı arayıp sipariş edince 80, kendin gidip NAKİT alırsan 60 lira. Nerdeyse iki katına yakın parayı yemek sepetine hediye ediyoruz. Ne zenginmişiz haberim yok.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.