Şimdi Ara

Yavaşlama ve durma hakkında fikir lazım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
5.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar..

    Yıllar önce bana fren için öğrettikleri önce debriyaja basıp fren yap dediler ve yıllardır bu olayı kullanıyorum. Yavaşlarken olsun duracağım zaman olsun debriyaja basıyorum ve fren yapıyorum. Bugüne kadar sorun olmadı doğru şekilde yapıyormuyum yoksa bir hatam oluyor mu ?



  • Ben de senin gibi önce debriyaja basıp sonra frene basıyordum
    günlerden bir gün önümde seyreden lüks araç aniden fren yaptı ben ise debriyaj fren yaptım
    aracı önce boşa almış oldum haliyle frene basana kadar yavaşlamadı hız kazandı, küteden çarptım.
    Halbuki frene basmış olsam daha çabuk yavaşlardım.

    Artık önce frene basıp duracak zaman debriyaja basıyorum demek isterdim ama o aracı sattım şimdi otomatik vitesli bir araca biniyorum:)
  • adminastör kullanıcısına yanıt
    baskı balatayı boşuna yıpratıyorsun yavaşlarken debriyaja basmana gerek yok durmaya yakın bassan yeter
  • Misal kirmizi yandi. Hizim 100. Sadece frene basip o viteste ilerliyorum. Frene kisa sureli bbasiyorum tabi. Arac motor freniyle lambaya varana kadar epey yavasliyor. Duracagim zaman bosa alip frene basiyorum. Yaptigim bu. Sanirim dogru olanida bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok yanlış ve tehlikeli
    vitesteyken ara daha çabuk yavaşlar
    hem baskı balata hemde fren balata ömrü uzar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç viteste iken durmak üzere frene basın durmak üzere iken debriyaja basıp aracı vitesten çıkartın. Öbür türlü motor kompresyona girmediği için hem uzun mesafede durursunuz hemde daha zor durursunuz. Bunu şöyle test edin rampa aşağı 110 km hızlarda vitesten çıkarmadan frene basın birde aynı yerde hem fren hem debriyaj yapın motorun bir anda boşa çıktığını hissedeceksiniz. Size verilen taktik acemiler için ilk öğrenenler için.
  • Ben de senin gibi önce debriyaja basıp sonra frene basıyordum
    günlerden bir gün önümde seyreden lüks araç aniden fren yaptı ben ise debriyaj fren yaptım
    aracı önce boşa almış oldum haliyle frene basana kadar yavaşlamadı hız kazandı, küteden çarptım.
    Halbuki frene basmış olsam daha çabuk yavaşlardım.

    Artık önce frene basıp duracak zaman debriyaja basıyorum demek isterdim ama o aracı sattım şimdi otomatik vitesli bir araca biniyorum:)
  • Peki panik frenini nasil yapiyorsunuz?
    Direk debriyaj-fren mi yapiyorsunuz yoksa fren durmaya yakin debriyaj mi? Gerci oyle bir durumda 2.secenegi yapabilene helal olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esercan14

    Peki panik frenini nasil yapiyorsunuz?
    Direk debriyaj-fren mi yapiyorsunuz yoksa fren durmaya yakin debriyaj mi? Gerci oyle bir durumda 2.secenegi yapabilene helal olsun

    2. seçeneği tercih ediyorum
    bugün kullanmaya başladığım 2013 dizel manuel corsa bu sayede hiç kaydırmadan fren yapıp yoğun akıcı trafikte aniden duran öndeki araca bindirmeme engel oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: Esercan14

    Peki panik frenini nasil yapiyorsunuz?
    Direk debriyaj-fren mi yapiyorsunuz yoksa fren durmaya yakin debriyaj mi? Gerci oyle bir durumda 2.secenegi yapabilene helal olsun

    2. seçeneği tercih ediyorum
    bugün kullanmaya başladığım 2013 dizel manuel corsa bu sayede hiç kaydırmadan fren yapıp yoğun akıcı trafikte aniden duran öndeki araca bindirmeme engel oldu

    Motor freninden faydalanmak icin mi?
    Normal isiklarda falan bende fren sonra durmaya yakin debriyaja basip bosa cekip duruyorum. Henuz oyle panik freni yapmadim,nasil davranirdim bilmiyorum. Ama ayagim fren ve sonra debriyaja alistigi icin oyle yapardim diye tahmin ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konu daha önce de tartışıldı, ben de üstüne çok kafa yordum ve araştırdım. Şu an mobilim arayıp kaynakları tekrar bulamayacağım ancak panik freni kesinlikle debriyaj+fren olmalı. Düz mantıkla "motor freni" veya "araç boşa geçiyor" demek işe yaramıyor. Debriyaj + fren yapınca fren mesafesi kısalıyor. Yavaşlarken de sadece fren yapmak yeterli. Debriyaj sadece vites değiştirmek için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esercan14 kullanıcısına yanıt
    Bu konu milyon kez tartışıldı, herkes kafasına göre bişey salladı ama bir dayanak olmadan. Panik fren ne onu anlamakta zorluk çekiyor, panik fren yavaşlamak için değil durmak için yapılır. frene basıp en son debriyaja basanlar, vites küçültüp motor fren yapanlar(okudukça gülüyorum) daha neler neler. panik fren debriyaj+fren aynı anda basılarak yapılır.
    defansif sürüş teknikleri eğitimi veren 3 kursa katıldım iş dolayısı ile hepsinde aynı şey anlatıldı, ilk sefer ben ve arkadaşlar da çok iddaa ettik önce fren en son debriyaj, aksini çok güzel defalarca abs varken/yokken ispatladılar.
    kısacası panik fren debriyaj+fren şeklinde yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neilblack -- 14 Nisan 2015; 22:58:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    Bu konu milyon kez tartışıldı, herkes kafasına göre bişey salladı ama bir dayanak olmadan. Panik fren ne onu anlamakta zorluk çekiyor, panik fren yavaşlamak için değil durmak için yapılır. frene basıp en son debriyaja basanlar, vites küçültüp motor fren yapanlar(okudukça gülüyorum) daha neler neler. panik fren debriyaj+fren aynı anda basılarak yapılır.
    defansif sürüş teknikleri eğitimi veren 3 kursa katıldım iş dolayısı ile hepsinde aynı şey anlatıldı, ilk sefer ben ve arkadaşlar da çok iddaa ettik önce fren en son debriyaj, aksini çok güzel defalarca abs varken/yokken ispatladılar.
    kısacası panik fren debriyaj+fren şeklinde yapılır.

    Bize bunun ustune bir sey soylemek dusmez. Isi gidip yerinde ogrenmissinis,bilgi icinde tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç normal süratte iken debriyaja basmak aksine frenlere daha çok yük bindirir çünkü motorun oluşturduğu motor freni denilen sistemi boşa çıkarmış olursunuz,aracı yavaşladığından debriyaja basın birde vites düşürerek yavaşlayanlar var ki bunu çok tasvip etmiyorum çünkü debriyaj balatası ve işçiliği pahalı iken fren sisteminin işçiliği bilimum malzemesi daha ucuz ve basit.
  • virajlardaproblem yaşaman içten değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar yorumlar için çok teşekkürler ama sadece frene basıncada direk istop ediyorum tabiki bu daha önceden debrijay ve fren yaptığım için oluyor. Debriyaja basmadan frene basınca hop diye durup istop ediyorum. Debriyaj ve frende bugüne kadar hiç problem yaşamadım hatta bi ara az kala kaza yapıcak iken anında debriyaj ve fren yaparak kurtuldum sorun olmuyor hızlıca kavradığımdan ama sadece fren yapınca tökezliyorum böyle devam mı etsem ? Yoksa boş bir yerde sadece fren olayınımı kavrasam ?
  • Günlük kullanım için tabi ki önce frene dokunup aracı yaşlatıp durmaya yakın boşa atmak gerekir. Orada hem fikiriz sanırım.

    Panik fren ise Fren daha sonra debriyaj ile yapılır. Fren+debriyaj. Çünkü viteste olan aracın kompresyonu aracın ileri doğru gitmesine sebep olur. Önce frene sonra da bebriyaja basılıp kontrollü yapılmalı.

    Önce debriyaja basılmamalıdır.
  • Otomatik arabanın gözünü seveyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yavaşlarken debriyaja basmanıza gerek yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.