Şimdi Ara

Yaklaşık 2 saat önceki kaza! Araba takla attı.(Linea içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
3.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konya da, Adana çevre yolunda olan bir kaza. Tam da işyerimizin karşısında oldu. Araç çok hızlıydı sanırım. En sağ şeritten, fren yaparak (yaklaşık 40 mt) en soldaki ara refüje çarparak, ağaçları da biçerek karşı yola ters olarak yattı. Kaza esnasında sol ön teker koptu. Hava yastıkları patladı.

    Şöför kısmında 25-28 yaşlarında bir genç vardı. Emniyet kemeri takılı olduğundan, kendisine birşey olmadı. Hatta burnu bile kanamadı. Aracın yanına gittiğimde, emniyet kemerinden asılı duruyordu. Kendi imkanlarıyla kemeri çözdü ve araçtan çıktı. Sadece kazanın şokuyla sarsılmıştı. Ben de şahsı mağdur etmemek için kaza sonrası fotoğraf çektim.

    Fiat markasına her ne kadar önyargılı da baksam, gerçekten o kazaya göre çok sağlam arabaymış. Hala malzeme konusunda önyargım mevcut, ancak Fiat fabrikasından şasesi sağlam arabalar çıkıyormuş. Bunu da aklımın bir köşesine yazdım.

     Yaklaşık 2 saat önceki kaza! Araba takla attı.(Linea içerir)
     Yaklaşık 2 saat önceki kaza! Araba takla attı.(Linea içerir)
     Yaklaşık 2 saat önceki kaza! Araba takla attı.(Linea içerir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkman -- 31 Mayıs 2012; 14:08:51 >







  • Euroncap'ten 5 yıldız aldı diye hatırlıyorum Linea'yı.

    Ama tabi sizde haklısınız benim duyduğum kadarıyla Tofaş'ın zamanında üretilen arabalarda doğru düzgün şase bile yokmuş direk saç...Duyduğumda çok şaşırmıştım...
  • Herşeyden önce Allah korumuş, albea ve palio'yu geçersek Fiat'ın ürün gamındaki diğer araçlar segmentindeki araçlardan güvenlik olarak pek geride değil zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Euroncap'ten 5 yıldız aldı diye hatırlıyorum Linea'yı.

    Ama tabi sizde haklısınız benim duyduğum kadarıyla Tofaş'ın zamanında üretilen arabalarda doğru düzgün şase bile yokmuş direk saç...Duyduğumda çok şaşırmıştım...

    linea euroncap testlerine girmedi.daha doğrusu sokulmadı.aynı fluence ve symbol gibi.tahminimce girsede 5 yıldız alamazdı.
  • benim açmış olduğum bir konu vardı foto yükleme ile ilgili.

    Profilimden açmış olduğum konulardan ulaşabilirsin arkadaşım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Euroncap'ten 5 yıldız aldı diye hatırlıyorum Linea'yı.

    Ama tabi sizde haklısınız benim duyduğum kadarıyla Tofaş'ın zamanında üretilen arabalarda doğru düzgün şase bile yokmuş direk saç...Duyduğumda çok şaşırmıştım...

    linea euroncap testlerine girmedi.daha doğrusu sokulmadı.aynı fluence ve symbol gibi.tahminimce girsede 5 yıldız alamazdı.

    Fiat Bravo girdi sanırım. 2 aracın şasesi birbirine çok yakın ama dediğin gibi 5 yıldız alamayadabilir.

    Ama genede en aşağı 4 yıldız almıştır ve eski Tofaşlardan ışık yılı kadar güvenlidir bana göre.




  • Yaklasik 1 sene kadar once bi gun baslarina bir gelicek ama hayirlisi artik dedigim 2 tane serseri yanlarinda 2 tane kizla kafalari da bir milyonken gecmisler direksiyona benim kuzenimin Golf6 sinin direksiyonunda 120 ile guc bela dondugum viraja Lineayla 160la girmisler tabi sonuc kacinilmaz. Kac takla attiklarini bilen yok. Arkada oturan kizlarin 2si de kaza aninda hayatini kaybetmis, erkeklerden birisi (yolcu koltugunda oturani) 1 hafta kadar yogun bakimda kaldiktan sonra hayatini kaybetmis, surucu de 2 hafta kadar yogun bakimda kalmis ancak olmemisti. Tabi sonradan ailesi memleketten kacirmisti cocugu olenlerin ailesi vurmasin diye.(Olay Karadenizde olunca boyle oluyor tabi) Arac ayni arac kaza farkli sonuclar cok cok farkli. Altinizdaki arac ne olursa olsun sasisi ne kadar guclu olursa olsun Ncap ten kac yildiz alirsa alsin hepsinin korumasi bir yere kadar. Boylesi olaylari anlatmak hos degil ama bunlari bilip ders cikarip direksiyona ona gore gecmek lazim.

    Edit: imla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The AGiLiTy -- 31 Mayıs 2012; 13:50:01 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The AGiLiTy

    Yaklasik 1 sene kadar once bi gun baslarina bir gelicek ama hayirlisi artik dedigim 2 tane serseri yanlarinda 2 tane kizla kafalari da bir milyonken gecmisler direksiyona benim kuzenimin Golf6 sinin direksiyonunda 120 ile guc bela dondugum viraja Lineayla 160la girmisler tabi sonuc kacinilmaz. Kac takla attiklarini bilen yok. Arkada oturan kizlarin 2si de kaza aninda hayatini kaybetmis, erkeklerden birisi (yolcu koltugunda oturani) 1 hafta kadar yogun bakimda kaldiktan sonra hayatini kaybetmis, surucu de 2 hafta kadar yogun bakimda kalmis ancak olmemisti. Tabi sonradan ailesi memleketten kacirmisti cocugu olenlerin ailesi vurmasin diye.(Olay Karadenizde olunca boyle oluyor tabi) Arac ayni arac kaza farkli sonuclar cok cok farkli. Altinizdaki arac ne olursa olsun sasisi ne kadar guclu olursa olsun Ncap ten kac yildiz alirsa alsin hepsinin korumasi bir yere kadar. Boylesi olaylari anlatmak hos degil ama bunlari bilip ders cikarip direksiyona ona gore gecmek lazim.

    Edit: imla.

    İbretlik paylaşım.




  • Hız Felakettir!!!
  • Lineanın GP ile ortak parçası çok. Belki 5 yıldız alamaz ama 4 yıldız alır. Ayrıca bu zamanda çıkan çoğu araçlar güvenli. Artık komple saç arabalar üretilmiyor. darbe emmesi için çamurluklar plastik , ön tampon esnek , şase güçlü , ön cam ve ön göğüs uzun yapılıyor. darbe yolcuya gelene kadar büyük kısmı emilmiş oluyor. Ayrıca kazanın oluş şekli içindekileri canlı tutmak için daha önemli. Geçenlerde forumda birisi Linea ile hayatını kaybetmişti. Ama o kaza çok daha kötüydü
  • 140-150 ya da 200-220 gibi hızlardan bahsediliyor. işte hissetmiyorsun sanki 50-60 la gidiyorsun gibi ifadeler çok duyuyorum. Tek bir hataya bakar her şey, bu sizin karşınızdakinin ya da o aracı yapanın olabilir. bu çok önemli değil, o hızlardaki hatanın telafisi yok. o yüzden yarım saat geç gidin ama sağ salim gidin.
    herkese kazasız belasız sürüşler....
  • Linea ncap testlerine girmedi. güvensiz bir araç değil ama aşırı güvenli bir araçda değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SSamet. -- 31 Mayıs 2012; 14:10:15 >
  • Grande Punto 5 yıldızlı dolayısıyla Linea da güvenli ve sağlam bir otomobil diyebiliriz.Sedan olması ,biraz daha ağır olması belki şasiye fazla yük bindirebilir , fakat 5 yıldız almasa da çok yakın bir sonuç alır dememek için hiç bir neden yok.
    Bilindik markaların bir çok modeli artık bu tarz kazalarda kabini koruyabiliyor ama önemli olan trafik bilincinin yerleşmesi, araç görevini yerine getirdi , peki aracın içindekiler görevlerini yerine getirdi mi ? Evet getirdi ve şoför emniyet kemerini takarak hayatta kaldı.Takmasaydı burnu bile kanamadan araçtan çıkabilecek miydi ? Hiç zannetmiyorum , sakat kalabilecek kadar ağır yaralanabilir yada ölme ihtimali oldukça yükselirdi.
    Artık emniyet kemerini takmayan adamın verdiği ''çok sıkıyor o yüzden takmıyorum'' cevabından sıyrılıp emniyet kemeri takmadığı zaman rahatsızlık hisseden adam moduna geçmemiz ve etrafımızdakileride geçirmemiz gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Euroncap'ten 5 yıldız aldı diye hatırlıyorum Linea'yı.

    Ama tabi sizde haklısınız benim duyduğum kadarıyla Tofaş'ın zamanında üretilen arabalarda doğru düzgün şase bile yokmuş direk saç...Duyduğumda çok şaşırmıştım...


    linea euroncap testlerine girmedi.daha doğrusu sokulmadı.aynı fluence ve symbol gibi.tahminimce girsede 5 yıldız alamazdı.


    Bu forumda linea daha tasarım sürecindeyken, linea projesinin ne gibi detaylar içeridğini ne gibi özellikleri olması gerekitğini o zamanki arkadaşlarla oldukça değerlendirir, tartırşırdık. Bilirisniz lineanın tasrarım ve gelişitirme süreci Türkiyede Tofaş tarafından gerçekleştirilmiştir ve yerlilik oran %80'e yakındır. O zamanlarda Tofaş yöneticilerinin geliştirme anlamında bu forumdan çok yararlandığı ve piyasayı kokladığı bilinen bir gerçektir. Sözü getirmek istediğim yer açık bu forumdaki yorumcuların lineanın geliştirlme sürecinde dolaylı olarak çok katkısı olmuştur. Aslında linea ilk çıktığı 2007 yılı mayısında Havnitekin abinin verdiği bilgiye göre euroncapte Tofaş tarafından test ettirilmiş ve 5 yıldız almıştır. Bunun sonucunda bir süre euroncap logosu ile reklamlarıda çıkmıştır. Sonraki sürçete resmi bir testin neden yapılmadığı niçin gönderilmediği tam bir muammadır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 31 Mayıs 2012; 14:24:10 >




  •  Yaklaşık 2 saat önceki kaza! Araba takla attı.(Linea içerir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    benim açmış olduğum bir konu vardı foto yükleme ile ilgili.

    Profilimden açmış olduğum konulardan ulaşabilirsin arkadaşım.

    Teşekkür ederim. Sayenizde resimler yüklendi.
  • Emniyet kemeri takmamış olsa muhtemelen hayatını kaybederdi.

    Emniyet kemeri hayat kurtarır, takalım. En azından kendi arabamıza binenlere de taktıralım.
  • Araçtan iyi çıkabilmiş, kötü görünüyor sürücü koltuğunun olduğu kısım.
  • Araç 100le giderken 40 metrede durmalıydı. 40 metre frenden sonra 200le bile gitse hızı 60-70e düşmeliydi. Bence çok fazla hasar almış. Ayrıca ncap testi de yok bu aracın. Direk bir duvar veya engele vurmak yerine savrulması, takla atması enerjiyi sönümler ve kazanın şiddetini azaltır. Dediğiniz gibi olduysa kemer kurtarmış arkadaşı. Bu kadar hızı hangi akla hizmet yapmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 31 Mayıs 2012; 14:18:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: The AGiLiTy



    İbretlik paylaşım.

    Aslinda bu tip olaylari birakin paylasmayi hatirlamak bile istemiyorum ancak direksiyonda otururken gaz pedalina yuklenmeye niyetlendigimde burada okudugum seyler aklima geliyor ve kendimi frenliyorum. Bu tip olaylari okumanin bende olusturdugu etkileri gordukce aklima gelen olaylari uygun konularda belki okuyan birilerine de benzer etkileri yapar dusuncesiyle yazma ihtiyaci hissediyorum. Konularda yazilanlari goruyorum hepimiz araclarimizi buyuk hevelerle aliyoruz. Aman arkadaslar lutfen dikkat edelim o kadar hevesle aldigimiz araclarimiz -Allah korusun- hayatimizi karartmasin.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.