Şimdi Ara

Yamaha R1 güncel yakıt tüketimi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
21.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok araştırdım ama güncel bir bilgi bulamadım. 6 litreden 12.5 litreye kadar birsürü bilgi var. 20lerime geldiğimde kavuşmak istediğim alet. Ama yakitta herseyin başında geliyor. 2012ye yakın modellerin yakıt tüketimi bilgisini bilen varmı? Yamahanin sitesindede bulamadım.



  • Emeklemeden Koşulmaz Umarım En Az 10.000 Km Tecrübeniz Vardır 1000 cc Basite Alınacak Şey Değil.
    Yamaha YZF-R1 (2012)
    6.75 – 8.45
    lt / 100 km.
    KAYNAK
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profiteroldoktor

    Emeklemeden Koşulmaz Umarım En Az 10.000 Km Tecrübeniz Vardır 1000 cc Basite Alınacak Şey Değil.
    Yamaha YZF-R1 (2012)
    6.75 – 8.45
    lt / 100 km.
    KAYNAK
    Bir depoyla gazlarsan 150km civarı gidersin normal seyirde 250 gidiyor, sana tavsiyem R1 almamam yonunde hic guven veren bir motor degil butun 1000 cc motorları kullandım içlerinde en guvenli olanı honda'dır virajı olsun yol tutuş olsun her seyiyle honda yani, zaten fiyat olarakda honda digerlerine gore 10 bin tl daha ucuz ve daha guvenli...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dudas

    Bir depoyla gazlarsan 150km civarı gidersin normal seyirde 250 gidiyor, sana tavsiyem R1 almamam yonunde hic guven veren bir motor degil butun 1000 cc motorları kullandım içlerinde en guvenli olanı honda'dır virajı olsun yol tutuş olsun her seyiyle honda yani, zaten fiyat olarakda honda digerlerine gore 10 bin tl daha ucuz ve daha guvenli...

    böyle bir yorum beklemiyordum düşündürücü oldu :S.

    belirteyim yaşım 17

    kendimi bildim bileli bu modele tasarımına, [tasarımı benim için başta geliyor herşeyi performans olarak da düşünmüyorum(en basitinden egzozun selenin altında olması gibi) ] sesine hayranlık duyuyorum. ailemin başının etinide çok yedim bu konuda 20-22 yaşlarıma sözleri var. Alırlarda eminim sorun çıkartacaklarını düşünmüyorum.

    yamaha teknik veriler bakımında hondadan önde sanırım. tork ve beygir gücü olarak... Ama kullanmadım belki günü geldiğinde test edipde almam dahada iyi olabilir. Sonuçta birdefa alabileceğim birşey. 30bin vermişken 10bin daha verebiliriz. Sorun olmaz ama Hondanında yakıt tüketimi yamaha ya göre hesaplı görünüyor. Gerçekten kafam bulandı

    @teocan94
    mobilet deneyimim bile yok. belki daha vaktim olduğu için önemsemiyorum ama baya konu, yorum ve görüşleri inceledin herşeyin farkındayım. şuan 250 lik bile kullanabilecek durumda değilim. ama arkadaşlarım yardımıyla veya(1. sıradakifikrim bu ) kursa giderek öğrenmeyi planlıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: dudas

    Bir depoyla gazlarsan 150km civarı gidersin normal seyirde 250 gidiyor, sana tavsiyem R1 almamam yonunde hic guven veren bir motor degil butun 1000 cc motorları kullandım içlerinde en guvenli olanı honda'dır virajı olsun yol tutuş olsun her seyiyle honda yani, zaten fiyat olarakda honda digerlerine gore 10 bin tl daha ucuz ve daha guvenli...

    böyle bir yorum beklemiyordum düşündürücü oldu :S.

    belirteyim yaşım 17

    kendimi bildim bileli bu modele tasarımına, [tasarımı benim için başta geliyor herşeyi performans olarak da düşünmüyorum(en basitinden egzozun selenin altında olması gibi) ] sesine hayranlık duyuyorum. ailemin başının etinide çok yedim bu konuda 20-22 yaşlarıma sözleri var. Alırlarda eminim sorun çıkartacaklarını düşünmüyorum.

    yamaha teknik veriler bakımında hondadan önde sanırım. tork ve beygir gücü olarak... Ama kullanmadım belki günü geldiğinde test edipde almam dahada iyi olabilir. Sonuçta birdefa alabileceğim birşey. 30bin vermişken 10bin daha verebiliriz. Sorun olmaz ama Hondanında yakıt tüketimi yamaha ya göre hesaplı görünüyor. Gerçekten kafam bulandı

    @teocan94
    mobilet deneyimim bile yok. belki daha vaktim olduğu için önemsemiyorum ama baya konu, yorum ve görüşleri inceledin herşeyin farkındayım. şuan 250 lik bile kullanabilecek durumda değilim. ama arkadaşlarım yardımıyla veya(1. sıradakifikrim bu ) kursa giderek öğrenmeyi planlıyorum...

    Alıntıları Göster
    Aman Dostum Kursla Falan 1000 cc Makine Alınmaz. Adamlar Sana Orada Tecrübe Eğitimi Veremezler Yani Senin Kilometrelerce Motor Sürüp Şartları Kendi Beyninde Tartarak, Tehlike Anında Ne Yapabileceğini Bilmen ve Onu uygulaman Lazım.
    Aslında Bilmek de çok Şey İfade Etmez.Mesela "Limon Sıkar Gibi Frenaj Yapın" Derler.Önüne Bir Çocuk Atladığında Sen Limonu mu Düşüneceksin ? Frenaj Tecrüben Olsa Düşünmeden Yavaş ve Kararlı Bir Şekilde frenajını yaparsın.
    Tecrübesiz Olsan Cart diye Çekersin Frenleri. Ön Teker Kitler Sonra İstemeden Yanlara Kaçmaya Çalışırsın Haliyle Yatar Gider Motor.
    Yani Anlayacağın Basit Şey Değil Bunlar. Düşmenin Bile Teknikleri Var. Okumayı Seversen Teorik Olarak Bilgilendirici Yazılar Tavsiye Edebilirim.
    Selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profiteroldoktor

    Aman Dostum Kursla Falan 1000 cc Makine Alınmaz. Adamlar Sana Orada Tecrübe Eğitimi Veremezler Yani Senin Kilometrelerce Motor Sürüp Şartları Kendi Beyninde Tartarak, Tehlike Anında Ne Yapabileceğini Bilmen ve Onu uygulaman Lazım.
    Aslında Bilmek de çok Şey İfade Etmez.Mesela "Limon Sıkar Gibi Frenaj Yapın" Derler.Önüne Bir Çocuk Atladığında Sen Limonu mu Düşüneceksin ? Frenaj Tecrüben Olsa Düşünmeden Yavaş ve Kararlı Bir Şekilde frenajını yaparsın.
    Tecrübesiz Olsan Cart diye Çekersin Frenleri. Ön Teker Kitler Sonra İstemeden Yanlara Kaçmaya Çalışırsın Haliyle Yatar Gider Motor.
    Yani Anlayacağın Basit Şey Değil Bunlar. Düşmenin Bile Teknikleri Var. Okumayı Seversen Teorik Olarak Bilgilendirici Yazılar Tavsiye Edebilirim.
    Selamlar..

    Alıntıları Göster
    Daha önce bu forumda da tecrübeyle ilgili çok şey yazdım,o yüzden uzatmak istemiyorum.

    R1 Yamaha'nın Moto GP tecrübesiyle geliştirdiği bir motosiklet,haliyle yarış motoru.Modifiye yapmadan dahi deli gibi gidebilecek bir güce sahip.R1 supersport kullanıcıları arasında yeterince tutulan bir model,Fireblade'ten daha fazla kullanıcısı var sanırım.

    Her şeyden önce 1000 cclik motora sahip bir yarış motosikletinden bahsediyoruz,bu demek oluyor ki 0-100 geçtim 0-200 ölçülüyor,300 ün üzerine falan çıkabiliyorsunuz bu makineyle;yani öyle 'benim tecrübem yok,ama kursa gideceğim.' denilerek alınmaz.İstediğin kursa git,istediğin pistte ders al yine de 0 tecrübeyle 1000'lik makine alınmaz.Youtube'a bakarsan ilk sürüşünü 1000'lik motorlarda yapanların videoları vardı bir ara,izle anlarsınız ne demek istediğimi.

    Diğer taraftan diyelim tecrübeniz var,1000lik makine sürebilecek kadar kabiliyetiniz de var ve almak istiyorsunuz.(Kabiliyet diyorum çünkü bir deyim vardır: 'bu motorları sürerken erkekler ve oğlan çocukları ayrılır' diye)

    O zaman da diğer önemli noktalara bakarsınız.Misal: ssler malum oturuş pozisyonu nedeniyle uzun yolda çok yorucudurlar,uzun yol yapanlar var;ancak bu motoru alıp da bir Avrupa turu yaparım demek hayalin ötesinde.Diğer taraftan şehir içinde de gidon dönüş açısının darlığı gibi sebepler dolayısıyla biraz sıkıntılı olur ssler.

    Bir de sorduğunuz yakıt konusu var,geçenlerde bir abimiz yakıt sebebiyle motorunu satmak istediğini söylemişti.Teknik veriler yukarıda yazılmış zaten,o abimiz bana aylık 750 TL gibi bir masrafının olduğunu belirtmişti.Normaldir çok yakar,çünkü hız makinesi; bu motor öyle yakıt falan düşünülerek alınmaz,daha doğrusu bunu alan adam yakıtı kafasına takmamalı yoksa üzülür...

    20'ye gelmenize daha 3 sene var,3 sene paşalar gibi öğrenilir motor.Eğer şuanda para sıkıntı değilse,vakit kaybetmeden alın bir 250'lik iyice tecrübe edinin ondan sonra zaten kendiniz karar verebileceksiniz ne yapacağınıza.




  • sana spacy yada innova öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 3 yakıt tüketimi
    15 yıl önce açıldı
    06 CRV YAKIT TÜKETİMİ???
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: dudas

    Bir depoyla gazlarsan 150km civarı gidersin normal seyirde 250 gidiyor, sana tavsiyem R1 almamam yonunde hic guven veren bir motor degil butun 1000 cc motorları kullandım içlerinde en guvenli olanı honda'dır virajı olsun yol tutuş olsun her seyiyle honda yani, zaten fiyat olarakda honda digerlerine gore 10 bin tl daha ucuz ve daha guvenli...

    böyle bir yorum beklemiyordum düşündürücü oldu :S.

    belirteyim yaşım 17

    kendimi bildim bileli bu modele tasarımına, [tasarımı benim için başta geliyor herşeyi performans olarak da düşünmüyorum(en basitinden egzozun selenin altında olması gibi) ] sesine hayranlık duyuyorum. ailemin başının etinide çok yedim bu konuda 20-22 yaşlarıma sözleri var. Alırlarda eminim sorun çıkartacaklarını düşünmüyorum.

    yamaha teknik veriler bakımında hondadan önde sanırım. tork ve beygir gücü olarak... Ama kullanmadım belki günü geldiğinde test edipde almam dahada iyi olabilir. Sonuçta birdefa alabileceğim birşey. 30bin vermişken 10bin daha verebiliriz. Sorun olmaz ama Hondanında yakıt tüketimi yamaha ya göre hesaplı görünüyor. Gerçekten kafam bulandı

    @teocan94
    mobilet deneyimim bile yok. belki daha vaktim olduğu için önemsemiyorum ama baya konu, yorum ve görüşleri inceledin herşeyin farkındayım. şuan 250 lik bile kullanabilecek durumda değilim. ama arkadaşlarım yardımıyla veya(1. sıradakifikrim bu ) kursa giderek öğrenmeyi planlıyorum...

    Tasarım önemli bir şey ama insan hayatı daha önemli, ikisinide deneme şansın olsaydı beni anlardın hondanın yeni kasa 1000rr gayet yakışıklı en azından bi önceki kasaya göre :) dogru R1 beygir olarak iyi aralarında en yavaşı hondadır ama bunu ufak tefek eklemeler yapılarak aşılabilir arka dişli,power commander,komple eksoz gibi... eksozların sele altında olması hem performans düşmesine hemde seleye cok sıcaklık vermesine neden oluyor. Hondada 2004 - 2007 arasında sele altında eksoz sistemi kullandı sonra tekrar aşagıya aldı. Honda bu işi bitirmiş moto gp dede bunu gosteriyor

    Yukarıda bir arkadaş emin olmamak kaydıyla R1 supersport arasında en cok tercih edilen model demiş yalnış türkiyede 1000cc de en cok honda vardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _turco_ -- 27 Haziran 2012; 18:05:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    Aman Dostum Kursla Falan 1000 cc Makine Alınmaz. Adamlar Sana Orada Tecrübe Eğitimi Veremezler Yani Senin Kilometrelerce Motor Sürüp Şartları Kendi Beyninde Tartarak, Tehlike Anında Ne Yapabileceğini Bilmen ve Onu uygulaman Lazım.
    Aslında Bilmek de çok Şey İfade Etmez.Mesela "Limon Sıkar Gibi Frenaj Yapın" Derler.Önüne Bir Çocuk Atladığında Sen Limonu mu Düşüneceksin ? Frenaj Tecrüben Olsa Düşünmeden Yavaş ve Kararlı Bir Şekilde frenajını yaparsın.
    Tecrübesiz Olsan Cart diye Çekersin Frenleri. Ön Teker Kitler Sonra İstemeden Yanlara Kaçmaya Çalışırsın Haliyle Yatar Gider Motor.
    Yani Anlayacağın Basit Şey Değil Bunlar. Düşmenin Bile Teknikleri Var. Okumayı Seversen Teorik Olarak Bilgilendirici Yazılar Tavsiye Edebilirim.
    Selamlar..

    tabi severim okumayı tavsiyelerini bekliyorum



    quote:

    Orijinalden alıntı: davul sopasi

    Daha önce bu forumda da tecrübeyle ilgili çok şey yazdım,o yüzden uzatmak istemiyorum.

    R1 Yamaha'nın Moto GP tecrübesiyle geliştirdiği bir motosiklet,haliyle yarış motoru.Modifiye yapmadan dahi deli gibi gidebilecek bir güce sahip.R1 supersport kullanıcıları arasında yeterince tutulan bir model,Fireblade'ten daha fazla kullanıcısı var sanırım.

    Her şeyden önce 1000 cclik motora sahip bir yarış motosikletinden bahsediyoruz,bu demek oluyor ki 0-100 geçtim 0-200 ölçülüyor,300 ün üzerine falan çıkabiliyorsunuz bu makineyle;yani öyle 'benim tecrübem yok,ama kursa gideceğim.' denilerek alınmaz.İstediğin kursa git,istediğin pistte ders al yine de 0 tecrübeyle 1000'lik makine alınmaz.Youtube'a bakarsan ilk sürüşünü 1000'lik motorlarda yapanların videoları vardı bir ara,izle anlarsınız ne demek istediğimi.

    Diğer taraftan diyelim tecrübeniz var,1000lik makine sürebilecek kadar kabiliyetiniz de var ve almak istiyorsunuz.(Kabiliyet diyorum çünkü bir deyim vardır: 'bu motorları sürerken erkekler ve oğlan çocukları ayrılır' diye)

    O zaman da diğer önemli noktalara bakarsınız.Misal: ssler malum oturuş pozisyonu nedeniyle uzun yolda çok yorucudurlar,uzun yol yapanlar var;ancak bu motoru alıp da bir Avrupa turu yaparım demek hayalin ötesinde.Diğer taraftan şehir içinde de gidon dönüş açısının darlığı gibi sebepler dolayısıyla biraz sıkıntılı olur ssler.

    Bir de sorduğunuz yakıt konusu var,geçenlerde bir abimiz yakıt sebebiyle motorunu satmak istediğini söylemişti.Teknik veriler yukarıda yazılmış zaten,o abimiz bana aylık 750 TL gibi bir masrafının olduğunu belirtmişti.Normaldir çok yakar,çünkü hız makinesi; bu motor öyle yakıt falan düşünülerek alınmaz,daha doğrusu bunu alan adam yakıtı kafasına takmamalı yoksa üzülür...

    20'ye gelmenize daha 3 sene var,3 sene paşalar gibi öğrenilir motor.Eğer şuanda para sıkıntı değilse,vakit kaybetmeden alın bir 250'lik iyice tecrübe edinin ondan sonra zaten kendiniz karar verebileceksiniz ne yapacağınıza.



    evet sadece bu forumda değil motorsiklet konusu olan tüm forumlarda yazıldı ve yazılmaktada...
    bahsettiğin videoları biliyorum. düşündürücü :S düşmek bir yana, hiçkimse 0 aldığı motorunu yanlış gazlama yüzünden yatırıp boş yere masraf açmak istemez(bu yüzdendi kurs fikrim)
    Benim motosiklet tutkum sadece ssler (özelliklede R1) üzerinde oluşuyor. yani oturuş pozisyonu yoruculuğu sıkıntı olmayacaktır sadece sesiyle yaşayabilirim

    Evet yakıtı takmamalı ama düşünmeden hareket etmekte bahsettiğiniz abinizin başına gelenlerin benim gibilerin başına gelmesinede sebep olabilir... Sadece 40-45 bin harcamakla bitmiyor farkındayım. (zaten meslek lisesi öğrencisiyim ne olacağım belli değil. en kötü ihtimalle staj yapacağım yerde kalacağım ve ortalama 1000 lira gibi bir ücretle işe devam edeceğim.) Bunlarıda hesaba katıyorum. Belki çok rahat ve her an üstünde olamayacağım ama bunun yerine bir taksi kullanıyor olsaydım yine yakın verileri görürdüm diye düşünerek kendimi avutuyorum

    Evet 3 sene var. 20 de olması şart da değil... Ama üstteki mesajımın birisinde belirtmiş olmalıyım (tam hatırlamıyorum) mobilet tecrübem bile yok.
    Okulda konuştuğum birkaç 125 lik motosikleti olan arkadaşlarım var. en azından onları kullanarak mantığını vites geçişlerini dönüşleri falan filan öğrenmiş olurum.

    250 lik bir motosikleti 1-2 yıl kullandıktan sonra 1000liğe geçişim mantıklı olmaz gibi geliyor. yine arada uçurum var... Benim mantığımda hep konunun başına dönüyor yine bir 600 lük aletle bir tecrübe kazanma süremin olması gerektiğini düşünüyorum ama bunu nasıl sağlayacağım :S etrafımda kullanan tanıdığım yok.

    Not: daha öncesinden bu geçiş dönemleriyle ilgili yorumları çok okudum. ve durum bir gerçek. bende konuyu aileme açtım. öğrenmen için bir motosiklet alalım diyorlar ama hiç ilgimi çekmedi yakın bakamadım o yüzden:S inanın bana bisiklet sürmek 125 lik 250 lik cihazların üstünde olma fikrinden daha çekici geliyor. bu yaz bianchi mega almak istiyorumdum (1.700lira) 3 aylık tatilin 1 ayı gitti.(araya aksaklıklar girdi) ve seneye erteledim. Yani fikir kafama yattııysa eğer aldırmak sorun olmayacaktır diye düşünüyorum. fakat bahsettiğim 250den 1000liğe sorununu nasıl halledeceğim ?




    quote:

    Orijinalden alıntı: dudas

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: dudas

    Bir depoyla gazlarsan 150km civarı gidersin normal seyirde 250 gidiyor, sana tavsiyem R1 almamam yonunde hic guven veren bir motor degil butun 1000 cc motorları kullandım içlerinde en guvenli olanı honda'dır virajı olsun yol tutuş olsun her seyiyle honda yani, zaten fiyat olarakda honda digerlerine gore 10 bin tl daha ucuz ve daha guvenli...

    böyle bir yorum beklemiyordum düşündürücü oldu :S.

    belirteyim yaşım 17

    kendimi bildim bileli bu modele tasarımına, [tasarımı benim için başta geliyor herşeyi performans olarak da düşünmüyorum(en basitinden egzozun selenin altında olması gibi) ] sesine hayranlık duyuyorum. ailemin başının etinide çok yedim bu konuda 20-22 yaşlarıma sözleri var. Alırlarda eminim sorun çıkartacaklarını düşünmüyorum.

    yamaha teknik veriler bakımında hondadan önde sanırım. tork ve beygir gücü olarak... Ama kullanmadım belki günü geldiğinde test edipde almam dahada iyi olabilir. Sonuçta birdefa alabileceğim birşey. 30bin vermişken 10bin daha verebiliriz. Sorun olmaz ama Hondanında yakıt tüketimi yamaha ya göre hesaplı görünüyor. Gerçekten kafam bulandı

    @teocan94
    mobilet deneyimim bile yok. belki daha vaktim olduğu için önemsemiyorum ama baya konu, yorum ve görüşleri inceledin herşeyin farkındayım. şuan 250 lik bile kullanabilecek durumda değilim. ama arkadaşlarım yardımıyla veya(1. sıradakifikrim bu ) kursa giderek öğrenmeyi planlıyorum...

    Tasarım önemli bir şey ama insan hayatı daha önemli, ikisinide deneme şansın olsaydı beni anlardın hondanın yeni kasa 1000rr gayet yakışıklı en azından bi önceki kasaya göre :) dogru R1 beygir olarak iyi aralarında en yavaşı hondadır ama bunu ufak tefek eklemeler yapılarak aşılabilir arka dişli,power commander,komple eksoz gibi... eksozların sele altında olması hem performans düşmesine hemde seleye cok sıcaklık vermesine neden oluyor. Hondada 2004 - 2007 arasında sele altında eksoz sistemi kullandı sonra tekrar aşagıya aldı. Honda bu işi bitirmiş moto gp dede bunu gosteriyor

    Yukarıda bir arkadaş emin olmamak kaydıyla R1 supersport arasında en cok tercih edilen model demiş yalnış türkiyede 1000cc de en cok honda vardır


    Şunuda belirteyim. İnanın bana kendimi bu konuda pek düşünmüyorum belkide umursamıyorum... Zaten öyle bir çekncem olsa ilgimi kesmem gerekirdi.
    Yamahadan çok hondanın olmasının sebebi servis ağları, parça değişim kolaylığı, hesaplılığı gibi faktörlerle ilgili diye düşünüyorum
    Ferformans düşüşü konusunu tam anlayamadım Evet sıcaklık sorununu daha önce Ducati-DesmosediciRR yi incelerken okumuştum :)) Ama dediğim gibi Aslında benim için tasarım daha önde geliyor

    dediğim gibi belki bildimbileli bunun üzerinde yoğunlaştığım için diğerlerinin tasarımı hoşuma gitmiyor belkide gerçektende öyle :))

    en başta egzos konusu. herzaman egzosun yanda olması bana bir tasarım eksikliği gibi gelmiştir (belkide bu motorlara ilk izlediğim moto gp yarışlarıyla başladığım ve oradada tasarımlar böyle olduğu için alışmışımdır.bilmiyorum..)
    Burun da R1 ile kıyaslandığında benim gözümde basit kalıyor




    ama R1 e gelince benim için akan sular duruyor Bakarmısınız her parça uyum içerisinde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    Aman Dostum Kursla Falan 1000 cc Makine Alınmaz. Adamlar Sana Orada Tecrübe Eğitimi Veremezler Yani Senin Kilometrelerce Motor Sürüp Şartları Kendi Beyninde Tartarak, Tehlike Anında Ne Yapabileceğini Bilmen ve Onu uygulaman Lazım.
    Aslında Bilmek de çok Şey İfade Etmez.Mesela "Limon Sıkar Gibi Frenaj Yapın" Derler.Önüne Bir Çocuk Atladığında Sen Limonu mu Düşüneceksin ? Frenaj Tecrüben Olsa Düşünmeden Yavaş ve Kararlı Bir Şekilde frenajını yaparsın.
    Tecrübesiz Olsan Cart diye Çekersin Frenleri. Ön Teker Kitler Sonra İstemeden Yanlara Kaçmaya Çalışırsın Haliyle Yatar Gider Motor.
    Yani Anlayacağın Basit Şey Değil Bunlar. Düşmenin Bile Teknikleri Var. Okumayı Seversen Teorik Olarak Bilgilendirici Yazılar Tavsiye Edebilirim.
    Selamlar..

    tabi severim okumayı tavsiyelerini bekliyorum



    quote:

    Orijinalden alıntı: davul sopasi

    Daha önce bu forumda da tecrübeyle ilgili çok şey yazdım,o yüzden uzatmak istemiyorum.

    R1 Yamaha'nın Moto GP tecrübesiyle geliştirdiği bir motosiklet,haliyle yarış motoru.Modifiye yapmadan dahi deli gibi gidebilecek bir güce sahip.R1 supersport kullanıcıları arasında yeterince tutulan bir model,Fireblade'ten daha fazla kullanıcısı var sanırım.

    Her şeyden önce 1000 cclik motora sahip bir yarış motosikletinden bahsediyoruz,bu demek oluyor ki 0-100 geçtim 0-200 ölçülüyor,300 ün üzerine falan çıkabiliyorsunuz bu makineyle;yani öyle 'benim tecrübem yok,ama kursa gideceğim.' denilerek alınmaz.İstediğin kursa git,istediğin pistte ders al yine de 0 tecrübeyle 1000'lik makine alınmaz.Youtube'a bakarsan ilk sürüşünü 1000'lik motorlarda yapanların videoları vardı bir ara,izle anlarsınız ne demek istediğimi.

    Diğer taraftan diyelim tecrübeniz var,1000lik makine sürebilecek kadar kabiliyetiniz de var ve almak istiyorsunuz.(Kabiliyet diyorum çünkü bir deyim vardır: 'bu motorları sürerken erkekler ve oğlan çocukları ayrılır' diye)

    O zaman da diğer önemli noktalara bakarsınız.Misal: ssler malum oturuş pozisyonu nedeniyle uzun yolda çok yorucudurlar,uzun yol yapanlar var;ancak bu motoru alıp da bir Avrupa turu yaparım demek hayalin ötesinde.Diğer taraftan şehir içinde de gidon dönüş açısının darlığı gibi sebepler dolayısıyla biraz sıkıntılı olur ssler.

    Bir de sorduğunuz yakıt konusu var,geçenlerde bir abimiz yakıt sebebiyle motorunu satmak istediğini söylemişti.Teknik veriler yukarıda yazılmış zaten,o abimiz bana aylık 750 TL gibi bir masrafının olduğunu belirtmişti.Normaldir çok yakar,çünkü hız makinesi; bu motor öyle yakıt falan düşünülerek alınmaz,daha doğrusu bunu alan adam yakıtı kafasına takmamalı yoksa üzülür...

    20'ye gelmenize daha 3 sene var,3 sene paşalar gibi öğrenilir motor.Eğer şuanda para sıkıntı değilse,vakit kaybetmeden alın bir 250'lik iyice tecrübe edinin ondan sonra zaten kendiniz karar verebileceksiniz ne yapacağınıza.



    evet sadece bu forumda değil motorsiklet konusu olan tüm forumlarda yazıldı ve yazılmaktada...
    bahsettiğin videoları biliyorum. düşündürücü :S düşmek bir yana, hiçkimse 0 aldığı motorunu yanlış gazlama yüzünden yatırıp boş yere masraf açmak istemez(bu yüzdendi kurs fikrim)
    Benim motosiklet tutkum sadece ssler (özelliklede R1) üzerinde oluşuyor. yani oturuş pozisyonu yoruculuğu sıkıntı olmayacaktır sadece sesiyle yaşayabilirim

    Evet yakıtı takmamalı ama düşünmeden hareket etmekte bahsettiğiniz abinizin başına gelenlerin benim gibilerin başına gelmesinede sebep olabilir... Sadece 40-45 bin harcamakla bitmiyor farkındayım. (zaten meslek lisesi öğrencisiyim ne olacağım belli değil. en kötü ihtimalle staj yapacağım yerde kalacağım ve ortalama 1000 lira gibi bir ücretle işe devam edeceğim.) Bunlarıda hesaba katıyorum. Belki çok rahat ve her an üstünde olamayacağım ama bunun yerine bir taksi kullanıyor olsaydım yine yakın verileri görürdüm diye düşünerek kendimi avutuyorum

    Evet 3 sene var. 20 de olması şart da değil... Ama üstteki mesajımın birisinde belirtmiş olmalıyım (tam hatırlamıyorum) mobilet tecrübem bile yok.
    Okulda konuştuğum birkaç 125 lik motosikleti olan arkadaşlarım var. en azından onları kullanarak mantığını vites geçişlerini dönüşleri falan filan öğrenmiş olurum.

    250 lik bir motosikleti 1-2 yıl kullandıktan sonra 1000liğe geçişim mantıklı olmaz gibi geliyor. yine arada uçurum var... Benim mantığımda hep konunun başına dönüyor yine bir 600 lük aletle bir tecrübe kazanma süremin olması gerektiğini düşünüyorum ama bunu nasıl sağlayacağım :S etrafımda kullanan tanıdığım yok.

    Not: daha öncesinden bu geçiş dönemleriyle ilgili yorumları çok okudum. ve durum bir gerçek. bende konuyu aileme açtım. öğrenmen için bir motosiklet alalım diyorlar ama hiç ilgimi çekmedi yakın bakamadım o yüzden:S inanın bana bisiklet sürmek 125 lik 250 lik cihazların üstünde olma fikrinden daha çekici geliyor. bu yaz bianchi mega almak istiyorumdum (1.700lira) 3 aylık tatilin 1 ayı gitti.(araya aksaklıklar girdi) ve seneye erteledim. Yani fikir kafama yattııysa eğer aldırmak sorun olmayacaktır diye düşünüyorum. fakat bahsettiğim 250den 1000liğe sorununu nasıl halledeceğim ?




    quote:

    Orijinalden alıntı: dudas

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: dudas

    Bir depoyla gazlarsan 150km civarı gidersin normal seyirde 250 gidiyor, sana tavsiyem R1 almamam yonunde hic guven veren bir motor degil butun 1000 cc motorları kullandım içlerinde en guvenli olanı honda'dır virajı olsun yol tutuş olsun her seyiyle honda yani, zaten fiyat olarakda honda digerlerine gore 10 bin tl daha ucuz ve daha guvenli...

    böyle bir yorum beklemiyordum düşündürücü oldu :S.

    belirteyim yaşım 17

    kendimi bildim bileli bu modele tasarımına, [tasarımı benim için başta geliyor herşeyi performans olarak da düşünmüyorum(en basitinden egzozun selenin altında olması gibi) ] sesine hayranlık duyuyorum. ailemin başının etinide çok yedim bu konuda 20-22 yaşlarıma sözleri var. Alırlarda eminim sorun çıkartacaklarını düşünmüyorum.

    yamaha teknik veriler bakımında hondadan önde sanırım. tork ve beygir gücü olarak... Ama kullanmadım belki günü geldiğinde test edipde almam dahada iyi olabilir. Sonuçta birdefa alabileceğim birşey. 30bin vermişken 10bin daha verebiliriz. Sorun olmaz ama Hondanında yakıt tüketimi yamaha ya göre hesaplı görünüyor. Gerçekten kafam bulandı

    @teocan94
    mobilet deneyimim bile yok. belki daha vaktim olduğu için önemsemiyorum ama baya konu, yorum ve görüşleri inceledin herşeyin farkındayım. şuan 250 lik bile kullanabilecek durumda değilim. ama arkadaşlarım yardımıyla veya(1. sıradakifikrim bu ) kursa giderek öğrenmeyi planlıyorum...

    Tasarım önemli bir şey ama insan hayatı daha önemli, ikisinide deneme şansın olsaydı beni anlardın hondanın yeni kasa 1000rr gayet yakışıklı en azından bi önceki kasaya göre :) dogru R1 beygir olarak iyi aralarında en yavaşı hondadır ama bunu ufak tefek eklemeler yapılarak aşılabilir arka dişli,power commander,komple eksoz gibi... eksozların sele altında olması hem performans düşmesine hemde seleye cok sıcaklık vermesine neden oluyor. Hondada 2004 - 2007 arasında sele altında eksoz sistemi kullandı sonra tekrar aşagıya aldı. Honda bu işi bitirmiş moto gp dede bunu gosteriyor

    Yukarıda bir arkadaş emin olmamak kaydıyla R1 supersport arasında en cok tercih edilen model demiş yalnış türkiyede 1000cc de en cok honda vardır


    Şunuda belirteyim. İnanın bana kendimi bu konuda pek düşünmüyorum belkide umursamıyorum... Zaten öyle bir çekncem olsa ilgimi kesmem gerekirdi.
    Yamahadan çok hondanın olmasının sebebi servis ağları, parça değişim kolaylığı, hesaplılığı gibi faktörlerle ilgili diye düşünüyorum
    Ferformans düşüşü konusunu tam anlayamadım Evet sıcaklık sorununu daha önce Ducati-DesmosediciRR yi incelerken okumuştum :)) Ama dediğim gibi Aslında benim için tasarım daha önde geliyor

    dediğim gibi belki bildimbileli bunun üzerinde yoğunlaştığım için diğerlerinin tasarımı hoşuma gitmiyor belkide gerçektende öyle :))

    en başta egzos konusu. herzaman egzosun yanda olması bana bir tasarım eksikliği gibi gelmiştir (belkide bu motorlara ilk izlediğim moto gp yarışlarıyla başladığım ve oradada tasarımlar böyle olduğu için alışmışımdır.bilmiyorum..)
    Burun da R1 ile kıyaslandığında benim gözümde basit kalıyor




    ama R1 e gelince benim için akan sular duruyor Bakarmısınız her parça uyum içerisinde...


    Alıntıları Göster
    Mobilet Tecrüben Bile Yoksa Sana Donald Duck Abiyi Öneriyorum Çok Güzel Yazıları Var.
    1.Dersten Başlayarak Okumaya Devam Et Eğer Başka Şeyler Okumak İstersen Yollayacağım Linkte Köşe Yazıları Forumu Var Oradan Okursun İstediğin Kadar.

    http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/

    Başka Bir Kaynak Daha Önereyim.
    Acemi Olan Arkadaşlar İçin İlk Olarak Başlangıç Eğitimi Olanları Öneriyorum.
    http://www.motordelisi.com/forum/acemi-rehberi/

    Daha Ayrıntılı ve Teknik Konular İçinde Bu Forum İşinizi Görür.
    http://www.motordelisi.com/forum/surus-teknikleri/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    Mobilet Tecrüben Bile Yoksa Sana Donald Duck Abiyi Öneriyorum Çok Güzel Yazıları Var.
    1.Dersten Başlayarak Okumaya Devam Et Eğer Başka Şeyler Okumak İstersen Yollayacağım Linkte Köşe Yazıları Forumu Var Oradan Okursun İstediğin Kadar.

    http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/

    Başka Bir Kaynak Daha Önereyim.
    Acemi Olan Arkadaşlar İçin İlk Olarak Başlangıç Eğitimi Olanları Öneriyorum.
    http://www.motordelisi.com/forum/acemi-rehberi/

    Daha Ayrıntılı ve Teknik Konular İçinde Bu Forum İşinizi Görür.
    http://www.motordelisi.com/forum/surus-teknikleri/


    hoho donald duck çok eskidir çocuklugumda okurdum onun yazılarını . Bana kalırsa sen ılk once 3 bın lıraya temız bır commuter al sonra yzfr6 veya zx636 al daha sonra r1 düşün. R1'ın arkasına artcı olarak bındım ındıgımde elım ayagım tıtrıyordu kaskatı kesılmıstım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    Mobilet Tecrüben Bile Yoksa Sana Donald Duck Abiyi Öneriyorum Çok Güzel Yazıları Var.
    1.Dersten Başlayarak Okumaya Devam Et Eğer Başka Şeyler Okumak İstersen Yollayacağım Linkte Köşe Yazıları Forumu Var Oradan Okursun İstediğin Kadar.

    http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/

    Başka Bir Kaynak Daha Önereyim.
    Acemi Olan Arkadaşlar İçin İlk Olarak Başlangıç Eğitimi Olanları Öneriyorum.
    http://www.motordelisi.com/forum/acemi-rehberi/

    Daha Ayrıntılı ve Teknik Konular İçinde Bu Forum İşinizi Görür.
    http://www.motordelisi.com/forum/surus-teknikleri/


    donalın 2 yazısını okudum iyiydi 1-2 gün içinde umarım tamamını okuyabilirim.

    buarada sıfır honda 250lik ss motosiklete baktım fiyatı 10bin lira. benim kurs isteğimdeki amacım başıma böyle masraflar açmama isteğiydi. hem 250likden 1000liğe geçemeyeceğimde kesin gibi. bilmiyorum ne yapacağım

    araya 1 soru daha sıkıştırayım R1 gibi bir ss makinesini 50-60 km gibi hızlarda devirirsek(viraşlarda filan) nekadar masraf çıkartır? Ve sigorta kasko herneyse... kullanıcı hatalarını karşılıyormu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    Mobilet Tecrüben Bile Yoksa Sana Donald Duck Abiyi Öneriyorum Çok Güzel Yazıları Var.
    1.Dersten Başlayarak Okumaya Devam Et Eğer Başka Şeyler Okumak İstersen Yollayacağım Linkte Köşe Yazıları Forumu Var Oradan Okursun İstediğin Kadar.

    http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/

    Başka Bir Kaynak Daha Önereyim.
    Acemi Olan Arkadaşlar İçin İlk Olarak Başlangıç Eğitimi Olanları Öneriyorum.
    http://www.motordelisi.com/forum/acemi-rehberi/

    Daha Ayrıntılı ve Teknik Konular İçinde Bu Forum İşinizi Görür.
    http://www.motordelisi.com/forum/surus-teknikleri/


    donalın 2 yazısını okudum iyiydi 1-2 gün içinde umarım tamamını okuyabilirim.

    buarada sıfır honda 250lik ss motosiklete baktım fiyatı 10bin lira. benim kurs isteğimdeki amacım başıma böyle masraflar açmama isteğiydi. hem 250likden 1000liğe geçemeyeceğimde kesin gibi. bilmiyorum ne yapacağım

    araya 1 soru daha sıkıştırayım R1 gibi bir ss makinesini 50-60 km gibi hızlarda devirirsek(viraşlarda filan) nekadar masraf çıkartır? Ve sigorta kasko herneyse... kullanıcı hatalarını karşılıyormu?

    Devirme İşi Tamamen Şansla Alakalı Dostum :) Lovside Olup Düşmek En Az Hasar Çıkartan Kazalardan Biridir ama Motor Yattıktan Sonra Takla Atmaya Başlarsa O Zaman İşte Çok Fena Sonuçlar Doğurabilir ki O Makinenin Grenaj Takımı 2000 Tl'den Aşağı Değildir Bence.
    Sen Hondayla Başla İkinci El Temiz Bir Makine al Zaten 1 Yılda Değiştirirsin Onu.CBR250R'nin Yedek Parça Fiyatları Çinli Motorlar Seviyesinde Ucuz Merak Edersen Forumda Başlığı Var Oraya Yazmıştım Bildiğim Parça Fiyatlarını

    Motor Tecrüben Yok Keşke SüperSport Süren Bir Arkadaşın Olsaydı.Onun Artçısı Olup Gerçeklerle Yüzleşebilseydin Keşke
    Bir Arkadaşım Vardı Aynı Senin Gibi "R1 le Başlarım Ben" Diyordu Bunu Biraz Anlasın Diye Hyosung GT 250'nin Artçısı Yaptık Oğlan İndiğinde "125 cc Yeter Bana Abi Bu Neymiş Böyle" Diyordu
    Yukarda da bi Arkadaş Söylemiş bu motorları sürerken erkekler ve oğlan çocukları ayrılır
    Başka Sorun Olursa Yanıtlarım Seve Seve
    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profiteroldoktor -- 28 Haziran 2012; 17:31:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    Mobilet Tecrüben Bile Yoksa Sana Donald Duck Abiyi Öneriyorum Çok Güzel Yazıları Var.
    1.Dersten Başlayarak Okumaya Devam Et Eğer Başka Şeyler Okumak İstersen Yollayacağım Linkte Köşe Yazıları Forumu Var Oradan Okursun İstediğin Kadar.

    http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/

    Başka Bir Kaynak Daha Önereyim.
    Acemi Olan Arkadaşlar İçin İlk Olarak Başlangıç Eğitimi Olanları Öneriyorum.
    http://www.motordelisi.com/forum/acemi-rehberi/

    Daha Ayrıntılı ve Teknik Konular İçinde Bu Forum İşinizi Görür.
    http://www.motordelisi.com/forum/surus-teknikleri/


    donalın 2 yazısını okudum iyiydi 1-2 gün içinde umarım tamamını okuyabilirim.

    buarada sıfır honda 250lik ss motosiklete baktım fiyatı 10bin lira. benim kurs isteğimdeki amacım başıma böyle masraflar açmama isteğiydi. hem 250likden 1000liğe geçemeyeceğimde kesin gibi. bilmiyorum ne yapacağım

    araya 1 soru daha sıkıştırayım R1 gibi bir ss makinesini 50-60 km gibi hızlarda devirirsek(viraşlarda filan) nekadar masraf çıkartır? Ve sigorta kasko herneyse... kullanıcı hatalarını karşılıyormu?

    Devirme İşi Tamamen Şansla Alakalı Dostum :) Lovside Olup Düşmek En Az Hasar Çıkartan Kazalardan Biridir ama Motor Yattıktan Sonra Takla Atmaya Başlarsa O Zaman İşte Çok Fena Sonuçlar Doğurabilir ki O Makinenin Grenaj Takımı 2000 Tl'den Aşağı Değildir Bence.
    Sen Hondayla Başla İkinci El Temiz Bir Makine al Zaten 1 Yılda Değiştirirsin Onu.CBR250R'nin Yedek Parça Fiyatları Çinli Motorlar Seviyesinde Ucuz Merak Edersen Forumda Başlığı Var Oraya Yazmıştım Bildiğim Parça Fiyatlarını

    Motor Tecrüben Yok Keşke SüperSport Süren Bir Arkadaşın Olsaydı.Onun Artçısı Olup Gerçeklerle Yüzleşebilseydin Keşke
    Bir Arkadaşım Vardı Aynı Senin Gibi "R1 le Başlarım Ben" Diyordu Bunu Biraz Anlasın Diye Hyosung GT 250'nin Artçısı Yaptık Oğlan İndiğinde "125 cc Yeter Bana Abi Bu Neymiş Böyle" Diyordu
    Yukarda da bi Arkadaş Söylemiş bu motorları sürerken erkekler ve oğlan çocukları ayrılır
    Başka Sorun Olursa Yanıtlarım Seve Seve
    Selamlar

    evet ilgiliyim ama pek konuşkan olmadığım içi fazla arkadaşım yoktur dostum hiç yok
    ben r1 ile başlarım demiyorumki görüntüsü bile beni korkutuyor
    Ben aydinliyim izmirde fuar açıldığı zaman sırf Yamaha standini görmek için gitmiştim. Sadece r6 vardi(üst düzey olarak). ama onun bile tasarımı beni heyecanlandirmaya yetti
    Küçük sehirdeyim yeni motosiklet gormekzor zor:) Yamaha bayisinde bile 2. el motosiklete var.
    şuanki kafamda oluşan fikir şu yönde. okulda konuştuğumuz hatta bu konuyu açtığım 125lik bir motosikleti olan arkadaşım var. rica edip öğreneceğim ve birsonraki adımım 250lik olacak.
    Peki 250liği ss sınıfında bir motosikletden mi secmeliyim? Yoksa çıplak motor tarzında birseyler olurmu? (onlarda bana hoş gorunuyor) yoksa hemen hondanın 2.ellerini araştırmaya başlayacağım

    Küçük bir soru daha sıkıştırayım
    şuan en kapsamlı motosiklet forumu hangisidir?

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Loney -- 28 Haziran 2012; 20:54:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94






    evet ilgiliyim ama pek konuşkan olmadığım içi fazla arkadaşım yoktur dostum hiç yok
    ben r1 ile başlarım demiyorumki görüntüsü bile beni korkutuyor
    Ben aydinliyim izmirde fuar açıldığı zaman sırf Yamaha standini görmek için gitmiştim. Sadece r6 vardi(üst düzey olarak). ama onun bile tasarımı beni heyecanlandirmaya yetti
    Küçük sehirdeyim yeni motosiklet gormekzor zor:) Yamaha bayisinde bile 2. el motosiklete var.
    şuanki kafamda oluşan fikir şu yönde. okulda konuştuğumuz hatta bu konuyu açtığım 125lik bir motosikleti olan arkadaşım var. rica edip öğreneceğim ve birsonraki adımım 250lik olacak.
    Peki 250liği ss sınıfında bir motosikletden mi secmeliyim? Yoksa çıplak motor tarzında birseyler olurmu? (onlarda bana hoş gorunuyor) yoksa hemen hondanın 2.ellerini araştırmaya başlayacağım

    Küçük bir soru daha sıkıştırayım
    şuan en kapsamlı motosiklet forumu hangisidir?

    edit:imla

    İstanbul da Honda Uygun Fiyata Hiç Bilmeyen Adamlara Eğitim Veriyor Bisiklet Sürmeyi Bile Bilmiyorsan Önce Onu Öğretiyor Oradan Motora Geçiyorlar
    250cc Sınıfında En Çok İlgi Duyulan Motor Şu Aralar CBR250Rdir. Parça Problemi Yok Denecek Kadar az.
    Ayrıca Kendini Kanıtlamış Bir Makine.
    Naked(Çıplak) Motor Kimseye Önermiyorum Grenajsız Olduğu İçin Yediğin Rüzgarın Haddi Hesabı Olmaz Motor Güçlü Olmayınca Tam Çile Olur Sana
    Sen 2.El CBR Bakmaya Başla Dostum Piyasa Bu Ara Hareketli Baya

    Türkiye Motor Forumlarında 2 Site Çok İyidir Benim Gözümde.
    http://www.motosiklet.net/ (Genel Olarak Ciddi ve Samimi Bir Ortam Vardır Çok Geyik Olmaz Bilinçli Kullanıcı Sayısı Çok Fazla.Yasa Dışı Gazlama Videoları vs Yasaktır )

    http://www.motordelisi.com/ (Genelde Samimi Bir Havası Vardır Forumun. Geyik Çok Yapılır Çok Fazla Etkinlik Aksiyon Olur sitede. Yasadışı Gazlama Videoları Bol Bol Vardır )
    Bu İki Sitede de Sakın Arama Motorunu Kullanmayı Unutma. Önce Araştır Sonra Gel Bana Sor Bende Bilmiyorsam, Konu Aç Sitede Kirlilik Olmasın. Yeni Yetme Apaçiler Yeterince Kirletiyorlar Zaten Forumları.
    Ayrıca CBR Hakkında Bulup Bulabileceğin Neredenyse Tüm Bilgiler Şu Başlıkta Yazıyor. Burdada Soru Sormadan Önce Oku Bol Bol
    Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profiteroldoktor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: teocan94






    evet ilgiliyim ama pek konuşkan olmadığım içi fazla arkadaşım yoktur dostum hiç yok
    ben r1 ile başlarım demiyorumki görüntüsü bile beni korkutuyor
    Ben aydinliyim izmirde fuar açıldığı zaman sırf Yamaha standini görmek için gitmiştim. Sadece r6 vardi(üst düzey olarak). ama onun bile tasarımı beni heyecanlandirmaya yetti
    Küçük sehirdeyim yeni motosiklet gormekzor zor:) Yamaha bayisinde bile 2. el motosiklete var.
    şuanki kafamda oluşan fikir şu yönde. okulda konuştuğumuz hatta bu konuyu açtığım 125lik bir motosikleti olan arkadaşım var. rica edip öğreneceğim ve birsonraki adımım 250lik olacak.
    Peki 250liği ss sınıfında bir motosikletden mi secmeliyim? Yoksa çıplak motor tarzında birseyler olurmu? (onlarda bana hoş gorunuyor) yoksa hemen hondanın 2.ellerini araştırmaya başlayacağım

    Küçük bir soru daha sıkıştırayım
    şuan en kapsamlı motosiklet forumu hangisidir?

    edit:imla

    İstanbul da Honda Uygun Fiyata Hiç Bilmeyen Adamlara Eğitim Veriyor Bisiklet Sürmeyi Bile Bilmiyorsan Önce Onu Öğretiyor Oradan Motora Geçiyorlar
    250cc Sınıfında En Çok İlgi Duyulan Motor Şu Aralar CBR250Rdir. Parça Problemi Yok Denecek Kadar az.
    Ayrıca Kendini Kanıtlamış Bir Makine.
    Naked(Çıplak) Motor Kimseye Önermiyorum Grenajsız Olduğu İçin Yediğin Rüzgarın Haddi Hesabı Olmaz Motor Güçlü Olmayınca Tam Çile Olur Sana
    Sen 2.El CBR Bakmaya Başla Dostum Piyasa Bu Ara Hareketli Baya

    Türkiye Motor Forumlarında 2 Site Çok İyidir Benim Gözümde.
    http://www.motosiklet.net/ (Genel Olarak Ciddi ve Samimi Bir Ortam Vardır Çok Geyik Olmaz Bilinçli Kullanıcı Sayısı Çok Fazla.Yasa Dışı Gazlama Videoları vs Yasaktır )

    http://www.motordelisi.com/ (Genelde Samimi Bir Havası Vardır Forumun. Geyik Çok Yapılır Çok Fazla Etkinlik Aksiyon Olur sitede. Yasadışı Gazlama Videoları Bol Bol Vardır )
    Bu İki Sitede de Sakın Arama Motorunu Kullanmayı Unutma. Önce Araştır Sonra Gel Bana Sor Bende Bilmiyorsam, Konu Aç Sitede Kirlilik Olmasın. Yeni Yetme Apaçiler Yeterince Kirletiyorlar Zaten Forumları.
    Ayrıca CBR Hakkında Bulup Bulabileceğin Neredenyse Tüm Bilgiler Şu Başlıkta Yazıyor. Burdada Soru Sormadan Önce Oku Bol Bol
    Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Selamlar

    Alıntıları Göster
    Dostum,canını sıkabilecek bazı gerçekler var.
    Zaman ve para sıkıntısı olmayan insanlara önerilen sıralama şudur:

    -İlk olarak düşük cc bir scooter alarak,trafiği okumak öğrenilir.Çünkü trafikte motosiklet görünmez falan filan,bunları biliyorsundur.Denir ki trafikte nasıl hareket etmek gerektiğini öğrenebilmek adına scooter alın ki vitesle vs. uğraşmayın da kendinizi tamamen trafiğe verin.Ama insanlar bunu pek tercih etmezler,yani ileride scooter ile motosiklet hayatına devam etmeyecek birisi direk vitesli ile başlamam daha mantıklı der; mantıklıdır elbette ama hani her şeyi dört dörtlük yapacaksanız scooterla başlarsınız.(Bunu böyle çok önemli gibi yazdım ama o kadar da önemli değil.)

    -İkinci motor eğer scooterdan vitesliye geçecekse sürücü düşük cc bir motor önerilir.Çünkü vites bilmeyen adam yine sıkıntı çekebilir yüksek cc motorda.Direk vitesliyle başlayacak adama ise grenajı olmayan bir motor önerilir ki kaza vs. durumunda grenaja ekstra masraf yapılmasın.(Yeni başlayan adam illa ki düşer,normaldir.)

    -Üçüncü aşamada ise önerilen 250'den 1000'liğe geçmek yerine 500-600 dolaylarında cc'ye sahip bir motor alınarak yüksek torklu motosikletlere alışılmasıdır.

    Yazdığından anladığım kadarıyla düşük cc motor kullanan birisiyle hiç kullanmamış ama ders almış birisini aynı gibi düşünüyorsun.Oysa ki söylediğim gibi sadece trafikte diğer tehlikelere karşı bile düşük cc motor önerilir.

    Motosiklet sürmenin bazı hususları vardır.
    Birincisi trafiktir.Trafikte motosikletler hem yayalar hem de diğer araçlar tarafından o kadar önemsizdir ki sanki hiç yoklarmış ya da frene basar basmaz duran,ani bir durumda ani hareketleri hiç sıkıntısız yapabilecekmiş gibi düşünülür.Ne var ki motosiklet bir arabadan çok daha kıvrak olmasına karşın frenlemesi çok daha zor ve tehlikelidir.(Emniyet kemerinin mutlaka takılması sürücünün araç dışına çıkmaması için istenir ama motorda sürücü zaten dışarıda.)
    Bir diğeri güvenlik ekipmanlarıdır.Bunların başında kask gelir,kafan ne kadar değerliyse kaskın da o kadar değerli olmalıdır falan filan bunları da duymuşsundur,uzatmadan gerekliler kısaca.
    Bir diğeri hız,ağırlık ve denge unsuru.Denge sağlamak düşük cc bir motosiklette bir bisiklettekinden daha kolaydır çünkü pedal çevirmiyorsun,ayakların sabit.
    Hız ve ağırlık ise bu konuda asıl sıkıntı olanlar.Öncelikle düşük cc motosiklet bile yüz küsür kgdır ki bu kontrolü yeterince güç bir kütle demek.CC büyüdükçe cüsse ve dolayısı ile kütle artacağından kontrol zorlaşacak.
    Ve son olarak hız.Bir bisikletin yapabileceği son hız en iyi şartlarda (rüzgar,eğim,hafiflik) 80-90'dır ki bu daimi değil geçici yani anlık hızdır,daimi hız kondisyona bağlı olarak 30-40 km/s gibidir.Oysa ki 125'lik bir motosiklet ile 70 km/s'lik sabit hızla hareket edersin.250'likte bu değer 100 civarında seyreder ve max. hızın 150'ye yaklaşır.Yani bisikletin çok übersonik ortamda yapabildiği hızı düz bir yolda motosikletle yapabilirsin.(E bir zahmet olsun o kadar!) Ama bahsettiğin makine 300'ün üzerine çıkabilmekte ve bu sana ne ifade ediyor bilemem de benim için yeterince şeytani bir hız.Sen normal yolda seyrederken 200'e yakın hızlarda gideceksin.(600'lüklerde aynı hızların 2/3 gibi düşün.)

    Öğrenesiye kadar çok basmam diyebilirsin ve biz de buna gülebiliriz.(Öyle söylenir genelde;üzerine alınma.)

    Umarım yanlış bir karar vermezsin,aklın ve kaskın daima başıma olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: davul sopasi

    Dostum,canını sıkabilecek bazı gerçekler var.
    Zaman ve para sıkıntısı olmayan insanlara önerilen sıralama şudur:

    -İlk olarak düşük cc bir scooter alarak,trafiği okumak öğrenilir.Çünkü trafikte motosiklet görünmez falan filan,bunları biliyorsundur.Denir ki trafikte nasıl hareket etmek gerektiğini öğrenebilmek adına scooter alın ki vitesle vs. uğraşmayın da kendinizi tamamen trafiğe verin.Ama insanlar bunu pek tercih etmezler,yani ileride scooter ile motosiklet hayatına devam etmeyecek birisi direk vitesli ile başlamam daha mantıklı der; mantıklıdır elbette ama hani her şeyi dört dörtlük yapacaksanız scooterla başlarsınız.(Bunu böyle çok önemli gibi yazdım ama o kadar da önemli değil.)

    -İkinci motor eğer scooterdan vitesliye geçecekse sürücü düşük cc bir motor önerilir.Çünkü vites bilmeyen adam yine sıkıntı çekebilir yüksek cc motorda.Direk vitesliyle başlayacak adama ise grenajı olmayan bir motor önerilir ki kaza vs. durumunda grenaja ekstra masraf yapılmasın.(Yeni başlayan adam illa ki düşer,normaldir.)

    -Üçüncü aşamada ise önerilen 250'den 1000'liğe geçmek yerine 500-600 dolaylarında cc'ye sahip bir motor alınarak yüksek torklu motosikletlere alışılmasıdır.

    Yazdığından anladığım kadarıyla düşük cc motor kullanan birisiyle hiç kullanmamış ama ders almış birisini aynı gibi düşünüyorsun.Oysa ki söylediğim gibi sadece trafikte diğer tehlikelere karşı bile düşük cc motor önerilir.

    Motosiklet sürmenin bazı hususları vardır.
    Birincisi trafiktir.Trafikte motosikletler hem yayalar hem de diğer araçlar tarafından o kadar önemsizdir ki sanki hiç yoklarmış ya da frene basar basmaz duran,ani bir durumda ani hareketleri hiç sıkıntısız yapabilecekmiş gibi düşünülür.Ne var ki motosiklet bir arabadan çok daha kıvrak olmasına karşın frenlemesi çok daha zor ve tehlikelidir.(Emniyet kemerinin mutlaka takılması sürücünün araç dışına çıkmaması için istenir ama motorda sürücü zaten dışarıda.)
    Bir diğeri güvenlik ekipmanlarıdır.Bunların başında kask gelir,kafan ne kadar değerliyse kaskın da o kadar değerli olmalıdır falan filan bunları da duymuşsundur,uzatmadan gerekliler kısaca.
    Bir diğeri hız,ağırlık ve denge unsuru.Denge sağlamak düşük cc bir motosiklette bir bisiklettekinden daha kolaydır çünkü pedal çevirmiyorsun,ayakların sabit.
    Hız ve ağırlık ise bu konuda asıl sıkıntı olanlar.Öncelikle düşük cc motosiklet bile yüz küsür kgdır ki bu kontrolü yeterince güç bir kütle demek.CC büyüdükçe cüsse ve dolayısı ile kütle artacağından kontrol zorlaşacak.
    Ve son olarak hız.Bir bisikletin yapabileceği son hız en iyi şartlarda (rüzgar,eğim,hafiflik) 80-90'dır ki bu daimi değil geçici yani anlık hızdır,daimi hız kondisyona bağlı olarak 30-40 km/s gibidir.Oysa ki 125'lik bir motosiklet ile 70 km/s'lik sabit hızla hareket edersin.250'likte bu değer 100 civarında seyreder ve max. hızın 150'ye yaklaşır.Yani bisikletin çok übersonik ortamda yapabildiği hızı düz bir yolda motosikletle yapabilirsin.(E bir zahmet olsun o kadar!) Ama bahsettiğin makine 300'ün üzerine çıkabilmekte ve bu sana ne ifade ediyor bilemem de benim için yeterince şeytani bir hız.Sen normal yolda seyrederken 200'e yakın hızlarda gideceksin.(600'lüklerde aynı hızların 2/3 gibi düşün.)

    Öğrenesiye kadar çok basmam diyebilirsin ve biz de buna gülebiliriz.(Öyle söylenir genelde;üzerine alınma.)

    Umarım yanlış bir karar vermezsin,aklın ve kaskın daima başıma olsun.

    Alıntıları Göster
    Aynen bende senın gıbı r1 hayranıyım 2005 yılından bu yanada r1 kullanmaktayım sana motordan kısaca bahsedeyım umarım aklında bazı fıkırlerın olusmasına yardımcı olurum oncelıkle 1000 cc bı motora bındıgınde altında gucu hıssetmek gercekten guzel fakat altındakı guce kapılırsan solugu hastanede alırsın sehır ıcı kullanımı gercekten zor makıne buyuk ve agır donusler cok sıkıntılı bı sure sonra alısıyorsun ama hararet konusuna yapabılecegın hıc bır ıslem yok yazın sıcak havalarda motorun hararet gostergesı 105 dereceyı gosterdıgınde bacakların yanmaya baslıyor ayrıca masraf konusuna gelırsek okuduklarıma gore motor konusunda deneyımsızsın makıneyı devırlı kullanmayı ogrenene kadar debrıyaj balata sac takımı debrıyaj kutusunu 2-3 defa degıstırırsın her degıstırmen sana yaklasık olarak 2000 tl ye mal olur.ayrıca motor ıcın bakım urunlerı alman gerekıyor dıyelımkı almadın bu sana aylık servıs masrafı demektır buyuk motorların bakımları ucuz değil.kısaca su sekılde acıklayayım motorun zıncır bakımı gecırdın ve dıslı yedı o zamankı zıncır dıslı set degıstıyorsun oda yaklasık olarak 1000 tl tutuyor.Gelelım kaza konusuna kı ınsallah asla boyle bır sey yasamazsın . motor guclu kalkıslarda ufacık gaz kacırman lastıgın yanlamasına neden olur ve kendını yerde bulursun. dıyelımkı motoru cok guzel bır sekılde kaldırdın hızlandın 2. vıtese gecıs yaptın bıraz gazı actın bu seferde teker havada o yuzden benım sana tavsıyem baslangıc ıcın kırıp dokebılecegın ss tarzı 250 cc yı gecmeyecek sekılde çin malı bı motor alman tabıkı yanına kalıtelı ekıpmanlar alman sartıya motobot dizlik kask vb. 250 cc de motorda durmayı vırajlara kontra gırmeyı ogrenırsın 250 cc de en az 1-2 yıl zaman gecırdıkten sonra 600 cc motora gecıs yaparsın kı bu kesınlıkle r6 yada 600 rr değildir 600 f senın konumun ıcın uygundur 600 f de ss ın gucunu bıraz ogrenırsın eger 100 c hevesın halen dewam edıyorsa 600 cc yı tam anlamıyla surebıldıgın zaman 1000 c c ye gecıs yaparsın benım fıkırlerım bu yonce umarım az da olsa yardımcı olabılmısımdır ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synx_r1

    Aynen bende senın gıbı r1 hayranıyım 2005 yılından bu yanada r1 kullanmaktayım sana motordan kısaca bahsedeyım umarım aklında bazı fıkırlerın olusmasına yardımcı olurum oncelıkle 1000 cc bı motora bındıgınde altında gucu hıssetmek gercekten guzel fakat altındakı guce kapılırsan solugu hastanede alırsın sehır ıcı kullanımı gercekten zor makıne buyuk ve agır donusler cok sıkıntılı bı sure sonra alısıyorsun ama hararet konusuna yapabılecegın hıc bır ıslem yok yazın sıcak havalarda motorun hararet gostergesı 105 dereceyı gosterdıgınde bacakların yanmaya baslıyor ayrıca masraf konusuna gelırsek okuduklarıma gore motor konusunda deneyımsızsın makıneyı devırlı kullanmayı ogrenene kadar debrıyaj balata sac takımı debrıyaj kutusunu 2-3 defa degıstırırsın her degıstırmen sana yaklasık olarak 2000 tl ye mal olur.ayrıca motor ıcın bakım urunlerı alman gerekıyor dıyelımkı almadın bu sana aylık servıs masrafı demektır buyuk motorların bakımları ucuz değil.kısaca su sekılde acıklayayım motorun zıncır bakımı gecırdın ve dıslı yedı o zamankı zıncır dıslı set degıstıyorsun oda yaklasık olarak 1000 tl tutuyor.Gelelım kaza konusuna kı ınsallah asla boyle bır sey yasamazsın . motor guclu kalkıslarda ufacık gaz kacırman lastıgın yanlamasına neden olur ve kendını yerde bulursun. dıyelımkı motoru cok guzel bır sekılde kaldırdın hızlandın 2. vıtese gecıs yaptın bıraz gazı actın bu seferde teker havada o yuzden benım sana tavsıyem baslangıc ıcın kırıp dokebılecegın ss tarzı 250 cc yı gecmeyecek sekılde çin malı bı motor alman tabıkı yanına kalıtelı ekıpmanlar alman sartıya motobot dizlik kask vb. 250 cc de motorda durmayı vırajlara kontra gırmeyı ogrenırsın 250 cc de en az 1-2 yıl zaman gecırdıkten sonra 600 cc motora gecıs yaparsın kı bu kesınlıkle r6 yada 600 rr değildir 600 f senın konumun ıcın uygundur 600 f de ss ın gucunu bıraz ogrenırsın eger 100 c hevesın halen dewam edıyorsa 600 cc yı tam anlamıyla surebıldıgın zaman 1000 c c ye gecıs yaparsın benım fıkırlerım bu yonce umarım az da olsa yardımcı olabılmısımdır ...

    Alıntıları Göster
    Mr. Loney... Sana bir kızılderili atasözü ile cevap vermek istiyorum... ASLAN BESLEYEN, YEMİNİ DÜŞÜNMEZ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Topkapi09

    Mr. Loney... Sana bir kızılderili atasözü ile cevap vermek istiyorum... ASLAN BESLEYEN, YEMİNİ DÜŞÜNMEZ...

    Alıntıları Göster
    1 ay önce hesapladık + 120 km de 50 km yol yaptık 300-310 krş ama -120 km de 230 krş düşüyor
    ama 100 km ye ortalama 7,2 litre yakıyor buda hiç az değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutlu444

    1 ay önce hesapladık + 120 km de 50 km yol yaptık 300-310 krş ama -120 km de 230 krş düşüyor
    ama 100 km ye ortalama 7,2 litre yakıyor buda hiç az değil

    Alıntıları Göster
    1000RR ile 350Km gideni duymuştum. Üst devirlerde gezmez ve kalkışlarda sert kulanmaz,düzlüklerde 6. viteste 120Km/h geçmezsen bu km yapılabilir. Ben bu şekilde 250cc ile 1 depo ile 450-500Km rahat gidiyorum.

    R1 sokakta gezen ve pist makinalarına en yakın yapıda muhteşem ses,görüntü ve performansa sahip bir makina. Ustaları mezarda. Kullanıcılarıda ultra dikkatli. Hali hazırda 1000cc kullanıcıları motorda tecrübede zirve yapmış,binlerce Km çevirmiş ve mutlaka fiziki bir deformsyona uğramış cesur kullanıcılardır. Neredeyse jet pilotları ile aynı fiziki performansa sahiptirler. Özellikle reflekssel olarak.
    Bu makinelere asfaltın tadını öğrenmeden binmek deli cesaretini beraberinde getirir . Arka koltukta ikarus,onunda arkasında azrail sırasını bekler. YeniAsır gibi birçok gazeteninde 2. sayfaları bu haberlerle doludur.
    Genç yaşta.....




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.