Şimdi Ara

Yakıtla ilgili bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir yokuşu çıkarken fazladan yaktığımız yakıtla, aynı yokuşu inerken tasarruf ettiğimiz yakıtı karşılaştırdığımızda nasıl bir sonuç ortaya çıkar?

    a)toplam mesafede yokuşla iniş birbirini dengeler, o mesafeyi düz yolda gitmiş gibi yakarız?
    b)çıkarken yaktığımız fazladır?
    c)inerkenki tasarrufumuz fazladır?



  • B-Çıkarken fazla yakarım diye düşünüyorum.
  • Bende B şıkkı diyorum.Çünkü rampada değerler inanılmaz artıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Bende B şıkkı diyorum.Çünkü rampada değerler inanılmaz artıyor.
    Bizim burada Şelale Park vardır ve rampa çıkarak ulaşılır ancak inişte geçenlerde arabayı viteste bıraktım aşağı doğru ve 1-2-3 vitese kadar gaza dokunmadan çıktım, devir sayacı 2. viteste 3400'e kadar çıktı. Cevaba gelirsek bence de çok az bir farkla b şıkkı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    B-Çıkarken fazla yakarım diye düşünüyorum.

    Abi dün peder beyle iş yerine gidiyorduk.Şirket Çamlıca'da.Ben de aracın fazla yaktığını ama bu kadar yokuş tırmanmaya göre normal olduğunu söyledim.Peder de dönerkende iniyoruz sonuçta, dengelemesi gerekir, çıkarken fazla yakıyorsan, inerkende az yakar dedi.Benim de kafam karıştı Birbirini dengeler mi merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubilay S. -- 19 Temmuz 2012; 13:53:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    B-Çıkarken fazla yakarım diye düşünüyorum.

    Abi dün peder beyle iş yerine gidiyorduk.Şirket Çamlıca'da.Ben de aracın fazla yaktığını ama bu kadar yokuş tırmanmaya göre normal olduğunu söyledim.Peder de dönerkende iniyoruz sonuçta, dengelemesi gerekir, çıkarken fazla yakıyorsan, inerkende az yakar dedi.Benim de kafam karıştı Birbirini dengeler mi merak ettim.

    Alıntıları Göster
    hiçbizaman dengelemez, rampada çok kaybedilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    B-Çıkarken fazla yakarım diye düşünüyorum.

    Abi dün peder beyle iş yerine gidiyorduk.Şirket Çamlıca'da.Ben de aracın fazla yaktığını ama bu kadar yokuş tırmanmaya göre normal olduğunu söyledim.Peder de dönerkende iniyoruz sonuçta, dengelemesi gerekir, çıkarken fazla yakıyorsan, inerkende az yakar dedi.Benim de kafam karıştı Birbirini dengeler mi merak ettim.

    Alıntıları Göster
    Birbirini dengelermi bunu depoyu fulleyip uzun rampalarda ölçebiliriz kesin olarak.Ama şu varki ben aracı vites bırakarak rampa iniyorsam devir ne olursa olsun araçtaki yakıt tüketimi sıfır oluyor.Ama rampalarda birazda dizelin yüksek torkuna dayanamayıp yardırdığım için 17-21 ler arasına kadar çıkabiliyor anlık tüketim yokuşun durumuna göre Bu durumda bir denge olur mu kesin cevap vermek zor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Birbirini dengelermi bunu depoyu fulleyip uzun rampalarda ölçebiliriz kesin olarak.Ama şu varki ben aracı vites bırakarak rampa iniyorsam devir ne olursa olsun araçtaki yakıt tüketimi sıfır oluyor.Ama rampalarda birazda dizelin yüksek torkuna dayanamayıp yardırdığım için 17-21 ler arasına kadar çıkabiliyor anlık tüketim yokuşun durumuna göre Bu durumda bir denge olur mu kesin cevap vermek zor

    Alıntıları Göster
    Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sean Boswell

    Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

    Alıntıları Göster
    Çıkarken daha fazla yakacaktır kubilay. Araç neticede tam performans çıkıyor ben bazen max. hp bandında bile çıkıyorum yani +5000 devir yapar. Telafi edilir ama 100 metre yokuş çıkılıyorsa 1 km yokuş inilmeli ki dengelensin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

    göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

    göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.

    doğru doğru 21.6 falan gösteriyordu sanırım tam hatırlayamadım ama 20 litrenin üstünde olduğu kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sean Boswell

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

    göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.

    doğru doğru 21.6 falan gösteriyordu sanırım tam hatırlayamadım ama 20 litrenin üstünde olduğu kesin.

    Alıntıları Göster
    ben yokuş çıkarken yavaş çıkıyorsam 7.5 litre gibi, eğer hızlı çıkıyorsam 5.5 litre gibi değerleri yakalıyorum.

    yokuş aşağı inerken, bazen bırakıyorum kendisi gidiyor, hiç yakmıyor. hafif gaza basarsam 3.5 litre gibi değerle aşağıya iniyor.




  • B şikki.

    Çikarken;
    - Yer çekimine karşi güç harciyorsun.
    - Kick down yapmasan bile pedala verdiğin yük, düz yoldan fazla oluyor.
    - Atalet.
    - Aracinin önünun hafif dikleşmesi aero dinamizmle oynuyor.
    - vs vs.

    Inerken;
    - Eğer gaza basmazsan araç boştaki gibi yakit harcar. Pedaldaki yük hariç hiç bir değişim yakiti etkilemez.

    Yani kisaca B
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    ben yokuş çıkarken yavaş çıkıyorsam 7.5 litre gibi, eğer hızlı çıkıyorsam 5.5 litre gibi değerleri yakalıyorum.

    yokuş aşağı inerken, bazen bırakıyorum kendisi gidiyor, hiç yakmıyor. hafif gaza basarsam 3.5 litre gibi değerle aşağıya iniyor.

    Alıntıları Göster
    fizik kanunlarına göre inerken de çıkarken de yerçekiminden başka kuvvetlere ( sürtünme ) maruz kaldığımız için inerken kazanılan enerji, çıkarken kaybedilenden az olur her zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

    göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.

    doğru doğru 21.6 falan gösteriyordu sanırım tam hatırlayamadım ama 20 litrenin üstünde olduğu kesin.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

    göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.

    doğru doğru 21.6 falan gösteriyordu sanırım tam hatırlayamadım ama 20 litrenin üstünde olduğu kesin.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sean Boswell

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Fındık motorlu 1.3 Multijet Doblo Cargo'da bile değerler 26-27 litrelere çıktıysa hiç kimse beni inerken sağlanılan tasarrufun daha fazla olduğuna inandıramaz.

    göstergede max 25lt gösteren araçla nasıl 26-27 yaktırabiliyosun.

    doğru doğru 21.6 falan gösteriyordu sanırım tam hatırlayamadım ama 20 litrenin üstünde olduğu kesin.





    Alıntıları Göster
    Rampa çıkarken hep düşündüğüm bi konudur.
    3-4 kez kabaca şöyle bir deneme yaptım;

    Çevreyolunda seyrederken rampaya 7-8 km kala yol bilgisayarının 1. ve 2. hafızasını sıfırlıyorum. Rampaya yaklaşana kadar 70-80 km/sa hızla elde ettiğim ortalama 5 lt/100km dolaylarında. Rampaya yaklaşık 1 km kala yol bilgisayarının 1. hafızasını sıfırlayıp çok hafif gaz vererek 90 km/sa hıza ulaşıyorum ve 6. viteste minimum gaz vererek (hız 70km/sa altına düşmeyecek şekilde) tırmanıp ayağımı gazdan çekiyorum. Rampanın iniş ve çıkış eğiminin aynı olduğunu kabul edebiliriz ancak iniş uzunluğu 600 metre kadar daha fazla.
    İnişten 1-2 km sonra genel yakıt tüketimi 5.6 lt/100km, rampa için sıfırladığım yakıt tüketimi 6.5 lt/100 km. Aynı kullanım tarzıyla 10-15 km sonra genel yakıt tüketimi 5.3 lt/100 km gibi bir değer alıyor.

    Ölçüm metodum ne kadar doğrudur bilmiyorum ancak aldığım bu değerler neticesinde sorunun cevabının B şıkkı olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    Rampa çıkarken hep düşündüğüm bi konudur.
    3-4 kez kabaca şöyle bir deneme yaptım;

    Çevreyolunda seyrederken rampaya 7-8 km kala yol bilgisayarının 1. ve 2. hafızasını sıfırlıyorum. Rampaya yaklaşana kadar 70-80 km/sa hızla elde ettiğim ortalama 5 lt/100km dolaylarında. Rampaya yaklaşık 1 km kala yol bilgisayarının 1. hafızasını sıfırlayıp çok hafif gaz vererek 90 km/sa hıza ulaşıyorum ve 6. viteste minimum gaz vererek (hız 70km/sa altına düşmeyecek şekilde) tırmanıp ayağımı gazdan çekiyorum. Rampanın iniş ve çıkış eğiminin aynı olduğunu kabul edebiliriz ancak iniş uzunluğu 600 metre kadar daha fazla.
    İnişten 1-2 km sonra genel yakıt tüketimi 5.6 lt/100km, rampa için sıfırladığım yakıt tüketimi 6.5 lt/100 km. Aynı kullanım tarzıyla 10-15 km sonra genel yakıt tüketimi 5.3 lt/100 km gibi bir değer alıyor.

    Ölçüm metodum ne kadar doğrudur bilmiyorum ancak aldığım bu değerler neticesinde sorunun cevabının B şıkkı olduğunu düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle dengelemez.Misal düz yolda 90 km hızla 5 litre yakan bir araç yokuşu çıkarken 20lt gösterdiğini düşünürsek inerken hiç yakmasa bile ortalaması 10 lt olur.Benim aracım ilçe çıkşındaki 5 km lik rampayı çıkarken 17-18 lt gösteriyor.inerken hiç yakmadağını farzetsek bile ortalama 8,5-9 litre yapıyor.Oysa genel ortlamam 7 litre civarı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Kesinlikle dengelemez.Misal düz yolda 90 km hızla 5 litre yakan bir araç yokuşu çıkarken 20lt gösterdiğini düşünürsek inerken hiç yakmasa bile ortalaması 10 lt olur.Benim aracım ilçe çıkşındaki 5 km lik rampayı çıkarken 17-18 lt gösteriyor.inerken hiç yakmadağını farzetsek bile ortalama 8,5-9 litre yapıyor.Oysa genel ortlamam 7 litre civarı.

    Alıntıları Göster
    Rampa çıkarken 1.6 benzinli araçla 8.5lt değeri görmüş biri olarak inerken tasarruf edilir diyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    Rampa çıkarken 1.6 benzinli araçla 8.5lt değeri görmüş biri olarak inerken tasarruf edilir diyorum

    Alıntıları Göster
    bence bu konuyu cutoff sistemine bağlarız. viteste indiğin süre çıktığın süreden daha uzunsa kar ederiz diye düşünüyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.